Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
EKONOMİ POLİTİKASI | ECO3171350 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Rana ATABAY KUŞÇU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilere derinlikli bir ekonomi politikası anlayışı kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Giriş,Para Politikası: Mevcut Paradigma ve Eleştiriler I,Monetary Policy: Current Paradigm and Its Criticisms II,Monetary Policy: Monetary Policy in Emerging Economies I,Para Politikası: Gelişen Ekonomilerde Para Politikası II,Maliye Politikası: Mevcut Paradigma ve Eleştiriler I,Maliye Politikası: Mevcut Paradigma ve Eleştiriler II,Sanayi Politikası: Uygulamalar ve Sonuçlar I ,Sanayi Politikası: Uygulamalar ve Sonuçlar II,Sanayi Politikası: Sanayi Politikası Çerçevesi I,Sanayi Politikası: Sanayi Politikası Çerçevesi II,Sosyal Politika I,Sosyal Politika II,Genel Değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Dünyadaki mevcut para politikası anlayışını açıklayabilecektir. | 9 | A |
1.1. Merkez bankasının para politikası araçlarını açıklar. | 9 | A |
1.2. Enflasyon hedeflemesi rejimini açıklar. | 9 | A |
1.3. Merkez bankası bağımsızlığını açıklar. | 9 | A |
2. Dünyadaki mevcut maliye politikası anlayışını açıklayabilecektir. | 9 | A |
2.1. Vergi rejimlerini açıklar. | 9 | A |
2.2. Konjonktürel maliye politikası türlerini açıklar. | 9 | A |
2.3. Maliye politikası ile reel ekonomi arasındaki ilişkiyi açıklar. | 9 | A |
3. Sanayi politikası ile ekonomik kalkınma arasındaki ilişkiyi açıklayabilecektir. | 9 | A |
3.1. Ekonomik kalkınmada devletin rolünü açıklar. | 9 | A |
3.2. Havuç-sopa politikasını açıklar. | 9 | A |
4. Dünyadaki mevcut sosyal politika anlayışını açıklayabilecektir. | 9 | A |
4.1. Emeklilik uygulamalarını açıklar. | 9 | A |
4.2. Sosyal refah uygulamalarını açıklar. | 9 | A |
5. Modern dünyada finansal sistemin gerçekte nasıl çalıştığını açıklayabilecektir. | 9 | A |
5.1. Bankaların parayı nasıl bastıklarını açıklar. | 9 | A |
5.2. Likiditenin ekonomi ve finansal sistem için önemini açıklar. | 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Giriş | - |
2 | Para Politikası: Mevcut Paradigma ve Eleştiriler I | Tatlıyer, 2017. |
3 | Monetary Policy: Current Paradigm and Its Criticisms II | Tatlıyer, 2017. |
4 | Monetary Policy: Monetary Policy in Emerging Economies I | De Paula vd, 2017. |
5 | Para Politikası: Gelişen Ekonomilerde Para Politikası II | De Paula vd, 2017. |
6 | Maliye Politikası: Mevcut Paradigma ve Eleştiriler I | Tcherneva, 2014. |
7 | Maliye Politikası: Mevcut Paradigma ve Eleştiriler II | Tcherneva, 2014. |
8 | Sanayi Politikası: Uygulamalar ve Sonuçlar I | Yülek, 2016. |
9 | Sanayi Politikası: Uygulamalar ve Sonuçlar II | Yülek, 2016. |
10 | Sanayi Politikası: Sanayi Politikası Çerçevesi I | Yülek, 2018. |
11 | Sanayi Politikası: Sanayi Politikası Çerçevesi II | Yülek, 2018. |
12 | Sosyal Politika I | Aysan, 2018. |
13 | Sosyal Politika II | Aysan, 2018. |
14 | Genel Değerlendirme | |
Kaynak |
1. Tatlıyer 2017 Inflation targeting and the need for a new central banking framework
2. De Paula vd 2017 Keynes at the periphery Currency hierarchy and challenges for economic policy in emerging economies
3. Tcherneva 2014 Reorienting fiscal policy.. A bottom up Approach
4. Yülek 2016 Industrial Policies and Outcomes
5. Yülek 2018 Thinking About a New Industrial Policy Framework for Turkey
6. Aysan 2018 Social Policies in Contemporary Turkey |
1. Andre Gunder Frank, ReOrient: Global Economy in the Asian Age, University of California Press, 1998.
2. John M. Hobson, The Eastern Origins of Western Civilisation, Cambridge University Press, 2004.
|
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Ekonomi ve finans alanında teorik bilgileri tanımlar. | | | | X | |
2 | Ekonomi ve finans alanında gerekli matematiksel ve istatistiki yöntemleri anlatır. | | | | | |
3 | Ekonomik ve finansal analiz yapmaya yardımcı olan en az bir bilgisayar programını (SPSS, Eviews, STATA, R ve MATLAB) kullanabilir. | | | | | |
4 | Ekonomi ve finans alanında gerekli olan mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir. | | | X | | |
5 | Alanına dair projeler hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir. | | | | | |
6 | Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanıyla ilgili gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
| | | | X | |
7 | Ekonomi ve finans alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır. | | | | | X |
8 | En az C1 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel teknolojileri takip eder, sözlü / yazılı iletişim kurar | | | | | |
9 | Örgüt / kurumsal, iş ve toplumsal etik değerlerini benimser ve kullanır. | | | | | |
10 | Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır. | | | | | |
11 | Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır. | | | | | |
12 | Ekonomik ve finansal sistemin işleyişine dair elde ettiği uzmanlıkla, politika önerileri sunar, alana katkı sağlayıcı yaklaşımlar ortaya koyar. | | | | | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 1 | 30 | 30 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 35 | 35 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 50 | 50 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 154 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(154/30) | 5 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
EKONOMİ POLİTİKASI | ECO3171350 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Rana ATABAY KUŞÇU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilere derinlikli bir ekonomi politikası anlayışı kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Giriş,Para Politikası: Mevcut Paradigma ve Eleştiriler I,Monetary Policy: Current Paradigm and Its Criticisms II,Monetary Policy: Monetary Policy in Emerging Economies I,Para Politikası: Gelişen Ekonomilerde Para Politikası II,Maliye Politikası: Mevcut Paradigma ve Eleştiriler I,Maliye Politikası: Mevcut Paradigma ve Eleştiriler II,Sanayi Politikası: Uygulamalar ve Sonuçlar I ,Sanayi Politikası: Uygulamalar ve Sonuçlar II,Sanayi Politikası: Sanayi Politikası Çerçevesi I,Sanayi Politikası: Sanayi Politikası Çerçevesi II,Sosyal Politika I,Sosyal Politika II,Genel Değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Dünyadaki mevcut para politikası anlayışını açıklayabilecektir. | 9 | A |
1.1. Merkez bankasının para politikası araçlarını açıklar. | 9 | A |
1.2. Enflasyon hedeflemesi rejimini açıklar. | 9 | A |
1.3. Merkez bankası bağımsızlığını açıklar. | 9 | A |
2. Dünyadaki mevcut maliye politikası anlayışını açıklayabilecektir. | 9 | A |
2.1. Vergi rejimlerini açıklar. | 9 | A |
2.2. Konjonktürel maliye politikası türlerini açıklar. | 9 | A |
2.3. Maliye politikası ile reel ekonomi arasındaki ilişkiyi açıklar. | 9 | A |
3. Sanayi politikası ile ekonomik kalkınma arasındaki ilişkiyi açıklayabilecektir. | 9 | A |
3.1. Ekonomik kalkınmada devletin rolünü açıklar. | 9 | A |
3.2. Havuç-sopa politikasını açıklar. | 9 | A |
4. Dünyadaki mevcut sosyal politika anlayışını açıklayabilecektir. | 9 | A |
4.1. Emeklilik uygulamalarını açıklar. | 9 | A |
4.2. Sosyal refah uygulamalarını açıklar. | 9 | A |
5. Modern dünyada finansal sistemin gerçekte nasıl çalıştığını açıklayabilecektir. | 9 | A |
5.1. Bankaların parayı nasıl bastıklarını açıklar. | 9 | A |
5.2. Likiditenin ekonomi ve finansal sistem için önemini açıklar. | 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Giriş | - |
2 | Para Politikası: Mevcut Paradigma ve Eleştiriler I | Tatlıyer, 2017. |
3 | Monetary Policy: Current Paradigm and Its Criticisms II | Tatlıyer, 2017. |
4 | Monetary Policy: Monetary Policy in Emerging Economies I | De Paula vd, 2017. |
5 | Para Politikası: Gelişen Ekonomilerde Para Politikası II | De Paula vd, 2017. |
6 | Maliye Politikası: Mevcut Paradigma ve Eleştiriler I | Tcherneva, 2014. |
7 | Maliye Politikası: Mevcut Paradigma ve Eleştiriler II | Tcherneva, 2014. |
8 | Sanayi Politikası: Uygulamalar ve Sonuçlar I | Yülek, 2016. |
9 | Sanayi Politikası: Uygulamalar ve Sonuçlar II | Yülek, 2016. |
10 | Sanayi Politikası: Sanayi Politikası Çerçevesi I | Yülek, 2018. |
11 | Sanayi Politikası: Sanayi Politikası Çerçevesi II | Yülek, 2018. |
12 | Sosyal Politika I | Aysan, 2018. |
13 | Sosyal Politika II | Aysan, 2018. |
14 | Genel Değerlendirme | |
Kaynak |
1. Tatlıyer 2017 Inflation targeting and the need for a new central banking framework
2. De Paula vd 2017 Keynes at the periphery Currency hierarchy and challenges for economic policy in emerging economies
3. Tcherneva 2014 Reorienting fiscal policy.. A bottom up Approach
4. Yülek 2016 Industrial Policies and Outcomes
5. Yülek 2018 Thinking About a New Industrial Policy Framework for Turkey
6. Aysan 2018 Social Policies in Contemporary Turkey |
1. Andre Gunder Frank, ReOrient: Global Economy in the Asian Age, University of California Press, 1998.
2. John M. Hobson, The Eastern Origins of Western Civilisation, Cambridge University Press, 2004.
|
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Ekonomi ve finans alanında teorik bilgileri tanımlar. | | | | X | |
2 | Ekonomi ve finans alanında gerekli matematiksel ve istatistiki yöntemleri anlatır. | | | | | |
3 | Ekonomik ve finansal analiz yapmaya yardımcı olan en az bir bilgisayar programını (SPSS, Eviews, STATA, R ve MATLAB) kullanabilir. | | | | | |
4 | Ekonomi ve finans alanında gerekli olan mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir. | | | X | | |
5 | Alanına dair projeler hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir. | | | | | |
6 | Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanıyla ilgili gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
| | | | X | |
7 | Ekonomi ve finans alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır. | | | | | X |
8 | En az C1 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel teknolojileri takip eder, sözlü / yazılı iletişim kurar | | | | | |
9 | Örgüt / kurumsal, iş ve toplumsal etik değerlerini benimser ve kullanır. | | | | | |
10 | Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır. | | | | | |
11 | Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır. | | | | | |
12 | Ekonomik ve finansal sistemin işleyişine dair elde ettiği uzmanlıkla, politika önerileri sunar, alana katkı sağlayıcı yaklaşımlar ortaya koyar. | | | | | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 14:24Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 14:25