Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
SOSYAL BİLİMLERDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ | HVY4111488 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Ömer Erdem KOÇAK |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Ömer Erdem KOÇAK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencilerin bilimsel araştırma becerilerinin geliştirilmesi. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Bilimsel Araştırma Tasarımı,Teori, Model, Kavram ve Değişken,Değişken Türleri ve Ölçüm Teorisi,Anket Tasarımı,Faktör Analizleri,Güvenirlik Analizleri,Korelasyon ve Regresyon Analizleri,Veri Toplama Süreci,Veri toplama süreci 2,Ödev yazımı ve Analiz 1,Ödev yazımı ve analiz 2,Ödev yazımı ve analiz 3,Ödev yazımı ve analiz 4; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Araştırma amacına uygun yöntem belirleyebilecektir. | 16, 5, 8, 9 | A |
1.1. Araştırma sorusu ve hipotez oluşturur. | | |
1.2. Nitel araştırma yöntemlerini kullanır. | | |
1.3. Nicel araştırma yöntemlerini kullanır. | | |
2. Bilimsel kaynakları kullanabilecektir. | 5, 8, 9 | A |
2.1. Bilimsel yayın veritabanlarını kullanır. | | |
2.2. Bilimsel dergi, makale, kitap vb. kaynakları bulur. | | |
2.3. Literatür taraması yapar. | | |
3. Bilimsel araştırma tasarımı yapabilecektir. | 5, 8, 9 | A |
3.1. Deney tasarlar | | |
3.2. Saha araştırması tasarlar. | | |
3.3. Farklı yöntemleri karşılaştırır. | | |
4. Bilimsel yazı hazırlayabilecektir. | 5, 8, 9 | A |
4.1. APA stiline uygun taslak hazırlar. | | |
4.2. Giriş bölümü yazar. | | |
4.3. Kavramsal çerçeve yazar. | | |
4.4. Bulguları tartışır. | | |
5. Araştırma sonuçlarını sunabilecektir | 5, 8, 9 | A |
5.1. Sözlü sunum yapar | | |
5.2. Poster sunumu hazırlar | | |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Bilimsel Araştırma Tasarımı | İlgili kaynakların okunması |
2 | Teori, Model, Kavram ve Değişken | İlgili kaynakların okunması |
3 | Değişken Türleri ve Ölçüm Teorisi | İlgili kaynakların okunması |
4 | Anket Tasarımı | İlgili kaynakların okunması |
5 | Faktör Analizleri | İlgili kaynakların okunması |
6 | Güvenirlik Analizleri | İlgili kaynakların okunması |
7 | Korelasyon ve Regresyon Analizleri | İlgili kaynakların okunması |
8 | Veri Toplama Süreci | İlgili kaynakların okunması |
9 | Veri toplama süreci 2 | İlgili kaynakların okunması |
10 | Ödev yazımı ve Analiz 1 | İlgili kaynakların okunması |
11 | Ödev yazımı ve analiz 2 | İlgili kaynakların okunması |
13 | Ödev yazımı ve analiz 3 | İlgili kaynakların okunması |
14 | Ödev yazımı ve analiz 4 | İlgili kaynakların okunması |
Kaynak |
1) Gürbüz, S., & Şahin, F. (2014). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık, (s 271).
2)Sekaran, U., & Bougie, R. (2016). Research methods for business: A skill building approach. John Wiley & Sons. |
Aysel Aziz, Araştırma Yöntemleri-Teknikleri ve İletişim, Ankara: Turhan Kitabevi, 1994.
Ali Yıldırım ve Hasan Şimşek, Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Ankara: Seçkin, 2000.
