Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
EKİP PLANLAMA | HVY4114349 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Özlem İLDAY |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Fuat Can ERERTEM |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencinin havayollarındaki ekiplerin planlanması, kısıtları ve kuralları hakkında bilgi sahibi olmasını hedeflemektedir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Giriş, Temel Kavramlar,Havayolu Ekip Planlaması,Ekip planlama faaliyetlerine ilişkin kısıtlar,Kabin ve kokpit ekibinin çalışma koşulları, dinlenme süreleri, çalışma süreleri,Ekip eşleme,Ekip atama,Tekrar ve tartışma,Düşük maliyetli ekip planlama,Uçak arızaları, ekip üyesi eksikliği, kötü hava koşulları gibi önceden bilinmeyen durumlarda ekip planlama,Yeni hat açılması durumunda ekip tahsisi,Uçak tipi ve eğitimlerin ekip planlamaya olan etkisi,Uyulması gereken kurallar ve mevzuatlar,Değişikliklerin takibi ve yeniden düzenlemeler,Tekrar ve tartışma; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1- Öğrenci havayolları ekip planlaması kavramlarını ve metodolojisini bilir ve açıklayabilir. | 10, 16, 9 | A |
2- Öğrenci ekip planlamasında uyulması gereken kural ve mevzuatları bilir. | 10, 16, 9 | A |
3- Öğrenci, beklenmeyen durumlar olabileceğini, böyle olduğunda neler yapılması gerektiğini kavrar. | 10, 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Giriş, Temel Kavramlar | |
2 | Havayolu Ekip Planlaması | |
3 | Ekip planlama faaliyetlerine ilişkin kısıtlar | |
4 | Kabin ve kokpit ekibinin çalışma koşulları, dinlenme süreleri, çalışma süreleri | |
5 | Ekip eşleme | |
6 | Ekip atama | |
7 | Tekrar ve tartışma | |
8 | Düşük maliyetli ekip planlama | |
9 | Uçak arızaları, ekip üyesi eksikliği, kötü hava koşulları gibi önceden bilinmeyen durumlarda ekip planlama | |
10 | Yeni hat açılması durumunda ekip tahsisi | |
11 | Uçak tipi ve eğitimlerin ekip planlamaya olan etkisi | |
12 | Uyulması gereken kurallar ve mevzuatlar | |
13 | Değişikliklerin takibi ve yeniden düzenlemeler | |
14 | Tekrar ve tartışma | |
Kaynak |
SHT-6A.50 Rev.05, Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü Uçucu Ekip Uçuş Görev ve
Dinlenme Süreleri ile Uygulama Esasları Talimatı
|
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Havacılık yönetimi alanında teorik bilgileri tanımlar. | | | | X | |
2 | Havacılık yönetimi alanında gerekli matematiksel ve istatistiki yöntemleri anlatır. | | X | | | |
3 | Havacılık yönetimi alanında gerekli en az bir bilgisayar programını kullanır. | | | | | |
4 | Havacılık yönetimi alanında gerekli olan mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir. | | | | | |
5 | Alanına dair projeler hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir. | X | | | | |
6 | Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin bilinciyle Havacılık yönetimi alanında gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir. | | | | | |
7 | Havacılık yönetimi alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır. | | | X | | |
8 | En az A2 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel teknolojileri takip eder, sözlü/yazılı iletişim kurar. | | | | | |
9 | Örgüt/kurumsal, iş ve toplumsal etik değerlerini benimser ve kullanır. | | X | | | |
10 | Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır. | | | | | |
11 | Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır. | | | | | |
12 | Havacılık yönetimi sektörlerindeki sorunlar karşısında hem mikro hem makro çerçevede uygun öneriler sunar. | | X | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
EKİP PLANLAMA | HVY4114349 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Özlem İLDAY |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Fuat Can ERERTEM |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencinin havayollarındaki ekiplerin planlanması, kısıtları ve kuralları hakkında bilgi sahibi olmasını hedeflemektedir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Giriş, Temel Kavramlar,Havayolu Ekip Planlaması,Ekip planlama faaliyetlerine ilişkin kısıtlar,Kabin ve kokpit ekibinin çalışma koşulları, dinlenme süreleri, çalışma süreleri,Ekip eşleme,Ekip atama,Tekrar ve tartışma,Düşük maliyetli ekip planlama,Uçak arızaları, ekip üyesi eksikliği, kötü hava koşulları gibi önceden bilinmeyen durumlarda ekip planlama,Yeni hat açılması durumunda ekip tahsisi,Uçak tipi ve eğitimlerin ekip planlamaya olan etkisi,Uyulması gereken kurallar ve mevzuatlar,Değişikliklerin takibi ve yeniden düzenlemeler,Tekrar ve tartışma; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1- Öğrenci havayolları ekip planlaması kavramlarını ve metodolojisini bilir ve açıklayabilir. | 10, 16, 9 | A |
2- Öğrenci ekip planlamasında uyulması gereken kural ve mevzuatları bilir. | 10, 16, 9 | A |
3- Öğrenci, beklenmeyen durumlar olabileceğini, böyle olduğunda neler yapılması gerektiğini kavrar. | 10, 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Giriş, Temel Kavramlar | |
2 | Havayolu Ekip Planlaması | |
3 | Ekip planlama faaliyetlerine ilişkin kısıtlar | |
4 | Kabin ve kokpit ekibinin çalışma koşulları, dinlenme süreleri, çalışma süreleri | |
5 | Ekip eşleme | |
6 | Ekip atama | |
7 | Tekrar ve tartışma | |
8 | Düşük maliyetli ekip planlama | |
9 | Uçak arızaları, ekip üyesi eksikliği, kötü hava koşulları gibi önceden bilinmeyen durumlarda ekip planlama | |
10 | Yeni hat açılması durumunda ekip tahsisi | |
11 | Uçak tipi ve eğitimlerin ekip planlamaya olan etkisi | |
12 | Uyulması gereken kurallar ve mevzuatlar | |
13 | Değişikliklerin takibi ve yeniden düzenlemeler | |
14 | Tekrar ve tartışma | |
Kaynak |
SHT-6A.50 Rev.05, Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü Uçucu Ekip Uçuş Görev ve
Dinlenme Süreleri ile Uygulama Esasları Talimatı
|
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Havacılık yönetimi alanında teorik bilgileri tanımlar. | | | | X | |
2 | Havacılık yönetimi alanında gerekli matematiksel ve istatistiki yöntemleri anlatır. | | X | | | |
3 | Havacılık yönetimi alanında gerekli en az bir bilgisayar programını kullanır. | | | | | |
4 | Havacılık yönetimi alanında gerekli olan mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir. | | | | | |
5 | Alanına dair projeler hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir. | X | | | | |
6 | Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin bilinciyle Havacılık yönetimi alanında gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir. | | | | | |
7 | Havacılık yönetimi alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır. | | | X | | |
8 | En az A2 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel teknolojileri takip eder, sözlü/yazılı iletişim kurar. | | | | | |
9 | Örgüt/kurumsal, iş ve toplumsal etik değerlerini benimser ve kullanır. | | X | | | |
10 | Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır. | | | | | |
11 | Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır. | | | | | |
12 | Havacılık yönetimi sektörlerindeki sorunlar karşısında hem mikro hem makro çerçevede uygun öneriler sunar. | | X | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 14:39Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 14:40