Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
MATEMATİK ÖĞRETİMİNDE MATERYAL TASARIMI | İM2111014 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seç. Alan Eğitimi |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Esra YEMENLİ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Eyüp SEVİMLİ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Alana özgü öğretim teknolojilerini kullanma; yazılım türleri ve kullanım amaçları; alanın öğretiminde kullanılacak materyallerin tasarım ve geliştirme ilkeleri; materyal ihtiyaçlarının belirlenmesi; iki ve üç boyutlu öğretim materyallerinin tasarlanması; çalışma yaprakları; saydamlar; VCD, DVD, MP3 ve MP4 dosyaları vb. öğretim materyallerinin geliştirilmesi; farklı öğretim materyallerine yönelik sınıf içi uygulamaların değerlendirilmesi. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tanışma, dersin tanıtımı, ,Öğretim Teknolojileri & Öğretim Teknolojisi ve İletişim,Öğretim Analizi & Öğretim Programı ,Öğretimi Planlama,İki Boyutlu Görsel Araçlar & Araç Gereçlerin Öğretimdeki Yeri,Materyal Hazırlama,Görsel Materyaller hazırlama & Elektronik uygulamalar,Elektronik uygulamalar,Materyal sunuları, Ders içi uygulama örnekleriyle…,Materyal sunuları, Ders içi uygulama örnekleriyle…,Materyal sunuları, Ders içi uygulama örnekleriyle…,Materyal sunuları, Ders içi uygulama örnekleriyle…,Materyal sunuları, Ders içi uygulama örnekleriyle…,Final öncesi konu tekrarı özet ve değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
| 10, 12, 16, 9 | F |
Matematik öğretiminde materyal kullanımının önemini fark edecektir. | | |
Matematik öğretiminde materyal tasarımının ilkelerini listeler | | |
Matematik öğretiminde materyal tasarlayabilir | | |
Tasarladığı materyal yardımıyla matematik dersi işleyebilir | | |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Tanışma, dersin tanıtımı, | [1] |
2 | Öğretim Teknolojileri & Öğretim Teknolojisi ve İletişim | [1] |
3 | Öğretim Analizi & Öğretim Programı | [1] |
4 | Öğretimi Planlama | [1] |
5 | İki Boyutlu Görsel Araçlar & Araç Gereçlerin Öğretimdeki Yeri | [1] |
6 | Materyal Hazırlama | [1] |
7 | Görsel Materyaller hazırlama & Elektronik uygulamalar | [1] |
8 | Elektronik uygulamalar | [1] |
9 | Materyal sunuları, Ders içi uygulama örnekleriyle… | [1] |
10 | Materyal sunuları, Ders içi uygulama örnekleriyle… | [1] |
11 | Materyal sunuları, Ders içi uygulama örnekleriyle… | [1] |
12 | Materyal sunuları, Ders içi uygulama örnekleriyle… | [1] |
13 | Materyal sunuları, Ders içi uygulama örnekleriyle… | [1] |
14 | Final öncesi konu tekrarı özet ve değerlendirme | [1] |
Kaynak |
[1] Matematik Öğretiminde Materyal Tasarımı, Elif Bahadır, Eğitim Yayıncılık |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | İlköğretim matematik öğretmenliği alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
İlköğretim matematik öğretmenliği alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
| | X | | | |
2 | İlköğretim matematik öğretmenliği alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular. | | X | | | |
3 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
| | | X | | |
4 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
| | | X | | |
5 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur.
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
| | X | | | |
6 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
Ölçme ve değerlendirme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular.
Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.
| | | | X | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 30 | 2 | 60 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 2 | 15 | 30 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 5 | 5 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 105 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(105/30) | 4 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
MATEMATİK ÖĞRETİMİNDE MATERYAL TASARIMI | İM2111014 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seç. Alan Eğitimi |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Esra YEMENLİ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Eyüp SEVİMLİ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Alana özgü öğretim teknolojilerini kullanma; yazılım türleri ve kullanım amaçları; alanın öğretiminde kullanılacak materyallerin tasarım ve geliştirme ilkeleri; materyal ihtiyaçlarının belirlenmesi; iki ve üç boyutlu öğretim materyallerinin tasarlanması; çalışma yaprakları; saydamlar; VCD, DVD, MP3 ve MP4 dosyaları vb. öğretim materyallerinin geliştirilmesi; farklı öğretim materyallerine yönelik sınıf içi uygulamaların değerlendirilmesi. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tanışma, dersin tanıtımı, ,Öğretim Teknolojileri & Öğretim Teknolojisi ve İletişim,Öğretim Analizi & Öğretim Programı ,Öğretimi Planlama,İki Boyutlu Görsel Araçlar & Araç Gereçlerin Öğretimdeki Yeri,Materyal Hazırlama,Görsel Materyaller hazırlama & Elektronik uygulamalar,Elektronik uygulamalar,Materyal sunuları, Ders içi uygulama örnekleriyle…,Materyal sunuları, Ders içi uygulama örnekleriyle…,Materyal sunuları, Ders içi uygulama örnekleriyle…,Materyal sunuları, Ders içi uygulama örnekleriyle…,Materyal sunuları, Ders içi uygulama örnekleriyle…,Final öncesi konu tekrarı özet ve değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
| 10, 12, 16, 9 | F |
Matematik öğretiminde materyal kullanımının önemini fark edecektir. | | |
Matematik öğretiminde materyal tasarımının ilkelerini listeler | | |
Matematik öğretiminde materyal tasarlayabilir | | |
Tasarladığı materyal yardımıyla matematik dersi işleyebilir | | |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Tanışma, dersin tanıtımı, | [1] |
2 | Öğretim Teknolojileri & Öğretim Teknolojisi ve İletişim | [1] |
3 | Öğretim Analizi & Öğretim Programı | [1] |
4 | Öğretimi Planlama | [1] |
5 | İki Boyutlu Görsel Araçlar & Araç Gereçlerin Öğretimdeki Yeri | [1] |
6 | Materyal Hazırlama | [1] |
7 | Görsel Materyaller hazırlama & Elektronik uygulamalar | [1] |
8 | Elektronik uygulamalar | [1] |
9 | Materyal sunuları, Ders içi uygulama örnekleriyle… | [1] |
10 | Materyal sunuları, Ders içi uygulama örnekleriyle… | [1] |
11 | Materyal sunuları, Ders içi uygulama örnekleriyle… | [1] |
12 | Materyal sunuları, Ders içi uygulama örnekleriyle… | [1] |
13 | Materyal sunuları, Ders içi uygulama örnekleriyle… | [1] |
14 | Final öncesi konu tekrarı özet ve değerlendirme | [1] |
Kaynak |
[1] Matematik Öğretiminde Materyal Tasarımı, Elif Bahadır, Eğitim Yayıncılık |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | İlköğretim matematik öğretmenliği alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
İlköğretim matematik öğretmenliği alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
| | X | | | |
2 | İlköğretim matematik öğretmenliği alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular. | | X | | | |
3 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
| | | X | | |
4 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
| | | X | | |
5 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur.
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
| | X | | | |
6 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
Ölçme ve değerlendirme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular.
Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.
| | | | X | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:09Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:10