Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
ERKEN ÇOCUKLUKTA OYUN GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ | OÖ2276110 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Alan Eğitimi |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Mefharet VEZİROĞLU ÇELİK |
Dersi Verenler | Öğr.Gör.Dr. Tuğba DURAK DEMİRHAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğretmen adaylarının erken çocukluk dönemindeki çocukların oyununa ilişkin bilgi edinmelerini, oyun temelli farklı pedagojik yaklaşımları öğrenmelerini ve çocuğun oyun yoluyla gelişim ve öğrenmesini destekleyici ortam ve materyaller hazırlayabilmelerini ve çocuğun oyun yoluyla değerlendirebilmelerini sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Oyunun Tanımı ve Önemi ,Oyunun tarihçesi,Oyun ve Kültür,Erken Çocuklukta Oyun Gelişimi ,Oyun Türleri,Çocuk gelişiminin oyunla desteklenmesi,Oyun yoluyla öğrenme,Oyun ve Yaratıcılık ,Oyun temelli pedagojik yaklaşımlar,Oyun Ortamları ve Oyun ortamlarının hazırlanması ,Oyun materyallerinin hazırlanması,Oyun ve ebeveyn rolleri ,Oyun ve Öğretmenin rolü ,Çocuğun oyun yoluyla değerlendirilmesi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Erken çocukluk dönemindeki çocukların oyun gelişimine ve oyun özelliklerine ilişkin bilgileri hatırlar. | 10, 16, 9 | A, G, K |
Çocukların gelişimini ve öğrenmesini destekleyen oyun ortamlarının ve kaynaklarının özelliklerini tanır. | 10, 6, 9 | A, H, K |
Oyunla ilgili güncel erken çocukluk pedagojilerini ve uygulamalarını destekleyen teorileri yorumlar. | 10, 14, 16, 6, 9 | E, J, K |
Çocukların oyunlarını desteklemede öğretmenin rolü hakkındaki bilgilerini uygular. | 10, 14, 5, 6 | A, H, J, K |
Çocukların oyunlarına ilişkin teorileri erken çocukluk ortamlarında uygular. | 14 | H, I, K |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, G: Kısa Sınav, H: Performans Görevi, I: Portfolyo Görevi, J: Akran değerlendirmesi, K: Öz değerlendirme |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Oyunun Tanımı ve Önemi | |
2 | Oyunun tarihçesi | Ders dosyaları içinde yer alan makaleler okunmalıdır |
3 | Oyun ve Kültür | Ders dosyasındaki ilgili makaleler okunmalıdır. |
4 | Erken Çocuklukta Oyun Gelişimi | Ders dosyaları içinde yer alan makaleler okunmalıdır |
5 | Oyun Türleri | Kaynak olarak önerilen kitaplardan ilgili bölüm okunmalıdır |
6 | Çocuk gelişiminin oyunla desteklenmesi | Ders dosyasındaki ilgili makaleler okunmalıdır. |
7 | Oyun yoluyla öğrenme | Kaynak olarak önerilen kitaplardan ilgili bölüm okunmalıdır |
8 | Oyun ve Yaratıcılık | Ders dosyasındaki ilgili makaleler okunmalıdır. |
9 | Oyun temelli pedagojik yaklaşımlar | Ders kaynaklarında yer alan ilgili makaleler okunmalıdır. |
10 | Oyun Ortamları ve Oyun ortamlarının hazırlanması | Ders dosyasındaki ilgili makaleler okunmalıdır. |
11 | Oyun materyallerinin hazırlanması | Oyun materyalleriyle ilgili örneklerin bulunması |
12 | Oyun ve ebeveyn rolleri | Ders dosyasındaki ilgili makaleler okunmalıdır. |
13 | Oyun ve Öğretmenin rolü | Ders dosyasındaki ilgili makaleler okunmalıdır. |
14 | Çocuğun oyun yoluyla değerlendirilmesi | Ders dosyasındaki ilgili makalelerin okunması |
Kaynak |
Önder, A. ve Arslan Çiftçi, H. (2017). Erken çocuklukta Oyun ve Oyun Yoluyla Öğrenme. (1. Baskı). Nobel, Ankara.
Yalman Polatlar, D. (2021). Erken Çocuklukta Oyun Gelişimi ve Eğitimi. (1. Baskı). Pegem, Ankara. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Erken çocukluk eğitimi alanındaki bilimsel ve güncel kuram, kavram ve uygulama bilgilerine sahiptir.
| | | X | | |
2 | Erken çocukluk eğitimi alanındaki öğretim programı, öğretim strateji yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. | | X | | | |
3 | Çocukların gelişim ve öğrenme özellikleri ile öğrenme güçlüklerinin bilgisine sahiptir. | | | X | | |
4 | Erken çocukluk dönemi gelişimsel özellikleri ve bireysel farklılıklarına göre uygun öğretim stratejileri, yöntemleri ve teknikleri uygular. | | | X | | |
5 | Çocukların gelişimleri açısından uygun ve ihtiyaçlarına yönelik öğrenme ortamlarını düzenler, eğitim materyalleri tasarlar, çocukların kazanımlarını çok yönlü değerlendirir. | | | X | | |
6 | Erken çocukluk eğitimine yönelik sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve bilimsel araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir. | X | | | | |
7 | Erken çocukluk dönemi ile ilgili sorunların çözümü için bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluğunu etkin bir şekilde yerine getirir; güçlü yönlerini kullanır, zayıf yönlerini geliştirir. | X | | | | |
8 | Öğrenme gereksinimlerini belirler, bilgiye ulaşma yollarını etkin şekilde kullanır, yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tutum geliştirir. | X | | | | |
9 | Topluma hizmet bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje veya etkinliklerde alanıyla ilgili kişilerle birlikte çalışır; dış görünüm, tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olur. | X | | | | |
10 | Türkçeyi etkin ve kurallarına uygun olarak kullanır; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak çevresiyle etkili iletişim kurar. | | | | | |
11 | İnsan hakları, çocuk hakları ve demokrasi bilinciyle mesleki ve bilimsel açıdan etik değerlere uygun davranışlar sergiler. | | | | | |
12 | Erken çocukluk eğitiminde kalite yönetimi, iş güvenliği süreçlerine uygun davranır; güvenli okul ortamı sağlamak ve çevreyi korumak için kişisel ve kurumsal etkileşim kurar. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 1 | 3 | 3 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 5 | 1 | 5 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 7 | 1 | 7 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 14 | 2 | 28 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 5 | 1 | 5 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 90 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(90/30) | 3 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
ERKEN ÇOCUKLUKTA OYUN GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ | OÖ2276110 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Alan Eğitimi |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Mefharet VEZİROĞLU ÇELİK |
Dersi Verenler | Öğr.Gör.Dr. Tuğba DURAK DEMİRHAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğretmen adaylarının erken çocukluk dönemindeki çocukların oyununa ilişkin bilgi edinmelerini, oyun temelli farklı pedagojik yaklaşımları öğrenmelerini ve çocuğun oyun yoluyla gelişim ve öğrenmesini destekleyici ortam ve materyaller hazırlayabilmelerini ve çocuğun oyun yoluyla değerlendirebilmelerini sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Oyunun Tanımı ve Önemi ,Oyunun tarihçesi,Oyun ve Kültür,Erken Çocuklukta Oyun Gelişimi ,Oyun Türleri,Çocuk gelişiminin oyunla desteklenmesi,Oyun yoluyla öğrenme,Oyun ve Yaratıcılık ,Oyun temelli pedagojik yaklaşımlar,Oyun Ortamları ve Oyun ortamlarının hazırlanması ,Oyun materyallerinin hazırlanması,Oyun ve ebeveyn rolleri ,Oyun ve Öğretmenin rolü ,Çocuğun oyun yoluyla değerlendirilmesi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Erken çocukluk dönemindeki çocukların oyun gelişimine ve oyun özelliklerine ilişkin bilgileri hatırlar. | 10, 16, 9 | A, G, K |
Çocukların gelişimini ve öğrenmesini destekleyen oyun ortamlarının ve kaynaklarının özelliklerini tanır. | 10, 6, 9 | A, H, K |
Oyunla ilgili güncel erken çocukluk pedagojilerini ve uygulamalarını destekleyen teorileri yorumlar. | 10, 14, 16, 6, 9 | E, J, K |
Çocukların oyunlarını desteklemede öğretmenin rolü hakkındaki bilgilerini uygular. | 10, 14, 5, 6 | A, H, J, K |
Çocukların oyunlarına ilişkin teorileri erken çocukluk ortamlarında uygular. | 14 | H, I, K |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, G: Kısa Sınav, H: Performans Görevi, I: Portfolyo Görevi, J: Akran değerlendirmesi, K: Öz değerlendirme |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Oyunun Tanımı ve Önemi | |
2 | Oyunun tarihçesi | Ders dosyaları içinde yer alan makaleler okunmalıdır |
3 | Oyun ve Kültür | Ders dosyasındaki ilgili makaleler okunmalıdır. |
4 | Erken Çocuklukta Oyun Gelişimi | Ders dosyaları içinde yer alan makaleler okunmalıdır |
5 | Oyun Türleri | Kaynak olarak önerilen kitaplardan ilgili bölüm okunmalıdır |
6 | Çocuk gelişiminin oyunla desteklenmesi | Ders dosyasındaki ilgili makaleler okunmalıdır. |
7 | Oyun yoluyla öğrenme | Kaynak olarak önerilen kitaplardan ilgili bölüm okunmalıdır |
8 | Oyun ve Yaratıcılık | Ders dosyasındaki ilgili makaleler okunmalıdır. |
9 | Oyun temelli pedagojik yaklaşımlar | Ders kaynaklarında yer alan ilgili makaleler okunmalıdır. |
10 | Oyun Ortamları ve Oyun ortamlarının hazırlanması | Ders dosyasındaki ilgili makaleler okunmalıdır. |
11 | Oyun materyallerinin hazırlanması | Oyun materyalleriyle ilgili örneklerin bulunması |
12 | Oyun ve ebeveyn rolleri | Ders dosyasındaki ilgili makaleler okunmalıdır. |
13 | Oyun ve Öğretmenin rolü | Ders dosyasındaki ilgili makaleler okunmalıdır. |
14 | Çocuğun oyun yoluyla değerlendirilmesi | Ders dosyasındaki ilgili makalelerin okunması |
Kaynak |
Önder, A. ve Arslan Çiftçi, H. (2017). Erken çocuklukta Oyun ve Oyun Yoluyla Öğrenme. (1. Baskı). Nobel, Ankara.
Yalman Polatlar, D. (2021). Erken Çocuklukta Oyun Gelişimi ve Eğitimi. (1. Baskı). Pegem, Ankara. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Erken çocukluk eğitimi alanındaki bilimsel ve güncel kuram, kavram ve uygulama bilgilerine sahiptir.
| | | X | | |
2 | Erken çocukluk eğitimi alanındaki öğretim programı, öğretim strateji yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. | | X | | | |
3 | Çocukların gelişim ve öğrenme özellikleri ile öğrenme güçlüklerinin bilgisine sahiptir. | | | X | | |
4 | Erken çocukluk dönemi gelişimsel özellikleri ve bireysel farklılıklarına göre uygun öğretim stratejileri, yöntemleri ve teknikleri uygular. | | | X | | |
5 | Çocukların gelişimleri açısından uygun ve ihtiyaçlarına yönelik öğrenme ortamlarını düzenler, eğitim materyalleri tasarlar, çocukların kazanımlarını çok yönlü değerlendirir. | | | X | | |
6 | Erken çocukluk eğitimine yönelik sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve bilimsel araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir. | X | | | | |
7 | Erken çocukluk dönemi ile ilgili sorunların çözümü için bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluğunu etkin bir şekilde yerine getirir; güçlü yönlerini kullanır, zayıf yönlerini geliştirir. | X | | | | |
8 | Öğrenme gereksinimlerini belirler, bilgiye ulaşma yollarını etkin şekilde kullanır, yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tutum geliştirir. | X | | | | |
9 | Topluma hizmet bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje veya etkinliklerde alanıyla ilgili kişilerle birlikte çalışır; dış görünüm, tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olur. | X | | | | |
10 | Türkçeyi etkin ve kurallarına uygun olarak kullanır; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak çevresiyle etkili iletişim kurar. | | | | | |
11 | İnsan hakları, çocuk hakları ve demokrasi bilinciyle mesleki ve bilimsel açıdan etik değerlere uygun davranışlar sergiler. | | | | | |
12 | Erken çocukluk eğitiminde kalite yönetimi, iş güvenliği süreçlerine uygun davranır; güvenli okul ortamı sağlamak ve çevreyi korumak için kişisel ve kurumsal etkileşim kurar. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:14Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:15