Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
YENİ EKONOMİ VE STRATEJİK KARAR VERME | BUSD1213574 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 9 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Hasan DİNÇER |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Serhat YÜKSEL |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencilere, bilgi yönetimi, yenilik ve rekabetçi stratejik karar verme konularında güncel teorik ve uygulamalı bilgilerin verilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Bilgi toplumu ve bilgi ekonomisi,Fiziki ve bilgiye dayalı işgücü,Bilgiye dayalı yönetim ve yeni ekonomi,Yeni ekonomi ve inovasyon,Yenilik modelleri,Teknoloji temelli yenilikler,Üretim işletmelerinde bilgi teknolojileri,Hizmet işletmelerinde bilgi teknolojileri,Yeni ürün geliştirme,Yeni hizmet geliştirme,Bilgi yönetimi ve rekabetçi stratejiler,Bilgiye dayalı rekabetçi strateji uygulamaları,Bilgi yönetimi ve performans ölçümü,Bilgiye dayalı yönetim ve stratejik kararlar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.Bilgi toplumu ve stratejik olarak bilgi ekonomisini değerlendirir. | 9 | A |
1.1.Bilgi toplumu kavramını açıklar. | 9 | A |
1.3.Fiziki ve bilgiye dayalı işgücünü karşılaştırır. | 9 | A |
2.1.Yeni ekonomi kavramını tanımlar. | 9 | A |
2.2.İnovasyonu kavramını açıklar. | 9 | A |
2.3.Yenilik modellerini karşılaştırır. | 9 | A |
3.Teknoloji temelli stratejik yenilikleri tartışır. | 9 | A |
3.1.Üretim işletmelerinde bilgi teknolojilerini açıklar. | 9 | A |
3.2.Hizmet işletmelerinde bilgi teknolojilerini açıklar. | 9 | A |
3.3.Sektörlere göre bilgi teknolojileri ve stratejik yenilikleri karşılaştırır. | 9 | A |
4.Bilgi yönetimi çerçevesinde yeni ürün ve hizmet geliştirme süreçlerini tartışır. | 9 | A |
4.3.Stratejik karar vermede temel yeni ürün ve hizmet geliştirme önceliklerini tartışır. | 9 | A |
5.Bilgi yönetimine dayalı rekabetçi stratejileri değerlendirir. | 9 | A |
5.1.Bilgi yönetiminde rekabetçi stratejileri karşılaştırır. | 9 | A |
5.2.Bilgi yönetiminde performans ölçüm yöntemlerini değerlendirir. | 9 | A |
5.3.Bilgiye dayalı stratejik karar verme süreçlerini ve sonuçlarını tartışır. | 9 | A |
1.2. Bilgi toplumunun özelliklerini tanımlar. | 9 | A |
1.4. Bilgi ekonomisinin özelliklerini stratejik çerçevede tartışır. | 9 | A |
2. Yeni ekonomi ve inovasyonu değerlendirir. | 9 | A |
4.1. Yeni ürün geliştirme süreçlerini açıklar. | 9 | A |
4.2. Yeni hizmet geliştirme süreçlerini açıklar. | 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Bilgi toplumu ve bilgi ekonomisi | İlgili kaynakların okunması |
2 | Fiziki ve bilgiye dayalı işgücü | İlgili kaynakların okunması |
3 | Bilgiye dayalı yönetim ve yeni ekonomi | İlgili kaynakların okunması |
4 | Yeni ekonomi ve inovasyon | İlgili kaynakların okunması |
5 | Yenilik modelleri | İlgili kaynakların okunması |
6 | Teknoloji temelli yenilikler | İlgili kaynakların okunması |
7 | Üretim işletmelerinde bilgi teknolojileri | İlgili kaynakların okunması |
8 | Hizmet işletmelerinde bilgi teknolojileri | İlgili kaynakların okunması |
9 | Yeni ürün geliştirme | İlgili kaynakların okunması |
10 | Yeni hizmet geliştirme | İlgili kaynakların okunması |
11 | Bilgi yönetimi ve rekabetçi stratejiler | İlgili kaynakların okunması |
12 | Bilgiye dayalı rekabetçi strateji uygulamaları | İlgili kaynakların okunması |
13 | Bilgi yönetimi ve performans ölçümü | İlgili kaynakların okunması |
14 | Bilgiye dayalı yönetim ve stratejik kararlar | İlgili kaynakların okunması |
Kaynak |
1.Togati, Teodoro Dario. The New Economy and Macroeconomic Stability. ABD: Routledge Publishing.
2.Johnson, Gerry. Kevan Scholes ve Richard Whittington. Exploring Corporate Strategy. Pearson Education Limited.
3.Porter, Michael E. What is Strategy?. Harvard Business Review.
4.Ojasalo, Jukka. “Innovation Management in Knowledge Intensive Services”. The Business Review
5.Frery, Frederic. “The Fundamental Dimensions of Strategy”. Mit Sloan Management Review.
6.Ettlie, John E. William P. Bridges ve Robert D. O’Keefe. “Organization Strategy and Structural Differences For Radical Versus Incremental Innovation”. Management Science
7.Shepard, Stephen B. “The New Economy: What It Really Means”. Business Week
8.OECD. A New Economy? The Changing Role of Innovation and Information Technology in Growth.
9.Tapscott, Don. “Strategy in the New Economy”. Strategy and Leadership
|
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Yönetim alanında teorik bilgileri tanımlar. | | | | X | |
1 | Yönetim alanında gerekli en az bir bilgisayar programı kullanır. | X | | | | |
1 | Bilimsel etik ve bilimsel sorumluluk ilkeleri benimser. | X | | | | |
1 | Yönetim alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır. | | | X | | |
2 | Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde (ekonomi, finans, sosyoloji, hukuk, işletme) temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır. | | X | | | |
2 | Akademik çalışma yapmak için gerekli olan araştırma becerisine sahip olur. | | | X | | |
2 | Yönetim alanında gerekli matematiksel ve istatistiki yöntemleri anlatır. | X | | | | |
3 | Zaman yönetimi becerisine sahip olur. | X | | | | |
3 | Alanı ile ilgili en az bir bilimsel çalışma yaparak özgün bir yapıt üretebilmesi ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. | | | X | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 28 | 3 | 84 |
Ders Saati | 28 | 3 | 84 |
Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 3 | 24 | 72 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 15 | 15 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 15 | 15 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 270 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(270/30) | 9 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
YENİ EKONOMİ VE STRATEJİK KARAR VERME | BUSD1213574 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 9 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Hasan DİNÇER |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Serhat YÜKSEL |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencilere, bilgi yönetimi, yenilik ve rekabetçi stratejik karar verme konularında güncel teorik ve uygulamalı bilgilerin verilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Bilgi toplumu ve bilgi ekonomisi,Fiziki ve bilgiye dayalı işgücü,Bilgiye dayalı yönetim ve yeni ekonomi,Yeni ekonomi ve inovasyon,Yenilik modelleri,Teknoloji temelli yenilikler,Üretim işletmelerinde bilgi teknolojileri,Hizmet işletmelerinde bilgi teknolojileri,Yeni ürün geliştirme,Yeni hizmet geliştirme,Bilgi yönetimi ve rekabetçi stratejiler,Bilgiye dayalı rekabetçi strateji uygulamaları,Bilgi yönetimi ve performans ölçümü,Bilgiye dayalı yönetim ve stratejik kararlar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.Bilgi toplumu ve stratejik olarak bilgi ekonomisini değerlendirir. | 9 | A |
1.1.Bilgi toplumu kavramını açıklar. | 9 | A |
1.3.Fiziki ve bilgiye dayalı işgücünü karşılaştırır. | 9 | A |
2.1.Yeni ekonomi kavramını tanımlar. | 9 | A |
2.2.İnovasyonu kavramını açıklar. | 9 | A |
2.3.Yenilik modellerini karşılaştırır. | 9 | A |
3.Teknoloji temelli stratejik yenilikleri tartışır. | 9 | A |
3.1.Üretim işletmelerinde bilgi teknolojilerini açıklar. | 9 | A |
3.2.Hizmet işletmelerinde bilgi teknolojilerini açıklar. | 9 | A |
3.3.Sektörlere göre bilgi teknolojileri ve stratejik yenilikleri karşılaştırır. | 9 | A |
4.Bilgi yönetimi çerçevesinde yeni ürün ve hizmet geliştirme süreçlerini tartışır. | 9 | A |
4.3.Stratejik karar vermede temel yeni ürün ve hizmet geliştirme önceliklerini tartışır. | 9 | A |
5.Bilgi yönetimine dayalı rekabetçi stratejileri değerlendirir. | 9 | A |
5.1.Bilgi yönetiminde rekabetçi stratejileri karşılaştırır. | 9 | A |
5.2.Bilgi yönetiminde performans ölçüm yöntemlerini değerlendirir. | 9 | A |
5.3.Bilgiye dayalı stratejik karar verme süreçlerini ve sonuçlarını tartışır. | 9 | A |
1.2. Bilgi toplumunun özelliklerini tanımlar. | 9 | A |
1.4. Bilgi ekonomisinin özelliklerini stratejik çerçevede tartışır. | 9 | A |
2. Yeni ekonomi ve inovasyonu değerlendirir. | 9 | A |
4.1. Yeni ürün geliştirme süreçlerini açıklar. | 9 | A |
4.2. Yeni hizmet geliştirme süreçlerini açıklar. | 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Bilgi toplumu ve bilgi ekonomisi | İlgili kaynakların okunması |
2 | Fiziki ve bilgiye dayalı işgücü | İlgili kaynakların okunması |
3 | Bilgiye dayalı yönetim ve yeni ekonomi | İlgili kaynakların okunması |
4 | Yeni ekonomi ve inovasyon | İlgili kaynakların okunması |
5 | Yenilik modelleri | İlgili kaynakların okunması |
6 | Teknoloji temelli yenilikler | İlgili kaynakların okunması |
7 | Üretim işletmelerinde bilgi teknolojileri | İlgili kaynakların okunması |
8 | Hizmet işletmelerinde bilgi teknolojileri | İlgili kaynakların okunması |
9 | Yeni ürün geliştirme | İlgili kaynakların okunması |
10 | Yeni hizmet geliştirme | İlgili kaynakların okunması |
11 | Bilgi yönetimi ve rekabetçi stratejiler | İlgili kaynakların okunması |
12 | Bilgiye dayalı rekabetçi strateji uygulamaları | İlgili kaynakların okunması |
13 | Bilgi yönetimi ve performans ölçümü | İlgili kaynakların okunması |
14 | Bilgiye dayalı yönetim ve stratejik kararlar | İlgili kaynakların okunması |
Kaynak |
1.Togati, Teodoro Dario. The New Economy and Macroeconomic Stability. ABD: Routledge Publishing.
2.Johnson, Gerry. Kevan Scholes ve Richard Whittington. Exploring Corporate Strategy. Pearson Education Limited.
3.Porter, Michael E. What is Strategy?. Harvard Business Review.
4.Ojasalo, Jukka. “Innovation Management in Knowledge Intensive Services”. The Business Review
5.Frery, Frederic. “The Fundamental Dimensions of Strategy”. Mit Sloan Management Review.
6.Ettlie, John E. William P. Bridges ve Robert D. O’Keefe. “Organization Strategy and Structural Differences For Radical Versus Incremental Innovation”. Management Science
7.Shepard, Stephen B. “The New Economy: What It Really Means”. Business Week
8.OECD. A New Economy? The Changing Role of Innovation and Information Technology in Growth.
9.Tapscott, Don. “Strategy in the New Economy”. Strategy and Leadership
|
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Yönetim alanında teorik bilgileri tanımlar. | | | | X | |
1 | Yönetim alanında gerekli en az bir bilgisayar programı kullanır. | X | | | | |
1 | Bilimsel etik ve bilimsel sorumluluk ilkeleri benimser. | X | | | | |
1 | Yönetim alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır. | | | X | | |
2 | Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde (ekonomi, finans, sosyoloji, hukuk, işletme) temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır. | | X | | | |
2 | Akademik çalışma yapmak için gerekli olan araştırma becerisine sahip olur. | | | X | | |
2 | Yönetim alanında gerekli matematiksel ve istatistiki yöntemleri anlatır. | X | | | | |
3 | Zaman yönetimi becerisine sahip olur. | X | | | | |
3 | Alanı ile ilgili en az bir bilimsel çalışma yaparak özgün bir yapıt üretebilmesi ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. | | | X | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 03/02/2023 - 14:35Son Güncelleme Tarihi: 03/02/2023 - 14:39