Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
ÜRETİM VE TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ | İŞYY1213465 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Gonca Reyhan AKKARTAL |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Gonca Reyhan AKKARTAL |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Üretim ve Tedarik Zinciri Yönetimi dersinin amacı, öğrencilere bir organizasyon içindeki üretim ve tedarik zinciri süreçlerini etkin bir şekilde yönetmek ve optimize etmek için gerekli bilgi, beceri ve anlayışı sağlamaktır. Böyle bir kursun özel hedefleri bir kurumdan diğerine değişebilir ancak genel olarak temel amaçlardır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tedarik Zinciri Yönetimi, temel kavramlar,Tedarik Zinciri Yönetimi, temel kavramlar,Lojistik Faaliyetler,Lojistik Faaliyetler ,Üretim Yönetimine giriş,Üretim Yönetimine giriş,Stok ve Envanter Yönetimi,Stok ve Envanter Yönetimi,Stok değerleme,Kamçı etkisi,Scor modeli,Talep Tahmin Yöntemleri,Talep Tahmin Yöntemleri,Üretim Sistemleri; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Ürün Yönetimi sürecini açıklar. | 10, 16, 9 | A |
1.1. Ürün Yönetim vedenetimini ifade eder. | 10, 16, 9 | A |
1.2. Üretim ve İyileştirme süreçlerini açıklar. | 10, 16, 9 | A |
2. Tedarik Zinciri Stratejilerini İfade | 10, 16, 9 | A |
2.1. Tedarik zinciri tasarımını ifade eder.
| 10, 16, 9 | A |
2.2. Tedarik Zinciri İşbirliği ve Ortaklığını açıklar. | 10, 16, 9 | A |
3. Envanter Optimizasyonunu açıklar.
| 10, 16, 9 | A |
3.1. Depo Yönetimi ve Lojistik sürecini açıklar. | 10, 16, 9 | A |
4. Kalite Yönetimi ve Süreç İyileştirmeyi ifade eder | 10, 16, 9 | A |
4.1. Kalite Güvencesi ve Kalite Kontrolünü açıklar. | 10, 16, 9 | A |
4.2. Kaizen ve Sürekli İyileştirmeyi Açıklar. | 10, 16, 9 | A |
5. Dağıtım Ağı Yönetimini açıklar. | 10, 16, 9 | A |
5.1. Ulaşım Planlama ve Yönetimini açıklar. | 10, 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Tedarik Zinciri Yönetimi, temel kavramlar | ilgili bölümün okunması |
2 | Tedarik Zinciri Yönetimi, temel kavramlar | ilgili bölümün okunması |
3 | Lojistik Faaliyetler | ilgili bölümün okunması |
4 | Lojistik Faaliyetler | ilgili bölümün okunması |
5 | Üretim Yönetimine giriş | ilgili bölümün okunması |
6 | Üretim Yönetimine giriş | İlgili bölümün okunması |
7 | Stok ve Envanter Yönetimi | İlgili bölümün okunması |
8 | Stok ve Envanter Yönetimi | İlgili bölümün okunması |
9 | Stok değerleme | İlgili bölümün okunması |
10 | Kamçı etkisi | İlgili bölümün okunması |
11 | Scor modeli | İlgili bölümün okunması |
12 | Talep Tahmin Yöntemleri | İlgili bölümün okunması |
13 | Talep Tahmin Yöntemleri | İlgili bölümün okunması |
14 | Üretim Sistemleri | İlgili bölümün okunması |
Kaynak |
Inventory and Production Management in Supply Chains,
By Edward A. Silver, David F. Pyke, Douglas J. Thomas · 2016 |
Üretim Yönetimi: Sürdürülebilirlik ve Tedarik Zinciri Yönetimi
8 Mayıs 2017
Jay Heizer (Eser Sahibi), Barry Render |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma | | | X | | |
2 | İşletmecilik alanında yer alan güncel gelişmeler ışığında İşletme Yönetimi ile ilgili temel kaynaklar, güncel trendler ve yaklaşımlar hakkında bilgilere sahip olma. | | X | | | |
3 | İşletme Yönetimi alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve bu bilgiyi işletmelerin üst düzey yönetsel problemlerin çözümünde kullanma. | | X | | | |
4 | İşletme Yönetimine dair dair bireysel ve toplumsal sorunlar üzerinde fikir yürütme ve güncel gelişmeler ışığında çözümler üretme | | | X | | |
5 | İşletmecilik kuram ve uygulamasında karşılaşılan sorunları İşletmecilik alanına özgü araştırma yöntemlerini kullanarak çözme. | | | X | | |
6 | İşletme Yönetimi alanında ve alt disiplinlerinde uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütme. | | | X | | |
7 | İşletme Yönetimi alanında ve alt disiplinlerinde karşılaşılan ve uzmanlık gerektiren karmaşık sorunların çözümü için farklı bakış açıları geliştirme ve sorumluluk alarak çözüm üretme | | X | | | |
8 | İşletme Yönetimi alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme. | | | X | | |
9 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirme ve bunları davranışa dönüştürme. | | X | | | |
10 | İşletmecilik alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgiler ile yönetim kuram ve uygulamasına ilişkin güncel gelişmeleri alanındaki ve alan dışındaki gruplara yazılı ve sözlü olarak sistemli biçimde aktarma. | | X | | | |
11 | İşletmecilik kavram ve kurumları, yerleşik yönetim uygulaması ve kurallarını eleştirel bir gözle sorgulayarak gerektiğinde bunları geliştirme ve değiştirmek üzere girişimde bulunma. | | X | | | |
12 | İşletme Yönetimi alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanma. | | | | | |
13 | İşletme Yönetimi alanlarına ve alt disiplinlerine ilişkin bilgileri edinme, işleme ve değerlendirme süreçlerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirme. | X | | | | |
14 | Üst Düzey Yönetici olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışını geliştirerek çevresine öğretme. | | | | X | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Rehberli Problem Çözme | 14 | 2 | 28 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 14 | 3 | 42 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 14 | 3 | 42 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 174 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(174/30) | 6 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
ÜRETİM VE TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ | İŞYY1213465 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Gonca Reyhan AKKARTAL |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Gonca Reyhan AKKARTAL |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Üretim ve Tedarik Zinciri Yönetimi dersinin amacı, öğrencilere bir organizasyon içindeki üretim ve tedarik zinciri süreçlerini etkin bir şekilde yönetmek ve optimize etmek için gerekli bilgi, beceri ve anlayışı sağlamaktır. Böyle bir kursun özel hedefleri bir kurumdan diğerine değişebilir ancak genel olarak temel amaçlardır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tedarik Zinciri Yönetimi, temel kavramlar,Tedarik Zinciri Yönetimi, temel kavramlar,Lojistik Faaliyetler,Lojistik Faaliyetler ,Üretim Yönetimine giriş,Üretim Yönetimine giriş,Stok ve Envanter Yönetimi,Stok ve Envanter Yönetimi,Stok değerleme,Kamçı etkisi,Scor modeli,Talep Tahmin Yöntemleri,Talep Tahmin Yöntemleri,Üretim Sistemleri; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Ürün Yönetimi sürecini açıklar. | 10, 16, 9 | A |
1.1. Ürün Yönetim vedenetimini ifade eder. | 10, 16, 9 | A |
1.2. Üretim ve İyileştirme süreçlerini açıklar. | 10, 16, 9 | A |
2. Tedarik Zinciri Stratejilerini İfade | 10, 16, 9 | A |
2.1. Tedarik zinciri tasarımını ifade eder.
| 10, 16, 9 | A |
2.2. Tedarik Zinciri İşbirliği ve Ortaklığını açıklar. | 10, 16, 9 | A |
3. Envanter Optimizasyonunu açıklar.
| 10, 16, 9 | A |
3.1. Depo Yönetimi ve Lojistik sürecini açıklar. | 10, 16, 9 | A |
4. Kalite Yönetimi ve Süreç İyileştirmeyi ifade eder | 10, 16, 9 | A |
4.1. Kalite Güvencesi ve Kalite Kontrolünü açıklar. | 10, 16, 9 | A |
4.2. Kaizen ve Sürekli İyileştirmeyi Açıklar. | 10, 16, 9 | A |
5. Dağıtım Ağı Yönetimini açıklar. | 10, 16, 9 | A |
5.1. Ulaşım Planlama ve Yönetimini açıklar. | 10, 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Tedarik Zinciri Yönetimi, temel kavramlar | ilgili bölümün okunması |
2 | Tedarik Zinciri Yönetimi, temel kavramlar | ilgili bölümün okunması |
3 | Lojistik Faaliyetler | ilgili bölümün okunması |
4 | Lojistik Faaliyetler | ilgili bölümün okunması |
5 | Üretim Yönetimine giriş | ilgili bölümün okunması |
6 | Üretim Yönetimine giriş | İlgili bölümün okunması |
7 | Stok ve Envanter Yönetimi | İlgili bölümün okunması |
8 | Stok ve Envanter Yönetimi | İlgili bölümün okunması |
9 | Stok değerleme | İlgili bölümün okunması |
10 | Kamçı etkisi | İlgili bölümün okunması |
11 | Scor modeli | İlgili bölümün okunması |
12 | Talep Tahmin Yöntemleri | İlgili bölümün okunması |
13 | Talep Tahmin Yöntemleri | İlgili bölümün okunması |
14 | Üretim Sistemleri | İlgili bölümün okunması |
Kaynak |
Inventory and Production Management in Supply Chains,
By Edward A. Silver, David F. Pyke, Douglas J. Thomas · 2016 |
Üretim Yönetimi: Sürdürülebilirlik ve Tedarik Zinciri Yönetimi
8 Mayıs 2017
Jay Heizer (Eser Sahibi), Barry Render |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma | | | X | | |
2 | İşletmecilik alanında yer alan güncel gelişmeler ışığında İşletme Yönetimi ile ilgili temel kaynaklar, güncel trendler ve yaklaşımlar hakkında bilgilere sahip olma. | | X | | | |
3 | İşletme Yönetimi alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve bu bilgiyi işletmelerin üst düzey yönetsel problemlerin çözümünde kullanma. | | X | | | |
4 | İşletme Yönetimine dair dair bireysel ve toplumsal sorunlar üzerinde fikir yürütme ve güncel gelişmeler ışığında çözümler üretme | | | X | | |
5 | İşletmecilik kuram ve uygulamasında karşılaşılan sorunları İşletmecilik alanına özgü araştırma yöntemlerini kullanarak çözme. | | | X | | |
6 | İşletme Yönetimi alanında ve alt disiplinlerinde uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütme. | | | X | | |
7 | İşletme Yönetimi alanında ve alt disiplinlerinde karşılaşılan ve uzmanlık gerektiren karmaşık sorunların çözümü için farklı bakış açıları geliştirme ve sorumluluk alarak çözüm üretme | | X | | | |
8 | İşletme Yönetimi alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme. | | | X | | |
9 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirme ve bunları davranışa dönüştürme. | | X | | | |
10 | İşletmecilik alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgiler ile yönetim kuram ve uygulamasına ilişkin güncel gelişmeleri alanındaki ve alan dışındaki gruplara yazılı ve sözlü olarak sistemli biçimde aktarma. | | X | | | |
11 | İşletmecilik kavram ve kurumları, yerleşik yönetim uygulaması ve kurallarını eleştirel bir gözle sorgulayarak gerektiğinde bunları geliştirme ve değiştirmek üzere girişimde bulunma. | | X | | | |
12 | İşletme Yönetimi alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanma. | | | | | |
13 | İşletme Yönetimi alanlarına ve alt disiplinlerine ilişkin bilgileri edinme, işleme ve değerlendirme süreçlerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirme. | X | | | | |
14 | Üst Düzey Yönetici olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışını geliştirerek çevresine öğretme. | | | | X | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 15:53Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 15:54