Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MESLEKİ İNGİLİZCE I-Güz Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Doğa ÇÖL
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Doğa ÇÖL
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı medya sektöründe çalışmak isteyen öğrencilere uygulamalı olarak İngilizce konuşma teknikleri ve proje sunum stratejilerini kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Derse giriş ve beklentiler. Medya endüstrisinde iletişime genel bir bakış.,Proje sunumlarının temelleri. Proje sunumlarını anlamak ve taslak hazırlamak.,İleri düzey proje sunumları, hazırlığı ve incelenmesi. Alana göre proje sunumu.,İkna Edici Fikir Sunma Sanatı. İkna edici fikir ve proje sunmanın temelleri. Etkileyicilik için dil ve taktikler. ,İleri Düzey İkna Edici Fikir Sunma ve Uygulama,Mülakata Giriş,Etkileyici Mülakat Teknikleri, İki Taraftan,Ara Sınav,Gündelik İş Yeri Sohbeti,İş Yeri Sohbetini İlerletmek ve Zor Durumlar,Uygulamalı Çalışma, Sahadan Örnekler,Uygulama,Ekip Çalışması,Genel Bakış,Final Sınavı; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Öğrenciler, medya sektörüyle ilgili İngilizce metinleri ve konuşmaları anlar ve yorumlar.10, 13, 14, 9C, E, F
Çeşitli medya ve iletişim alanlarındaki profesyonel terimleri ve cümle yapılarını doğru bir şekilde kullanır. 10, 13, 9C, E, G
Projelerini ve fikirlerini İngilizce olarak etkili bir şekilde sunar.10, 13, 9B, C, E, G
İş yerinde ve mesleki ortamlarda etkili İngilizce iletişim kurar.10, 13, 9C, E, G
Medya ve iletişim konularını İngilizce olarak eleştirel bir şekilde analiz eder.10, 11, 9C, E, G
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:B: Kısa Cevaplı Yazılı Sınav, C: Çoktan Seçmeli Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Derse giriş ve beklentiler. Medya endüstrisinde iletişime genel bir bakış.Okuma: Chapter 1 of Professional English in Use: Marketing for an overview of communication in the media industry.
2Proje sunumlarının temelleri. Proje sunumlarını anlamak ve taslak hazırlamak.Okuma: Kullanımda İngilizce Dilbilgisi, cümle yapılandırma üniteleri. Etkinlik: Basit bir proje önerisi taslağı hazırlayın.
3İleri düzey proje sunumları, hazırlığı ve incelenmesi. Alana göre proje sunumu.Okuma: A Frequency Dictionary of Contemporary American English'ten ikna edici dil üzerine seçilmiş bölümler. Etkinlik: Bir sınıf arkadaşının proje önerisi taslağını akran değerlendirmesi.
4İkna Edici Fikir Sunma Sanatı. İkna edici fikir ve proje sunmanın temelleri. Etkileyicilik için dil ve taktikler. Okuma: Never Split the Difference, müzakere taktikleri ile ilgili bölümler. Etkinlik: Çiftler halinde fikir sunma alıştırması yapın.
5İleri Düzey İkna Edici Fikir Sunma ve UygulamaOkuma: Never Split the Difference kitabından atış bölümlerini gözden geçirin. Aktivite: İleri atış teknikleri üzerine grup çalışması.
6Mülakata GirişOkuma: Kullanımda Mesleki İngilizce: Pazarlama, mülakatla ilgili bölümler. Etkinlik: Sahte mülakatlar gerçekleştirin.
7Etkileyici Mülakat Teknikleri, İki TaraftanOkuma: Kullanımda Temel Dilbilgisi, soru ve cevaplarla ilgili üniteler. Etkinlik: Etkili tekniklere odaklanan rol yapma görüşmeleri.
8Ara SınavGözden geçirme: Önceki tüm okumalar ve notlar.
9Gündelik İş Yeri SohbetiOkuma: Kullanımda Mesleki İngilizce: Pazarlama, işyeri iletişimi ile ilgili bölümler. Etkinlik: Günlük işyeri konuşmaları.
10İş Yeri Sohbetini İlerletmek ve Zor DurumlarOkuma: Zor konuşmalarla başa çıkma konusunda Never Split the Difference kitabından seçilmiş bölümler. Aktivite: Zor işyeri durumlarını içeren senaryoları uygulayın.
11Uygulamalı Çalışma, Sahadan ÖrneklerKullanımda Mesleki İngilizce'den ilgili vaka çalışmaları: Pazarlama.
12UygulamaÖğrenilen becerileri gerçek dünyadaki bir proje veya senaryoda uygulayın.
13Ekip ÇalışmasıBireysel çalışma
14Genel BakışBireysel çalışma
15Final SınavıGözden geçirin: Tüm ders materyalleri.
Kaynak
Davies, M., & Gardner, D. (2010). A Frequency Dictionary of Contemporary American English: Word Sketches, Collocates and Thematic Lists. Routledge. ISBN: 9780415490634. Murphy, R. (2019). English Grammar in Use (5th ed.). Cambridge University Press. ISBN: 9781108457651. Farrall, C., & Lindsley, M. (2008). Professional English in Use: Marketing. Cambridge University Press. ISBN: 9780521702690. Murphy, R. (2015). Essential Grammar in Use (4th ed.). Cambridge University Press. ISBN: 9781107480537. Voss, C., & Raz, T. (2016). Never Split the Difference: Negotiating as if Your Life Depended on It. Harper Business. ISBN: 9780062407801.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kavramlarını bilir.
2
Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kuramlarını bilir.
3
Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan bilgisayar programlarını ve çoklu medya tekniklerini bilir.
4
Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan estetik kuralları bilir.
5
Mesleki ve bilimsel çalışmalarda ulusal ve uluslararası etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
6
Kültürlerin sembol sistemlerini anlar.
7
Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili olguları boyutlarıyla analiz eder.
8
Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel tasarım sürecini planlar.
9
Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel iletişim sürecini gerçekleştirir.
10
Medya ve Görsel Sanatlar uygulamaları için gereken araç, yöntem ve teknikleri kullanır.
11
Gerçek, 2 Boyutlu ve 3 Boyutlu görüntü üretme, işleme ve değerlendirme becerisine sahiptir.
12
Yeni medya ortamlarında görsel tasarım tekniklerini uygular.
13
Tasarım konusunda estetik farkındalığa ve kavrayışa sahiptir.
14
Mesleğini “İş Sağlığı ve Güvenliği” kurallarını göz önünde bulundurarak gerçekleştirir.
15
Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili projelerde sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
16
Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle yayına dönüştürebilir.
17
Medya ve Görsel Sanatlar alanındaki gelişmeleri düzenli olarak takip ederek çalışmalarında etkin şekilde kullanır.
18
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
19
En az bir yabancı dili B1 seviyesinde okuyup anlayabilir.
20
Sosyal sorumluluk projeleri planlayarak görev alır.
21
Yapay zekayı (yapay öğrenme/makine öğrenimi) yaratım sürecine dahil eder.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi3618
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer13030
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı21020
Ara Sınav ve Hazırlığı21020
Genel Sınav ve Hazırlığı13030
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)160
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(160/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MESLEKİ İNGİLİZCE I-Güz Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Doğa ÇÖL
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Doğa ÇÖL
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı medya sektöründe çalışmak isteyen öğrencilere uygulamalı olarak İngilizce konuşma teknikleri ve proje sunum stratejilerini kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Derse giriş ve beklentiler. Medya endüstrisinde iletişime genel bir bakış.,Proje sunumlarının temelleri. Proje sunumlarını anlamak ve taslak hazırlamak.,İleri düzey proje sunumları, hazırlığı ve incelenmesi. Alana göre proje sunumu.,İkna Edici Fikir Sunma Sanatı. İkna edici fikir ve proje sunmanın temelleri. Etkileyicilik için dil ve taktikler. ,İleri Düzey İkna Edici Fikir Sunma ve Uygulama,Mülakata Giriş,Etkileyici Mülakat Teknikleri, İki Taraftan,Ara Sınav,Gündelik İş Yeri Sohbeti,İş Yeri Sohbetini İlerletmek ve Zor Durumlar,Uygulamalı Çalışma, Sahadan Örnekler,Uygulama,Ekip Çalışması,Genel Bakış,Final Sınavı; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Öğrenciler, medya sektörüyle ilgili İngilizce metinleri ve konuşmaları anlar ve yorumlar.10, 13, 14, 9C, E, F
Çeşitli medya ve iletişim alanlarındaki profesyonel terimleri ve cümle yapılarını doğru bir şekilde kullanır. 10, 13, 9C, E, G
Projelerini ve fikirlerini İngilizce olarak etkili bir şekilde sunar.10, 13, 9B, C, E, G
İş yerinde ve mesleki ortamlarda etkili İngilizce iletişim kurar.10, 13, 9C, E, G
Medya ve iletişim konularını İngilizce olarak eleştirel bir şekilde analiz eder.10, 11, 9C, E, G
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:B: Kısa Cevaplı Yazılı Sınav, C: Çoktan Seçmeli Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Derse giriş ve beklentiler. Medya endüstrisinde iletişime genel bir bakış.Okuma: Chapter 1 of Professional English in Use: Marketing for an overview of communication in the media industry.
2Proje sunumlarının temelleri. Proje sunumlarını anlamak ve taslak hazırlamak.Okuma: Kullanımda İngilizce Dilbilgisi, cümle yapılandırma üniteleri. Etkinlik: Basit bir proje önerisi taslağı hazırlayın.
3İleri düzey proje sunumları, hazırlığı ve incelenmesi. Alana göre proje sunumu.Okuma: A Frequency Dictionary of Contemporary American English'ten ikna edici dil üzerine seçilmiş bölümler. Etkinlik: Bir sınıf arkadaşının proje önerisi taslağını akran değerlendirmesi.
4İkna Edici Fikir Sunma Sanatı. İkna edici fikir ve proje sunmanın temelleri. Etkileyicilik için dil ve taktikler. Okuma: Never Split the Difference, müzakere taktikleri ile ilgili bölümler. Etkinlik: Çiftler halinde fikir sunma alıştırması yapın.
5İleri Düzey İkna Edici Fikir Sunma ve UygulamaOkuma: Never Split the Difference kitabından atış bölümlerini gözden geçirin. Aktivite: İleri atış teknikleri üzerine grup çalışması.
6Mülakata GirişOkuma: Kullanımda Mesleki İngilizce: Pazarlama, mülakatla ilgili bölümler. Etkinlik: Sahte mülakatlar gerçekleştirin.
7Etkileyici Mülakat Teknikleri, İki TaraftanOkuma: Kullanımda Temel Dilbilgisi, soru ve cevaplarla ilgili üniteler. Etkinlik: Etkili tekniklere odaklanan rol yapma görüşmeleri.
8Ara SınavGözden geçirme: Önceki tüm okumalar ve notlar.
9Gündelik İş Yeri SohbetiOkuma: Kullanımda Mesleki İngilizce: Pazarlama, işyeri iletişimi ile ilgili bölümler. Etkinlik: Günlük işyeri konuşmaları.
10İş Yeri Sohbetini İlerletmek ve Zor DurumlarOkuma: Zor konuşmalarla başa çıkma konusunda Never Split the Difference kitabından seçilmiş bölümler. Aktivite: Zor işyeri durumlarını içeren senaryoları uygulayın.
11Uygulamalı Çalışma, Sahadan ÖrneklerKullanımda Mesleki İngilizce'den ilgili vaka çalışmaları: Pazarlama.
12UygulamaÖğrenilen becerileri gerçek dünyadaki bir proje veya senaryoda uygulayın.
13Ekip ÇalışmasıBireysel çalışma
14Genel BakışBireysel çalışma
15Final SınavıGözden geçirin: Tüm ders materyalleri.
Kaynak
Davies, M., & Gardner, D. (2010). A Frequency Dictionary of Contemporary American English: Word Sketches, Collocates and Thematic Lists. Routledge. ISBN: 9780415490634. Murphy, R. (2019). English Grammar in Use (5th ed.). Cambridge University Press. ISBN: 9781108457651. Farrall, C., & Lindsley, M. (2008). Professional English in Use: Marketing. Cambridge University Press. ISBN: 9780521702690. Murphy, R. (2015). Essential Grammar in Use (4th ed.). Cambridge University Press. ISBN: 9781107480537. Voss, C., & Raz, T. (2016). Never Split the Difference: Negotiating as if Your Life Depended on It. Harper Business. ISBN: 9780062407801.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kavramlarını bilir.
2
Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kuramlarını bilir.
3
Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan bilgisayar programlarını ve çoklu medya tekniklerini bilir.
4
Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan estetik kuralları bilir.
5
Mesleki ve bilimsel çalışmalarda ulusal ve uluslararası etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
6
Kültürlerin sembol sistemlerini anlar.
7
Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili olguları boyutlarıyla analiz eder.
8
Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel tasarım sürecini planlar.
9
Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel iletişim sürecini gerçekleştirir.
10
Medya ve Görsel Sanatlar uygulamaları için gereken araç, yöntem ve teknikleri kullanır.
11
Gerçek, 2 Boyutlu ve 3 Boyutlu görüntü üretme, işleme ve değerlendirme becerisine sahiptir.
12
Yeni medya ortamlarında görsel tasarım tekniklerini uygular.
13
Tasarım konusunda estetik farkındalığa ve kavrayışa sahiptir.
14
Mesleğini “İş Sağlığı ve Güvenliği” kurallarını göz önünde bulundurarak gerçekleştirir.
15
Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili projelerde sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
16
Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle yayına dönüştürebilir.
17
Medya ve Görsel Sanatlar alanındaki gelişmeleri düzenli olarak takip ederek çalışmalarında etkin şekilde kullanır.
18
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
19
En az bir yabancı dili B1 seviyesinde okuyup anlayabilir.
20
Sosyal sorumluluk projeleri planlayarak görev alır.
21
Yapay zekayı (yapay öğrenme/makine öğrenimi) yaratım sürecine dahil eder.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Ekleme Tarihi: 05/07/2022 - 17:03Son Güncelleme Tarihi: 05/07/2022 - 17:05