Program Bilgileri
Amaç
Kamu Hukuku alanındaki sorunları saptayan, değerlendiren, oluşan uyuşmazlıklara çözüm önerileri getiren, bilimsel araştırma becerilerine sahip ve özellikli alanlarda uzmanlaşmış ve özgün fikir üretebilen hukukçular yetiştirmektir.Kazanılan Derece
DoktoraKayıt ve Kabul Koşulları
a) Tezli yüksek lisans diplomasına sahip olmak. b) Başvurduğu programın puan türünde ALES’ten en az 75 puana veya Üniversitelerarası Kurul tarafından kabul edilen uluslararası sınavlardan eşdeğer bir puana sahip olmak. c) Lisans derecesiyle başvuranlar için 4,00 üzerinden en az 3,00 ya da eşdeğeri lisans mezuniyet not ortalamasına sahip olmak ve ALES’ten başvurduğu programın puan türünde en az 80 puana sahip olmak. (4) Doktora programına başvuracak adayların YÖK tarafından kabul edilen merkezi yabancı dil sınavlarından en az 60 puan alması veya eşdeğerliği kabul edilen uluslararası yabancı dil sınavlarından buna denk bir puan alması gerekir. İlgili anabilim dallarının daha yüksek bir puan şart koşmaları mümkündür. (5) Aday öğrencilerin başarı sıralamasında ALES puanının %50'si, mezuniyet not ortalamasının %20'si ve yazılı olarak yapılacak bilimsel değerlendirme ve/veya mülakat sonucunun %30'u dikkate alınır. (6) Bilimsel yazılı değerlendirme sınavı yapılması halinde 100 üzerinden 60 puan alamayan adaylar mülakata girme haklarını kaybederler. (8) İlan edilen lisansüstü programlara başvurular, ilanda belirtilen süreler içinde usulüne uygun olarak yapılır.Mezuniyet Koşulları
(2) Doktora programı; a) Tezli yüksek lisans derecesi ile kabul edilen öğrenciler için toplam 21 krediden az olmamak koşuluyla en az yedi ders, seminer, yeterlik sınavı, tez önerisi ve tez çalışmasından oluşur. Program bir eğitim-öğretim dönemi 60 AKTS kredisinden az olmamak koşuluyla toplamda en az 240 AKTS kredisinden oluşur. Adaylar 21 krediden az olmamak koşuluyla yedi dersi, semineri, yeterlilik sınavını, tez önerisini ve tezlerini tamamladıktan sonra 240 AKTS krediyi vermekle birlikte mezun olabilirler.Önceki Öğrenimin Tanınması
Üniversitedeki bir enstitü anabilim dalında veya başka bir yükseköğretim kurumunun lisansüstü programında başarılı olmuş adaylar başvurabilirler.Ders Planı- AKTS Kredileri
* Bu ders planı tablosunda gösterilen dersler öğrenci işlerindeki güncel ders plan bilgilerini göstermektedir.
** İlgili dönemde zorunlu dersler mutlaka açılırken, seçmeli ve programa bağlı seçmeli derslerin açılması tercih ve kontenjan durumuna bağlı olarak değişkenlik gösterebilir.
*** Mesleki klinik derslerin teorik ve uygulama ders saatleri, haftalık değil toplam ders saatini ifade etmektedir.
Her hangi bir dersin amaç, öğrenme kazanımları vs. detay bilgilerini görmek için aşağıdaki tabloda dersin ismine tıklayınız.
