Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
GİRİŞİMCİLİK | HR4210498 | Bahar Dönemi | 2+1 | 2,5 | 5 |
Ders Programı | Perşembe 09:00-09:45 Perşembe 10:00-10:45 Perşembe 11:00-11:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Ayşen AKYÜZ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Ayşen AKYÜZ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilerin girişimcilik sürecini ve bu süreci nasıl yöneteceklerini öğrenmelerini sağlamaktır. Öğrenciler, bir iş fırsatı tanımlamak, kaynakları tahsis etmek, operasyonlar hazırlamak, işletmeyi geliştimek ve finansman da dahil olmak üzere bir girişimcilik anlayışına sahip olacaklardır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Girişimcilik Genel Kavramlar,İş Fikri ve Kanvas Matrisi ,Yaratıcılık ve İnovasyon,Kanvas Matrisi Grup Sunumları,Kanvas Matrisi Grup Sunumları,Kanvas Matrisi Grup Sunumu,Kanvas Matrisi Grup Sunumu,Bir İş Planı Hazırlamak ve Sağlam Bir Stratejik Plan Oluşturmak,İş Sahipliği Türleri,Girişim için Pazarlama Planı,İş Planı Grup Sunumu,İş Planı Grup Sunumu,İş Planı Grup Sunumları,İş Planı Grup Sunuınları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. İş dünyasında etkili yazılı ve sözlü iletişim becerilerini uygular. | 16, 5, 9 | E |
2. Küresel ve yerel iş ortamını analiz eder. | 16, 5, 9 | E |
3. İş dünyasında eleştirel düşünme becerilerini kullanır | 16, 5, 9 | E |
4. Kaynaklar, insan gücü ve süreç yönetimi terimlerini kavrar. | 16, 5, 9 | E |
5. İş Planı hazırlamayı kavrar. | 16, 5, 9 | E |
6. İş fırsatlarını değerlendiren iç ve dış faktörleri kavrar. | 16, 5, 9 | E |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Girişimcilik Genel Kavramlar | |
2 | İş Fikri ve Kanvas Matrisi | Ders kitabından ilgili kısım |
3 | Yaratıcılık ve İnovasyon | Ders kitabından ilgili kısım. |
4 | Kanvas Matrisi Grup Sunumları | grup çalışması |
5 | Kanvas Matrisi Grup Sunumları | grup çalışması |
6 | Kanvas Matrisi Grup Sunumu | grup çalışması |
7 | Kanvas Matrisi Grup Sunumu | grupçalışması |
8 | Bir İş Planı Hazırlamak ve Sağlam Bir Stratejik Plan Oluşturmak | ders kitabından ilgili kısım |
9 | İş Sahipliği Türleri | Ders kitabından ilgili kısım |
10 | Girişim için Pazarlama Planı | Kitaptan ilgili kısım |
11 | İş Planı Grup Sunumu | grup çalışması |
12 | İş Planı Grup Sunumu | grup çalışması |
13 | İş Planı Grup Sunumları | grup çalışması |
14 | İş Planı Grup Sunuınları | grup çalışması |
Kaynak |
1. Girişimcilik, Emine Başar, Nobel Yayınları, 2017 2. İnovasyon ve Girişimcilik, John Bessant, Joe Tidd, Nobel Yayınları, 2018 |
Ders notları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | ||||||
2 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder. | ||||||
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar. | X | |||||
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir. | X | |||||
7 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
9 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | X | |||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | ||||||
11 | Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | X | |||||
13 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | ||||||
14 | Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir. | ||||||
15 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | ||||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | ||||||
17 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 2 | 50 | 100 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 1 | 1 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 1 | 1 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 144 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(144/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
GİRİŞİMCİLİK | HR4210498 | Bahar Dönemi | 2+1 | 2,5 | 5 |
Ders Programı | Perşembe 09:00-09:45 Perşembe 10:00-10:45 Perşembe 11:00-11:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Ayşen AKYÜZ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Ayşen AKYÜZ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilerin girişimcilik sürecini ve bu süreci nasıl yöneteceklerini öğrenmelerini sağlamaktır. Öğrenciler, bir iş fırsatı tanımlamak, kaynakları tahsis etmek, operasyonlar hazırlamak, işletmeyi geliştimek ve finansman da dahil olmak üzere bir girişimcilik anlayışına sahip olacaklardır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Girişimcilik Genel Kavramlar,İş Fikri ve Kanvas Matrisi ,Yaratıcılık ve İnovasyon,Kanvas Matrisi Grup Sunumları,Kanvas Matrisi Grup Sunumları,Kanvas Matrisi Grup Sunumu,Kanvas Matrisi Grup Sunumu,Bir İş Planı Hazırlamak ve Sağlam Bir Stratejik Plan Oluşturmak,İş Sahipliği Türleri,Girişim için Pazarlama Planı,İş Planı Grup Sunumu,İş Planı Grup Sunumu,İş Planı Grup Sunumları,İş Planı Grup Sunuınları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. İş dünyasında etkili yazılı ve sözlü iletişim becerilerini uygular. | 16, 5, 9 | E |
2. Küresel ve yerel iş ortamını analiz eder. | 16, 5, 9 | E |
3. İş dünyasında eleştirel düşünme becerilerini kullanır | 16, 5, 9 | E |
4. Kaynaklar, insan gücü ve süreç yönetimi terimlerini kavrar. | 16, 5, 9 | E |
5. İş Planı hazırlamayı kavrar. | 16, 5, 9 | E |
6. İş fırsatlarını değerlendiren iç ve dış faktörleri kavrar. | 16, 5, 9 | E |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Girişimcilik Genel Kavramlar | |
2 | İş Fikri ve Kanvas Matrisi | Ders kitabından ilgili kısım |
3 | Yaratıcılık ve İnovasyon | Ders kitabından ilgili kısım. |
4 | Kanvas Matrisi Grup Sunumları | grup çalışması |
5 | Kanvas Matrisi Grup Sunumları | grup çalışması |
6 | Kanvas Matrisi Grup Sunumu | grup çalışması |
7 | Kanvas Matrisi Grup Sunumu | grupçalışması |
8 | Bir İş Planı Hazırlamak ve Sağlam Bir Stratejik Plan Oluşturmak | ders kitabından ilgili kısım |
9 | İş Sahipliği Türleri | Ders kitabından ilgili kısım |
10 | Girişim için Pazarlama Planı | Kitaptan ilgili kısım |
11 | İş Planı Grup Sunumu | grup çalışması |
12 | İş Planı Grup Sunumu | grup çalışması |
13 | İş Planı Grup Sunumları | grup çalışması |
14 | İş Planı Grup Sunuınları | grup çalışması |
Kaynak |
1. Girişimcilik, Emine Başar, Nobel Yayınları, 2017 2. İnovasyon ve Girişimcilik, John Bessant, Joe Tidd, Nobel Yayınları, 2018 |
Ders notları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | ||||||
2 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder. | ||||||
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar. | X | |||||
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir. | X | |||||
7 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
9 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | X | |||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | ||||||
11 | Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | X | |||||
13 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | ||||||
14 | Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir. | ||||||
15 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | ||||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | ||||||
17 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |