Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
BİLİMSEL MAKALE YAZMA VE YAYIMLAMA | PDRY1114461 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Sena GÜME |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bilimsel yayın yazma becerisini geliştirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Ders tanıtımı,Bilimsel yazım nedir?,Yazmaya başlamak,Literatür taraması,Yöntem ve araçlar,Sonuçlar,Tartışma,Atıf yapmak,Tablo ve şekiller,Başlık ve yazarlar,Özet,Makaleyi yayımlama,Konferans sunumu,Dersi değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bu dersin sonunda öğrenciler | 12, 13, 14, 2 | F |
Akademik yayın sürecinin aşamalarını sıralar | 14, 16, 9 | E, F, H |
Bilimsel makale bölümlerinin özelliklerini ifade eder. | 11, 16, 6, 9 | E, F, H |
Literatür taraması yapar | | |
Problem durumuna uygun araştırma yöntemi seçer | 12, 13, 14, 2 | F |
Araştırma amacına göre uygun veri toplama tekniklerini sıralar | 12, 13, 14, 2 | H |
Verileri uygun teknik ile analiz eder. | 12, 13, 14, 2 | F |
Araştırma bulgularını yorumlar. | 12, 13, 14, 2 | F |
User
Araştırma sonuçlarını tartışır | 12, 13, 14, 2 | F |
Dergi yazım klavuzlarına göre makaleyi raporlar. | 12, 13, 14, 2 | F |
Atıf tekniklerine örnekler verir. | 12, 13, 14, 2 | F |
Makaleyi sözlü olarak sunar. | 13, 14, 2, 3 | F |
Öğretim Yöntemleri: | 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Ders tanıtımı | |
2 | Bilimsel yazım nedir? | 1. bölüm |
3 | Yazmaya başlamak | 3. bölüm |
4 | Literatür taraması | 10. bölüm |
5 | Yöntem ve araçlar | 11. bölüm |
6 | Sonuçlar | 12. bölüm |
7 | Tartışma | 13. bölüm |
8 | Atıf yapmak | 15. bölüm |
9 | Tablo ve şekiller | 16-18. bölüm |
10 | Başlık ve yazarlar | 7-8. bölüm |
11 | Özet | 9. bölüm |
12 | Makaleyi yayımlama | 19-22. bölüm |
13 | Konferans sunumu | 27-29. bölüm |
14 | Dersi değerlendirme | |
Kaynak |
Gabor , Lövei, (2022). Bilimsel Makaleleri Yazma Ve Yayımlama Ana Dili İngilizce Olmayanlar İçin Bir El Kitabı ((Writing and Publishing Scientific Papers). çeviri: Yüksel Dede |
Yayımlanmış makale örnekleri |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Rehberlik ve Psikolojik Danışma alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri bilimsel bir anlayışla analiz eder. | | | | | X |
2 | Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık alanına ait kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, danışanların koruyucu ve önleyici ruh sağlığı kapsamında psikolojik iyilik hallerini güçlendirmek için nasıl kullanacağını kavrar. | X | | | | |
3 | Bilimsel araştırma etiği temelinde, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kavrar. | | | | | X |
4 | Danışanların psikolojik sağlamlıklarını arttırmak ve psikolojik iyilik hallerini güçlendirmek amacıyla uygulanması gereken rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerini (bireyle psikolojik danışma, grupla psikolojik danışma, psikoeğitim, bireyle rehberlik, grupla rehberlik vb gibi) planlar ve uygular. | | | | | |
5 | Rehberlik ve Psikolojik Danışma alanı ile ilgili güncel sorun ve ihtiyaçlara çözüm üretecek araştırmalar tasarlar ve yürütür. | | | | X | |
6 | Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık uzmanlaşma alt alanlarında (Okul psikolojik danışmanlığı, evlilik ve aile psikolojik danışmanlığı, kariyer psikolojik danışmanlığı, ruh sağlığı psikolojik danışmanlığı) uygulama temel ilkeleri ve teknikleri kapsamında danışanların ihtiyaçlarını belirler, ihtiyaçlarına destek olacak müdahaleleri planlar, uygular ve etkililiğini değerlendirir. | | X | | | |
7 | Ruh sağlığı alanında hizmet veren bir meslek mensubu olarak ve mesleğin etik ilke ve değerlerine uyum göstererek önleyici ve koruyucu ruh sağlığı bağlamında bireysel, ailesel ve toplumsal ihtiyaçlar temelinde kendisinden beklenen rol ve görevlerini yerine getirir. | X | | | | |
8 | Ulusal ve uluslararası düzeyde yaşanan toplumsal sorunlara, toplumsal sorumluluk çerçevesinde alanı ile ilgili proje ve etkinlikler tasarlayarak destek olur. | | | | X | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 2 | 30 | 60 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 1 | 20 | 20 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 2 | 30 | 60 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 242 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(242/30) | 8 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
BİLİMSEL MAKALE YAZMA VE YAYIMLAMA | PDRY1114461 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Sena GÜME |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bilimsel yayın yazma becerisini geliştirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Ders tanıtımı,Bilimsel yazım nedir?,Yazmaya başlamak,Literatür taraması,Yöntem ve araçlar,Sonuçlar,Tartışma,Atıf yapmak,Tablo ve şekiller,Başlık ve yazarlar,Özet,Makaleyi yayımlama,Konferans sunumu,Dersi değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bu dersin sonunda öğrenciler | 12, 13, 14, 2 | F |
Akademik yayın sürecinin aşamalarını sıralar | 14, 16, 9 | E, F, H |
Bilimsel makale bölümlerinin özelliklerini ifade eder. | 11, 16, 6, 9 | E, F, H |
Literatür taraması yapar | | |
Problem durumuna uygun araştırma yöntemi seçer | 12, 13, 14, 2 | F |
Araştırma amacına göre uygun veri toplama tekniklerini sıralar | 12, 13, 14, 2 | H |
Verileri uygun teknik ile analiz eder. | 12, 13, 14, 2 | F |
Araştırma bulgularını yorumlar. | 12, 13, 14, 2 | F |
User
Araştırma sonuçlarını tartışır | 12, 13, 14, 2 | F |
Dergi yazım klavuzlarına göre makaleyi raporlar. | 12, 13, 14, 2 | F |
Atıf tekniklerine örnekler verir. | 12, 13, 14, 2 | F |
Makaleyi sözlü olarak sunar. | 13, 14, 2, 3 | F |
Öğretim Yöntemleri: | 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Ders tanıtımı | |
2 | Bilimsel yazım nedir? | 1. bölüm |
3 | Yazmaya başlamak | 3. bölüm |
4 | Literatür taraması | 10. bölüm |
5 | Yöntem ve araçlar | 11. bölüm |
6 | Sonuçlar | 12. bölüm |
7 | Tartışma | 13. bölüm |
8 | Atıf yapmak | 15. bölüm |
9 | Tablo ve şekiller | 16-18. bölüm |
10 | Başlık ve yazarlar | 7-8. bölüm |
11 | Özet | 9. bölüm |
12 | Makaleyi yayımlama | 19-22. bölüm |
13 | Konferans sunumu | 27-29. bölüm |
14 | Dersi değerlendirme | |
Kaynak |
Gabor , Lövei, (2022). Bilimsel Makaleleri Yazma Ve Yayımlama Ana Dili İngilizce Olmayanlar İçin Bir El Kitabı ((Writing and Publishing Scientific Papers). çeviri: Yüksel Dede |
Yayımlanmış makale örnekleri |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Rehberlik ve Psikolojik Danışma alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri bilimsel bir anlayışla analiz eder. | | | | | X |
2 | Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık alanına ait kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, danışanların koruyucu ve önleyici ruh sağlığı kapsamında psikolojik iyilik hallerini güçlendirmek için nasıl kullanacağını kavrar. | X | | | | |
3 | Bilimsel araştırma etiği temelinde, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kavrar. | | | | | X |
4 | Danışanların psikolojik sağlamlıklarını arttırmak ve psikolojik iyilik hallerini güçlendirmek amacıyla uygulanması gereken rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerini (bireyle psikolojik danışma, grupla psikolojik danışma, psikoeğitim, bireyle rehberlik, grupla rehberlik vb gibi) planlar ve uygular. | | | | | |
5 | Rehberlik ve Psikolojik Danışma alanı ile ilgili güncel sorun ve ihtiyaçlara çözüm üretecek araştırmalar tasarlar ve yürütür. | | | | X | |
6 | Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık uzmanlaşma alt alanlarında (Okul psikolojik danışmanlığı, evlilik ve aile psikolojik danışmanlığı, kariyer psikolojik danışmanlığı, ruh sağlığı psikolojik danışmanlığı) uygulama temel ilkeleri ve teknikleri kapsamında danışanların ihtiyaçlarını belirler, ihtiyaçlarına destek olacak müdahaleleri planlar, uygular ve etkililiğini değerlendirir. | | X | | | |
7 | Ruh sağlığı alanında hizmet veren bir meslek mensubu olarak ve mesleğin etik ilke ve değerlerine uyum göstererek önleyici ve koruyucu ruh sağlığı bağlamında bireysel, ailesel ve toplumsal ihtiyaçlar temelinde kendisinden beklenen rol ve görevlerini yerine getirir. | X | | | | |
8 | Ulusal ve uluslararası düzeyde yaşanan toplumsal sorunlara, toplumsal sorumluluk çerçevesinde alanı ile ilgili proje ve etkinlikler tasarlayarak destek olur. | | | | X | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:45Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:46