Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
HÜRRİYETE KARŞI SUÇLAR | KHKD1117060 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Mehmet Emin ARTUK |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Mehmet Emin ARTUK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Türk Ceza Kanununun kişilere karşı suçlar kısmında düzenlen hürriyete karşı suçların teorik ve pratik yönlerden incelenmesi hedeflenmektedir |
Dersin İçeriği | Bu ders; Türk ceza hukukunun hürriyete karşı suçlara ilişkin sistemi,Tehdit suçu, Şantaj suçu, Cebir kullanma suçu, Kişiyi hürriyetinden yoksun kılma suçu, Kişiyi hürriyetinden yoksun kılma suçu,Siyasi hakların engellenmesi suçu, İbadetin engellenmesi suçu,Konut dokunulmazlığının ihlali suçu, Haksız arama suçu,Nefret ve ayrımcılık suçu, İş ve çalışma özgürlüğünün ihlali suçu,Yargıtay kararlarında hürriyete karşı suçlar, Mukayeseli hukukta hürriyete karşı suçlar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.Edindikleri teorik alt yapıya dayalı olarak hürriyete karşı suçlar ile ilgili sorunları sistematik biçimde analiz ederek çözer | 16, 9 | A |
1.1.Hürriyete karşı suçların temel sistematiğini inceler. | 16, 9 | A |
1.2.Hürriyete karşı suçlarla ilgili karşılaştığı sorunlara çözümler üretir. | 16, 9 | A |
2.Ulusal ve karşılaştırmalı hukukta yer alan ilke ve kurallara hakim olur. | 16, 9 | A |
2.1.Türk Ceza Kanununun sistematiğine hakim olur. | 16, 9 | A |
3.Hürriyete karşı suçların türlerini, bunların farklarını ve sonuçlarını ayırt eder. | 16, 9 | A |
3.1.Hürriyete karşı suçların kanunda düzenlenen farklı türlerini inceler ve yorumlar. | 16, 9 | A |
3.2.Hürriyete karşı suçların türlerinin ortak ve farklı noktalarını tespit eder. | 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Türk ceza hukukunun hürriyete karşı suçlara ilişkin sistemi | Ön hazırlık bulunmamaktadır. |
2 | Tehdit suçu | Ön hazırlık bulunmamaktadır. |
3 | Şantaj suçu | Ön hazırlık bulunmamaktadır. |
4 | Cebir kullanma suçu | Ön hazırlık bulunmamaktadır. |
5 | Kişiyi hürriyetinden yoksun kılma suçu | Ön hazırlık bulunmamaktadır. |
6 | Kişiyi hürriyetinden yoksun kılma suçu | Ön hazırlık bulunmamaktadır. |
7 | Siyasi hakların engellenmesi suçu | Ön hazırlık bulunmamaktadır. |
8 | İbadetin engellenmesi suçu | Ön hazırlık bulunmamaktadır. |
9 | Konut dokunulmazlığının ihlali suçu | Ön hazırlık bulunmamaktadır. |
10 | Haksız arama suçu | Ön hazırlık bulunmamaktadır. |
11 | Nefret ve ayrımcılık suçu | Ön hazırlık bulunmamaktadır. |
12 | İş ve çalışma özgürlüğünün ihlali suçu | Ön hazırlık bulunmamaktadır. |
13 | Yargıtay kararlarında hürriyete karşı suçlar | Ön hazırlık bulunmamaktadır. |
14 | Mukayeseli hukukta hürriyete karşı suçlar | Ön hazırlık bulunmamaktadır. |
Kaynak |
- |
Mehmet Emin Artuk/Ahmet Gökcen/Mehmet Emin Alşahin, Kerim Çakır, Ceza Hukuku Özel Hükümler, 20. Baskı, Ankara 2022; Mahmut Koca/İlhan Üzülmez, Ceza Hukuku Özel Hükümler, 9. Baskı, Ankara 2023 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | PY1) Kamu Hukuku alanında yer alan güncel gelişmeler ışığında kamu hukukuyla ilgili temel kaynaklar, mevzuat ve yargı içtihatları hakkında bilgilerini geliştirir ve derinleştirir. | | X | | | |
2 | PY2) Kamu Hukuku alanı ile ilgili disiplinlere ait kavram, kurum ve yöntemler arasındaki ilişkiyi kullanarak, bu bilgileri analiz eder, değerlendirir ve buradan hareketle özgün sonuç ve düşüncelere ulaşır. | | | X | | |
3 | PY3) Kamu Hukuku alanındaki bilimsel bilgiyi kuramsal ve sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. | | | X | | |
