Toplam Kalite Yönetiminin amacı sürekli iyileştirme çabalarında sosyal paydaşlar ile kuruluş içinde tutarlı, dürüst, açık ilişkilerin kurulma yöntemlerinin anlaşılmasının sağlanması; Toplam Kalite Yönetiminin verilere dayalı ve işbirliğini temel alan işleyiş tarzının öncelikli prensip haline getirilmesinin benimsenmesidir.
Dersin İçeriği
Bu ders; Kalite Kavramı amaçları, fonksiyonlarını anlamak,Toplam Kalite Yönetimi Kuramcıları,Kalite Yönetimi ve Müşteri Memnuniyeti,Kalite Çeşitleri ve Toplam Kalite Yönetimi Stratejisi ve Yayılımı,Toplam Kalite Yönetimi İlkeleri,Kalitenin Boyutları,Kalite Kontrol Çemberleri,Kalite Geliştirme Araç ve Teknikleri,TKY Yönetiminin Bileşenleri,TKY ve Hizmet İşletmeleri,TKY ve Takım Çalışması ve İş Ahlakı,Ödev Teslimi/ Sunumlar,Sunumlar, Soru/Cevap,Sunumlar, Soru/Cevap; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1. Toplam kalite yönetiminin teorik çerçevesini açıklayabilecektir.
5, 9
A, D, E
1.1 Toplam kalite yönetimini tanımlar.
5, 9
A, D, E
1.2 Kalite kavramını tanımlar
9
A, D, E
1.3 Kalite ve toplam kalite kavramlarını kıyaslar.
5, 9
A, D, E
2. Süreç yönetimi konusunda bilgi sahibi olabilecektir.
5, 9
A, D, E
2.1 Süreç yönetimini tanımlar
9
A, D, E
2.2 Süreç yönetimini karşılaştırır
9
A, D, E
2.3 Süreç yönetimi geliştirmenin temel öğelerini ifade eder
5, 9
A, D, E
3. Müşteri odaklı düşünme yeteneğine sahip olabilecektir.
14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Kalite Kavramı amaçları, fonksiyonlarını anlamak
2
Toplam Kalite Yönetimi Kuramcıları
3
Kalite Yönetimi ve Müşteri Memnuniyeti
4
Kalite Çeşitleri ve Toplam Kalite Yönetimi Stratejisi ve Yayılımı
5
Toplam Kalite Yönetimi İlkeleri
6
Kalitenin Boyutları
7
Kalite Kontrol Çemberleri
8
Kalite Geliştirme Araç ve Teknikleri
9
TKY Yönetiminin Bileşenleri
10
TKY ve Hizmet İşletmeleri
11
TKY ve Takım Çalışması ve İş Ahlakı
12
Ödev Teslimi/ Sunumlar
13
Sunumlar, Soru/Cevap
14
Sunumlar, Soru/Cevap
Kaynak
Toplam Kalite Yönetimi, Prof. Dr. Canan Çetin, Doç. Dr. M.Lütfi Arslan, 6. Baskı, Beta Yayınları, 2017.
Toplam Kalite Yönetimine Güncel Bakış, Prof. Dr. Çetin Bektaş, 2019;
Toplam Kalite Yönetimi Uygulamaları, Nilgün Sarp, 2017
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Bankacılık ve sigortacılık alanında temel kavramları tanımlar.
2
Bankacılık ve sigortacılık teorileriyle ilgili gerekli matematiksel ve istatistiki yöntemleri anlatır.
3
Bankacılık ve sigortacılık alanında gerekli bilgisayar programlarını kullanır.
X
4
Bankacılık ve sigortacılık alanında gerekli olan mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir.
5
Proje hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir.
X
6
Bankacılık ve sigortacılık alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır.
X
7
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği ile bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli değerlendirir.
X
8
En az bir yabancı dili ve güncel teknolojileri kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
9
Etik değerleri ve sosyal hakları benimseyip onları uygular.
X
10
Bankacılık ve sigortacılık alanındaki veriler ışığında analiz edip yorumlar.
X
11
Bankacılık ve sigortacılık alanındaki teorik çalışmalara destek sağlayabilecek diğer disiplinlere (ekonomi, hukuk, işletme vb.) ilişkin bilgileri karşılaştırır.
X
12
Bankacılık ve sigortacılık sektörlerindeki sorunlar karşısında hem mikro hem de makro anlamda öneriler sunar.
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
40
Genel Sınavın Başarıya Oranı
60
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
3
42
Rehberli Problem Çözme
0
0
0
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
1
20
20
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
1
15
15
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
0
0
0
Genel Sınav ve Hazırlığı
1
60
60
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
137
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(137/30)
5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
-
Güz Dönemi
3+0
3
5
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Türü
Programa Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Doç.Dr. Fatma Serab ONURSAL
Dersi Verenler
Dr.Öğr.Üye. Emine GÜNDOĞMUŞ
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Toplam Kalite Yönetiminin amacı sürekli iyileştirme çabalarında sosyal paydaşlar ile kuruluş içinde tutarlı, dürüst, açık ilişkilerin kurulma yöntemlerinin anlaşılmasının sağlanması; Toplam Kalite Yönetiminin verilere dayalı ve işbirliğini temel alan işleyiş tarzının öncelikli prensip haline getirilmesinin benimsenmesidir.
Dersin İçeriği
Bu ders; Kalite Kavramı amaçları, fonksiyonlarını anlamak,Toplam Kalite Yönetimi Kuramcıları,Kalite Yönetimi ve Müşteri Memnuniyeti,Kalite Çeşitleri ve Toplam Kalite Yönetimi Stratejisi ve Yayılımı,Toplam Kalite Yönetimi İlkeleri,Kalitenin Boyutları,Kalite Kontrol Çemberleri,Kalite Geliştirme Araç ve Teknikleri,TKY Yönetiminin Bileşenleri,TKY ve Hizmet İşletmeleri,TKY ve Takım Çalışması ve İş Ahlakı,Ödev Teslimi/ Sunumlar,Sunumlar, Soru/Cevap,Sunumlar, Soru/Cevap; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1. Toplam kalite yönetiminin teorik çerçevesini açıklayabilecektir.
5, 9
A, D, E
1.1 Toplam kalite yönetimini tanımlar.
5, 9
A, D, E
1.2 Kalite kavramını tanımlar
9
A, D, E
1.3 Kalite ve toplam kalite kavramlarını kıyaslar.
5, 9
A, D, E
2. Süreç yönetimi konusunda bilgi sahibi olabilecektir.
5, 9
A, D, E
2.1 Süreç yönetimini tanımlar
9
A, D, E
2.2 Süreç yönetimini karşılaştırır
9
A, D, E
2.3 Süreç yönetimi geliştirmenin temel öğelerini ifade eder
5, 9
A, D, E
3. Müşteri odaklı düşünme yeteneğine sahip olabilecektir.
14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Kalite Kavramı amaçları, fonksiyonlarını anlamak
2
Toplam Kalite Yönetimi Kuramcıları
3
Kalite Yönetimi ve Müşteri Memnuniyeti
4
Kalite Çeşitleri ve Toplam Kalite Yönetimi Stratejisi ve Yayılımı
5
Toplam Kalite Yönetimi İlkeleri
6
Kalitenin Boyutları
7
Kalite Kontrol Çemberleri
8
Kalite Geliştirme Araç ve Teknikleri
9
TKY Yönetiminin Bileşenleri
10
TKY ve Hizmet İşletmeleri
11
TKY ve Takım Çalışması ve İş Ahlakı
12
Ödev Teslimi/ Sunumlar
13
Sunumlar, Soru/Cevap
14
Sunumlar, Soru/Cevap
Kaynak
Toplam Kalite Yönetimi, Prof. Dr. Canan Çetin, Doç. Dr. M.Lütfi Arslan, 6. Baskı, Beta Yayınları, 2017.
Toplam Kalite Yönetimine Güncel Bakış, Prof. Dr. Çetin Bektaş, 2019;
Toplam Kalite Yönetimi Uygulamaları, Nilgün Sarp, 2017
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Bankacılık ve sigortacılık alanında temel kavramları tanımlar.
2
Bankacılık ve sigortacılık teorileriyle ilgili gerekli matematiksel ve istatistiki yöntemleri anlatır.
3
Bankacılık ve sigortacılık alanında gerekli bilgisayar programlarını kullanır.
X
4
Bankacılık ve sigortacılık alanında gerekli olan mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir.
5
Proje hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir.
X
6
Bankacılık ve sigortacılık alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır.
X
7
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği ile bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli değerlendirir.
X
8
En az bir yabancı dili ve güncel teknolojileri kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
9
Etik değerleri ve sosyal hakları benimseyip onları uygular.
X
10
Bankacılık ve sigortacılık alanındaki veriler ışığında analiz edip yorumlar.
X
11
Bankacılık ve sigortacılık alanındaki teorik çalışmalara destek sağlayabilecek diğer disiplinlere (ekonomi, hukuk, işletme vb.) ilişkin bilgileri karşılaştırır.
X
12
Bankacılık ve sigortacılık sektörlerindeki sorunlar karşısında hem mikro hem de makro anlamda öneriler sunar.