Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
GİRİŞİMCİLİK | - | Bahar Dönemi | 2+1 | 2,5 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Saadet UĞURLU |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Saadet UĞURLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilerin girişimcilik sürecini ve bu süreci nasıl yöneteceklerini öğrenmelerini sağlamaktır. Öğrenciler, bir iş fırsatı tanımlamak, kaynakları tahsis etmek, operasyonlar hazırlamak, işletmeyi geliştirmek ve finansman da dahil olmak üzere bir girişimcilik anlayışına sahip olacaklardır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Girişimciliğin Temelleri ve İnovasyon nedir?,Doğru fikir için araştırma adımları (Durum analizi, sorun ve çözüm belirleme, SWOT),Rekabet Analizi , konumlandırma,Yakın/uzak rakip incelemeleri, hedef kitlenin profillemesi,Fizibilite Raporu ve İş Modeli Hazırlama,Bir iş planının Hazırlanması ,Uygulama ve zaman takvimi hazırlığı,Küresel Girişimcilik , Franchising,Geçen haftanın konularının tekrarı,Pazarlama Planı E-ticaret,Nakit Akışı ve Finansal Kaynaklar,Girişimcilik ve Fikri Mülkiyet, Etik ve Sosyal Sorumluluk,Etkili sunum teknikleri,Proje işbirliği belirlenmesi,Sunumlar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
İş dünyasında etkili yazılı ve sözlü iletişim becerilerini uygular. | ||
Küresel ve yerel iş ortamını analiz eder. | ||
İş dünyasında eleştirel düşünme becerilerini kullanır | ||
Kaynaklar, insan gücü ve süreç yönetimi terimlerini kavrar. | ||
Liderlik kavramını bütünleşik olarak açıklar. | ||
İş fırsatlarını değerlendiren iç ve dış faktörleri kavrar. |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Girişimciliğin Temelleri ve İnovasyon nedir? | Temel kavramlar incelenebilir. |
2 | Doğru fikir için araştırma adımları (Durum analizi, sorun ve çözüm belirleme, SWOT) | Ders kavramları incelenebilir |
3 | Rekabet Analizi , konumlandırma,Yakın/uzak rakip incelemeleri, hedef kitlenin profillemesi | 'İnovasyon Seferi' kitabından ilk bölüm okunabilir. |
4 | Fizibilite Raporu ve İş Modeli Hazırlama | Geçen haftaki kitabın devamı incelenebilir. |
5 | Bir iş planının Hazırlanması | 'Fikir Virüsü' kitabı incelenebilir. |
6 | Uygulama ve zaman takvimi hazırlığı | Grup çalışması hazırlıkları 1 |
7 | Küresel Girişimcilik , Franchising | Günümüz iş örnekleri incelenebilir. |
8 | Geçen haftanın konularının tekrarı | Ders kavramları incelenebilir |
9 | Pazarlama Planı E-ticaret | Grup çalışması 2 |
10 | Nakit Akışı ve Finansal Kaynaklar | Temel kavramlar incelenebilir |
11 | Girişimcilik ve Fikri Mülkiyet, Etik ve Sosyal Sorumluluk | 'Girişimcilik' kitabı 1-2 bölüm okunabilir. |
12 | Etkili sunum teknikleri | Örnek videolar izlenebilir. |
13 | Proje işbirliği belirlenmesi | Grup çalışması hazırlıkları 3 |
14 | Sunumlar | Proje hazırlıkları yapılabilir. |
Kaynak |
1. Girişimcilik, Emine Başar, Nobel Yayınları, 2017 2. İnovasyon Seferi, GijsVan Wulfen, Optimist Yayınları, 2013 3. İnovasyon ve Girişimcilik, John Bessant, Joe Tidd, Nobel Yayınları, 2018 4. Fikir Virüsü, Seth Godin, Rota Yayınları, 2004 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1. Radyo, Sinema ve Televizyon alanlarının temel kavramlarını, kuramlarını ve uygulamalarını bilir. | X | |||||
2 | PY2. Radyo, Sinema ve Televizyonla ilgili olguları belirler ve farklı yöntemlerle çözümleyebilir. | X | |||||
3 | PY3.Radyo ve Televizyon Stüdyoları teknik donanımı, proje üretimi ve yönetimi gerçekleştirebilir. | X | |||||
4 | PY4. Alan bilgisini kullanarak yetkinliğini kullanabilir, iş yaşamında karşılaşılan sorunları belirleyerek çözüm önerileri sunabilir. | X | |||||
5 | PY5. Kitle İletişim Araçları ve görsel medya sektörlerine yönelik sentez ve analizler gerçekleştirebilir. | X | |||||
6 | PY6. Kamu ve özel sektör ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı önerebilir. | X | |||||
7 | PY7.Alanı ile ilgili zorunlu durumlarda inisiyatif kullanarak risk yönetimi gerçekleştirebilir, çıkan sorunları çözümleyebilir. | X | |||||
8 | PY8.Alanı ile ilgili proje önerebilir,hazırlayabilir, sektör yarışmalarına katılabilir. | X | |||||
9 | PY9.Radyo Sinema Televizyon ve ilgili medya sektörlerine ilişkin bilimsel araştırmalar yazabilir,analizini yapabilir ve bilimsel yazıya dönüştürebilir. | X | |||||
10 | PY10.Kitle iletişim araçları haberciliği, yayılımı ve proje üretiminde gerçeklik kurgulanmasını amaç edinir. | X | |||||
11 | PY11.Alanı ile ilgili gelişim haber ve yenilikleri takip eder, yaşamboyu eğitim ve okuryazarlığı ilke edinir. | X | |||||
12 | PY12. Alanının gereklerinden biri olan anadilini doğru ve etkili kullanır, İngilizce alan terminolojisini B1 seviyesinde okuyup anlayabilir. | X | |||||
13 | PY13. Mesleğinin gerektirdiği sosyal etkinlikler düzenler ve uygular; | X | |||||
14 | PY14. Mesleğini her koşulda, etik,insani ve vicdani değerler kapsamında sahiplenir, istismara olanak tanımaz. | X | |||||
15 | PY15.Kitle İletişim Araçları çerçevesinde, kamu veya özel sektörde, radyo sinema veya televizyon medya gruplarında gerçekliği yansıtan görsel, işitsel ve yazılı haber veya diğer projelerle kitleleri bilgilendirir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 2 | 14 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 2 | 14 | 28 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 1 | 14 | 14 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 2 | 14 | 28 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 14 | 14 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 2 | 14 | 28 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 140 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(140/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
GİRİŞİMCİLİK | - | Bahar Dönemi | 2+1 | 2,5 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Saadet UĞURLU |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Saadet UĞURLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilerin girişimcilik sürecini ve bu süreci nasıl yöneteceklerini öğrenmelerini sağlamaktır. Öğrenciler, bir iş fırsatı tanımlamak, kaynakları tahsis etmek, operasyonlar hazırlamak, işletmeyi geliştirmek ve finansman da dahil olmak üzere bir girişimcilik anlayışına sahip olacaklardır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Girişimciliğin Temelleri ve İnovasyon nedir?,Doğru fikir için araştırma adımları (Durum analizi, sorun ve çözüm belirleme, SWOT),Rekabet Analizi , konumlandırma,Yakın/uzak rakip incelemeleri, hedef kitlenin profillemesi,Fizibilite Raporu ve İş Modeli Hazırlama,Bir iş planının Hazırlanması ,Uygulama ve zaman takvimi hazırlığı,Küresel Girişimcilik , Franchising,Geçen haftanın konularının tekrarı,Pazarlama Planı E-ticaret,Nakit Akışı ve Finansal Kaynaklar,Girişimcilik ve Fikri Mülkiyet, Etik ve Sosyal Sorumluluk,Etkili sunum teknikleri,Proje işbirliği belirlenmesi,Sunumlar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
İş dünyasında etkili yazılı ve sözlü iletişim becerilerini uygular. | ||
Küresel ve yerel iş ortamını analiz eder. | ||
İş dünyasında eleştirel düşünme becerilerini kullanır | ||
Kaynaklar, insan gücü ve süreç yönetimi terimlerini kavrar. | ||
Liderlik kavramını bütünleşik olarak açıklar. | ||
İş fırsatlarını değerlendiren iç ve dış faktörleri kavrar. |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Girişimciliğin Temelleri ve İnovasyon nedir? | Temel kavramlar incelenebilir. |
2 | Doğru fikir için araştırma adımları (Durum analizi, sorun ve çözüm belirleme, SWOT) | Ders kavramları incelenebilir |
3 | Rekabet Analizi , konumlandırma,Yakın/uzak rakip incelemeleri, hedef kitlenin profillemesi | 'İnovasyon Seferi' kitabından ilk bölüm okunabilir. |
4 | Fizibilite Raporu ve İş Modeli Hazırlama | Geçen haftaki kitabın devamı incelenebilir. |
5 | Bir iş planının Hazırlanması | 'Fikir Virüsü' kitabı incelenebilir. |
6 | Uygulama ve zaman takvimi hazırlığı | Grup çalışması hazırlıkları 1 |
7 | Küresel Girişimcilik , Franchising | Günümüz iş örnekleri incelenebilir. |
8 | Geçen haftanın konularının tekrarı | Ders kavramları incelenebilir |
9 | Pazarlama Planı E-ticaret | Grup çalışması 2 |
10 | Nakit Akışı ve Finansal Kaynaklar | Temel kavramlar incelenebilir |
11 | Girişimcilik ve Fikri Mülkiyet, Etik ve Sosyal Sorumluluk | 'Girişimcilik' kitabı 1-2 bölüm okunabilir. |
12 | Etkili sunum teknikleri | Örnek videolar izlenebilir. |
13 | Proje işbirliği belirlenmesi | Grup çalışması hazırlıkları 3 |
14 | Sunumlar | Proje hazırlıkları yapılabilir. |
Kaynak |
1. Girişimcilik, Emine Başar, Nobel Yayınları, 2017 2. İnovasyon Seferi, GijsVan Wulfen, Optimist Yayınları, 2013 3. İnovasyon ve Girişimcilik, John Bessant, Joe Tidd, Nobel Yayınları, 2018 4. Fikir Virüsü, Seth Godin, Rota Yayınları, 2004 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1. Radyo, Sinema ve Televizyon alanlarının temel kavramlarını, kuramlarını ve uygulamalarını bilir. | X | |||||
2 | PY2. Radyo, Sinema ve Televizyonla ilgili olguları belirler ve farklı yöntemlerle çözümleyebilir. | X | |||||
3 | PY3.Radyo ve Televizyon Stüdyoları teknik donanımı, proje üretimi ve yönetimi gerçekleştirebilir. | X | |||||
4 | PY4. Alan bilgisini kullanarak yetkinliğini kullanabilir, iş yaşamında karşılaşılan sorunları belirleyerek çözüm önerileri sunabilir. | X | |||||
5 | PY5. Kitle İletişim Araçları ve görsel medya sektörlerine yönelik sentez ve analizler gerçekleştirebilir. | X | |||||
6 | PY6. Kamu ve özel sektör ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı önerebilir. | X | |||||
7 | PY7.Alanı ile ilgili zorunlu durumlarda inisiyatif kullanarak risk yönetimi gerçekleştirebilir, çıkan sorunları çözümleyebilir. | X | |||||
8 | PY8.Alanı ile ilgili proje önerebilir,hazırlayabilir, sektör yarışmalarına katılabilir. | X | |||||
9 | PY9.Radyo Sinema Televizyon ve ilgili medya sektörlerine ilişkin bilimsel araştırmalar yazabilir,analizini yapabilir ve bilimsel yazıya dönüştürebilir. | X | |||||
10 | PY10.Kitle iletişim araçları haberciliği, yayılımı ve proje üretiminde gerçeklik kurgulanmasını amaç edinir. | X | |||||
11 | PY11.Alanı ile ilgili gelişim haber ve yenilikleri takip eder, yaşamboyu eğitim ve okuryazarlığı ilke edinir. | X | |||||
12 | PY12. Alanının gereklerinden biri olan anadilini doğru ve etkili kullanır, İngilizce alan terminolojisini B1 seviyesinde okuyup anlayabilir. | X | |||||
13 | PY13. Mesleğinin gerektirdiği sosyal etkinlikler düzenler ve uygular; | X | |||||
14 | PY14. Mesleğini her koşulda, etik,insani ve vicdani değerler kapsamında sahiplenir, istismara olanak tanımaz. | X | |||||
15 | PY15.Kitle İletişim Araçları çerçevesinde, kamu veya özel sektörde, radyo sinema veya televizyon medya gruplarında gerçekliği yansıtan görsel, işitsel ve yazılı haber veya diğer projelerle kitleleri bilgilendirir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |