Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
3D ANİMASYON II | - | Bahar Dönemi | 1+2 | 2 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. İhsan EKEN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Yusuf ÖZIŞIK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Grafik Animasyon dersinin öğrencilere üç boyutlu animasyonun temel ilkelerini, tekniklerini ve uygulamalarını öğretir. Öğrencilerin film, video oyunları, reklamcılık alanlarında kariyer sahibi olmalarını sağlar. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Blender'a giriş,Blender arayüzünün tanıtılması,Mesh Tool ile Low Poly Oyun Sahnesi Tasarımı ve Edit Mode Kullanımı,Object Mode ve Edit Mode Kullanarak Karakter ve Sahne Tasarımı,Üç Boyutlu Soyut Tasarım,Farklı Türlerde Üç Boyutlu Yazı Animasyonu,High Poly Karakter Tasarımına Giriş,High Poly Karakter Tasarımına devam,Blender ile Organik Modelleme (Sculpt Mode),Üç Boyutlu Ürün Tasarımı ve Ürünü Reklam Animasyonuna Dönüştürme,Reklamcılık İçin Ürün Tasarımı ve UV Açma,Çizgi Film Karakteri Modelleme ve Rigleme ,Eklentilerle Animasyon Yapma ,Final projesi için uygulama; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Üç boyutlu modelleme yazılımlarını (blender, cinema 4d) kullanarak nesneleri, karakterleri ve sahneleri oluşturur. | 16, 9 | A, E, F |
Nesne ve sahneleri hareketlendirmeyi, karakterlere animasyon vermeyi uygular. | 11, 16, 6 | A, E, F |
Film, video oyun ve reklamcılık alanlarında animasyonu kullanır | 11, 16, 6, 8, 9 | A, E, F |
3D animasyon projelerini planlama, zaman yönetimi ve işbirliğiyle sürdürme becerilerini kazanır. | 14, 16, 5, 9 | E, F |
Sahneleri aydınlatma ve malzemeleri kullanarak gerçekçi ve atmosferik görüntüler oluşturUR. | 16, 6, 8, 9 | A, E, F |
Öğretim Yöntemleri: | 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Blender'a giriş | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
2 | Blender arayüzünün tanıtılması | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
3 | Mesh Tool ile Low Poly Oyun Sahnesi Tasarımı ve Edit Mode Kullanımı | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
4 | Object Mode ve Edit Mode Kullanarak Karakter ve Sahne Tasarımı | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
5 | Üç Boyutlu Soyut Tasarım | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
6 | Farklı Türlerde Üç Boyutlu Yazı Animasyonu | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
7 | High Poly Karakter Tasarımına Giriş | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
8 | High Poly Karakter Tasarımına devam | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
9 | Blender ile Organik Modelleme (Sculpt Mode) | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
10 | Üç Boyutlu Ürün Tasarımı ve Ürünü Reklam Animasyonuna Dönüştürme | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
11 | Reklamcılık İçin Ürün Tasarımı ve UV Açma | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
12 | Çizgi Film Karakteri Modelleme ve Rigleme | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
13 | Eklentilerle Animasyon Yapma | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
14 | Final projesi için uygulama | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
Kaynak |
https://www.youtube.com/user/Autodesk https://www.blenderguru.com/ https://www.youtube.com/c/piximperfect https://www.youtube.com/c/GrantAbbitt https://www.youtube.com/c/CGGeek https://www.youtube.com/c/FlippedNormalsTutorials https://www.youtube.com/c/PluralsightCreative https://www.youtube.com/c/LevelPixelLevel |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1. Radyo, Sinema ve Televizyon alanlarının temel kavramlarını, kuramlarını ve uygulamalarını bilir. | X | |||||
2 | PY2. Radyo, Sinema ve Televizyonla ilgili olguları belirler ve farklı yöntemlerle çözümleyebilir. | X | |||||
3 | PY3.Radyo ve Televizyon Stüdyoları teknik donanımı, proje üretimi ve yönetimi gerçekleştirebilir. | X | |||||
4 | PY4. Alan bilgisini kullanarak yetkinliğini kullanabilir, iş yaşamında karşılaşılan sorunları belirleyerek çözüm önerileri sunabilir. | X | |||||
5 | PY5. Kitle İletişim Araçları ve görsel medya sektörlerine yönelik sentez ve analizler gerçekleştirebilir. | X | |||||
6 | PY6. Kamu ve özel sektör ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı önerebilir. | X | |||||
7 | PY7.Alanı ile ilgili zorunlu durumlarda inisiyatif kullanarak risk yönetimi gerçekleştirebilir, çıkan sorunları çözümleyebilir. | X | |||||
8 | PY8.Alanı ile ilgili proje önerebilir,hazırlayabilir, sektör yarışmalarına katılabilir. | X | |||||
9 | PY9.Radyo Sinema Televizyon ve ilgili medya sektörlerine ilişkin bilimsel araştırmalar yazabilir,analizini yapabilir ve bilimsel yazıya dönüştürebilir. | X | |||||
10 | PY10.Kitle iletişim araçları haberciliği, yayılımı ve proje üretiminde gerçeklik kurgulanmasını amaç edinir. | X | |||||
11 | PY11.Alanı ile ilgili gelişim haber ve yenilikleri takip eder, yaşamboyu eğitim ve okuryazarlığı ilke edinir. | X | |||||
12 | PY12. Alanının gereklerinden biri olan anadilini doğru ve etkili kullanır, İngilizce alan terminolojisini B1 seviyesinde okuyup anlayabilir. | X | |||||
13 | PY13. Mesleğinin gerektirdiği sosyal etkinlikler düzenler ve uygular; | X | |||||
14 | PY14. Mesleğini her koşulda, etik,insani ve vicdani değerler kapsamında sahiplenir, istismara olanak tanımaz. | X | |||||
15 | PY15.Kitle İletişim Araçları çerçevesinde, kamu veya özel sektörde, radyo sinema veya televizyon medya gruplarında gerçekliği yansıtan görsel, işitsel ve yazılı haber veya diğer projelerle kitleleri bilgilendirir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 7 | 5 | 35 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 10 | 2 | 20 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 2 | 10 | 20 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 137 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(137/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
3D ANİMASYON II | - | Bahar Dönemi | 1+2 | 2 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. İhsan EKEN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Yusuf ÖZIŞIK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Grafik Animasyon dersinin öğrencilere üç boyutlu animasyonun temel ilkelerini, tekniklerini ve uygulamalarını öğretir. Öğrencilerin film, video oyunları, reklamcılık alanlarında kariyer sahibi olmalarını sağlar. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Blender'a giriş,Blender arayüzünün tanıtılması,Mesh Tool ile Low Poly Oyun Sahnesi Tasarımı ve Edit Mode Kullanımı,Object Mode ve Edit Mode Kullanarak Karakter ve Sahne Tasarımı,Üç Boyutlu Soyut Tasarım,Farklı Türlerde Üç Boyutlu Yazı Animasyonu,High Poly Karakter Tasarımına Giriş,High Poly Karakter Tasarımına devam,Blender ile Organik Modelleme (Sculpt Mode),Üç Boyutlu Ürün Tasarımı ve Ürünü Reklam Animasyonuna Dönüştürme,Reklamcılık İçin Ürün Tasarımı ve UV Açma,Çizgi Film Karakteri Modelleme ve Rigleme ,Eklentilerle Animasyon Yapma ,Final projesi için uygulama; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Üç boyutlu modelleme yazılımlarını (blender, cinema 4d) kullanarak nesneleri, karakterleri ve sahneleri oluşturur. | 16, 9 | A, E, F |
Nesne ve sahneleri hareketlendirmeyi, karakterlere animasyon vermeyi uygular. | 11, 16, 6 | A, E, F |
Film, video oyun ve reklamcılık alanlarında animasyonu kullanır | 11, 16, 6, 8, 9 | A, E, F |
3D animasyon projelerini planlama, zaman yönetimi ve işbirliğiyle sürdürme becerilerini kazanır. | 14, 16, 5, 9 | E, F |
Sahneleri aydınlatma ve malzemeleri kullanarak gerçekçi ve atmosferik görüntüler oluşturUR. | 16, 6, 8, 9 | A, E, F |
Öğretim Yöntemleri: | 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Blender'a giriş | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
2 | Blender arayüzünün tanıtılması | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
3 | Mesh Tool ile Low Poly Oyun Sahnesi Tasarımı ve Edit Mode Kullanımı | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
4 | Object Mode ve Edit Mode Kullanarak Karakter ve Sahne Tasarımı | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
5 | Üç Boyutlu Soyut Tasarım | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
6 | Farklı Türlerde Üç Boyutlu Yazı Animasyonu | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
7 | High Poly Karakter Tasarımına Giriş | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
8 | High Poly Karakter Tasarımına devam | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
9 | Blender ile Organik Modelleme (Sculpt Mode) | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
10 | Üç Boyutlu Ürün Tasarımı ve Ürünü Reklam Animasyonuna Dönüştürme | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
11 | Reklamcılık İçin Ürün Tasarımı ve UV Açma | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
12 | Çizgi Film Karakteri Modelleme ve Rigleme | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
13 | Eklentilerle Animasyon Yapma | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
14 | Final projesi için uygulama | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
Kaynak |
https://www.youtube.com/user/Autodesk https://www.blenderguru.com/ https://www.youtube.com/c/piximperfect https://www.youtube.com/c/GrantAbbitt https://www.youtube.com/c/CGGeek https://www.youtube.com/c/FlippedNormalsTutorials https://www.youtube.com/c/PluralsightCreative https://www.youtube.com/c/LevelPixelLevel |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1. Radyo, Sinema ve Televizyon alanlarının temel kavramlarını, kuramlarını ve uygulamalarını bilir. | X | |||||
2 | PY2. Radyo, Sinema ve Televizyonla ilgili olguları belirler ve farklı yöntemlerle çözümleyebilir. | X | |||||
3 | PY3.Radyo ve Televizyon Stüdyoları teknik donanımı, proje üretimi ve yönetimi gerçekleştirebilir. | X | |||||
4 | PY4. Alan bilgisini kullanarak yetkinliğini kullanabilir, iş yaşamında karşılaşılan sorunları belirleyerek çözüm önerileri sunabilir. | X | |||||
5 | PY5. Kitle İletişim Araçları ve görsel medya sektörlerine yönelik sentez ve analizler gerçekleştirebilir. | X | |||||
6 | PY6. Kamu ve özel sektör ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı önerebilir. | X | |||||
7 | PY7.Alanı ile ilgili zorunlu durumlarda inisiyatif kullanarak risk yönetimi gerçekleştirebilir, çıkan sorunları çözümleyebilir. | X | |||||
8 | PY8.Alanı ile ilgili proje önerebilir,hazırlayabilir, sektör yarışmalarına katılabilir. | X | |||||
9 | PY9.Radyo Sinema Televizyon ve ilgili medya sektörlerine ilişkin bilimsel araştırmalar yazabilir,analizini yapabilir ve bilimsel yazıya dönüştürebilir. | X | |||||
10 | PY10.Kitle iletişim araçları haberciliği, yayılımı ve proje üretiminde gerçeklik kurgulanmasını amaç edinir. | X | |||||
11 | PY11.Alanı ile ilgili gelişim haber ve yenilikleri takip eder, yaşamboyu eğitim ve okuryazarlığı ilke edinir. | X | |||||
12 | PY12. Alanının gereklerinden biri olan anadilini doğru ve etkili kullanır, İngilizce alan terminolojisini B1 seviyesinde okuyup anlayabilir. | X | |||||
13 | PY13. Mesleğinin gerektirdiği sosyal etkinlikler düzenler ve uygular; | X | |||||
14 | PY14. Mesleğini her koşulda, etik,insani ve vicdani değerler kapsamında sahiplenir, istismara olanak tanımaz. | X | |||||
15 | PY15.Kitle İletişim Araçları çerçevesinde, kamu veya özel sektörde, radyo sinema veya televizyon medya gruplarında gerçekliği yansıtan görsel, işitsel ve yazılı haber veya diğer projelerle kitleleri bilgilendirir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |