Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
ÖRGÜTSEL DAVRANIŞTA GÜNCEL YAKLAŞIMLAR | YSTD1113482 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 9 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Elif BAYKAL |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Elif BAYKAL |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dersin amacı öğrencilerin örgütsel davranış literatüründeki güncel konular hakkında ayrıntılı bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır. Öğrencilerin bu güncel konular ekseninde elde ettikleri bilgiler doğrultusunda, örgütsel yaşamda çalışanların davranışlarının neden ve sonuçlarını daha iyi kavramalarını ve bu bilgileri örgütsel etkililiği geliştirme yönündeki çalışmalarında kullanmalarını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Örgütsel Davranış ,Tutumlar ve İş Tatmini,Motivasyon Temelleri,Grup Davranışları,Liderlik, Güç ve Politika,Örgütsel Değişim ve Yönetimi,Psikolojik Sermaye,Örgütsel Bağlılık,Örgütsel Vatandaşlık,Vaka Çalışmaları,Vaka Çalışmaları ,Vaka Çalışmaları ,Vaka Çalışmaları,Vaka Çalışmaları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Örgütsel davranışı mikro ve makro düzeyde açıklar. | 13, 9 | A |
2. Örgütsel davranış alanındaki kavramları tanımlar. | 13, 9 | A |
3. Örgütsel davranış teorik bilgisini kullanarak örgütlerdeki ilişkileri ve insan davranışlarını açıklar. | 13, 9 | A |
4. Örgütlerdeki insanları yönetirken karşılaşabileceği güncel meseleleri ve gelecekteki muhtemel karmaşık durumları yorumlar. | 13, 9 | A |
5. Örgüt yaşamında ortaya çıkabilecek anlaşmazlıkların başarıyla çözümlenmesini sağlar. | 13, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 13: Örnek Olay Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Örgütsel Davranış | Kitaptan ilgili bölümün veya paylaşılan makalenin okunması |
2 | Tutumlar ve İş Tatmini | Kitaptan ilgili bölümün veya paylaşılan makalenin okunması |
3 | Motivasyon Temelleri | Kitaptan ilgili bölümün veya paylaşılan makalenin okunması |
4 | Grup Davranışları | Kitaptan ilgili bölümün veya paylaşılan makalenin okunması |
5 | Liderlik, Güç ve Politika | Kitaptan ilgili bölümün veya paylaşılan makalenin okunması |
6 | Örgütsel Değişim ve Yönetimi | Kitaptan ilgili bölümün veya paylaşılan makalenin okunması |
7 | Psikolojik Sermaye | Kitaptan ilgili bölümün veya paylaşılan makalenin okunması |
8 | Örgütsel Bağlılık | Kitaptan ilgili bölümün veya paylaşılan makalenin okunması |
9 | Örgütsel Vatandaşlık | Kitaptan ilgili bölümün veya paylaşılan makalenin okunması |
10 | Vaka Çalışmaları | Örnek vaka okuması |
11 | Vaka Çalışmaları | Örnek vaka okuması |
12 | Vaka Çalışmaları | Örnek vaka okuması |
13 | Vaka Çalışmaları | Örnek vaka okuması |
14 | Vaka Çalışmaları | Örnek vaka okuması |
Kaynak |
Örgütsel Davranış / Organizational Behavior
Stephan Robbins, Timothy A. Judge - NOBEL AKADEMİK YAYINCILIK 2019 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Yönetim alanında teorik bilgileri tanımlar. | | | | X | |
2 | Yönetim alanında gerekli matematiksel ve istatistiki yöntemleri anlatır. | X | | | | |
3 | Yönetim alanında gerekli en az bir bilgisayar programı kullanır. | X | | | | |
4 | Akademik çalışma yapmak için gerekli olan araştırma becerisine sahip olur. | X | | | | |
5 | Zaman yönetimi becerisine sahip olur. | X | | | | |
6 | Bilimsel etik ve bilimsel sorumluluk ilkeleri benimser. | | X | | | |
7 | Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde (ekonomi, finans, sosyoloji, hukuk, işletme) temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır. | | X | | | |
8 | Yönetim alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır. | | | X | | |
9 | Alanı ile ilgili en az bir bilimsel çalışma yaparak özgün bir yapıt üretebilmesi ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilmesi. | | | X | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Rehberli Problem Çözme | 14 | 1 | 14 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 14 | 1 | 14 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 14 | 3 | 42 |
