Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
ERKEN ÇOCUKLUKTA ÖĞRENME YAKLAŞIMLARI | OÖ3111056 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Alan Eğitimi |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Faika Yelda ACARBAY |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Faika Yelda ACARBAY |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Erken çocukluk eğitiminde öğrenme yaklaşımları ile ilgili temel beceriler kazanmak |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tanışma, Dersin Tanıtımı ve Öğrenmeyle İlgili Temel Kavramlar,Öğrenmenin Temelleri ve Eğitime Yansıması,Erken çocukluk döneminde öğrenmeyi etkileyen faktörler; geri bildirim,Erken çocukluk döneminde öğrenmeyi etkileyen faktörler; motivasyon ve pekiştireçler,Bilişsel kuramlar,Yapılandırmacılık Kuramı,Davranışçı öğrenme kuramları,Sosyal öğrenme kuramı,Beyin temelli öğrenme kuramları,Bloom Taksonomisi,Erken çocukluk döneminde etkili öğrenme,Erken çocukluk döneminde etkili öğrenme için öğretmenin yapabilecekleri,Erken çocukluk döneminde etkili öğrenme için ortam düzenlenmesi,Erken çocukluk döneminde etkili öğrenme için eğitim içeriği düzenlemeleri; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Erken çocukluk dönemine yönelik öğrenme yaklaşımlarını, yaklaşımların farklılaşan yönlerini tanır ve bu yaklaşımlara göre öğrenme planlarını ve ortamlarını düzenler.
| 10, 16, 9 | A, E |
Öğrenme ile ilgili temel ilke ve kavramları tanımlar
| 10, 16, 9 | A, E |
Erken çocukluk döneminde öğrenmeyi etkileyen faktörleri (geri bildirim, motivasyon, pekiştireçler) listeler ve açıklar
| 10, 16, 9 | A, E |
Öğrenme kuram ve yaklaşımlarını (Davranışçı öğrenme kuramları, Bilişsel Kuramlar, yapılandırmacı kuramlar, sosyal öğrenme kuramı ve beyin temelli öğrenme kuramları) açıklar
| 10, 16, 9 | A, E |
Öğrenme kuram ve yaklaşımlarını (Davranışçı öğrenme kuramları, Bilişsel Kuramlar, yapılandırmacı kuramlar, sosyal öğrenme kuramı ve beyin temelli öğrenme kuramları) karşılaştırır
| 10, 16, 9 | A, E |
Erken çocukluk döneminde etkili öğrenme için ortam ve eğitim içeriği düzenler | 10, 16, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Tanışma, Dersin Tanıtımı ve Öğrenmeyle İlgili Temel Kavramlar | |
2 | Öğrenmenin Temelleri ve Eğitime Yansıması | |
3 | Erken çocukluk döneminde öğrenmeyi etkileyen faktörler; geri bildirim | |
4 | Erken çocukluk döneminde öğrenmeyi etkileyen faktörler; motivasyon ve pekiştireçler | - |
5 | Bilişsel kuramlar | Bilişsel Kuramlar Üzerine Okumaların Yapılması |
6 | Yapılandırmacılık Kuramı | Yapılandırmacılık kuramı üzerine okumaların yapılması |
7 | Davranışçı öğrenme kuramları | Davranışçı Öğrenme Kuramı Üzerine Okumaların Yapılması |
8 | Sosyal öğrenme kuramı | Sosyal Öğrenme Kuramı Üzerine Okumaların Yapılması |
9 | Beyin temelli öğrenme kuramları | Beyin Temelli Kuramlar Üzerine Okumaların Yapılması |
10 | Bloom Taksonomisi | Bloom Taksonomisi Üzerine Okumaların Yapılması |
11 | Erken çocukluk döneminde etkili öğrenme | |
12 | Erken çocukluk döneminde etkili öğrenme için öğretmenin yapabilecekleri | |
13 | Erken çocukluk döneminde etkili öğrenme için ortam düzenlenmesi | |
14 | Erken çocukluk döneminde etkili öğrenme için eğitim içeriği düzenlemeleri | |
Kaynak |
Gürol, A. (2018). Erken Çocuklukta Öğrenme Yaklaşımları: İstanbul: Efe yayınları.
Schunk, D.H. (2009).Öğrenme Teorileri Eğitimsel Bir Bakışla. (5.Baskıdan çeviri) (Çeviri Editörü: Muzaffer Şahin). Ankara: Nobel.
Saban, A. (2002). Öğrenme ve öğretme süreci, Nobel, Ankara.
Senemoğlu, N. (2004). Gelişim Öğrenme ve Öğretim. Gazi Kitapevi, Ankara.
Bayrakçeken, S. Oktay, Ö. Samancı, O. Canpolat, N. (2021). Motivasyon Kuramları Çerçevesinde Öğrencilerin Öğrenme Motivasyonlarının Arttırılması: Bir Derleme Çalışması. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 25 (2), 677-698.
Bayrakcı, M. (2007). Sosyal Öğrenme Kuramı ve Eğitimde Uygulanması . Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , 0 (14) , 198-210 |
|
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Erken çocukluk eğitimi alanındaki bilimsel ve güncel kuram, kavram ve uygulama bilgilerine sahiptir.
| | | X | | |
2 | Erken çocukluk eğitimi alanındaki öğretim programı, öğretim strateji yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. | | | X | | |
3 | Çocukların gelişim ve öğrenme özellikleri ile öğrenme güçlüklerinin bilgisine sahiptir. | | X | | | |
4 | Erken çocukluk dönemi gelişimsel özellikleri ve bireysel farklılıklarına göre uygun öğretim stratejileri, yöntemleri ve teknikleri uygular. | | | X | | |
5 | Çocukların gelişimleri açısından uygun ve ihtiyaçlarına yönelik öğrenme ortamlarını düzenler, eğitim materyalleri tasarlar, çocukların kazanımlarını çok yönlü değerlendirir. | | | X | | |
6 | Erken çocukluk eğitimine yönelik sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve bilimsel araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir. | | X | | | |
7 | Erken çocukluk dönemi ile ilgili sorunların çözümü için bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluğunu etkin bir şekilde yerine getirir; güçlü yönlerini kullanır, zayıf yönlerini geliştirir. | | X | | | |
8 | Öğrenme gereksinimlerini belirler, bilgiye ulaşma yollarını etkin şekilde kullanır, yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tutum geliştirir. | X | | | | |
9 | Topluma hizmet bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje veya etkinliklerde alanıyla ilgili kişilerle birlikte çalışır; dış görünüm, tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olur. | | | | | |
10 | Türkçeyi etkin ve kurallarına uygun olarak kullanır; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak çevresiyle etkili iletişim kurar. | | | | | |
11 | İnsan hakları, çocuk hakları ve demokrasi bilinciyle mesleki ve bilimsel açıdan etik değerlere uygun davranışlar sergiler. | | | | | |
12 | Erken çocukluk eğitiminde kalite yönetimi, iş güvenliği süreçlerine uygun davranır; güvenli okul ortamı sağlamak ve çevreyi korumak için kişisel ve kurumsal etkileşim kurar. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Rehberli Problem Çözme | 14 | 1 | 14 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 14 | 2 | 28 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 2 | 5 | 10 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 7 | 2 | 14 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 14 | 2 | 28 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 14 | 1 | 14 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 150 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(150/30) | 5 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
ERKEN ÇOCUKLUKTA ÖĞRENME YAKLAŞIMLARI | OÖ3111056 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Alan Eğitimi |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Faika Yelda ACARBAY |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Faika Yelda ACARBAY |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Erken çocukluk eğitiminde öğrenme yaklaşımları ile ilgili temel beceriler kazanmak |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tanışma, Dersin Tanıtımı ve Öğrenmeyle İlgili Temel Kavramlar,Öğrenmenin Temelleri ve Eğitime Yansıması,Erken çocukluk döneminde öğrenmeyi etkileyen faktörler; geri bildirim,Erken çocukluk döneminde öğrenmeyi etkileyen faktörler; motivasyon ve pekiştireçler,Bilişsel kuramlar,Yapılandırmacılık Kuramı,Davranışçı öğrenme kuramları,Sosyal öğrenme kuramı,Beyin temelli öğrenme kuramları,Bloom Taksonomisi,Erken çocukluk döneminde etkili öğrenme,Erken çocukluk döneminde etkili öğrenme için öğretmenin yapabilecekleri,Erken çocukluk döneminde etkili öğrenme için ortam düzenlenmesi,Erken çocukluk döneminde etkili öğrenme için eğitim içeriği düzenlemeleri; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Erken çocukluk dönemine yönelik öğrenme yaklaşımlarını, yaklaşımların farklılaşan yönlerini tanır ve bu yaklaşımlara göre öğrenme planlarını ve ortamlarını düzenler.
| 10, 16, 9 | A, E |
Öğrenme ile ilgili temel ilke ve kavramları tanımlar
| 10, 16, 9 | A, E |
Erken çocukluk döneminde öğrenmeyi etkileyen faktörleri (geri bildirim, motivasyon, pekiştireçler) listeler ve açıklar
| 10, 16, 9 | A, E |
Öğrenme kuram ve yaklaşımlarını (Davranışçı öğrenme kuramları, Bilişsel Kuramlar, yapılandırmacı kuramlar, sosyal öğrenme kuramı ve beyin temelli öğrenme kuramları) açıklar
| 10, 16, 9 | A, E |
Öğrenme kuram ve yaklaşımlarını (Davranışçı öğrenme kuramları, Bilişsel Kuramlar, yapılandırmacı kuramlar, sosyal öğrenme kuramı ve beyin temelli öğrenme kuramları) karşılaştırır
| 10, 16, 9 | A, E |
Erken çocukluk döneminde etkili öğrenme için ortam ve eğitim içeriği düzenler | 10, 16, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Tanışma, Dersin Tanıtımı ve Öğrenmeyle İlgili Temel Kavramlar | |
2 | Öğrenmenin Temelleri ve Eğitime Yansıması | |
3 | Erken çocukluk döneminde öğrenmeyi etkileyen faktörler; geri bildirim | |
4 | Erken çocukluk döneminde öğrenmeyi etkileyen faktörler; motivasyon ve pekiştireçler | - |
5 | Bilişsel kuramlar | Bilişsel Kuramlar Üzerine Okumaların Yapılması |
6 | Yapılandırmacılık Kuramı | Yapılandırmacılık kuramı üzerine okumaların yapılması |
7 | Davranışçı öğrenme kuramları | Davranışçı Öğrenme Kuramı Üzerine Okumaların Yapılması |
8 | Sosyal öğrenme kuramı | Sosyal Öğrenme Kuramı Üzerine Okumaların Yapılması |
9 | Beyin temelli öğrenme kuramları | Beyin Temelli Kuramlar Üzerine Okumaların Yapılması |
10 | Bloom Taksonomisi | Bloom Taksonomisi Üzerine Okumaların Yapılması |
11 | Erken çocukluk döneminde etkili öğrenme | |
12 | Erken çocukluk döneminde etkili öğrenme için öğretmenin yapabilecekleri | |
13 | Erken çocukluk döneminde etkili öğrenme için ortam düzenlenmesi | |
14 | Erken çocukluk döneminde etkili öğrenme için eğitim içeriği düzenlemeleri | |
Kaynak |
Gürol, A. (2018). Erken Çocuklukta Öğrenme Yaklaşımları: İstanbul: Efe yayınları.
Schunk, D.H. (2009).Öğrenme Teorileri Eğitimsel Bir Bakışla. (5.Baskıdan çeviri) (Çeviri Editörü: Muzaffer Şahin). Ankara: Nobel.
Saban, A. (2002). Öğrenme ve öğretme süreci, Nobel, Ankara.
Senemoğlu, N. (2004). Gelişim Öğrenme ve Öğretim. Gazi Kitapevi, Ankara.
Bayrakçeken, S. Oktay, Ö. Samancı, O. Canpolat, N. (2021). Motivasyon Kuramları Çerçevesinde Öğrencilerin Öğrenme Motivasyonlarının Arttırılması: Bir Derleme Çalışması. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 25 (2), 677-698.
Bayrakcı, M. (2007). Sosyal Öğrenme Kuramı ve Eğitimde Uygulanması . Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , 0 (14) , 198-210 |
|
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Erken çocukluk eğitimi alanındaki bilimsel ve güncel kuram, kavram ve uygulama bilgilerine sahiptir.
| | | X | | |
2 | Erken çocukluk eğitimi alanındaki öğretim programı, öğretim strateji yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. | | | X | | |
3 | Çocukların gelişim ve öğrenme özellikleri ile öğrenme güçlüklerinin bilgisine sahiptir. | | X | | | |
4 | Erken çocukluk dönemi gelişimsel özellikleri ve bireysel farklılıklarına göre uygun öğretim stratejileri, yöntemleri ve teknikleri uygular. | | | X | | |
5 | Çocukların gelişimleri açısından uygun ve ihtiyaçlarına yönelik öğrenme ortamlarını düzenler, eğitim materyalleri tasarlar, çocukların kazanımlarını çok yönlü değerlendirir. | | | X | | |
6 | Erken çocukluk eğitimine yönelik sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve bilimsel araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir. | | X | | | |
7 | Erken çocukluk dönemi ile ilgili sorunların çözümü için bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluğunu etkin bir şekilde yerine getirir; güçlü yönlerini kullanır, zayıf yönlerini geliştirir. | | X | | | |
8 | Öğrenme gereksinimlerini belirler, bilgiye ulaşma yollarını etkin şekilde kullanır, yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tutum geliştirir. | X | | | | |
9 | Topluma hizmet bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje veya etkinliklerde alanıyla ilgili kişilerle birlikte çalışır; dış görünüm, tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olur. | | | | | |
10 | Türkçeyi etkin ve kurallarına uygun olarak kullanır; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak çevresiyle etkili iletişim kurar. | | | | | |
11 | İnsan hakları, çocuk hakları ve demokrasi bilinciyle mesleki ve bilimsel açıdan etik değerlere uygun davranışlar sergiler. | | | | | |
12 | Erken çocukluk eğitiminde kalite yönetimi, iş güvenliği süreçlerine uygun davranır; güvenli okul ortamı sağlamak ve çevreyi korumak için kişisel ve kurumsal etkileşim kurar. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:14Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:15