Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
GİRİŞİMCİLİK VE İNOVASYON YÖNETİMİ | BUSD1213569 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 9 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Ayşen AKYÜZ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Ayşen AKYÜZ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilerin girişimcilik ve inovasyon sürecini ve bu süreci nasıl yöneteceklerini öğrenmelerini sağlamaktır. Öğrenciler, bir iş fırsatı tanımlamak, kaynakları tahsis etmek, operasyonlar hazırlamak, işletmeyi geliştimek ve finansman da dahil olmak üzere bir girişimcilik anlayışına sahip olacaklardır. Ayrıca, bir fikrin nasıl geniş çapta yayılmış bir inovasyona dönüştürülebileceğini açıklayacaklardır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Girişimciliğin Temelleri ,İnovasyon Yönetimi ,Fırsatların Belirlemesi, Değerlendirmesi ve İş planı Hazırlanması,Endüstri ve Pazar Araştırması,Strateji ve İşletme Modelleri,Girişimlerde İnovasyon Sürecinin Konfigürasyonu,Girişim projelerinde finans ve risk yönetimi.,Girişim projelerinde finans ve risk yönetimi II,Inovasyan ve Sürdürülebilirlik,Fikri Mülkiyet Yönetimi,Bireysel ödevlerin gözden geçirilmesi,Bireysel Proje Sunumları ve Tratışma,Bireysel Projelerin Sunulması ve Tartışma,Bireysel Projelerin Sunulması ve Tartışma; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. İş dünyasında etkili yazılı ve sözlü iletişim becerilerini uygular. | 10, 13, 16, 9 | A, E, F |
2. Küresel ve yerel iş ortamını analiz eder. | 10, 13, 16, 9 | A, E, F |
3. İş dünyasında eleştirel düşünme becerilerini kullanır | 10 | E, F |
4. Kaynaklar, insan gücü ve süreç yönetimi terimlerini kavrar | 10, 13 | A, E, F |
5. İş fırsatlarını değerlendiren iç ve dış faktörleri kavrar. | 10, 13, 16, 9 | A, E, F |
6. Bir iş planının nasıl kullanıldığını ve nasıl geliştirildiğini açıklar. | 13, 9 | A, E, F |
7. İnovasyonu sürdürülübilirlikle ilişkilendir. | 10, 13, 16, 9 | A, E, F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Girişimciliğin Temelleri | katılım |
2 | İnovasyon Yönetimi | İlgili makalenin okunmasu |
2 | Fırsatların Belirlemesi, Değerlendirmesi ve İş planı Hazırlanması | İlgili okuma |
4 | Endüstri ve Pazar Araştırması | Verilen örnek olayın okunması |
5 | Strateji ve İşletme Modelleri | Ders kitabından ilgili okuma |
6 | Girişimlerde İnovasyon Sürecinin Konfigürasyonu | örnek olay okuma, ilgili ünitenin okunması |
7 | Girişim projelerinde finans ve risk yönetimi. | Ders kitabından ilgili ünite ve verilen makalelerin okunması |
8 | Girişim projelerinde finans ve risk yönetimi II | Ders kitabından ilgili ünite ve verilen makalelerin okunması |
9 | Inovasyan ve Sürdürülebilirlik | Makale okunması, |
10 | Fikri Mülkiyet Yönetimi | Ders kitabı ilgili kısım okunması ve makale okunması |
11 | Bireysel ödevlerin gözden geçirilmesi | |
12 | Bireysel Proje Sunumları ve Tratışma | Konuyla ilgili makalelerin okunması |
13 | Bireysel Projelerin Sunulması ve Tartışma | İlgili makalelerin okunması |
14 | Bireysel Projelerin Sunulması ve Tartışma | İlgili makalelerin okunması |
Kaynak |
Essentials of Entrepreneurship and Small Business Management (What's New in Management), Pearson, Norman Scarborough (Author), Jeffrey Cornwall (Author) |
Innovation Management and New Product Development, Pearson, Paul Trott (Author) |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Yönetim alanında teorik bilgileri tanımlar. | | X | | | |
1 | Yönetim alanında gerekli en az bir bilgisayar programı kullanır. | X | | | | |
1 | Bilimsel etik ve bilimsel sorumluluk ilkeleri benimser. | | X | | | |
1 | Yönetim alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır. | X | | | | |
2 | Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde (ekonomi, finans, sosyoloji, hukuk, işletme) temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır. | | X | | | |
2 | Akademik çalışma yapmak için gerekli olan araştırma becerisine sahip olur. | | X | | | |
2 | Yönetim alanında gerekli matematiksel ve istatistiki yöntemleri anlatır. | | X | | | |
3 | Zaman yönetimi becerisine sahip olur. | | X | | | |
3 | Alanı ile ilgili en az bir bilimsel çalışma yaparak özgün bir yapıt üretebilmesi ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. | | | | X | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Rehberli Problem Çözme | 14 | 1 | 14 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 1 | 70 | 70 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 100 | 100 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 40 | 40 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 266 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(266/30) | 9 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
GİRİŞİMCİLİK VE İNOVASYON YÖNETİMİ | BUSD1213569 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 9 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Ayşen AKYÜZ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Ayşen AKYÜZ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilerin girişimcilik ve inovasyon sürecini ve bu süreci nasıl yöneteceklerini öğrenmelerini sağlamaktır. Öğrenciler, bir iş fırsatı tanımlamak, kaynakları tahsis etmek, operasyonlar hazırlamak, işletmeyi geliştimek ve finansman da dahil olmak üzere bir girişimcilik anlayışına sahip olacaklardır. Ayrıca, bir fikrin nasıl geniş çapta yayılmış bir inovasyona dönüştürülebileceğini açıklayacaklardır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Girişimciliğin Temelleri ,İnovasyon Yönetimi ,Fırsatların Belirlemesi, Değerlendirmesi ve İş planı Hazırlanması,Endüstri ve Pazar Araştırması,Strateji ve İşletme Modelleri,Girişimlerde İnovasyon Sürecinin Konfigürasyonu,Girişim projelerinde finans ve risk yönetimi.,Girişim projelerinde finans ve risk yönetimi II,Inovasyan ve Sürdürülebilirlik,Fikri Mülkiyet Yönetimi,Bireysel ödevlerin gözden geçirilmesi,Bireysel Proje Sunumları ve Tratışma,Bireysel Projelerin Sunulması ve Tartışma,Bireysel Projelerin Sunulması ve Tartışma; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. İş dünyasında etkili yazılı ve sözlü iletişim becerilerini uygular. | 10, 13, 16, 9 | A, E, F |
2. Küresel ve yerel iş ortamını analiz eder. | 10, 13, 16, 9 | A, E, F |
3. İş dünyasında eleştirel düşünme becerilerini kullanır | 10 | E, F |
4. Kaynaklar, insan gücü ve süreç yönetimi terimlerini kavrar | 10, 13 | A, E, F |
5. İş fırsatlarını değerlendiren iç ve dış faktörleri kavrar. | 10, 13, 16, 9 | A, E, F |
6. Bir iş planının nasıl kullanıldığını ve nasıl geliştirildiğini açıklar. | 13, 9 | A, E, F |
7. İnovasyonu sürdürülübilirlikle ilişkilendir. | 10, 13, 16, 9 | A, E, F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Girişimciliğin Temelleri | katılım |
2 | İnovasyon Yönetimi | İlgili makalenin okunmasu |
2 | Fırsatların Belirlemesi, Değerlendirmesi ve İş planı Hazırlanması | İlgili okuma |
4 | Endüstri ve Pazar Araştırması | Verilen örnek olayın okunması |
5 | Strateji ve İşletme Modelleri | Ders kitabından ilgili okuma |
6 | Girişimlerde İnovasyon Sürecinin Konfigürasyonu | örnek olay okuma, ilgili ünitenin okunması |
7 | Girişim projelerinde finans ve risk yönetimi. | Ders kitabından ilgili ünite ve verilen makalelerin okunması |
8 | Girişim projelerinde finans ve risk yönetimi II | Ders kitabından ilgili ünite ve verilen makalelerin okunması |
9 | Inovasyan ve Sürdürülebilirlik | Makale okunması, |
10 | Fikri Mülkiyet Yönetimi | Ders kitabı ilgili kısım okunması ve makale okunması |
11 | Bireysel ödevlerin gözden geçirilmesi | |
12 | Bireysel Proje Sunumları ve Tratışma | Konuyla ilgili makalelerin okunması |
13 | Bireysel Projelerin Sunulması ve Tartışma | İlgili makalelerin okunması |
14 | Bireysel Projelerin Sunulması ve Tartışma | İlgili makalelerin okunması |
Kaynak |
Essentials of Entrepreneurship and Small Business Management (What's New in Management), Pearson, Norman Scarborough (Author), Jeffrey Cornwall (Author) |
Innovation Management and New Product Development, Pearson, Paul Trott (Author) |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Yönetim alanında teorik bilgileri tanımlar. | | X | | | |
1 | Yönetim alanında gerekli en az bir bilgisayar programı kullanır. | X | | | | |
1 | Bilimsel etik ve bilimsel sorumluluk ilkeleri benimser. | | X | | | |
1 | Yönetim alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır. | X | | | | |
2 | Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde (ekonomi, finans, sosyoloji, hukuk, işletme) temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır. | | X | | | |
2 | Akademik çalışma yapmak için gerekli olan araştırma becerisine sahip olur. | | X | | | |
2 | Yönetim alanında gerekli matematiksel ve istatistiki yöntemleri anlatır. | | X | | | |
3 | Zaman yönetimi becerisine sahip olur. | | X | | | |
3 | Alanı ile ilgili en az bir bilimsel çalışma yaparak özgün bir yapıt üretebilmesi ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. | | | | X | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 03/02/2023 - 14:35Son Güncelleme Tarihi: 03/02/2023 - 14:39