Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MESLEKİ İNGİLİZCE II | YMİ4290002 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Kemal ÇELİK |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Kemal ÇELİK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dersin amacı dersi seçen öğrencilerin alanları ile ilgili yabancı dilde yazılmış bilgilere yazı veya film eleştirilerini okuyup anlamaları olanağını sağlamak ve bu yolda doğru telaffuz bilincini yerleştirmektir. Bu bağlamda öğrenci hayali röportajlar yapması istenerek doğru cümle kurulumu ve telaffuz hataları değerlendirilir. Alan ile ilgili terminoloji metinler aracılığı ile sağlanır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Derse giriş bilgileri, Yabancı dilin önemi ve ders tasarımının ve beklentilerin tanıtımı,Alanla ilgili doküman paylaşımı ve çevirinin getirdiği gramer yapılarının açımlanıp izah edilmesi,Doğru sesletim çalışmaları -IPA ,Doğru sesletim çalışmaları -IPA ,Alanla ilgili doküman paylaşımı ve çevirinin getirdiği gramer yapılarının açımlanıp izah edilmesi ,Alanla ilgili doküman paylaşımı ve çevirinin getirdiği gramer yapılarının açımlanıp izah edilmesi ,ARA SINAV,Alanla ilgili doküman paylaşımı ve çevirinin getirdiği gramer yapılarının açımlanıp izah edilmesi ,Doğru sesletim çalışmaları -IPA ,Hayali sohbet /röportaj konuşmaları cümle tasarım çalışmaları ,Hayali sohbet /röportaj konuşmaları cümle tasarım çalışmaları ,Hayali sohbet /röportaj konuşmaları cümle tasarım çalışmaları ,Hayali sohbet /röportaj konuşmaları cümle tasarım çalışmaları ,Genel Sınav; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Öğrencinin seçtiği mesleki alandaki (işletme, mühendislik, sağlık, turizm, vb.) temel kavramları ve terminolojiyi İngilizce olarak anlatabilme. | 6, 9 | A |
Mesleki alandaki problemlere yönelik İngilizce raporlar, teknik yazılar ve sunum hazırlayabilme. | 2, 5, 6 | A, E |
Seçilen mesleki konularda eleştirel okuma, tartışma ve yazma becerilerini gösterebilme. | 10, 2, 5, 6 | A, D |
Mesleki gelişim için İngilizceyi kullanarak kendi kendine öğrenme stratejileri geliştirebilme | 11, 2, 6, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derse giriş bilgileri, Yabancı dilin önemi ve ders tasarımının ve beklentilerin tanıtımı | |
2 | Alanla ilgili doküman paylaşımı ve çevirinin getirdiği gramer yapılarının açımlanıp izah edilmesi | Verilen kaynağın ilgili kısmının okunması. |
3 | Doğru sesletim çalışmaları -IPA | Verilen kaynağın ilgili kısmının okunması. |
4 | Doğru sesletim çalışmaları -IPA | Verilen kaynağın ilgili kısmının okunması. |
5 | Alanla ilgili doküman paylaşımı ve çevirinin getirdiği gramer yapılarının açımlanıp izah edilmesi | Verilen kaynağın ilgili kısmının okunması. |
6 | Alanla ilgili doküman paylaşımı ve çevirinin getirdiği gramer yapılarının açımlanıp izah edilmesi | Verilen kaynağın ilgili kısmının okunması. |
7 | ARA SINAV | |
8 | Alanla ilgili doküman paylaşımı ve çevirinin getirdiği gramer yapılarının açımlanıp izah edilmesi | Verilen kaynağın ilgili kısmının okunması. |
9 | Doğru sesletim çalışmaları -IPA | Verilen kaynağın ilgili kısmının okunması. |
10 | Hayali sohbet /röportaj konuşmaları cümle tasarım çalışmaları | Verilen kaynağın ilgili kısmının okunması. |
11 | Hayali sohbet /röportaj konuşmaları cümle tasarım çalışmaları | Verilen kaynağın ilgili kısmının okunması. |
12 | Hayali sohbet /röportaj konuşmaları cümle tasarım çalışmaları | Verilen kaynağın ilgili kısmının okunması. |
13 | Hayali sohbet /röportaj konuşmaları cümle tasarım çalışmaları | Verilen kaynağın ilgili kısmının okunması. |
14 | Genel Sınav |
Kaynak |
Ders sorumlusu tarafından hazırlamış olduğu mesleğe yönelik terminoloji listeleri içeren derleme bir ders kitabı ve her sene alanlar ile ilgili farklı makaleler öğrencilerle paylaşılmaktadır. |
Ders sorumlusu tarafından hazırlamış olduğu mesleğe yönelik terminoloji listeleri içeren derleme bir ders kitabı ve her sene alanlar ile ilgili farklı makaleler öğrencilerle paylaşılmaktadır. online eğitim kapsamında doğru okuma anlam ve aksan kazandırma çabaları için çeşitli online kaynaklar önerilmektedir. www.ldoceonline.com |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | ||||||
2 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir. | ||||||
3 | Medya kuruluşlarının ihtiyaçlarını analiz eder ve bu doğrultuda iletişim sistem süreçlerini planlar ve uygular. | ||||||
4 | Yeni medya projelerini planlar ve uygulamaya koyar. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir. | ||||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | ||||||
7 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | ||||||
9 | Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | ||||||
11 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | ||||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | ||||||
13 | Yeni medya ve iletişim sistemlerine ait araç ve yazılımlarını etkin bir şekilde kullanır. | ||||||
14 | Medya kuruluşlarına yönelik olarak yeni medya projeleri geliştirir ve bütün süreci yönetir. | ||||||
15 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | ||||||
16 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | ||||||
17 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 3 | 6 | 18 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 2 | 20 | 40 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 2 | 10 | 20 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 150 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(150/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MESLEKİ İNGİLİZCE II | YMİ4290002 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Kemal ÇELİK |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Kemal ÇELİK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dersin amacı dersi seçen öğrencilerin alanları ile ilgili yabancı dilde yazılmış bilgilere yazı veya film eleştirilerini okuyup anlamaları olanağını sağlamak ve bu yolda doğru telaffuz bilincini yerleştirmektir. Bu bağlamda öğrenci hayali röportajlar yapması istenerek doğru cümle kurulumu ve telaffuz hataları değerlendirilir. Alan ile ilgili terminoloji metinler aracılığı ile sağlanır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Derse giriş bilgileri, Yabancı dilin önemi ve ders tasarımının ve beklentilerin tanıtımı,Alanla ilgili doküman paylaşımı ve çevirinin getirdiği gramer yapılarının açımlanıp izah edilmesi,Doğru sesletim çalışmaları -IPA ,Doğru sesletim çalışmaları -IPA ,Alanla ilgili doküman paylaşımı ve çevirinin getirdiği gramer yapılarının açımlanıp izah edilmesi ,Alanla ilgili doküman paylaşımı ve çevirinin getirdiği gramer yapılarının açımlanıp izah edilmesi ,ARA SINAV,Alanla ilgili doküman paylaşımı ve çevirinin getirdiği gramer yapılarının açımlanıp izah edilmesi ,Doğru sesletim çalışmaları -IPA ,Hayali sohbet /röportaj konuşmaları cümle tasarım çalışmaları ,Hayali sohbet /röportaj konuşmaları cümle tasarım çalışmaları ,Hayali sohbet /röportaj konuşmaları cümle tasarım çalışmaları ,Hayali sohbet /röportaj konuşmaları cümle tasarım çalışmaları ,Genel Sınav; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Öğrencinin seçtiği mesleki alandaki (işletme, mühendislik, sağlık, turizm, vb.) temel kavramları ve terminolojiyi İngilizce olarak anlatabilme. | 6, 9 | A |
Mesleki alandaki problemlere yönelik İngilizce raporlar, teknik yazılar ve sunum hazırlayabilme. | 2, 5, 6 | A, E |
Seçilen mesleki konularda eleştirel okuma, tartışma ve yazma becerilerini gösterebilme. | 10, 2, 5, 6 | A, D |
Mesleki gelişim için İngilizceyi kullanarak kendi kendine öğrenme stratejileri geliştirebilme | 11, 2, 6, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derse giriş bilgileri, Yabancı dilin önemi ve ders tasarımının ve beklentilerin tanıtımı | |
2 | Alanla ilgili doküman paylaşımı ve çevirinin getirdiği gramer yapılarının açımlanıp izah edilmesi | Verilen kaynağın ilgili kısmının okunması. |
3 | Doğru sesletim çalışmaları -IPA | Verilen kaynağın ilgili kısmının okunması. |
4 | Doğru sesletim çalışmaları -IPA | Verilen kaynağın ilgili kısmının okunması. |
5 | Alanla ilgili doküman paylaşımı ve çevirinin getirdiği gramer yapılarının açımlanıp izah edilmesi | Verilen kaynağın ilgili kısmının okunması. |
6 | Alanla ilgili doküman paylaşımı ve çevirinin getirdiği gramer yapılarının açımlanıp izah edilmesi | Verilen kaynağın ilgili kısmının okunması. |
7 | ARA SINAV | |
8 | Alanla ilgili doküman paylaşımı ve çevirinin getirdiği gramer yapılarının açımlanıp izah edilmesi | Verilen kaynağın ilgili kısmının okunması. |
9 | Doğru sesletim çalışmaları -IPA | Verilen kaynağın ilgili kısmının okunması. |
10 | Hayali sohbet /röportaj konuşmaları cümle tasarım çalışmaları | Verilen kaynağın ilgili kısmının okunması. |
11 | Hayali sohbet /röportaj konuşmaları cümle tasarım çalışmaları | Verilen kaynağın ilgili kısmının okunması. |
12 | Hayali sohbet /röportaj konuşmaları cümle tasarım çalışmaları | Verilen kaynağın ilgili kısmının okunması. |
13 | Hayali sohbet /röportaj konuşmaları cümle tasarım çalışmaları | Verilen kaynağın ilgili kısmının okunması. |
14 | Genel Sınav |
Kaynak |
Ders sorumlusu tarafından hazırlamış olduğu mesleğe yönelik terminoloji listeleri içeren derleme bir ders kitabı ve her sene alanlar ile ilgili farklı makaleler öğrencilerle paylaşılmaktadır. |
Ders sorumlusu tarafından hazırlamış olduğu mesleğe yönelik terminoloji listeleri içeren derleme bir ders kitabı ve her sene alanlar ile ilgili farklı makaleler öğrencilerle paylaşılmaktadır. online eğitim kapsamında doğru okuma anlam ve aksan kazandırma çabaları için çeşitli online kaynaklar önerilmektedir. www.ldoceonline.com |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | ||||||
2 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir. | ||||||
3 | Medya kuruluşlarının ihtiyaçlarını analiz eder ve bu doğrultuda iletişim sistem süreçlerini planlar ve uygular. | ||||||
4 | Yeni medya projelerini planlar ve uygulamaya koyar. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir. | ||||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | ||||||
7 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | ||||||
9 | Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | ||||||
11 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | ||||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | ||||||
13 | Yeni medya ve iletişim sistemlerine ait araç ve yazılımlarını etkin bir şekilde kullanır. | ||||||
14 | Medya kuruluşlarına yönelik olarak yeni medya projeleri geliştirir ve bütün süreci yönetir. | ||||||
15 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | ||||||
16 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | ||||||
17 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |