Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
SOSYAL PSİKOLOJİ | İKY2184460 | Güz Dönemi | 4+0 | 4 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Ömer Erdem KOÇAK |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Ömer Erdem KOÇAK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dersin amacı; sosyal psikolojinin temel kavram ve kuramlarını öğretmek ve sosyal psikoloji kuramlarının insan kaynakları uygulamalarıyla ilişkilerini ortaya koymaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Sosyal Psikolojiye giriş ve yöntem, Sosyal Biliş: Sosyal Dünya nedir?,Sosyal Algı: Diğer insanları nasıl algılıyoruz?,Benlik: Kendimizi sosyal ortamlarda anlamak,Davranışlarımız ve çelişkilerimiz,Tutumlar ve Tutum değişimi: Düşünce ve hisler, Uyum: Davranışı etkileme,Grup süreçleri: Sosyal gruplardaki etki, Kişilerarası ilişkiler: İlk izlenimden yakın ilişkilere, Prososyal davranış: insanlar niçin yardım eder?
, Saldırganlık: Başkalarının kalbini niçin kılarız? Bunu nasıl önleriz?, Önyargı: Sebepleri ve kurtulmanın yolları
,Öğrenci Proje Sunumları,Öğrenci Proje Sunumları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Sosyal psikolojinin temel kuramlarını açıklayabilecektir. | 16, 2, 5, 9 | A, F |
1.1. Sosyal Psikolojinin diğer disiplinlerle olan ilişkisini tanımlar. | 16, 2, 5, 9 | |
1.2. Analiz düzeyi kavramını ve bu kavramın neden önemli olduğunu anlar. | 16, 2, 5, 9 | |
1.3. Sosyal Psikoloji alanında en az üç çalışma alanını sayar. | 16, 2, 5, 9 | |
2. Sosyal Benliğin önemini açıklayabilecektir. | 16, 2, 5, 9 | A, F |
2.1. Benlik hakkındaki üç farklı perspektifi tanımlar. | 16, 5, 9 | |
2.2. Benliğin sosyal bir aktör olarak 2 yaşından sonra nasıl geliştiğini tanımlar. | 16, 5, 9 | |
2.3. Sosyal Benlik ile motivasyon arasındaki ilişkiyi açıklar. | 16, 5, 9 | |
3. İnsanların sosyal ortam içindeki davranışlarının sebeplerini açıklayabilecektir. | 16, 2, 5, 9 | A, F |
3.1. İnsanların aidiyet ihtiyacının altındaki delilleri sayar. | 16, 5, 9 | |
3.2. İnsanların niçin sık sık algılanan normlara uyduğunu açıklar. | 16, 5, 9 | |
4. Sosyal psikolojik araştırmalarda kullanılan araştırma yöntemlerini ve istatistiksel analizlerin temel kavramlarını açıklayabilecektir. | 16, 2, 9 | F |
4.1. Sosyal psikolojide kullanılan araştırma yöntemlerini bilir. | 16, 2, 9 | |
4.2. Test edilebilir bir hipotez veya mevcut bir literatürden yola çıkarak bir argüman geliştirmeyi, ifade etmeyi ve iletmeyi öğrenir. | 6, 9 | |
5. Sosyo-psikolojik ilkeleri iş hayatındaki günlük bir soruna uygulayabilecektir. | 16, 2, 5, 6, 9 | A, F |
5.1. Tutumların iş hayatındaki uygulamalarını örnekleriyle açıklar. | 16, 6, 9 | |
5.2. Grup süreçlerinin işleyişini ve kişilerin üzerindeki etkisini öğrenir. | 16, 6, 9 | |
5.3. Kişiler arası ilişkileri etkileyen faktörleri listeler. | 16, 6, 9 | |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Sosyal Psikolojiye giriş ve yöntem | |
2 | Sosyal Biliş: Sosyal Dünya nedir? | |
3 | Sosyal Algı: Diğer insanları nasıl algılıyoruz? | |
4 | Benlik: Kendimizi sosyal ortamlarda anlamak | |
5 | Davranışlarımız ve çelişkilerimiz | |
6 | Tutumlar ve Tutum değişimi: Düşünce ve hisler | |
7 | Uyum: Davranışı etkileme | |
8 | Grup süreçleri: Sosyal gruplardaki etki | |
9 | Kişilerarası ilişkiler: İlk izlenimden yakın ilişkilere | |
10 | Prososyal davranış: insanlar niçin yardım eder?
| |
11 | Saldırganlık: Başkalarının kalbini niçin kılarız? Bunu nasıl önleriz? | |
12 | Önyargı: Sebepleri ve kurtulmanın yolları
| |
13 | Öğrenci Proje Sunumları | Dönem boyunca proje hazırlığı için takım çalışması |
14 | Öğrenci Proje Sunumları | Dönem boyunca proje hazırlığı için takım çalışması |
Kaynak |
Sosyal Psikoloji, Aronson, Wilson ve Akert, Kaknüs Yayınları 2018.