4 | PY4) Kamu Hukukuna dair bir kavram veya kurumu yeni bir yaklaşımla değerlendirir ya da yeni bir kavram ve kurumu araştırır. | | X | | | |
5 | PY5) Hukuk kuram ve uygulamasında karşılaşılan sorunları hukuk alanına özgü araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. | | | X | | |
6 | PY6) Kamu Hukukuna dair bir kavram veya kurumu yeni bir yaklaşımla değerlendirir ya da yeni bir kavram ve kurumu araştıran bağımsız bir çalışma ortaya koyar. | | | X | | |
7 | PY7) Kamu Hukuku alanında ve alt disiplinlerinde karşılaşılan ve uzmanlık gerektiren karmaşık sorunların çözümü için farklı bakış açıları geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | | X | | | |
8 | PY8) Kamu Hukuku alanında ve alt disiplinlerinde, yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. | | | X | | |
9 | PY9) Kamu Hukuku alanında ve alt disiplinlerinde uzman olan kişiler ile bu alanlara ilişkin konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. | | X | | | |
10 | PY10) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurar ve tartışır. | X | | | | |
11 | PY11) Hukuk kuram ve uygulamasından kaynaklanan ve toplumsal yaşamı etkileyen sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar. | | X | | | |
12 | PY12) Hukukçu olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışını geliştirerek çevresine öğretir. | | | X | | |
13 | PY13) Hukuk alanındaki değerleri topluma tanıtarak, toplumda hukuk ve adalet bilincinin yerleşmesine ve bunun sürdürülebilmesi sürecine katkıda bulunur. | | | X | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Rehberli Problem Çözme | 5 | 5 | 25 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 14 | 3 | 42 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 1 | 20 | 20 |
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 20 | 20 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 17 | 17 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 63 | 63 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 229 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(229/30) | 8 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
HÜRRİYETE KARŞI SUÇLAR | KHKD1117060 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Mehmet Emin ARTUK |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Mehmet Emin ARTUK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Türk Ceza Kanununun kişilere karşı suçlar kısmında düzenlen hürriyete karşı suçların teorik ve pratik yönlerden incelenmesi hedeflenmektedir |
Dersin İçeriği | Bu ders; Türk ceza hukukunun hürriyete karşı suçlara ilişkin sistemi,Tehdit suçu, Şantaj suçu, Cebir kullanma suçu, Kişiyi hürriyetinden yoksun kılma suçu, Kişiyi hürriyetinden yoksun kılma suçu,Siyasi hakların engellenmesi suçu, İbadetin engellenmesi suçu,Konut dokunulmazlığının ihlali suçu, Haksız arama suçu,Nefret ve ayrımcılık suçu, İş ve çalışma özgürlüğünün ihlali suçu,Yargıtay kararlarında hürriyete karşı suçlar, Mukayeseli hukukta hürriyete karşı suçlar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.Edindikleri teorik alt yapıya dayalı olarak hürriyete karşı suçlar ile ilgili sorunları sistematik biçimde analiz ederek çözer | 16, 9 | A |
1.1.Hürriyete karşı suçların temel sistematiğini inceler. | 16, 9 | A |
1.2.Hürriyete karşı suçlarla ilgili karşılaştığı sorunlara çözümler üretir. | 16, 9 | A |
2.Ulusal ve karşılaştırmalı hukukta yer alan ilke ve kurallara hakim olur. | 16, 9 | A |
2.1.Türk Ceza Kanununun sistematiğine hakim olur. | 16, 9 | A |
3.Hürriyete karşı suçların türlerini, bunların farklarını ve sonuçlarını ayırt eder. | 16, 9 | A |
3.1.Hürriyete karşı suçların kanunda düzenlenen farklı türlerini inceler ve yorumlar. | 16, 9 | A |
3.2.Hürriyete karşı suçların türlerinin ortak ve farklı noktalarını tespit eder. | 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Türk ceza hukukunun hürriyete karşı suçlara ilişkin sistemi | Ön hazırlık bulunmamaktadır. |
2 | Tehdit suçu | Ön hazırlık bulunmamaktadır. |
3 | Şantaj suçu | Ön hazırlık bulunmamaktadır. |
4 | Cebir kullanma suçu | Ön hazırlık bulunmamaktadır. |
5 | Kişiyi hürriyetinden yoksun kılma suçu | Ön hazırlık bulunmamaktadır. |
6 | Kişiyi hürriyetinden yoksun kılma suçu | Ön hazırlık bulunmamaktadır. |
7 | Siyasi hakların engellenmesi suçu | Ön hazırlık bulunmamaktadır. |
8 | İbadetin engellenmesi suçu | Ön hazırlık bulunmamaktadır. |
9 | Konut dokunulmazlığının ihlali suçu | Ön hazırlık bulunmamaktadır. |
10 | Haksız arama suçu | Ön hazırlık bulunmamaktadır. |
11 | Nefret ve ayrımcılık suçu | Ön hazırlık bulunmamaktadır. |
12 | İş ve çalışma özgürlüğünün ihlali suçu | Ön hazırlık bulunmamaktadır. |
13 | Yargıtay kararlarında hürriyete karşı suçlar | Ön hazırlık bulunmamaktadır. |
14 | Mukayeseli hukukta hürriyete karşı suçlar | Ön hazırlık bulunmamaktadır. |
Kaynak |
- |
Mehmet Emin Artuk/Ahmet Gökcen/Mehmet Emin Alşahin, Kerim Çakır, Ceza Hukuku Özel Hükümler, 20. Baskı, Ankara 2022; Mahmut Koca/İlhan Üzülmez, Ceza Hukuku Özel Hükümler, 9. Baskı, Ankara 2023 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | PY1) Kamu Hukuku alanında yer alan güncel gelişmeler ışığında kamu hukukuyla ilgili temel kaynaklar, mevzuat ve yargı içtihatları hakkında bilgilerini geliştirir ve derinleştirir. | | X | | | |
2 | PY2) Kamu Hukuku alanı ile ilgili disiplinlere ait kavram, kurum ve yöntemler arasındaki ilişkiyi kullanarak, bu bilgileri analiz eder, değerlendirir ve buradan hareketle özgün sonuç ve düşüncelere ulaşır. | | | X | | |
3 | PY3) Kamu Hukuku alanındaki bilimsel bilgiyi kuramsal ve sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. | | | X | | |
4 | PY4) Kamu Hukukuna dair bir kavram veya kurumu yeni bir yaklaşımla değerlendirir ya da yeni bir kavram ve kurumu araştırır. | | X | | | |
5 | PY5) Hukuk kuram ve uygulamasında karşılaşılan sorunları hukuk alanına özgü araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. | | | X | | |
6 | PY6) Kamu Hukukuna dair bir kavram veya kurumu yeni bir yaklaşımla değerlendirir ya da yeni bir kavram ve kurumu araştıran bağımsız bir çalışma ortaya koyar. | | | X | | |
7 | PY7) Kamu Hukuku alanında ve alt disiplinlerinde karşılaşılan ve uzmanlık gerektiren karmaşık sorunların çözümü için farklı bakış açıları geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | | X | | | |
8 | PY8) Kamu Hukuku alanında ve alt disiplinlerinde, yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. | | | X | | |
9 | PY9) Kamu Hukuku alanında ve alt disiplinlerinde uzman olan kişiler ile bu alanlara ilişkin konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. | | X | | | |
10 | PY10) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurar ve tartışır. | X | | | | |
11 | PY11) Hukuk kuram ve uygulamasından kaynaklanan ve toplumsal yaşamı etkileyen sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar. | | X | | | |
12 | PY12) Hukukçu olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışını geliştirerek çevresine öğretir. | | | X | | |
13 | PY13) Hukuk alanındaki değerleri topluma tanıtarak, toplumda hukuk ve adalet bilincinin yerleşmesine ve bunun sürdürülebilmesi sürecine katkıda bulunur. | | | X | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 01/02/2023 - 15:09Son Güncelleme Tarihi: 01/02/2023 - 15:11