Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SOSYAL PSİKOLOJİDE ARAŞTIRMA UYGULAMALARI | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Büşra Eylem AKTAŞ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Büşra Eylem AKTAŞ |
Dersin Yardımcıları | Bu ders içeriği, güncel sosyal psikoloji literatürü perspektifinden bir araştırma önerisi hazırlamayı, araştırma sorusunu test etmek için istatistik bilgisini kullanmayı, akademik yazma ve sunum becerilerini geliştirmeyi ve akademik süpervizyon altında araştırma sürecini yönetmeyi içerir. |
Dersin Amacı | Bu dersin içeriği, öğrencilere veri toplama süreçlerini yaşayarak araştırma sorularını hipotez kurma, araştırma sorularını uygun istatistiksel analizlerle test etme, raporlama ve sonuçları sunma gibi becerileri kazandırmayı amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Giriş,Sosyal Psikolojide Araştırma Yöntemleri,APA Yazım Stili ve Literatür Tarama,APA Yazım Stilinde Bulguları Rapor Etme ve Literatür Tarama II,Literatür Tarama III,Araştırma Önerisi Sunumları I,Araştırma Önerisi Sunumları II,Vize,Veri Toplama,Veri Toplama II,Veri Analizi I,Veri Analizi II,Bulguların Yorumlanması ve Rapor sunumu I,Bulguların Değerlendirilmesi ve Final Sunumları II,Final Sunumları ve Genel Değerlendirmeler; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | |
2 | Sosyal Psikolojide Araştırma Yöntemleri | |
3 | APA Yazım Stili ve Literatür Tarama | |
4 | APA Yazım Stilinde Bulguları Rapor Etme ve Literatür Tarama II | |
5 | Literatür Tarama III | |
6 | Araştırma Önerisi Sunumları I | |
7 | Araştırma Önerisi Sunumları II | |
8 | Vize | |
9 | Veri Toplama | |
10 | Veri Toplama II | |
11 | Veri Analizi I | |
12 | Veri Analizi II | |
13 | Bulguların Yorumlanması ve Rapor sunumu I | |
14 | Bulguların Değerlendirilmesi ve Final Sunumları II | |
15 | Final Sunumları ve Genel Değerlendirmeler |
Kaynak |
American Psychological Association. (2020). Publication manual of the American Psychological Association (7th ed.). https://doi.org/ 10.1037/0000165-000 Pallant, J. (2020). SPSS Survival Manuel: A step by step guide to data analysis using SPSS . Sage. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Psikoloji tarihindeki kuram ve ekolleri karşılaştırabilir, yeni gelişmeleri bu bilgileriyle ilişkilendirebilir. | X | |||||
3 | Karşılaştığı sorunları tanıyabilir, yorumlayabilir ve uzmanlık bilgisini kullanarak çözüm sunabilir. | X | |||||
4 | Bir problemi bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları yorumlayabilir ve sonuçları bilimsel bir yayın haline getirebilir. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekipte projeye liderlik edebilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | X | |||||
6 | Karşılaştığı yeni fikirleri taraf tutmadan bilimsel bakış açısıyla sorgulayabilir ve eleştirebilir. | X | |||||
7 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir. | X | |||||
8 | Bir problemle ilgili bulgularını, bilgisini ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla veya konunun yabancısı olan kişilerle, yazılı veya sözlü olarak uygun bir dille paylaşabilir. | X | |||||
9 | Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup mesleki kazanımlarını, yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanabilir. | X | |||||
10 | Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | X | |||||
11 | Temel bilgisayar becerilerine sahip olup meslektaşlarıyla güncel platformlar üzerinden iletişim kurabilir. | X | |||||
12 | Ölçme-değerlendirmede kullanılan psikolojinin temel araçlarını bilir ve bu araçları kullanabilir. | X | |||||
13 | Mesleki sorumluluk, yetki ve sınırlarını bilir, psikolojik sorunları tanır, çözümü için doğru yönlendirmeyi yapabilir, araştırma ve uygulamada etik ilkelere riayet eder. | X | |||||
14 | Araştırma ve uygulamada bireysel ve kültürel farklılıkları gözetir, araştırma sonuçlarını değerlendirirken bu farklılıkları dikkate alır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 3 | 3 | 9 | |||
Rehberli Problem Çözme | 15 | 3 | 45 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 15 | 2 | 30 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 15 | 2 | 30 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 3 | 3 | 9 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 3 | 3 | 9 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 3 | 3 | 9 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 3 | 3 | 9 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 5 | 3 | 15 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 165 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(165/30) | 6 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SOSYAL PSİKOLOJİDE ARAŞTIRMA UYGULAMALARI | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Büşra Eylem AKTAŞ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Büşra Eylem AKTAŞ |
Dersin Yardımcıları | Bu ders içeriği, güncel sosyal psikoloji literatürü perspektifinden bir araştırma önerisi hazırlamayı, araştırma sorusunu test etmek için istatistik bilgisini kullanmayı, akademik yazma ve sunum becerilerini geliştirmeyi ve akademik süpervizyon altında araştırma sürecini yönetmeyi içerir. |
Dersin Amacı | Bu dersin içeriği, öğrencilere veri toplama süreçlerini yaşayarak araştırma sorularını hipotez kurma, araştırma sorularını uygun istatistiksel analizlerle test etme, raporlama ve sonuçları sunma gibi becerileri kazandırmayı amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Giriş,Sosyal Psikolojide Araştırma Yöntemleri,APA Yazım Stili ve Literatür Tarama,APA Yazım Stilinde Bulguları Rapor Etme ve Literatür Tarama II,Literatür Tarama III,Araştırma Önerisi Sunumları I,Araştırma Önerisi Sunumları II,Vize,Veri Toplama,Veri Toplama II,Veri Analizi I,Veri Analizi II,Bulguların Yorumlanması ve Rapor sunumu I,Bulguların Değerlendirilmesi ve Final Sunumları II,Final Sunumları ve Genel Değerlendirmeler; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | |
2 | Sosyal Psikolojide Araştırma Yöntemleri | |
3 | APA Yazım Stili ve Literatür Tarama | |
4 | APA Yazım Stilinde Bulguları Rapor Etme ve Literatür Tarama II | |
5 | Literatür Tarama III | |
6 | Araştırma Önerisi Sunumları I | |
7 | Araştırma Önerisi Sunumları II | |
8 | Vize | |
9 | Veri Toplama | |
10 | Veri Toplama II | |
11 | Veri Analizi I | |
12 | Veri Analizi II | |
13 | Bulguların Yorumlanması ve Rapor sunumu I | |
14 | Bulguların Değerlendirilmesi ve Final Sunumları II | |
15 | Final Sunumları ve Genel Değerlendirmeler |
Kaynak |
American Psychological Association. (2020). Publication manual of the American Psychological Association (7th ed.). https://doi.org/ 10.1037/0000165-000 Pallant, J. (2020). SPSS Survival Manuel: A step by step guide to data analysis using SPSS . Sage. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Psikoloji tarihindeki kuram ve ekolleri karşılaştırabilir, yeni gelişmeleri bu bilgileriyle ilişkilendirebilir. | X | |||||
3 | Karşılaştığı sorunları tanıyabilir, yorumlayabilir ve uzmanlık bilgisini kullanarak çözüm sunabilir. | X | |||||
4 | Bir problemi bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları yorumlayabilir ve sonuçları bilimsel bir yayın haline getirebilir. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekipte projeye liderlik edebilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | X | |||||
6 | Karşılaştığı yeni fikirleri taraf tutmadan bilimsel bakış açısıyla sorgulayabilir ve eleştirebilir. | X | |||||
7 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir. | X | |||||
8 | Bir problemle ilgili bulgularını, bilgisini ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla veya konunun yabancısı olan kişilerle, yazılı veya sözlü olarak uygun bir dille paylaşabilir. | X | |||||
9 | Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup mesleki kazanımlarını, yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanabilir. | X | |||||
10 | Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | X | |||||
11 | Temel bilgisayar becerilerine sahip olup meslektaşlarıyla güncel platformlar üzerinden iletişim kurabilir. | X | |||||
12 | Ölçme-değerlendirmede kullanılan psikolojinin temel araçlarını bilir ve bu araçları kullanabilir. | X | |||||
13 | Mesleki sorumluluk, yetki ve sınırlarını bilir, psikolojik sorunları tanır, çözümü için doğru yönlendirmeyi yapabilir, araştırma ve uygulamada etik ilkelere riayet eder. | X | |||||
14 | Araştırma ve uygulamada bireysel ve kültürel farklılıkları gözetir, araştırma sonuçlarını değerlendirirken bu farklılıkları dikkate alır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |