Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
AİLE İÇİ İLİŞKİLER VE İLETİŞİMPDR4210182Bahar Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeç. Alan Eğitimi
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Kezban Ekin ÖZBEY DUYGU
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Kezban Ekin ÖZBEY DUYGU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu derste, iletişim ve kişilerarası ilişkilerde iletişim göz önünde bulundurulacak öğrencilere iletişim hakkındaki bilgilerinin zenginleştirilmesi amaçlanır. Buna ek olarak, aile yapısı ve etkileşim örüntüleri, ailede etkili iletişim becerileri ve temel iletişim becerilerine ilişkin bilgi ve becerilerin edinilmesi hedeflenmektedir.
Dersin İçeriğiBu ders; İletişimin tanımlanması ve süreçleri,İletişimin işlevleri ve sınıflandırılması ,Kişilerarası iletişimin başlangıcı ve gelişimi ,Kişilerarası ilişkiler ile ilgili kuramsal yaklaşımlar ,Etkili iletişim becerileri 1 ,Etkili iletişim becerileri 2 ,Çatışma ve çatışma çözme ,Kişilerarası iletişim ve duygusal zeka ,Aile içi ilişkiler ve iletişim ,Öğrenci Sunumları ,Öğrenci sunumları ,Öğrenci sunumları ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
İnsanlar arası ilişkilerde etkili olan faktörleri belirler ve açıklar.10, 16, 2, 9C
İletişim araçlarının eğitimdeki önemini kavrayabilir.10, 16, 2, 9C
Etkili insan ilişkilerinde iletişimin önemli süreçlerini analiz edebilir.10, 16, 2, 9C
Aile üyelerinin etkili olmayan iletişim dillerini fark eder. 10, 16, 2, 9C
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:C: Çoktan Seçmeli Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1İletişimin tanımlanması ve süreçleri
2İletişimin işlevleri ve sınıflandırılması
3Kişilerarası iletişimin başlangıcı ve gelişimi
4Kişilerarası ilişkiler ile ilgili kuramsal yaklaşımlar
5Etkili iletişim becerileri 1
6Etkili iletişim becerileri 2
7Çatışma ve çatışma çözme
8Kişilerarası iletişim ve duygusal zeka
9Aile içi ilişkiler ve iletişim
10Öğrenci Sunumları
11Öğrenci sunumları
12Öğrenci sunumları
Kaynak
Cüceloğlu, D. (2023). İnsan insana, Kronik Cüceloğlu, D. (2023). İletişim Donanımları, Remzi Kitabevi Kaya, A. (2017). Kişilerarası ilişkiler ve etkili iletişim, Pegem Akademi Voltan-Acar, N. (2023). İnsan ilişkileri: iletişim, Nobel

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
2
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
4
PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur.
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
12
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
13
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
14
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
15
Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular.
16
Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati326
Rehberli Problem Çözme224
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi224
Okul Dışı Diğer Faaliyetler224
Proje Sunumu / Seminer122
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı224
Ara Sınav ve Hazırlığı122
Genel Sınav ve Hazırlığı122
Performans Görevi, Bakım Planı212
Toplam İş Yükü (Saat)30
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(30/30)1
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
AİLE İÇİ İLİŞKİLER VE İLETİŞİMPDR4210182Bahar Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeç. Alan Eğitimi
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Kezban Ekin ÖZBEY DUYGU
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Kezban Ekin ÖZBEY DUYGU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu derste, iletişim ve kişilerarası ilişkilerde iletişim göz önünde bulundurulacak öğrencilere iletişim hakkındaki bilgilerinin zenginleştirilmesi amaçlanır. Buna ek olarak, aile yapısı ve etkileşim örüntüleri, ailede etkili iletişim becerileri ve temel iletişim becerilerine ilişkin bilgi ve becerilerin edinilmesi hedeflenmektedir.
Dersin İçeriğiBu ders; İletişimin tanımlanması ve süreçleri,İletişimin işlevleri ve sınıflandırılması ,Kişilerarası iletişimin başlangıcı ve gelişimi ,Kişilerarası ilişkiler ile ilgili kuramsal yaklaşımlar ,Etkili iletişim becerileri 1 ,Etkili iletişim becerileri 2 ,Çatışma ve çatışma çözme ,Kişilerarası iletişim ve duygusal zeka ,Aile içi ilişkiler ve iletişim ,Öğrenci Sunumları ,Öğrenci sunumları ,Öğrenci sunumları ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
İnsanlar arası ilişkilerde etkili olan faktörleri belirler ve açıklar.10, 16, 2, 9C
İletişim araçlarının eğitimdeki önemini kavrayabilir.10, 16, 2, 9C
Etkili insan ilişkilerinde iletişimin önemli süreçlerini analiz edebilir.10, 16, 2, 9C
Aile üyelerinin etkili olmayan iletişim dillerini fark eder. 10, 16, 2, 9C
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:C: Çoktan Seçmeli Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1İletişimin tanımlanması ve süreçleri
2İletişimin işlevleri ve sınıflandırılması
3Kişilerarası iletişimin başlangıcı ve gelişimi
4Kişilerarası ilişkiler ile ilgili kuramsal yaklaşımlar
5Etkili iletişim becerileri 1
6Etkili iletişim becerileri 2
7Çatışma ve çatışma çözme
8Kişilerarası iletişim ve duygusal zeka
9Aile içi ilişkiler ve iletişim
10Öğrenci Sunumları
11Öğrenci sunumları
12Öğrenci sunumları
Kaynak
Cüceloğlu, D. (2023). İnsan insana, Kronik Cüceloğlu, D. (2023). İletişim Donanımları, Remzi Kitabevi Kaya, A. (2017). Kişilerarası ilişkiler ve etkili iletişim, Pegem Akademi Voltan-Acar, N. (2023). İnsan ilişkileri: iletişim, Nobel

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
2
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
4
PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur.
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
12
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
13
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
14
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
15
Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular.
16
Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:02Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:04