Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
TÜRK EĞİTİM TARİHİ | OÖ2175420 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Meslek Bilgisi |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. İlker ALTUNBAŞAK |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Elif SARICAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Geçmişten günümüze kadar Türk devletleri ve toplumlarında eğitimin tarihsel gelişimi üzerinde durularak modern Türkiye’nin kuruluşunda eğitimin rolünü, eğitim reformları ve önemli eğitimcilerin görüşleri ele alınacaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; İlk Türk Devletlerinde Eğitim,İlk Türk-İslam Devletlerinde Eğitim,Selçuklularda Eğitim,Osmanlı Devletinde Örgün Eğitim,Osmanlı Devletinde Yaygın Eğitim,Tanzimat ve Meşrutiyet Döneminde Eğitim,Cumhuriyet Dönemi Eğitim Anlayışı,Tek Parti Döneminde Eğitim,Tevhid-i Tedrisat,Köy Enstitüleri,Çok Partili Hayat ve Eğitim,Cumhuriyet Dönemi Eğitim Reformları,Cumhuriyet Dönemi Eğitim Politikaları,Eğitim Alanında Problemler ve Çözüm Önerileri; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Türkiye'de eğitimin tarihsel gelişimini değerlendirir ve bunun güncel eğitim uygulamaları ile gelecekteki yönelimler üzerindeki etkilerini analiz eder. | 5, 9 | B, C, E, L |
Farklı tarihsel dönemlerde Türk eğitim sistemi tarafından karşılaşılan zorlukları ve sorunları analiz eder ve bunların nasıl ele alındığını inceler. | 5, 9 | B, C, E, L |
Türk eğitim sisteminin tarihsel temellerini ve evrimini keşfeder, gelişimini tarihi dönemlerden günümüze açıklar. | 5, 9 | B, C, E, L |
Türk tarihinde uygulanan önemli eğitim politikalarını ve reformları inceleyerek, bunların eğitim sistemi ve toplum üzerindeki etkilerini açıklar. | 5, 9 | B, C, E, L |
Türkiye'deki eğitimin gelişimini etkileyen kültürel, sosyal ve siyasi bağlamlara içgörü kazanır. | 5, 9 | B, C, E, L |
Öğretim Yöntemleri: | 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | B: Kısa Cevaplı Yazılı Sınav, C: Çoktan Seçmeli Sınav, E: Ödev, L: Grup değerlendirme |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | İlk Türk Devletlerinde Eğitim | Ön hazırlık gerekmez |
2 | İlk Türk-İslam Devletlerinde Eğitim | Ön hazırlık gerekmez |
3 | Selçuklularda Eğitim | Ön hazırlık gerekmez |
4 | Osmanlı Devletinde Örgün Eğitim | Ön hazırlık gerekmez |
5 | Osmanlı Devletinde Yaygın Eğitim | Ön hazırlık gerekmez |
6 | Tanzimat ve Meşrutiyet Döneminde Eğitim | Ön hazırlık gerekmez |
7 | Cumhuriyet Dönemi Eğitim Anlayışı | Ön hazırlık gerekmez |
8 | Tek Parti Döneminde Eğitim | Ön hazırlık gerekmez |
9 | Tevhid-i Tedrisat | Ön hazırlık gerekmez |
10 | Köy Enstitüleri | Ön hazırlık gerekmez |
11 | Çok Partili Hayat ve Eğitim | Ön hazırlık gerekmez |
12 | Cumhuriyet Dönemi Eğitim Reformları | Ön hazırlık gerekmez |
13 | Cumhuriyet Dönemi Eğitim Politikaları | Ön hazırlık gerekmez |
14 | Eğitim Alanında Problemler ve Çözüm Önerileri | Ön hazırlık gerekmez |
Kaynak |
Kolektif. (Son Basım). Türk Eğitim Tarihi El Kitabı. Grafiker Yayınları.
Kılınç, M. ve Keçeci-Kurt, S. (Son Basım). Türk Eğitim Tarihi. Pegem Akademi.
Güven, İ. (Son Basım). Türk Eğitim Tarihi. Pegem Akademi.
Akyüz, Y. (Son Basım). Türk Eğitim Tarihi. Pegem Akademi.
Şanal, M. ve Alaca, E. (Son Basım). Türk Eğitim Tarihi Orta Asya’dan Günümüze. Pegem Akademi.
|
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Erken çocukluk eğitimi alanındaki bilimsel ve güncel kuram, kavram ve uygulama bilgilerine sahiptir.
| X | | | | |
2 | Erken çocukluk eğitimi alanındaki öğretim programı, öğretim strateji yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. | | | | | |
3 | Çocukların gelişim ve öğrenme özellikleri ile öğrenme güçlüklerinin bilgisine sahiptir. | | | | | |
4 | Erken çocukluk dönemi gelişimsel özellikleri ve bireysel farklılıklarına göre uygun öğretim stratejileri, yöntemleri ve teknikleri uygular. | | | | | |
5 | Çocukların gelişimleri açısından uygun ve ihtiyaçlarına yönelik öğrenme ortamlarını düzenler, eğitim materyalleri tasarlar, çocukların kazanımlarını çok yönlü değerlendirir. | | | | | |
6 | Erken çocukluk eğitimine yönelik sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve bilimsel araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir. | | | | | |
7 | Erken çocukluk dönemi ile ilgili sorunların çözümü için bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluğunu etkin bir şekilde yerine getirir; güçlü yönlerini kullanır, zayıf yönlerini geliştirir. | | | | | |
8 | Öğrenme gereksinimlerini belirler, bilgiye ulaşma yollarını etkin şekilde kullanır, yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tutum geliştirir. | | X | | | |
9 | Topluma hizmet bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje veya etkinliklerde alanıyla ilgili kişilerle birlikte çalışır; dış görünüm, tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olur. | X | | | | |
10 | Türkçeyi etkin ve kurallarına uygun olarak kullanır; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak çevresiyle etkili iletişim kurar. | X | | | | |
11 | İnsan hakları, çocuk hakları ve demokrasi bilinciyle mesleki ve bilimsel açıdan etik değerlere uygun davranışlar sergiler. | | | X | | |
12 | Erken çocukluk eğitiminde kalite yönetimi, iş güvenliği süreçlerine uygun davranır; güvenli okul ortamı sağlamak ve çevreyi korumak için kişisel ve kurumsal etkileşim kurar. | X | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Rehberli Problem Çözme | 10 | 2 | 20 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 2 | 6 | 12 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 90 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(90/30) | 3 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
TÜRK EĞİTİM TARİHİ | OÖ2175420 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Meslek Bilgisi |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. İlker ALTUNBAŞAK |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Elif SARICAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Geçmişten günümüze kadar Türk devletleri ve toplumlarında eğitimin tarihsel gelişimi üzerinde durularak modern Türkiye’nin kuruluşunda eğitimin rolünü, eğitim reformları ve önemli eğitimcilerin görüşleri ele alınacaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; İlk Türk Devletlerinde Eğitim,İlk Türk-İslam Devletlerinde Eğitim,Selçuklularda Eğitim,Osmanlı Devletinde Örgün Eğitim,Osmanlı Devletinde Yaygın Eğitim,Tanzimat ve Meşrutiyet Döneminde Eğitim,Cumhuriyet Dönemi Eğitim Anlayışı,Tek Parti Döneminde Eğitim,Tevhid-i Tedrisat,Köy Enstitüleri,Çok Partili Hayat ve Eğitim,Cumhuriyet Dönemi Eğitim Reformları,Cumhuriyet Dönemi Eğitim Politikaları,Eğitim Alanında Problemler ve Çözüm Önerileri; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Türkiye'de eğitimin tarihsel gelişimini değerlendirir ve bunun güncel eğitim uygulamaları ile gelecekteki yönelimler üzerindeki etkilerini analiz eder. | 5, 9 | B, C, E, L |
Farklı tarihsel dönemlerde Türk eğitim sistemi tarafından karşılaşılan zorlukları ve sorunları analiz eder ve bunların nasıl ele alındığını inceler. | 5, 9 | B, C, E, L |
Türk eğitim sisteminin tarihsel temellerini ve evrimini keşfeder, gelişimini tarihi dönemlerden günümüze açıklar. | 5, 9 | B, C, E, L |
Türk tarihinde uygulanan önemli eğitim politikalarını ve reformları inceleyerek, bunların eğitim sistemi ve toplum üzerindeki etkilerini açıklar. | 5, 9 | B, C, E, L |
Türkiye'deki eğitimin gelişimini etkileyen kültürel, sosyal ve siyasi bağlamlara içgörü kazanır. | 5, 9 | B, C, E, L |
Öğretim Yöntemleri: | 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | B: Kısa Cevaplı Yazılı Sınav, C: Çoktan Seçmeli Sınav, E: Ödev, L: Grup değerlendirme |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | İlk Türk Devletlerinde Eğitim | Ön hazırlık gerekmez |
2 | İlk Türk-İslam Devletlerinde Eğitim | Ön hazırlık gerekmez |
3 | Selçuklularda Eğitim | Ön hazırlık gerekmez |
4 | Osmanlı Devletinde Örgün Eğitim | Ön hazırlık gerekmez |
5 | Osmanlı Devletinde Yaygın Eğitim | Ön hazırlık gerekmez |
6 | Tanzimat ve Meşrutiyet Döneminde Eğitim | Ön hazırlık gerekmez |
7 | Cumhuriyet Dönemi Eğitim Anlayışı | Ön hazırlık gerekmez |
8 | Tek Parti Döneminde Eğitim | Ön hazırlık gerekmez |
9 | Tevhid-i Tedrisat | Ön hazırlık gerekmez |
10 | Köy Enstitüleri | Ön hazırlık gerekmez |
11 | Çok Partili Hayat ve Eğitim | Ön hazırlık gerekmez |
12 | Cumhuriyet Dönemi Eğitim Reformları | Ön hazırlık gerekmez |
13 | Cumhuriyet Dönemi Eğitim Politikaları | Ön hazırlık gerekmez |
14 | Eğitim Alanında Problemler ve Çözüm Önerileri | Ön hazırlık gerekmez |
Kaynak |
Kolektif. (Son Basım). Türk Eğitim Tarihi El Kitabı. Grafiker Yayınları.
Kılınç, M. ve Keçeci-Kurt, S. (Son Basım). Türk Eğitim Tarihi. Pegem Akademi.
Güven, İ. (Son Basım). Türk Eğitim Tarihi. Pegem Akademi.
Akyüz, Y. (Son Basım). Türk Eğitim Tarihi. Pegem Akademi.
Şanal, M. ve Alaca, E. (Son Basım). Türk Eğitim Tarihi Orta Asya’dan Günümüze. Pegem Akademi.
|
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Erken çocukluk eğitimi alanındaki bilimsel ve güncel kuram, kavram ve uygulama bilgilerine sahiptir.
| X | | | | |
2 | Erken çocukluk eğitimi alanındaki öğretim programı, öğretim strateji yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. | | | | | |
3 | Çocukların gelişim ve öğrenme özellikleri ile öğrenme güçlüklerinin bilgisine sahiptir. | | | | | |
4 | Erken çocukluk dönemi gelişimsel özellikleri ve bireysel farklılıklarına göre uygun öğretim stratejileri, yöntemleri ve teknikleri uygular. | | | | | |
5 | Çocukların gelişimleri açısından uygun ve ihtiyaçlarına yönelik öğrenme ortamlarını düzenler, eğitim materyalleri tasarlar, çocukların kazanımlarını çok yönlü değerlendirir. | | | | | |
6 | Erken çocukluk eğitimine yönelik sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve bilimsel araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir. | | | | | |
7 | Erken çocukluk dönemi ile ilgili sorunların çözümü için bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluğunu etkin bir şekilde yerine getirir; güçlü yönlerini kullanır, zayıf yönlerini geliştirir. | | | | | |
8 | Öğrenme gereksinimlerini belirler, bilgiye ulaşma yollarını etkin şekilde kullanır, yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tutum geliştirir. | | X | | | |
9 | Topluma hizmet bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje veya etkinliklerde alanıyla ilgili kişilerle birlikte çalışır; dış görünüm, tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olur. | X | | | | |
10 | Türkçeyi etkin ve kurallarına uygun olarak kullanır; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak çevresiyle etkili iletişim kurar. | X | | | | |
11 | İnsan hakları, çocuk hakları ve demokrasi bilinciyle mesleki ve bilimsel açıdan etik değerlere uygun davranışlar sergiler. | | | X | | |
12 | Erken çocukluk eğitiminde kalite yönetimi, iş güvenliği süreçlerine uygun davranır; güvenli okul ortamı sağlamak ve çevreyi korumak için kişisel ve kurumsal etkileşim kurar. | X | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:14Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:15