Proje Sunumu / Seminer | 14 | 3 | 42 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 7 | 5 | 35 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 15 | 5 | 75 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 264 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(264/30) | 9 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
ÖRGÜTSEL DAVRANIŞTA GÜNCEL YAKLAŞIMLAR | YSTD1113482 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 9 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Elif BAYKAL |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Elif BAYKAL |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dersin amacı öğrencilerin örgütsel davranış literatüründeki güncel konular hakkında ayrıntılı bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır. Öğrencilerin bu güncel konular ekseninde elde ettikleri bilgiler doğrultusunda, örgütsel yaşamda çalışanların davranışlarının neden ve sonuçlarını daha iyi kavramalarını ve bu bilgileri örgütsel etkililiği geliştirme yönündeki çalışmalarında kullanmalarını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Örgütsel Davranış ,Tutumlar ve İş Tatmini,Motivasyon Temelleri,Grup Davranışları,Liderlik, Güç ve Politika,Örgütsel Değişim ve Yönetimi,Psikolojik Sermaye,Örgütsel Bağlılık,Örgütsel Vatandaşlık,Vaka Çalışmaları,Vaka Çalışmaları ,Vaka Çalışmaları ,Vaka Çalışmaları,Vaka Çalışmaları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Örgütsel davranışı mikro ve makro düzeyde açıklar. | 13, 9 | A |
2. Örgütsel davranış alanındaki kavramları tanımlar. | 13, 9 | A |
3. Örgütsel davranış teorik bilgisini kullanarak örgütlerdeki ilişkileri ve insan davranışlarını açıklar. | 13, 9 | A |
4. Örgütlerdeki insanları yönetirken karşılaşabileceği güncel meseleleri ve gelecekteki muhtemel karmaşık durumları yorumlar. | 13, 9 | A |
5. Örgüt yaşamında ortaya çıkabilecek anlaşmazlıkların başarıyla çözümlenmesini sağlar. | 13, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 13: Örnek Olay Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Örgütsel Davranış | Kitaptan ilgili bölümün veya paylaşılan makalenin okunması |
2 | Tutumlar ve İş Tatmini | Kitaptan ilgili bölümün veya paylaşılan makalenin okunması |
3 | Motivasyon Temelleri | Kitaptan ilgili bölümün veya paylaşılan makalenin okunması |
4 | Grup Davranışları | Kitaptan ilgili bölümün veya paylaşılan makalenin okunması |
5 | Liderlik, Güç ve Politika | Kitaptan ilgili bölümün veya paylaşılan makalenin okunması |
6 | Örgütsel Değişim ve Yönetimi | Kitaptan ilgili bölümün veya paylaşılan makalenin okunması |
7 | Psikolojik Sermaye | Kitaptan ilgili bölümün veya paylaşılan makalenin okunması |
8 | Örgütsel Bağlılık | Kitaptan ilgili bölümün veya paylaşılan makalenin okunması |
9 | Örgütsel Vatandaşlık | Kitaptan ilgili bölümün veya paylaşılan makalenin okunması |
10 | Vaka Çalışmaları | Örnek vaka okuması |
11 | Vaka Çalışmaları | Örnek vaka okuması |
12 | Vaka Çalışmaları | Örnek vaka okuması |
13 | Vaka Çalışmaları | Örnek vaka okuması |
14 | Vaka Çalışmaları | Örnek vaka okuması |
Kaynak |
Örgütsel Davranış / Organizational Behavior
Stephan Robbins, Timothy A. Judge - NOBEL AKADEMİK YAYINCILIK 2019 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Yönetim alanında teorik bilgileri tanımlar. | | | | X | |
2 | Yönetim alanında gerekli matematiksel ve istatistiki yöntemleri anlatır. | X | | | | |
3 | Yönetim alanında gerekli en az bir bilgisayar programı kullanır. | X | | | | |
4 | Akademik çalışma yapmak için gerekli olan araştırma becerisine sahip olur. | X | | | | |
5 | Zaman yönetimi becerisine sahip olur. | X | | | | |
6 | Bilimsel etik ve bilimsel sorumluluk ilkeleri benimser. | | X | | | |
7 | Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde (ekonomi, finans, sosyoloji, hukuk, işletme) temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır. | | X | | | |
8 | Yönetim alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır. | | | X | | |
9 | Alanı ile ilgili en az bir bilimsel çalışma yaparak özgün bir yapıt üretebilmesi ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilmesi. | | | X | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 15:04Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 15:14