Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
MESLEKİ İLETİŞİM I | ECO1134320 | Güz Dönemi | 4+0 | 4 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Ebru ESKİÇIRAK |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Mehmet Polat TACAR |
Dersin Yardımcıları | Öğr. Gör. HAKAN YILDIZ |
Dersin Amacı | CEFR B2 seviyesine uygun olarak dört temel becerinin kullanılması ile mesleki alanda sözlü ve yazılı iletişim becerisinin geliştirilmesidir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Derse giriş, dersin amacının, ölçme yönteminin açıklanması,Mesleki Ortamda Kendini Tanıtma,Mesleki Telefon Görüşmeleri / Formal ve İnformal E-posta Yazımı / Dijital İletişim,Sosyal Medyanın Mesleki Amaçlı Kullanımı / Dijital Pazarlama / Profesyonel İletişim,Etkin Sunum Yapma Becerileri ,Sunum Taslağı Oluşturma / Sunum Kısımlarının Düzenlenmesi / Beden Dilinin İletişimdeki Önemi,Beden Dilindeki Cinsiyet ve Kültürler Arası Farklılıklar / Beden Dili Gözlemleme,Mesleki Toplantılar ,Zaman Yönetimi / Stres Yönetimi / Çatışma Yönetimi / İş Ortamında Karşılaşılan Problemler ve Başa Çıkma Yöntemleri,Sunum Becerileri / Topluluk Karşısında Konuşma Stratejileri ,Sunum Becerileri,Sunum Becerileri,İletişim Tarihçesi,Genel Tekrar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Mesleki alanda sorumluluklarını sözlü ve yazılı ifade edebilecektir. | 10, 16, 6, 9 | A |
1.1. Mesleki alanda yeterliliklerini açıklar. | 10, 16, 6, 9 | A |
1.2. Yazılı ve sözlü talepleri kendi cümleleri ile ifade eder.
| 10, 16, 6, 9 | A |
2. Çalışma ortamında farklı uluslardan bireylerin çalışma kültüründeki farklılıklarını tanımlayabilecektir. | 10, 16, 6, 9 | A |
2.1 Kendi ülkesine ait çalışma kültürünü özetler. | 10, 16, 6, 9 | A |
2.2 Ortak çalışma alanını geliştirmek için alternatifleri tartışır. | 10, 16, 6, 9 | A |
3. Kurumsal organizasyonların işleyiş biçimlerini açıklayabilecektir. | 10, 16, 6, 9 | A |
3.1. Kurumsal organizasyonlardaki görev tanımları ve dağılımları karşılaştırır.. | 10, 16, 6, 9 | A |
3.2. Kurumsal organizasyonlarda ihtiyaç duyulan iletişim yöntemlerini geliştirir. | 10, 16, 6, 9 | A |
4. Farklı durumlarda kullanabileceği iletişim kültürünü sözlü ve yazılı ifade edebilecektir. | 10, 16, 6, 9 | A |
4.1 Bulunduğu ortama ve yere göre kullanılması gereken doğru iletişim yöntemlerini ayırt eder. | 10, 16, 6, 9 | A |
4.2 Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları rapor eder. | 10, 16, 6, 9 | A |
5. Kurumlara yönelik analizler ile kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı tasarlayabilecektir. | 10, 16, 6, 9 | A |
5.1 Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodları tartışır. | 10, 16, 6 | A |
5.2. Kurumun gelecek planlamasına yönelik planlar tasarlar. | 10, 16, 6, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Derse giriş, dersin amacının, ölçme yönteminin açıklanması | |
2 | Mesleki Ortamda Kendini Tanıtma | Kitaptaki İlgili kısmın çalışılması |
3 | Mesleki Telefon Görüşmeleri / Formal ve İnformal E-posta Yazımı / Dijital İletişim | Kitaptaki İlgili kısmın çalışılması |
4 | Sosyal Medyanın Mesleki Amaçlı Kullanımı / Dijital Pazarlama / Profesyonel İletişim | Kitaptaki İlgili kısmın çalışılması |
5 | Etkin Sunum Yapma Becerileri | Kitaptaki İlgili kısmın çalışılması |
6 | Sunum Taslağı Oluşturma / Sunum Kısımlarının Düzenlenmesi / Beden Dilinin İletişimdeki Önemi | Kitaptaki İlgili kısmın çalışılması |
7 | Beden Dilindeki Cinsiyet ve Kültürler Arası Farklılıklar / Beden Dili Gözlemleme | Kitaptaki İlgili kısmın çalışılması |
8 | Mesleki Toplantılar | Kitaptaki İlgili kısmın çalışılması |
9 | Zaman Yönetimi / Stres Yönetimi / Çatışma Yönetimi / İş Ortamında Karşılaşılan Problemler ve Başa Çıkma Yöntemleri | Kitaptaki İlgili kısmın çalışılması |
10 | Sunum Becerileri / Topluluk Karşısında Konuşma Stratejileri | Kitaptaki İlgili kısmın çalışılması |
11 | Sunum Becerileri | Kitaptaki İlgili kısmın çalışılması |
12 | Sunum Becerileri | Kitaptaki İlgili kısmın çalışılması |
13 | İletişim Tarihçesi | Kitaptaki İlgili kısmın çalışılması |
14 | Genel Tekrar | Kitaptaki İlgili kısmın çalışılması |
Kaynak |
English For Business Communication by Simon Sweeney, Cambridge Professional English Series, Second Edition, ISBN-13. 978-0521754491 - 2019 |
İlgili TedX videoları, alanla ilgili gazete ve dergiler |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Ekonomi ve finans alanında teorik bilgileri tanımlar. | | X | | | |
2 | Ekonomi ve finans alanında gerekli matematiksel ve istatistiki yöntemleri anlatır. | X | | | | |
3 | Ekonomik ve finansal analiz yapmaya yardımcı olan en az bir bilgisayar programını (SPSS, Eviews, STATA, R ve MATLAB) kullanabilir. | | | | | |
4 | Ekonomi ve finans alanında gerekli olan mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir. | | | | | X |
5 | Alanına dair projeler hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir. | | | X | | |
6 | Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanıyla ilgili gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
| | X | | | |
7 | Ekonomi ve finans alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır. | | X | | | |
8 | En az C1 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel teknolojileri takip eder, sözlü / yazılı iletişim kurar | | | | | X |
9 | Örgüt / kurumsal, iş ve toplumsal etik değerlerini benimser ve kullanır. | X | | | | |
10 | Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır. | | X | | | |
11 | Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır. | | X | | | |
12 | Ekonomik ve finansal sistemin işleyişine dair elde ettiği uzmanlıkla, politika önerileri sunar, alana katkı sağlayıcı yaklaşımlar ortaya koyar. | | | X | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 4 | 56 |
Rehberli Problem Çözme | 14 | 2 | 28 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 14 | 1 | 14 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 1 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 1 | 5 | 5 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 6 | 6 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 21 | 21 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 130 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(130/30) | 4 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
MESLEKİ İLETİŞİM I | ECO1134320 | Güz Dönemi | 4+0 | 4 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Ebru ESKİÇIRAK |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Mehmet Polat TACAR |
Dersin Yardımcıları | Öğr. Gör. HAKAN YILDIZ |
Dersin Amacı | CEFR B2 seviyesine uygun olarak dört temel becerinin kullanılması ile mesleki alanda sözlü ve yazılı iletişim becerisinin geliştirilmesidir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Derse giriş, dersin amacının, ölçme yönteminin açıklanması,Mesleki Ortamda Kendini Tanıtma,Mesleki Telefon Görüşmeleri / Formal ve İnformal E-posta Yazımı / Dijital İletişim,Sosyal Medyanın Mesleki Amaçlı Kullanımı / Dijital Pazarlama / Profesyonel İletişim,Etkin Sunum Yapma Becerileri ,Sunum Taslağı Oluşturma / Sunum Kısımlarının Düzenlenmesi / Beden Dilinin İletişimdeki Önemi,Beden Dilindeki Cinsiyet ve Kültürler Arası Farklılıklar / Beden Dili Gözlemleme,Mesleki Toplantılar ,Zaman Yönetimi / Stres Yönetimi / Çatışma Yönetimi / İş Ortamında Karşılaşılan Problemler ve Başa Çıkma Yöntemleri,Sunum Becerileri / Topluluk Karşısında Konuşma Stratejileri ,Sunum Becerileri,Sunum Becerileri,İletişim Tarihçesi,Genel Tekrar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Mesleki alanda sorumluluklarını sözlü ve yazılı ifade edebilecektir. | 10, 16, 6, 9 | A |
1.1. Mesleki alanda yeterliliklerini açıklar. | 10, 16, 6, 9 | A |
1.2. Yazılı ve sözlü talepleri kendi cümleleri ile ifade eder.
| 10, 16, 6, 9 | A |
2. Çalışma ortamında farklı uluslardan bireylerin çalışma kültüründeki farklılıklarını tanımlayabilecektir. | 10, 16, 6, 9 | A |
2.1 Kendi ülkesine ait çalışma kültürünü özetler. | 10, 16, 6, 9 | A |
2.2 Ortak çalışma alanını geliştirmek için alternatifleri tartışır. | 10, 16, 6, 9 | A |
3. Kurumsal organizasyonların işleyiş biçimlerini açıklayabilecektir. | 10, 16, 6, 9 | A |
3.1. Kurumsal organizasyonlardaki görev tanımları ve dağılımları karşılaştırır.. | 10, 16, 6, 9 | A |
3.2. Kurumsal organizasyonlarda ihtiyaç duyulan iletişim yöntemlerini geliştirir. | 10, 16, 6, 9 | A |
4. Farklı durumlarda kullanabileceği iletişim kültürünü sözlü ve yazılı ifade edebilecektir. | 10, 16, 6, 9 | A |
4.1 Bulunduğu ortama ve yere göre kullanılması gereken doğru iletişim yöntemlerini ayırt eder. | 10, 16, 6, 9 | A |
4.2 Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları rapor eder. | 10, 16, 6, 9 | A |
5. Kurumlara yönelik analizler ile kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı tasarlayabilecektir. | 10, 16, 6, 9 | A |
5.1 Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodları tartışır. | 10, 16, 6 | A |
5.2. Kurumun gelecek planlamasına yönelik planlar tasarlar. | 10, 16, 6, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Derse giriş, dersin amacının, ölçme yönteminin açıklanması | |
2 | Mesleki Ortamda Kendini Tanıtma | Kitaptaki İlgili kısmın çalışılması |
3 | Mesleki Telefon Görüşmeleri / Formal ve İnformal E-posta Yazımı / Dijital İletişim | Kitaptaki İlgili kısmın çalışılması |
4 | Sosyal Medyanın Mesleki Amaçlı Kullanımı / Dijital Pazarlama / Profesyonel İletişim | Kitaptaki İlgili kısmın çalışılması |
5 | Etkin Sunum Yapma Becerileri | Kitaptaki İlgili kısmın çalışılması |
6 | Sunum Taslağı Oluşturma / Sunum Kısımlarının Düzenlenmesi / Beden Dilinin İletişimdeki Önemi | Kitaptaki İlgili kısmın çalışılması |
7 | Beden Dilindeki Cinsiyet ve Kültürler Arası Farklılıklar / Beden Dili Gözlemleme | Kitaptaki İlgili kısmın çalışılması |
8 | Mesleki Toplantılar | Kitaptaki İlgili kısmın çalışılması |
9 | Zaman Yönetimi / Stres Yönetimi / Çatışma Yönetimi / İş Ortamında Karşılaşılan Problemler ve Başa Çıkma Yöntemleri | Kitaptaki İlgili kısmın çalışılması |
10 | Sunum Becerileri / Topluluk Karşısında Konuşma Stratejileri | Kitaptaki İlgili kısmın çalışılması |
11 | Sunum Becerileri | Kitaptaki İlgili kısmın çalışılması |
12 | Sunum Becerileri | Kitaptaki İlgili kısmın çalışılması |
13 | İletişim Tarihçesi | Kitaptaki İlgili kısmın çalışılması |
14 | Genel Tekrar | Kitaptaki İlgili kısmın çalışılması |
Kaynak |
English For Business Communication by Simon Sweeney, Cambridge Professional English Series, Second Edition, ISBN-13. 978-0521754491 - 2019 |
İlgili TedX videoları, alanla ilgili gazete ve dergiler |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Ekonomi ve finans alanında teorik bilgileri tanımlar. | | X | | | |
2 | Ekonomi ve finans alanında gerekli matematiksel ve istatistiki yöntemleri anlatır. | X | | | | |
3 | Ekonomik ve finansal analiz yapmaya yardımcı olan en az bir bilgisayar programını (SPSS, Eviews, STATA, R ve MATLAB) kullanabilir. | | | | | |
4 | Ekonomi ve finans alanında gerekli olan mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir. | | | | | X |
5 | Alanına dair projeler hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir. | | | X | | |
6 | Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanıyla ilgili gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
| | X | | | |
7 | Ekonomi ve finans alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır. | | X | | | |
8 | En az C1 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel teknolojileri takip eder, sözlü / yazılı iletişim kurar | | | | | X |
9 | Örgüt / kurumsal, iş ve toplumsal etik değerlerini benimser ve kullanır. | X | | | | |
10 | Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır. | | X | | | |
11 | Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır. | | X | | | |
12 | Ekonomik ve finansal sistemin işleyişine dair elde ettiği uzmanlıkla, politika önerileri sunar, alana katkı sağlayıcı yaklaşımlar ortaya koyar. | | | X | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 14:24Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 14:25