Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
GELİŞİM PSİKOLOJİSİ II | PDR2176610 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Alan Eğitimi |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Yelda YILDIZ ÖNAL |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Yelda YILDIZ ÖNAL |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin temel amacı, öğrencilerin Ergenlikten ölüme kadar geçen süre içinde fiziksel, psikolojik ve sosyal gelişim süreçlerine ilişkin bir kavrayış ve bakış açısı edinmelerini sağlamaktır.
|
Dersin İçeriği | Bu ders; Ders tanıtımı,Ergenlik Döneminde Fiziksel Gelişim,Ergenlik Bilişsel Gelişim,Ergenlik Döneminde Kimlik Gelişimi,Ergenlik Döneminde Sosyo-Duygusal Gelişim,Genç Yetişkinlik Döneminde Fiziksel ve Bilişsel Gelişim,Genç Yetişkinlik Döneminde Sosyo-Duygusal Gelişim,Orta Yetişkinlik Döneminde Fiziksel ve Bilişsel Gelişim,Orta Yetişkinlik Döneminde Sosyo-Duygusal Gelişim,Yaşlılık Döneminde Fiziksel Gelişim,Yaşlılık Döneminde Bilişsel Gelişim,Yaşlılık Döneminde Sosyo-Duygusal Gelişim,Ölüm, Ölmek ve Yas,Dersin değerlendirilmesi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Ergenlik, yetişkinlik ve yaşlılık gelişim süreçlerine ilişkin temel kavramları tanımlar.
| 10, 16, 9 | C |
Ergenlik, yetişkinlik ve yaşlılık gelişim süreçlerine ilişkin temel yaklaşımları ve kuramları açıklar. | 10, 16, 9 | C |
Ergenlik, yetişkinlik ve yaşlılık dönemlerindeki fiziksel, bilişsel, sosyo-duygusal değişimleri açıklar. | 10, 16, 9 | C |
Ergenlik, yetişkinlik ve yaşlılık dönemlerinin belli başlı sorunlarını açıklar. | 10, 16, 9 | C |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | C: Çoktan Seçmeli Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Ders tanıtımı | |
2 | Ergenlik Döneminde Fiziksel Gelişim | İlgili konuya ilişkin okuma ve araştırmaları yapar.
|
3 | Ergenlik Bilişsel Gelişim | İlgili konuya ilişkin okuma ve araştırmaları yapar.
|
4 | Ergenlik Döneminde Kimlik Gelişimi | İlgili konuya ilişkin okuma ve araştırmaları yapar.
|
5 | Ergenlik Döneminde Sosyo-Duygusal Gelişim | İlgili konuya ilişkin okuma ve araştırmaları yapar.
|
6 | Genç Yetişkinlik Döneminde Fiziksel ve Bilişsel Gelişim | İlgili konuya ilişkin okuma ve araştırmaları yapar.
|
7 | Genç Yetişkinlik Döneminde Sosyo-Duygusal Gelişim | İlgili konuya ilişkin okuma ve araştırmaları yapar.
|
8 | Orta Yetişkinlik Döneminde Fiziksel ve Bilişsel Gelişim | İlgili konuya ilişkin okuma ve araştırmaları yapar.
|
9 | Orta Yetişkinlik Döneminde Sosyo-Duygusal Gelişim | İlgili konuya ilişkin okuma ve araştırmaları yapar.
|
10 | Yaşlılık Döneminde Fiziksel Gelişim | İlgili konuya ilişkin okuma ve araştırmaları yapar.
|
11 | Yaşlılık Döneminde Bilişsel Gelişim | İlgili konuya ilişkin okuma ve araştırmaları yapar.
|
12 | Yaşlılık Döneminde Sosyo-Duygusal Gelişim | İlgili konuya ilişkin okuma ve araştırmaları yapar.
|
13 | Ölüm, Ölmek ve Yas | İlgili konuya ilişkin okuma ve araştırmaları yapar.
|
14 | Dersin değerlendirilmesi | |
Kaynak |
Santrock, J. W. (2021). Yaşam Boyu Gelişim: Gelişim Psikolojisi. (Çev. ed. G. Yüksel). Nobel.