1. Yarıyıl Ders Planı (Güz Dönemi) | ||||||
Kodu | Ders | Dil | T+U | UK | AKTS | İndir |
KHKD1129590 | ANAYASA YAPIMI | Türkçe | 3 | 3 | 8 | |
KHKD1117060 | HÜRRİYETE KARŞI SUÇLAR | Türkçe | 3 | 3 | 8 | |
KHKD1182110 | SEMİNER | Türkçe | 3 | - | 7 | |
KHKD1112192 | CEZA HUKUKUNDA YENİ BOYUTUYLA TEKERRÜR | Türkçe | 3 | 3 | 7 | |
KHKD1112193 | KABAHATLAR HUKUKU | Türkçe | 3 | 3 | 7 | |
KHKD1112194 | SİYASAL KATILIM VE SİYASAL HAKLAR | Türkçe | 3 | 3 | 7 | |
KHKD1116990 | İDARİ USULLER | Türkçe | 3 | 3 | 8 | |
KHKD1117020 | İDARENİN SORUMLULUĞU | Türkçe | 3 | 3 | 7 | |
KHKD1129610 | MODERN SİYASAL DÜŞÜNCELER | Türkçe | 3 | 3 | 7 | |
KHKD1117080 | DELİL HUKUKU | Türkçe | 3 | 3 | 7 |
2. Yarıyıl Ders Planı (Bahar Dönemi) | ||||||
Kodu | Ders | Dil | T+U | UK | AKTS | İndir |
KHKD1212195 | İDARİ YARGIDA DİLEKÇELER ÜZERİNE İLK İNCELEME | Türkçe | 3 | 3 | 8 | |
KHKD1213467 | ANAYASA MAH. KARAR. CEZA VE CEZA MUHA. HUK. | Türkçe | 3 | 3 | 8 | |
KHKD1216980 | OSMANLI HUKUKUNUN GENELYAPISI VE İŞLEYİŞİ | Türkçe | 3 | 3 | 8 | |
KHKD1210473 | ELEKTRONİK TİCARETİN VERGİLENDİRİLMESİ | Türkçe | 3 | 3 | 7 | |
KHKD1212197 | KAMU İDARE. GÜVENİLİ. VE İŞLEYİŞİNE KARŞI SUÇLAR | Türkçe | 3 | 3 | 7 | |
KHKD1213804 | HUKUKUMUZUN FELSEFİ VE SOSYOLOJİK KÖKENLERİ | Türkçe | 3 | 3 | 7 | |
KHKD1217090 | KAMU İHALE HUKUKU | Türkçe | 3 | 3 | 7 | |
KHKD1229630 | ANAYASALARDA DEVLET TEŞKİLATI | Türkçe | 3 | 3 | 7 | |
KHKD1238530 | AMME ALACAKLARININ TAHSİLİ USULÜ | Türkçe | 3 | 3 | 7 | |
KHKD1261980 | KÜRESELLEŞME VE ULUS DEVLETİN DÖNÜŞÜMÜ | Türkçe | 3 | 3 | 7 |
Program Yeterliliği
Kuramsal, Olgusal
PY1) Kamu Hukuku alanında yer alan güncel gelişmeler ışığında kamu hukukuyla ilgili temel kaynaklar, mevzuat ve yargı içtihatları hakkında bilgilerini geliştirir ve derinleştirir.
PY2) Kamu Hukuku alanı ile ilgili disiplinlere ait kavram, kurum ve yöntemler arasındaki ilişkiyi kullanarak, bu bilgileri analiz eder, değerlendirir ve buradan hareketle özgün sonuç ve düşüncelere ulaşır.
Program Çıktısı TYYÇ Temel Alan Matrisi | |
Temel Alan Yeterliliği | Program Yeterliliği |
BİLGİ | |
Kuramsal, Olgusal | |
1-Temel bilimleri, matematik, hesaplama ve bilgisayar bilimlerini üst düzeyde tanımlar ve uygular.
|
-
|
2-Alanında en son gelişmeler dahil olmak üzere genişlemesine ve derinlemesine bilgi sahibidir.
|
-
|
BECERİLER | |
Bilişsel, Uygulamalı | |
1-Bir alanda en yeni bilgilere ulaşır ve bunları kavrayarak araştırma yapabilmek için gerekli yöntem ve becerilerde üst düzeyde yeterliğe sahiptir.
|
-
|
2-Bilime veya teknolojiye yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün/süreç geliştiren ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı bir çalışma yapar.
|
-
|
3-Özgün bir araştırma sürecini bağımsız olarak tanımlar,tasarlar, uygular, sonuçlandırır ve bu süreci yönetir.
|
-
|
YETKİNLİKLER | |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |
1-Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik ortamlarda yayınlayarak bilim ve teknoloji litaretürüne katkıda bulunur.
|
-
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |
1-Uzmanlık alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar.
|
-
|
2-Uzmanlık alanında çalışanlarla ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar.
|
-
|
3-Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurarve tartışır.
|
-
|
Alana Özgü Yetkinlik | |
1-Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirir ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma anlatır.
|
-
|
İstihdam Olanakları
Kamu Hukuk Doktora Programı mezunları, sunulan farklı dersler dâhilinde çalışmak istedikleri konuda mesleki anlamda uzmanlaşarak kamu ve özel sektörde çeşitli alanlarda pozisyon bulabilmektedirler.Üst Dereceye Geçiş
Doktora sonrası programlara başvurabilir.Eğitim Türü
Örgün EğitimÖlçme ve Değerlendirme
Lisansüstü programlarda her bir ders için geçme ve mezuniyet başarı ölçütleri ve geçme notu Yükseköğretim ve diğer mevzuat hükümlerine göre yürütülür. Kamu Hukuku Doktora Programımızda Makale, Sözlü ve Yazılı usullerde ders başarı durumu ölçülür. Yeterlik Sınavı en önemli dönüm noktasıdır. Tüm gerekli dersler alındıktan sonra öğrencinin tez yazmaya hazır olup olmadığı çok kapsamlı "Yeterlik Sınavı" ile ölçülür. Doktora eğitiminde en önemli başarı ölçütü adayın kendi başına özgün araştırma yapabilme kapasitesini geliştirmiş olma durumudur. Bu amaçla tüm derslerde araştırma projesi ve makalesi yazma denemeleri yaptırılır.Bölüm/Program Başkanı
Öğrenme Durumları
Öğrenme durumları öğrencilerin yaratıcı, eleştirel, yansıtıcı düşünme becerilerini mantıksal, matematiksel düşünme becerileri gibi üst düzey düşünme becerilerini geliştirmeyi hedefler. Bunun yanında öğrencilerin meta-bilişsel becerilerini geliştirmeyi hedefler. Öğrenme durumları öğrenme stratejileri, yöntemleri, tekniklerinin yanında kullanılan araç gereçler ile ölçme değerlendirme yöntemlerini kapsamaktadır. Programlarda kullanılan öğrenme durumları aşağıdaki listede verilmiştir:
Öğrenme Durumları * | Başlıca öğrenme faaliyetleri | Kullanılan Araçlar |
---|---|---|
Tam Öğrenme Modeli | Ön bilgiler/öğrenci hazır bulunuşluğu tesbit edilir. Uygun öğretim yöntemleri ve teknikleri seçilir. Ders işlenir.Öğrenme eksikleri saptanır. Eköğretim ya da tamalayıcı öğretim planı uygulanır. | Bilişsel stratejiler, model ve teknikler |
Tartışma Yöntemi | Dinleme, konuşma, soru sorma, cevap üretme, görüş geliştirme ve sorgulama, görüş inceleme ve araştırma, eleştirel düşünce üretme, yaratıcı düşünce üretme, (çalıştay, panel, zıt panel, açıkoturum, münazara teknikleri uygulanır) kolegyum, forum, akvaryum tekniği. | Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları (metin, görüntü, grafik, çizim, ses, video ve animasyonları) , bilgisayar, projeksiyon, çevrim içi ortamlar, konferans salon, çalıştay. |
Problem Çözme Yöntemi | Bilimsel/teorik ve/ veya gerçek hayat ilişkin bir problemi saptama, probleme ilişkin verileri analiz etme, alternatif çözüm önerileri geliştirme, uygun çözüm yöntemini seçme, probleme ilişkin çözümü değerlendirme , bireysel çalışma | Ders kitapları, araştırma raporları, çoklu ortam araçları (metin, görüntü, grafik, çizim, ses, video ve animasyonları), bilgisayar |
Örnek Olay Yöntemi | Örnek olayların sunumu, örnek olayları keşfetme, tipik olayları örnekleme, aykırı olayları örnekleme, örnek olayları karşılaştırma, örnek olay analizi, örnek olay yorumu, örnek olayı değerlendirme. | Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları (vakaya ilişkin metin, görüntü, grafik, çizim, ses, video ve animasyon, karikatür), bilgisayar, projeksiyon, çevrim içi ortamlar. |
Bireysel Çalışma Yöntemi | Öğrenci ilgi, merak ve motivasyonu, öğrenim hedefi, konuya göre detaylı araştırma ve inceleme; derinlemesine araştırma ve inceleme, kapsamlı Okuma, dinleme ve izleme, bir performası tekrar etme. | Kütüphane, e-kütüphane, laboratuvar, atölye |
Soru - Cevap Tekniği | Sokratik sorular sorma, cevapları eleştirme, soru üretme, cevap üretme, eleştirme, yaratıcı cevapları analiz etme ve değerlendirme, yapılandılmış sorular sorma ve cevaplar ürütme, kapalı uçlu sorular sorma ve cevap üretme | Ders kitapları, önerilen kitaplar, çalışma yaprakları, soru bankası , çoklu ortam araçları (metin, görüntü, grafik, çizim, ses, video, karikatür ve animasyonlar) |
Beyin Fırtınası Tekniği | Görüş geliştirme, soru geliştirme, gözlem durumlarını ifade etme, eleştirel düşünce geliştirme, problem çözme, grup/takım çalışması, dinleme ve konuşma. | Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları (metin, görüntü, grafik, çizim, ses, video ve animasyonları) , bilgisayar, projeksiyon, çevrim içi ortamlar. |
Proje Temelli Öğrenme Modeli | Gerçek hayata ilişkin bir problem durumu senaryosu oluşturma, gerçek hayata ilişkin problem durumu tespit etme, probleme ilişkin veri toplama, veri analiz etme, veri işleme ,veri dönüştürme, altenatif çözüm önerileri geliştirme, uygun çözüm yöntemi seçme, çözüm yöntemini uygulama / çözüme ilişkin bir model/tasarım/somut bir ürün oluşturma/ somut bir hizmet üretme, model/tasarı/ somut ürün/hizmeti değerlendirme, Proje ürünlerini sergileme | Problem senoryosu metinleri/Örnek projeler,veri tabanları, kitaplar, araştırma raporları, laboratuvar, atölye,uygulama alanları, kütüphane, bilgisayar yazılımları, standart derslik teknolojileri, projeye konusuna göre araç ve gereçler |
Benzetim/Simülasyon Tekniği | Riskli, tehlikeli, pahalı, uzun zaman alan uygulama/pratiklere ilişkin simülasyonların gerçekleştirilmesi. | Simülasyon ortamı, Bilgisayar |
Kavram Haritası Tekniği | Kavramları ayırt etme, kavramları sıralama, kavramları sayma, kavramları ilişkilendirme, kavramsal çerceveyi analiz etme | Kavram haritaları |
Probleme Dayalı Öğrenme Modeli | Gerçek hayata ilişkin bir problem durumu yansıtıcı senorya oluşturma, gerçek hayata ilişkin problem durumu tespit etme, probleme ilişkin veri toplama, veri analiz etme, veri işleme ,veri dönüştürme, altenatif çözüm önerileri geliştirme | Problem senoryosu metinleri ,veri tabanları, kitaplar, araştırma raporları, laboratuvar, atölye,uygulama alanları, kütüphane, bilgisayar yazılımları, standart derslik teknolojileri, projeye konusuna göre araç ve gereçler |
Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli | Keşfetme, örnek olay bulma, neden sonuç ilişkisi kurma, sorgulama, inceleme, araştırma ( öğrenme halkaları=3E,5E,7E modelleri | Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları (metin, görüntü, grafik, çizim, ses, video ve animasyonları) , bilgisayar, projeksiyon, çevrim içi ortamlar, konferans salonu |
İşbirlikli Öğrenme Modeli | İşbirliği kurma, iletişim kurma, liderlik yapma, görev paylaşma, sorumluluk paylaşma, birlikte öğrenme, sosyal etkileşim kurma. Öğrenciler arasından heterojen gruplar oluşturulur. Görev gruplara verilir. Proje, performans, problem çözme, rol oynama, klasik ödev gibi görevleri öğrenci grubları birlikte yapar. Bireysel veya grup değerlendirmesi yapılır.Ayrılıp Birleşme I; Ayrılıp birleşme tekniği II ; Öğrenci takımları-başarı grupları;Ekip destekli bireyselleştirme tekniği Takım-oyun turnuva tekniği; Görüşme teknikleri, Akranla Öğretim Tekniği , Tutor öğretim Tekniği uygulanır. | Sınıf içi ve sınıf dışı, okul içi ve okul dışı ortamlar. |
Deneyimle Öğrenme Modeli | Fakülte- dış paydaş( sanayi kuruluşları, okullar ve diğer ) işbilliği kurulur. Öğrenciler mesleki becerileri gerçek ortamında doğrudan gözlemler. Gözlem sonuçları sınıf içi ortamda analiz edilir. | Programa göre staj yerleri, mesleki uygulama yerleri, Öğrenci ürün dosyası örneği, gözlem formları ve diğer alteratif ölçme araçları |
Anlatım Yöntemi | Dinleme, konuşma, (düz anlatım, konferans, seminer,nutuk,demeç ve brifing teknikleri uygulanır) | Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları (metin, görüntü, grafik, çizim, ses, video ve animasyonları) , bilgisayar, projeksiyon, çevrim içi ortamlar, konferans salonu |
Klasik Yazılı Sınav | Yaratıcı, eleştirel, yansıtıcı düşüncelerin değerlendirmesi için klasik yazılı sınavlar. Bilgi, kavrama, uygulama, analiz gibi bilişsel becerileri değerlendirmek amaçıyla çoktan seçmeli, kısa cevaplı ( boşluk doldurmalı, eşleştirmeli, doğru yanlış ve diğer) sınavlar yapılır. | Yazılı sınav kağıtları, çoktan seçmeli testler, kısa çevaplı testler, karma testler, cevap anahtarları |
Çoktan Seçmeli Sınav | ||
Sözlü Sınav | Öğrenciye özgü, yaratıcı, eleştirel, yansıtıcı düşünce becerisi ve bilgi, kavrama, uygulama, analiz ve sentez gibi bilişse beceriler değerlendirmek amaçıyla yapılır. Genel bir ölçme değerlenme yöntemi değildir.her programda uygulanmaz; programa özeldir. | Sözlü soru bankası/ sözlü soru havuzu, çevap anahtarları, kontor listeleri, rubrikler, dereceleme ölçekleri |
Ödev | Öğrencinin bilgi, becerilerini geliştirmek, araştırma ve incelemeye özendirmek, öğrenme eksikliklerini tamamlamak, bir konuda derinleşmeyi sağlamak amaçıyla kullanılır. | Kütüphane, e-kütüphane, kitaplar, makaleler |
Proje Görevi | Problem uygulama yerinin belirlenmesi, veri toplanması ve analiz edilmesi, literatür taraması, sunu/rapor hazırlanılması ve sunulması | İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta, ders kitapları veya yardımcı kitaplar |
Kısa Sınav | Öğrenme eksiklerini belirlemek amaçıyla yapılır. Bu durumda öğrenci notlarını yansıtılmaz. Öğrenme hedeflerinin gerçekleşme düzeyi sürece bağlı olarak değerlendirilmek amaçıyla yapılabilir. Bu durumda öğrenci notlarına yansıtılabilir. | Çalışma yaprakları, soru bankası, soru havuzu, cevap anahtarı |
Performans Görevi | Öğrencileri bütünsel ( bilişsel, duyuşsal ve psikomotor) olarak değerlendirmek hedeflendiği durumlarda kullanılır. Öğrenme süreçi ve öğrenme ürünleri ölçmek ve değerlendirmek amaçıyla yapılır. Performans ödevleri en az iki haftalık bir iş yükü içerir. | Problem senoryosu metinleri,kontor listeleri, rubrikler, dereceleme ölçekleri |
Akran değerlendirmesi | Öğrenciler akranı olan öğrencilerin öğrenme ürünlerini öğrenci bakış açısıyla değerlendirmesi amaçlanır. Akran değerlendirme sonuçları öğretim elemanı tarafından incelenenir. | Akran değerlendirme formu ( kontor listesi rubrik, dereceleme ölçek formunda kullanabilir) |
Öz değerlendirme | Öğrenci kendi öğrenme ürünü veya performansını kendisinin değerlendirmesi öğrencinin yansıtıcı düşünce becerisini geliştirmesi açısından uygulanır.Öğretim elemanı tarafından öz değerlendirme sonuçları incelenir. | Öz değerlendirme formu ( kontor listesi rubrik, dereceleme ölçek formunda kullanabilir) |
Ders - Program Yeterlilikleri İlişkileri
Ders | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
AMME ALACAKLARININ TAHSİLİ USULÜ | 2 | 3 | 2 | 2 | 3 | 1 | 2 | 3 | 2 | 1 | 3 | 3 | 3 |
ANAYASA MAH. KARAR. CEZA VE CEZA MUHA. HUK. | 3 | 1 | 2 | 0 | 3 | 2 | 2 | 3 | 1 | 0 | 3 | 0 | 2 |
ANAYASA YAPIMI | 2 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 |
ANAYASALARDA DEVLET TEŞKİLATI | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 |
CEZA HUKUKUNDA YENİ BOYUTUYLA TEKERRÜR | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 2 | 5 | 2 | 0 | 1 | 1 | 1 |