Niyazi Karasar, Bilimsel Araştırma Yöntemi: Kavramlar, İlkeler, Teknikler, Ankara: 3A Araştırma Eğitim, Danışmanlık Ltd. Şti., 1995. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Havacılık yönetimi alanında teorik bilgileri tanımlar. | | | | | X |
2 | Havacılık yönetimi alanında gerekli matematiksel ve istatistiki yöntemleri anlatır. | | | | X | |
3 | Havacılık yönetimi alanında gerekli en az bir bilgisayar programını kullanır. | | | | | X |
4 | Havacılık yönetimi alanında gerekli olan mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir. | | | X | | |
5 | Alanına dair projeler hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir. | | | | | X |
6 | Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin bilinciyle Havacılık yönetimi alanında gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir. | | X | | | |
7 | Havacılık yönetimi alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır. | X | | | | |
8 | En az A2 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel teknolojileri takip eder, sözlü/yazılı iletişim kurar. | X | | | | |
9 | Örgüt/kurumsal, iş ve toplumsal etik değerlerini benimser ve kullanır. | | X | | | |
10 | Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır. | | X | | | |
11 | Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır. | | | | X | |
12 | Havacılık yönetimi sektörlerindeki sorunlar karşısında hem mikro hem makro çerçevede uygun öneriler sunar. | | | | X | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Rehberli Problem Çözme | 14 | 1 | 14 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 14 | 4 | 56 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 14 | 1 | 14 |
Proje Sunumu / Seminer | 14 | 1 | 14 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 156 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(156/30) | 5 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
SOSYAL BİLİMLERDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ | HVY4111488 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Ömer Erdem KOÇAK |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Ömer Erdem KOÇAK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencilerin bilimsel araştırma becerilerinin geliştirilmesi. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Bilimsel Araştırma Tasarımı,Teori, Model, Kavram ve Değişken,Değişken Türleri ve Ölçüm Teorisi,Anket Tasarımı,Faktör Analizleri,Güvenirlik Analizleri,Korelasyon ve Regresyon Analizleri,Veri Toplama Süreci,Veri toplama süreci 2,Ödev yazımı ve Analiz 1,Ödev yazımı ve analiz 2,Ödev yazımı ve analiz 3,Ödev yazımı ve analiz 4; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Araştırma amacına uygun yöntem belirleyebilecektir. | 16, 5, 8, 9 | A |
1.1. Araştırma sorusu ve hipotez oluşturur. | | |
1.2. Nitel araştırma yöntemlerini kullanır. | | |
1.3. Nicel araştırma yöntemlerini kullanır. | | |
2. Bilimsel kaynakları kullanabilecektir. | 5, 8, 9 | A |
2.1. Bilimsel yayın veritabanlarını kullanır. | | |
2.2. Bilimsel dergi, makale, kitap vb. kaynakları bulur. | | |
2.3. Literatür taraması yapar. | | |
3. Bilimsel araştırma tasarımı yapabilecektir. | 5, 8, 9 | A |
3.1. Deney tasarlar | | |
3.2. Saha araştırması tasarlar. | | |
3.3. Farklı yöntemleri karşılaştırır. | | |
4. Bilimsel yazı hazırlayabilecektir. | 5, 8, 9 | A |
4.1. APA stiline uygun taslak hazırlar. | | |
4.2. Giriş bölümü yazar. | | |
4.3. Kavramsal çerçeve yazar. | | |
4.4. Bulguları tartışır. | | |
5. Araştırma sonuçlarını sunabilecektir | 5, 8, 9 | A |
5.1. Sözlü sunum yapar | | |
5.2. Poster sunumu hazırlar | | |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Bilimsel Araştırma Tasarımı | İlgili kaynakların okunması |
2 | Teori, Model, Kavram ve Değişken | İlgili kaynakların okunması |
3 | Değişken Türleri ve Ölçüm Teorisi | İlgili kaynakların okunması |
4 | Anket Tasarımı | İlgili kaynakların okunması |
5 | Faktör Analizleri | İlgili kaynakların okunması |
6 | Güvenirlik Analizleri | İlgili kaynakların okunması |
7 | Korelasyon ve Regresyon Analizleri | İlgili kaynakların okunması |
8 | Veri Toplama Süreci | İlgili kaynakların okunması |
9 | Veri toplama süreci 2 | İlgili kaynakların okunması |
10 | Ödev yazımı ve Analiz 1 | İlgili kaynakların okunması |
11 | Ödev yazımı ve analiz 2 | İlgili kaynakların okunması |
13 | Ödev yazımı ve analiz 3 | İlgili kaynakların okunması |
14 | Ödev yazımı ve analiz 4 | İlgili kaynakların okunması |
Kaynak |
1) Gürbüz, S., & Şahin, F. (2014). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık, (s 271).
2)Sekaran, U., & Bougie, R. (2016). Research methods for business: A skill building approach. John Wiley & Sons. |
Aysel Aziz, Araştırma Yöntemleri-Teknikleri ve İletişim, Ankara: Turhan Kitabevi, 1994.
Ali Yıldırım ve Hasan Şimşek, Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Ankara: Seçkin, 2000.
Niyazi Karasar, Bilimsel Araştırma Yöntemi: Kavramlar, İlkeler, Teknikler, Ankara: 3A Araştırma Eğitim, Danışmanlık Ltd. Şti., 1995. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Havacılık yönetimi alanında teorik bilgileri tanımlar. | | | | | X |
2 | Havacılık yönetimi alanında gerekli matematiksel ve istatistiki yöntemleri anlatır. | | | | X | |
3 | Havacılık yönetimi alanında gerekli en az bir bilgisayar programını kullanır. | | | | | X |
4 | Havacılık yönetimi alanında gerekli olan mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir. | | | X | | |
5 | Alanına dair projeler hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir. | | | | | X |
6 | Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin bilinciyle Havacılık yönetimi alanında gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir. | | X | | | |
7 | Havacılık yönetimi alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır. | X | | | | |
8 | En az A2 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel teknolojileri takip eder, sözlü/yazılı iletişim kurar. | X | | | | |
9 | Örgüt/kurumsal, iş ve toplumsal etik değerlerini benimser ve kullanır. | | X | | | |
10 | Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır. | | X | | | |
11 | Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır. | | | | X | |
12 | Havacılık yönetimi sektörlerindeki sorunlar karşısında hem mikro hem makro çerçevede uygun öneriler sunar. | | | | X | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 14:39Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 14:40