Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
AİLE İÇİ İLİŞKİLER VE İLETİŞİM | PDR4210182 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seç. Alan Eğitimi |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Kezban Ekin ÖZBEY DUYGU |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Kezban Ekin ÖZBEY DUYGU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu derste, iletişim ve kişilerarası ilişkilerde iletişim göz önünde bulundurulacak öğrencilere iletişim hakkındaki bilgilerinin zenginleştirilmesi amaçlanır. Buna ek olarak, aile yapısı ve etkileşim örüntüleri, ailede etkili iletişim becerileri ve temel iletişim becerilerine ilişkin bilgi ve becerilerin edinilmesi hedeflenmektedir.
|
Dersin İçeriği | Bu ders; İletişimin tanımlanması ve süreçleri,İletişimin işlevleri ve sınıflandırılması ,Kişilerarası iletişimin başlangıcı ve gelişimi ,Kişilerarası ilişkiler ile ilgili kuramsal yaklaşımlar ,Etkili iletişim becerileri 1 ,Etkili iletişim becerileri 2 ,Çatışma ve çatışma çözme ,Kişilerarası iletişim ve duygusal zeka ,Aile içi ilişkiler ve iletişim ,Öğrenci Sunumları ,Öğrenci sunumları ,Öğrenci sunumları ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
İnsanlar arası ilişkilerde etkili olan faktörleri belirler ve açıklar. | 10, 16, 2, 9 | C |
İletişim araçlarının eğitimdeki önemini kavrayabilir. | 10, 16, 2, 9 | C |
Etkili insan ilişkilerinde iletişimin önemli süreçlerini analiz edebilir. | 10, 16, 2, 9 | C |
Aile üyelerinin etkili olmayan iletişim dillerini fark eder.
| 10, 16, 2, 9 | C |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | C: Çoktan Seçmeli Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | İletişimin tanımlanması ve süreçleri | |
2 | İletişimin işlevleri ve sınıflandırılması | |
3 | Kişilerarası iletişimin başlangıcı ve gelişimi | |
4 | Kişilerarası ilişkiler ile ilgili kuramsal yaklaşımlar | |
5 | Etkili iletişim becerileri 1 | |
6 | Etkili iletişim becerileri 2 | |
7 | Çatışma ve çatışma çözme | |
8 | Kişilerarası iletişim ve duygusal zeka | |
9 | Aile içi ilişkiler ve iletişim | |
10 | Öğrenci Sunumları | |
11 | Öğrenci sunumları | |
12 | Öğrenci sunumları | |
Kaynak |
Cüceloğlu, D. (2023). İnsan insana, Kronik
Cüceloğlu, D. (2023). İletişim Donanımları, Remzi Kitabevi
Kaya, A. (2017). Kişilerarası ilişkiler ve etkili iletişim, Pegem Akademi
Voltan-Acar, N. (2023). İnsan ilişkileri: iletişim, Nobel
|
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. | | | | | |
2 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. | | | | | |
3 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | | | | | |
4 | PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular. | | | | | |
5 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. | | | | | |
6 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. | | | | | |
7 | Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | | | | | |
8 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | | | | | |
9 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur. | | | | | |
10 | Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. | | | | | |
11 | Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. | | | | | |
12 | Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | | | | | |
13 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. | | | | | |
14 | Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. | | | | | |
15 | Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular. | | | | | |
16 | Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 3 | 2 | 6 |
Rehberli Problem Çözme | 2 | 2 | 4 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 2 | 2 | 4 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 2 | 2 | 4 |
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 2 | 2 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 2 | 2 | 4 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 2 | 2 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 2 | 2 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 2 | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 30 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(30/30) | 1 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
AİLE İÇİ İLİŞKİLER VE İLETİŞİM | PDR4210182 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seç. Alan Eğitimi |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Kezban Ekin ÖZBEY DUYGU |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Kezban Ekin ÖZBEY DUYGU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu derste, iletişim ve kişilerarası ilişkilerde iletişim göz önünde bulundurulacak öğrencilere iletişim hakkındaki bilgilerinin zenginleştirilmesi amaçlanır. Buna ek olarak, aile yapısı ve etkileşim örüntüleri, ailede etkili iletişim becerileri ve temel iletişim becerilerine ilişkin bilgi ve becerilerin edinilmesi hedeflenmektedir.
|
Dersin İçeriği | Bu ders; İletişimin tanımlanması ve süreçleri,İletişimin işlevleri ve sınıflandırılması ,Kişilerarası iletişimin başlangıcı ve gelişimi ,Kişilerarası ilişkiler ile ilgili kuramsal yaklaşımlar ,Etkili iletişim becerileri 1 ,Etkili iletişim becerileri 2 ,Çatışma ve çatışma çözme ,Kişilerarası iletişim ve duygusal zeka ,Aile içi ilişkiler ve iletişim ,Öğrenci Sunumları ,Öğrenci sunumları ,Öğrenci sunumları ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
İnsanlar arası ilişkilerde etkili olan faktörleri belirler ve açıklar. | 10, 16, 2, 9 | C |
İletişim araçlarının eğitimdeki önemini kavrayabilir. | 10, 16, 2, 9 | C |
Etkili insan ilişkilerinde iletişimin önemli süreçlerini analiz edebilir. | 10, 16, 2, 9 | C |
Aile üyelerinin etkili olmayan iletişim dillerini fark eder.
| 10, 16, 2, 9 | C |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | C: Çoktan Seçmeli Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | İletişimin tanımlanması ve süreçleri | |
2 | İletişimin işlevleri ve sınıflandırılması | |
3 | Kişilerarası iletişimin başlangıcı ve gelişimi | |
4 | Kişilerarası ilişkiler ile ilgili kuramsal yaklaşımlar | |
5 | Etkili iletişim becerileri 1 | |
6 | Etkili iletişim becerileri 2 | |
7 | Çatışma ve çatışma çözme | |
8 | Kişilerarası iletişim ve duygusal zeka | |
9 | Aile içi ilişkiler ve iletişim | |
10 | Öğrenci Sunumları | |
11 | Öğrenci sunumları | |
12 | Öğrenci sunumları | |
Kaynak |
Cüceloğlu, D. (2023). İnsan insana, Kronik
Cüceloğlu, D. (2023). İletişim Donanımları, Remzi Kitabevi
Kaya, A. (2017). Kişilerarası ilişkiler ve etkili iletişim, Pegem Akademi
Voltan-Acar, N. (2023). İnsan ilişkileri: iletişim, Nobel
|
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. | | | | | |
2 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. | | | | | |
3 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | | | | | |
4 | PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular. | | | | | |
5 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. | | | | | |
6 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. | | | | | |
7 | Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | | | | | |
8 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | | | | | |
9 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur. | | | | | |
10 | Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. | | | | | |
11 | Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. | | | | | |
12 | Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | | | | | |
13 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. | | | | | |
14 | Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. | | | | | |
15 | Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular. | | | | | |
16 | Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:02Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:04