Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
TEZ | SHKD2223270 | Bahar Dönemi | 0+0 | - | 90 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Tez |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Esra ALAN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Fulya İlçin GÖNENÇ, Prof.Dr. Seçkin NAZLI, Prof.Dr. Gürkan SERT, Prof.Dr. Ayşe NUHOĞLU, Dr.Öğr.Üye. Ayşegül SEZGİN HUYSAL, Prof.Dr. Halit Eyüp ÖZDEMİR, Prof.Dr. Cevdet YAVUZ, Dr.Öğr.Üye. Doruk UTKU, Prof.Dr. Serdar KALE, Doç.Dr. Esra ALAN, Doç.Dr. Gülşen GEDİK, Prof.Dr. Mahmut KOCA, Dr.Öğr.Üye. Sinan SEÇKİN, Prof.Dr. Aslı MAKARACI BAŞAK, Doç.Dr. Emrah KULAKLI |
Dersin Yardımcıları | Prof. Dr. Fulya İlçin GÖNENÇ, Doç. Dr. Gürkan SERT, Prof. Dr. Ayşe NUHOĞLU, Prof. Dr. Halit Eyüp ÖZDEMİR, , Prof. Dr. Cevdet YAVUZ, Dr. Öğr. Üye. Ayşegül SEZGİN HUYSAL, Dr. Öğr. Üye. Esra ALAN. |
Dersin Amacı | Sağlık hukuku ile ilgili ileri düzeyde teorik bilgi ile donatarak, disiplinlerarası bakış açısıyla değerlendirilmesinde özgün bilimsel araştırma yapma bilgi ve becerisini kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tezin hangi aşamada olduğuna bağlı olarak haftalık konular değişecektir.,Tez konusunun belirlenmesi,Tez konusunun belirlenmesi
,Tez konusunun belirlenmesi
,Tez konusunun belirlenmesi
,Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması,Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması,Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması,Veri toplama aracının geliştirilmesi,Veri toplama aracının geçerlik ve güvenilirlik çalışmalarının yapılması,Veri toplama aracının uygulanması,Bulguların değerlendirilmesi,Bulguların değerlendirilmesi,Tez sonucuna ulaşılması,Tez savunması; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. İncelediği literatürü kritik olarak yorumlar. | 14 | |
2. Bilimsel olarak incelenmesi literatüre katkı sağlayacak bir konu seçer ve amaç belirler. | 14 | |
3. Uygun bir teori ve literatür bilgisinden hareketle kavramsal çerçeve geliştirir. | 14 | |
4. Uygun analiz yöntemi ile hipotez geliştirir. | 14 | |
5. Bilimsel olarak özgün bir tez ortaya çıkarır. | 16 | D |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği |
Ölçme Yöntemleri: | D: Sözlü Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
0 | Tezin hangi aşamada olduğuna bağlı olarak haftalık konular değişecektir. | Literatür taraması, araştırma, yazıya dökme, danışmanla görüşme, savunma |
1 | Tez konusunun belirlenmesi | literatür taraması |
2 | Tez konusunun belirlenmesi
| literatür taraması |
3 | Tez konusunun belirlenmesi
| literatür taraması |
4 | Tez konusunun belirlenmesi
| literatür taraması |
5 | Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması | literatür taraması |
6 | Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması | literatür taraması |
7 | Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması | literatür taraması |
8 | Veri toplama aracının geliştirilmesi | literatür taraması |
9 | Veri toplama aracının geçerlik ve güvenilirlik çalışmalarının yapılması | literatür taraması |
10 | Veri toplama aracının uygulanması | literatür taraması |
11 | Bulguların değerlendirilmesi | literatür taraması |
12 | Bulguların değerlendirilmesi | literatür taraması |
13 | Tez sonucuna ulaşılması | literatür taraması |
14 | Tez savunması | Tez çalışması |
Kaynak |
Detaylı bir literatür taraması yapılarak, tezle ilgili gereken tüm kaynaklar kullanır. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | PY1) Sağlık Hukuku alanında yer alan güncel gelişmeler ışığında kamu hukukuyla ilgili temel kaynaklar, mevzuat ve yargı içtihatları hakkında bilgilerini geliştirir ve derinleştirir. | | X | | | |
2 | PY2) Sağlık Hukuku alanı ile ilgili disiplinlere ait kavram, kurum ve yöntemler arasındaki ilişkiyi kullanarak, bu bilgileri analiz eder, değerlendirir ve buradan hareketle özgün sonuç ve düşüncelere ulaşır. | | | X | | |
3 | PY3) Sağlık Hukuku alanındaki bilimsel bilgiyi kuramsal ve sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. | | | X | | |
4 | PY4) Sağlık Hukukuna dair bir kavram veya kurumu yeni bir yaklaşımla değerlendirir ya da yeni bir kavram ve kurumu araştırır. | | X | | | |
5 | PY5) Hukuk kuram ve uygulamasında karşılaşılan sorunları hukuk alanına özgü araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. | | X | | | |
6 | PY6) Sağlık Hukukuna dair bir kavram veya kurumu yeni bir yaklaşımla değerlendirir ya da yeni bir kavram ve kurumu araştıran bağımsız bir çalışma ortaya koyar. | | | X | | |
7 | PY7) Sağlık Hukuku alanında ve alt disiplinlerinde karşılaşılan ve uzmanlık gerektiren karmaşık sorunların çözümü için farklı bakış açıları geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | | | | X | |
8 | PY8) Sağlık Hukuku alanında ve alt disiplinlerinde, yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. | | | | X | |
9 | PY9) Sağlık hukuku alanında ve alt disiplinlerinde uzman olan kişiler ile bu alanlara ilişkin konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. | | | | X | |
10 | PY10) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurar ve tartışır. | | | X | | |
11 | PY11) Hukuk kuram ve uygulamasından kaynaklanan ve toplumsal yaşamı etkileyen sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar. | | X | | | |
12 | PY12) Hukukçu olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışını geliştirerek çevresine öğretir. | | X | | | |
13 | PY13) Hukuk alanındaki değerleri topluma tanıtarak, toplumda hukuk ve adalet bilincinin yerleşmesine ve bunun sürdürülebilmesi sürecine katkıda bulunur. | | | X | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Rehberli Problem Çözme | 300 | 7 | 2100 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 50 | 5 | 250 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 10 | 10 | 100 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 50 | 5 | 250 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 2700 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(2700/30) | 90 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
TEZ | SHKD2223270 | Bahar Dönemi | 0+0 | - | 90 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Tez |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Esra ALAN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Fulya İlçin GÖNENÇ, Prof.Dr. Seçkin NAZLI, Prof.Dr. Gürkan SERT, Prof.Dr. Ayşe NUHOĞLU, Dr.Öğr.Üye. Ayşegül SEZGİN HUYSAL, Prof.Dr. Halit Eyüp ÖZDEMİR, Prof.Dr. Cevdet YAVUZ, Dr.Öğr.Üye. Doruk UTKU, Prof.Dr. Serdar KALE, Doç.Dr. Esra ALAN, Doç.Dr. Gülşen GEDİK, Prof.Dr. Mahmut KOCA, Dr.Öğr.Üye. Sinan SEÇKİN, Prof.Dr. Aslı MAKARACI BAŞAK, Doç.Dr. Emrah KULAKLI |
Dersin Yardımcıları | Prof. Dr. Fulya İlçin GÖNENÇ, Doç. Dr. Gürkan SERT, Prof. Dr. Ayşe NUHOĞLU, Prof. Dr. Halit Eyüp ÖZDEMİR, , Prof. Dr. Cevdet YAVUZ, Dr. Öğr. Üye. Ayşegül SEZGİN HUYSAL, Dr. Öğr. Üye. Esra ALAN. |
Dersin Amacı | Sağlık hukuku ile ilgili ileri düzeyde teorik bilgi ile donatarak, disiplinlerarası bakış açısıyla değerlendirilmesinde özgün bilimsel araştırma yapma bilgi ve becerisini kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tezin hangi aşamada olduğuna bağlı olarak haftalık konular değişecektir.,Tez konusunun belirlenmesi,Tez konusunun belirlenmesi
,Tez konusunun belirlenmesi
,Tez konusunun belirlenmesi
,Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması,Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması,Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması,Veri toplama aracının geliştirilmesi,Veri toplama aracının geçerlik ve güvenilirlik çalışmalarının yapılması,Veri toplama aracının uygulanması,Bulguların değerlendirilmesi,Bulguların değerlendirilmesi,Tez sonucuna ulaşılması,Tez savunması; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. İncelediği literatürü kritik olarak yorumlar. | 14 | |
2. Bilimsel olarak incelenmesi literatüre katkı sağlayacak bir konu seçer ve amaç belirler. | 14 | |
3. Uygun bir teori ve literatür bilgisinden hareketle kavramsal çerçeve geliştirir. | 14 | |
4. Uygun analiz yöntemi ile hipotez geliştirir. | 14 | |
5. Bilimsel olarak özgün bir tez ortaya çıkarır. | 16 | D |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği |
Ölçme Yöntemleri: | D: Sözlü Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
0 | Tezin hangi aşamada olduğuna bağlı olarak haftalık konular değişecektir. | Literatür taraması, araştırma, yazıya dökme, danışmanla görüşme, savunma |
1 | Tez konusunun belirlenmesi | literatür taraması |
2 | Tez konusunun belirlenmesi
| literatür taraması |
3 | Tez konusunun belirlenmesi
| literatür taraması |
4 | Tez konusunun belirlenmesi
| literatür taraması |
5 | Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması | literatür taraması |
6 | Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması | literatür taraması |
7 | Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması | literatür taraması |
8 | Veri toplama aracının geliştirilmesi | literatür taraması |
9 | Veri toplama aracının geçerlik ve güvenilirlik çalışmalarının yapılması | literatür taraması |
10 | Veri toplama aracının uygulanması | literatür taraması |
11 | Bulguların değerlendirilmesi | literatür taraması |
12 | Bulguların değerlendirilmesi | literatür taraması |
13 | Tez sonucuna ulaşılması | literatür taraması |
14 | Tez savunması | Tez çalışması |
Kaynak |
Detaylı bir literatür taraması yapılarak, tezle ilgili gereken tüm kaynaklar kullanır. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | PY1) Sağlık Hukuku alanında yer alan güncel gelişmeler ışığında kamu hukukuyla ilgili temel kaynaklar, mevzuat ve yargı içtihatları hakkında bilgilerini geliştirir ve derinleştirir. | | X | | | |
2 | PY2) Sağlık Hukuku alanı ile ilgili disiplinlere ait kavram, kurum ve yöntemler arasındaki ilişkiyi kullanarak, bu bilgileri analiz eder, değerlendirir ve buradan hareketle özgün sonuç ve düşüncelere ulaşır. | | | X | | |
3 | PY3) Sağlık Hukuku alanındaki bilimsel bilgiyi kuramsal ve sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. | | | X | | |
4 | PY4) Sağlık Hukukuna dair bir kavram veya kurumu yeni bir yaklaşımla değerlendirir ya da yeni bir kavram ve kurumu araştırır. | | X | | | |
5 | PY5) Hukuk kuram ve uygulamasında karşılaşılan sorunları hukuk alanına özgü araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. | | X | | | |
6 | PY6) Sağlık Hukukuna dair bir kavram veya kurumu yeni bir yaklaşımla değerlendirir ya da yeni bir kavram ve kurumu araştıran bağımsız bir çalışma ortaya koyar. | | | X | | |
7 | PY7) Sağlık Hukuku alanında ve alt disiplinlerinde karşılaşılan ve uzmanlık gerektiren karmaşık sorunların çözümü için farklı bakış açıları geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | | | | X | |
8 | PY8) Sağlık Hukuku alanında ve alt disiplinlerinde, yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. | | | | X | |
9 | PY9) Sağlık hukuku alanında ve alt disiplinlerinde uzman olan kişiler ile bu alanlara ilişkin konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. | | | | X | |
10 | PY10) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurar ve tartışır. | | | X | | |
11 | PY11) Hukuk kuram ve uygulamasından kaynaklanan ve toplumsal yaşamı etkileyen sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar. | | X | | | |
12 | PY12) Hukukçu olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışını geliştirerek çevresine öğretir. | | X | | | |
13 | PY13) Hukuk alanındaki değerleri topluma tanıtarak, toplumda hukuk ve adalet bilincinin yerleşmesine ve bunun sürdürülebilmesi sürecine katkıda bulunur. | | | X | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 01/02/2023 - 09:51Son Güncelleme Tarihi: 01/02/2023 - 09:52