DELİL HUKUKU | 0 | 1 | 5 | 0 | 3 | 0 | 2 | 3 | 1 | 0 | 2 | 2 | 2 |
ELEKTRONİK TİCARETİN VERGİLENDİRİLMESİ | 0 | 1 | 0 | 2 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 |
HUKUKUMUZUN FELSEFİ VE SOSYOLOJİK KÖKENLERİ | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 3 | 4 | 3 | 0 | 1 | 4 | 4 |
HÜRRİYETE KARŞI SUÇLAR | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 | 1 | 2 | 3 | 3 |
İDARENİN SORUMLULUĞU | 4 | 4 | 2 | 2 | 3 | 1 | 2 | 2 | 3 | 0 | 1 | 4 | 4 |
İDARİ USULLER | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 0 | 1 | 1 | 1 | 0 | 0 | 3 | 0 |
İDARİ YARGIDA DİLEKÇELER ÜZERİNE İLK İNCELEME | 3 | 3 | 2 | 3 | 1 | 0 | 1 | 1 | 0 | 0 | 1 | 4 | 1 |
KABAHATLAR HUKUKU | 2 | 2 | 2 | 3 | 1 | 1 | 2 | 2 | 3 | 1 | 2 | 1 | 1 |
KAMU İDARE. GÜVENİLİ. VE İŞLEYİŞİNE KARŞI SUÇLAR | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 0 | 1 | 2 | 2 |
KAMU İHALE HUKUKU | 2 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 1 | 2 | 2 | 0 | 1 | 1 | 2 |
KÜRESELLEŞME VE ULUS DEVLETİN DÖNÜŞÜMÜ | 3 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 |
MODERN SİYASAL DÜŞÜNCELER | 0 | 2 | 3 | 4 | 1 | 1 | 4 | 2 | 3 | 2 | 1 | 3 | 4 |
OSMANLI HUKUKUNUN GENELYAPISI VE İŞLEYİŞİ | 0 | 5 | 3 | 2 | 0 | 3 | 3 | 4 | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 |
SEMİNER | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 3 | 1 |
SİYASAL KATILIM VE SİYASAL HAKLAR | 2 | 3 | 2 | 2 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 |
TEZ ÖNERİSİ | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 |
YETERLİK SINAVINA HAZIRLIK | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 1 | 3 | 4 | 3 | 0 | 1 | 2 | 2 |
İlişkili Ders Sayısı / 22/22 | 45 | 54 | 54 | 46 | 43 | 31 | 43 | 54 | 44 | 19 | 34 | 50 | 47 |
Öğrencilere Uygulanan Anketler
Öğretim elemanı değerlendirme anketi | Kesinlikle katılmıyorum | Katılmıyorum | Kısmen katılıyorum | Katılıyorum | Kesinlikle katılıyorum | Fikrim yok |
---|---|---|---|---|---|---|
Dönem başında dersin amacını, kapsamını ve öğrencidenbeklenenleri anlaşılır bir şekilde açıklar. | ||||||
Dersin kaynaklarını dersin amaçlarına uygun olarak seçer veduyurur. | ||||||
Ders için önerdiği kaynaklara ulaşmada öğrencilere yolgösterir/yardımcı olur. | ||||||
Anlatımı (Dersi sunumu) akıcı, açık ve anlaşılırdır. | ||||||
Öğretim teknolojilerini (etkili bir şekilde) kullanabilir. | ||||||
Sınıfta çok yönlü iletişim ve etkileşim sağlayacakuygulamalara yer verir. | ||||||
Geleneksel öğretim strateji yöntem ve teknikleri konusundagelişmiş bir bilgi birikimine sahiptir. | ||||||
Derste işlediği öğretim yöntemlerini kendi uygulamalarındakullanır. | ||||||
Ders saatleri dışında ders ile ilgili öğrenciye yeterince zamanayırır. | ||||||
Derse düzenli olarak gelir ve zamanı etkin kullanır. | ||||||
Ders sırasında sınıfa hakimiyeti kurmada oldukça başarılıdır. | ||||||
Güncel konular hakkında öğrencileri bilgilendirir. | ||||||
Öğrenci görüşlerine açık tutum ve davranışları ile örnek teşkileder. | ||||||
Başarı ölçme yöntemleri ve araçları (klasik/test/sözlü sınav/proje/ödev vb.) dersin hedef ve içeriği ile uyumludur. | ||||||
Sınav kağıdımla ilgili soru sormak istediğimde bana yardımcı olur. | ||||||
Laboratuvar/saha/uygulama çalışmaları dersin amacı ileuyuşmaktadır. | ||||||
Dersin öğrenme ve öğretme sürecinin yaratıcı düşünme süreç vebecerilerini geliştirir. | ||||||
Ders güncel konu ve konuklarla desteklenir. | ||||||
Yukarıdaki sorular dışında iletmek istedikleriniz |