Alana özgü öğretim teknolojilerini kullanma; yazılım türleri ve kullanım amaçları; alanın öğretiminde kullanılacak materyallerin tasarım ve geliştirme ilkeleri; materyal ihtiyaçlarının belirlenmesi; iki ve üç boyutlu öğretim materyallerinin tasarlanması; çalışma yaprakları; saydamlar; VCD, DVD, MP3 ve MP4 dosyaları vb. öğretim materyallerinin geliştirilmesi; farklı öğretim materyallerine yönelik sınıf içi uygulamaların değerlendirilmesi.
Dersin İçeriği
Bu ders; Tanışma, dersin tanıtımı, ,Öğretim Teknolojileri & Öğretim Teknolojisi ve İletişim,Öğretim Analizi & Öğretim Programı ,Öğretimi Planlama,İki Boyutlu Görsel Araçlar & Araç Gereçlerin Öğretimdeki Yeri,Materyal Hazırlama,Görsel Materyaller hazırlama & Elektronik uygulamalar,Elektronik uygulamalar,Materyal sunuları, Ders içi uygulama örnekleriyle…,Materyal sunuları, Ders içi uygulama örnekleriyle…,Materyal sunuları, Ders içi uygulama örnekleriyle…,Materyal sunuları, Ders içi uygulama örnekleriyle…,Materyal sunuları, Ders içi uygulama örnekleriyle…,Final öncesi konu tekrarı özet ve değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
10, 12, 16, 9
F
Matematik öğretiminde materyal kullanımının önemini fark edecektir.
Matematik öğretiminde materyal tasarımının ilkelerini listeler
Matematik öğretiminde materyal tasarlayabilir
Tasarladığı materyal yardımıyla matematik dersi işleyebilir
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
F: Proje Görevi
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Tanışma, dersin tanıtımı,
[1]
2
Öğretim Teknolojileri & Öğretim Teknolojisi ve İletişim
[1]
3
Öğretim Analizi & Öğretim Programı
[1]
4
Öğretimi Planlama
[1]
5
İki Boyutlu Görsel Araçlar & Araç Gereçlerin Öğretimdeki Yeri
[1]
6
Materyal Hazırlama
[1]
7
Görsel Materyaller hazırlama & Elektronik uygulamalar
[1]
8
Elektronik uygulamalar
[1]
9
Materyal sunuları, Ders içi uygulama örnekleriyle…
[1]
10
Materyal sunuları, Ders içi uygulama örnekleriyle…
[1]
11
Materyal sunuları, Ders içi uygulama örnekleriyle…
[1]
12
Materyal sunuları, Ders içi uygulama örnekleriyle…
[1]
13
Materyal sunuları, Ders içi uygulama örnekleriyle…
[1]
14
Final öncesi konu tekrarı özet ve değerlendirme
[1]
Kaynak
[1] Matematik Öğretiminde Materyal Tasarımı, Elif Bahadır, Eğitim Yayıncılık
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
İlköğretim matematik öğretmenliği alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
İlköğretim matematik öğretmenliği alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
2
İlköğretim matematik öğretmenliği alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
3
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
4
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
5
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur.
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
X
6
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
Ölçme ve değerlendirme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular.
Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
40
Genel Sınavın Başarıya Oranı
60
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
30
2
60
Rehberli Problem Çözme
0
0
0
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
2
15
30
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
1
5
5
Genel Sınav ve Hazırlığı
1
10
10
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
105
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(105/30)
4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
MATEMATİK ÖĞRETİMİNDE MATERYAL TASARIMI
İM2111014
Güz Dönemi
2+0
2
4
Ders Programı
Cuma 14:30-15:15
Cuma 15:30-16:15
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Türü
Seç. Alan Eğitimi
Dersin Koordinatörü
Dr.Öğr.Üye. Esra YEMENLİ
Dersi Verenler
Prof.Dr. Eyüp SEVİMLİ
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Alana özgü öğretim teknolojilerini kullanma; yazılım türleri ve kullanım amaçları; alanın öğretiminde kullanılacak materyallerin tasarım ve geliştirme ilkeleri; materyal ihtiyaçlarının belirlenmesi; iki ve üç boyutlu öğretim materyallerinin tasarlanması; çalışma yaprakları; saydamlar; VCD, DVD, MP3 ve MP4 dosyaları vb. öğretim materyallerinin geliştirilmesi; farklı öğretim materyallerine yönelik sınıf içi uygulamaların değerlendirilmesi.
Dersin İçeriği
Bu ders; Tanışma, dersin tanıtımı, ,Öğretim Teknolojileri & Öğretim Teknolojisi ve İletişim,Öğretim Analizi & Öğretim Programı ,Öğretimi Planlama,İki Boyutlu Görsel Araçlar & Araç Gereçlerin Öğretimdeki Yeri,Materyal Hazırlama,Görsel Materyaller hazırlama & Elektronik uygulamalar,Elektronik uygulamalar,Materyal sunuları, Ders içi uygulama örnekleriyle…,Materyal sunuları, Ders içi uygulama örnekleriyle…,Materyal sunuları, Ders içi uygulama örnekleriyle…,Materyal sunuları, Ders içi uygulama örnekleriyle…,Materyal sunuları, Ders içi uygulama örnekleriyle…,Final öncesi konu tekrarı özet ve değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
10, 12, 16, 9
F
Matematik öğretiminde materyal kullanımının önemini fark edecektir.
Matematik öğretiminde materyal tasarımının ilkelerini listeler
Matematik öğretiminde materyal tasarlayabilir
Tasarladığı materyal yardımıyla matematik dersi işleyebilir
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
F: Proje Görevi
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Tanışma, dersin tanıtımı,
[1]
2
Öğretim Teknolojileri & Öğretim Teknolojisi ve İletişim
[1]
3
Öğretim Analizi & Öğretim Programı
[1]
4
Öğretimi Planlama
[1]
5
İki Boyutlu Görsel Araçlar & Araç Gereçlerin Öğretimdeki Yeri
[1]
6
Materyal Hazırlama
[1]
7
Görsel Materyaller hazırlama & Elektronik uygulamalar
[1]
8
Elektronik uygulamalar
[1]
9
Materyal sunuları, Ders içi uygulama örnekleriyle…
[1]
10
Materyal sunuları, Ders içi uygulama örnekleriyle…
[1]
11
Materyal sunuları, Ders içi uygulama örnekleriyle…
[1]
12
Materyal sunuları, Ders içi uygulama örnekleriyle…
[1]
13
Materyal sunuları, Ders içi uygulama örnekleriyle…
[1]
14
Final öncesi konu tekrarı özet ve değerlendirme
[1]
Kaynak
[1] Matematik Öğretiminde Materyal Tasarımı, Elif Bahadır, Eğitim Yayıncılık
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
İlköğretim matematik öğretmenliği alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
İlköğretim matematik öğretmenliği alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
2
İlköğretim matematik öğretmenliği alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
3
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
4
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
5
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur.
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
X
6
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
Ölçme ve değerlendirme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular.
Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.