Steinberg, L. (2007). Ergenlik. (Çev. Ed. Figen Çok). İmge.
|
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. | | | X | | |
2 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. | | | X | | |
3 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | | | X | | |
4 | PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular. | | | X | | |
5 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. | | X | | | |
6 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. | | | X | | |
7 | Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | | | X | | |
8 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | | | | X | |
9 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur. | | X | | | |
10 | Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. | | | X | | |
11 | Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. | | | | X | |
12 | Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | X | | | | |
13 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. | | | | X | |
14 | Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. | | X | | | |
15 | Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular. | | X | | | |
16 | Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar. | | | X | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 1 | 10 | 10 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 6 | 4 | 24 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 14 | 4 | 56 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 118 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(118/30) | 4 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
GELİŞİM PSİKOLOJİSİ II | PDR2176610 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Alan Eğitimi |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Yelda YILDIZ ÖNAL |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Yelda YILDIZ ÖNAL |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin temel amacı, öğrencilerin Ergenlikten ölüme kadar geçen süre içinde fiziksel, psikolojik ve sosyal gelişim süreçlerine ilişkin bir kavrayış ve bakış açısı edinmelerini sağlamaktır.
|
Dersin İçeriği | Bu ders; Ders tanıtımı,Ergenlik Döneminde Fiziksel Gelişim,Ergenlik Bilişsel Gelişim,Ergenlik Döneminde Kimlik Gelişimi,Ergenlik Döneminde Sosyo-Duygusal Gelişim,Genç Yetişkinlik Döneminde Fiziksel ve Bilişsel Gelişim,Genç Yetişkinlik Döneminde Sosyo-Duygusal Gelişim,Orta Yetişkinlik Döneminde Fiziksel ve Bilişsel Gelişim,Orta Yetişkinlik Döneminde Sosyo-Duygusal Gelişim,Yaşlılık Döneminde Fiziksel Gelişim,Yaşlılık Döneminde Bilişsel Gelişim,Yaşlılık Döneminde Sosyo-Duygusal Gelişim,Ölüm, Ölmek ve Yas,Dersin değerlendirilmesi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Ergenlik, yetişkinlik ve yaşlılık gelişim süreçlerine ilişkin temel kavramları tanımlar.
| 10, 16, 9 | C |
Ergenlik, yetişkinlik ve yaşlılık gelişim süreçlerine ilişkin temel yaklaşımları ve kuramları açıklar. | 10, 16, 9 | C |
Ergenlik, yetişkinlik ve yaşlılık dönemlerindeki fiziksel, bilişsel, sosyo-duygusal değişimleri açıklar. | 10, 16, 9 | C |
Ergenlik, yetişkinlik ve yaşlılık dönemlerinin belli başlı sorunlarını açıklar. | 10, 16, 9 | C |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | C: Çoktan Seçmeli Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Ders tanıtımı | |
2 | Ergenlik Döneminde Fiziksel Gelişim | İlgili konuya ilişkin okuma ve araştırmaları yapar.
|
3 | Ergenlik Bilişsel Gelişim | İlgili konuya ilişkin okuma ve araştırmaları yapar.
|
4 | Ergenlik Döneminde Kimlik Gelişimi | İlgili konuya ilişkin okuma ve araştırmaları yapar.
|
5 | Ergenlik Döneminde Sosyo-Duygusal Gelişim | İlgili konuya ilişkin okuma ve araştırmaları yapar.
|
6 | Genç Yetişkinlik Döneminde Fiziksel ve Bilişsel Gelişim | İlgili konuya ilişkin okuma ve araştırmaları yapar.
|
7 | Genç Yetişkinlik Döneminde Sosyo-Duygusal Gelişim | İlgili konuya ilişkin okuma ve araştırmaları yapar.
|
8 | Orta Yetişkinlik Döneminde Fiziksel ve Bilişsel Gelişim | İlgili konuya ilişkin okuma ve araştırmaları yapar.
|
9 | Orta Yetişkinlik Döneminde Sosyo-Duygusal Gelişim | İlgili konuya ilişkin okuma ve araştırmaları yapar.
|
10 | Yaşlılık Döneminde Fiziksel Gelişim | İlgili konuya ilişkin okuma ve araştırmaları yapar.
|
11 | Yaşlılık Döneminde Bilişsel Gelişim | İlgili konuya ilişkin okuma ve araştırmaları yapar.
|
12 | Yaşlılık Döneminde Sosyo-Duygusal Gelişim | İlgili konuya ilişkin okuma ve araştırmaları yapar.
|
13 | Ölüm, Ölmek ve Yas | İlgili konuya ilişkin okuma ve araştırmaları yapar.
|
14 | Dersin değerlendirilmesi | |
Kaynak |
Santrock, J. W. (2021). Yaşam Boyu Gelişim: Gelişim Psikolojisi. (Çev. ed. G. Yüksel). Nobel.
Steinberg, L. (2007). Ergenlik. (Çev. Ed. Figen Çok). İmge.
|
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. | | | X | | |
2 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. | | | X | | |
3 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | | | X | | |
4 | PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular. | | | X | | |
5 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. | | X | | | |
6 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. | | | X | | |
7 | Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | | | X | | |
8 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | | | | X | |
9 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur. | | X | | | |
10 | Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. | | | X | | |
11 | Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. | | | | X | |
12 | Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | X | | | | |
13 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. | | | | X | |
14 | Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. | | X | | | |
15 | Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular. | | X | | | |
16 | Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar. | | | X | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:02Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:04