|
Haslam, A. (2022). Örgütlerde Psikoloji Sosyal Kimlik Yaklaşımı. Kolektif. İstanbul
Hortaçsu, N. (2012). En güzel psikoloji, sosyal psikoloji. İmge Yayınevi. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | İnsan kaynakları yönetimi alanında teorik bilgileri tanımlar. | | | | | X |
2 | İnsan kaynakları yönetimi alanında gerekli sayısal ve istatistiki yöntemler hakkında yeterli bilgiye sahiptir. | | | X | | |
3 | İnsan kaynakları yönetimi alanında gerekli en az bir bilgisayar programı kullanır. | | | X | | |
4 | İnsan kaynakları yönetimi alanında gerekli olan mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir. | | X | | | |
5 | İnsan kaynakları projeleri hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir. | | | | X | |
6 | Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
| | | X | | |
7 | İnsan kaynakları yönetimi alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır. | | | | | X |
8 | En az A1 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel teknolojileri takip eder, sözlü / yazılı iletişim kurar. | X | | | | |
9 | Örgüt / kurumsal, iş ve toplumsal etik değerleri benimser ve kullanır. | | | X | | |
10 | Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır. | | | X | | |
11 | Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde (ekonomi, finans, sosyoloji, hukuk, işletme) temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır. | | | X | | |
12 | Kurum- çalışan uyumu ile çalışan- iş uyumu uygulamaları hakkında bilgiye sahiptir. | | | | | X |
13 | İşletmenin diğer fonksiyonları hakkında fikir ifade edebilecek kadar bilgiye ve işbirliği yapma yeterliliğine sahiptir. | | X | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 4 | 56 |
Rehberli Problem Çözme | 14 | 1 | 14 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 14 | 1 | 14 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 14 | 1 | 14 |
Proje Sunumu / Seminer | 2 | 5 | 10 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 2 | 20 | 40 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 178 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(178/30) | 6 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
SOSYAL PSİKOLOJİ | İKY2184460 | Güz Dönemi | 4+0 | 4 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Ömer Erdem KOÇAK |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Ömer Erdem KOÇAK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dersin amacı; sosyal psikolojinin temel kavram ve kuramlarını öğretmek ve sosyal psikoloji kuramlarının insan kaynakları uygulamalarıyla ilişkilerini ortaya koymaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Sosyal Psikolojiye giriş ve yöntem, Sosyal Biliş: Sosyal Dünya nedir?,Sosyal Algı: Diğer insanları nasıl algılıyoruz?,Benlik: Kendimizi sosyal ortamlarda anlamak,Davranışlarımız ve çelişkilerimiz,Tutumlar ve Tutum değişimi: Düşünce ve hisler, Uyum: Davranışı etkileme,Grup süreçleri: Sosyal gruplardaki etki, Kişilerarası ilişkiler: İlk izlenimden yakın ilişkilere, Prososyal davranış: insanlar niçin yardım eder?
, Saldırganlık: Başkalarının kalbini niçin kılarız? Bunu nasıl önleriz?, Önyargı: Sebepleri ve kurtulmanın yolları
,Öğrenci Proje Sunumları,Öğrenci Proje Sunumları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Sosyal psikolojinin temel kuramlarını açıklayabilecektir. | 16, 2, 5, 9 | A, F |
1.1. Sosyal Psikolojinin diğer disiplinlerle olan ilişkisini tanımlar. | 16, 2, 5, 9 | |
1.2. Analiz düzeyi kavramını ve bu kavramın neden önemli olduğunu anlar. | 16, 2, 5, 9 | |
1.3. Sosyal Psikoloji alanında en az üç çalışma alanını sayar. | 16, 2, 5, 9 | |
2. Sosyal Benliğin önemini açıklayabilecektir. | 16, 2, 5, 9 | A, F |
2.1. Benlik hakkındaki üç farklı perspektifi tanımlar. | 16, 5, 9 | |
2.2. Benliğin sosyal bir aktör olarak 2 yaşından sonra nasıl geliştiğini tanımlar. | 16, 5, 9 | |
2.3. Sosyal Benlik ile motivasyon arasındaki ilişkiyi açıklar. | 16, 5, 9 | |
3. İnsanların sosyal ortam içindeki davranışlarının sebeplerini açıklayabilecektir. | 16, 2, 5, 9 | A, F |
3.1. İnsanların aidiyet ihtiyacının altındaki delilleri sayar. | 16, 5, 9 | |
3.2. İnsanların niçin sık sık algılanan normlara uyduğunu açıklar. | 16, 5, 9 | |
4. Sosyal psikolojik araştırmalarda kullanılan araştırma yöntemlerini ve istatistiksel analizlerin temel kavramlarını açıklayabilecektir. | 16, 2, 9 | F |
4.1. Sosyal psikolojide kullanılan araştırma yöntemlerini bilir. | 16, 2, 9 | |
4.2. Test edilebilir bir hipotez veya mevcut bir literatürden yola çıkarak bir argüman geliştirmeyi, ifade etmeyi ve iletmeyi öğrenir. | 6, 9 | |
5. Sosyo-psikolojik ilkeleri iş hayatındaki günlük bir soruna uygulayabilecektir. | 16, 2, 5, 6, 9 | A, F |
5.1. Tutumların iş hayatındaki uygulamalarını örnekleriyle açıklar. | 16, 6, 9 | |
5.2. Grup süreçlerinin işleyişini ve kişilerin üzerindeki etkisini öğrenir. | 16, 6, 9 | |
5.3. Kişiler arası ilişkileri etkileyen faktörleri listeler. | 16, 6, 9 | |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Sosyal Psikolojiye giriş ve yöntem | |
2 | Sosyal Biliş: Sosyal Dünya nedir? | |
3 | Sosyal Algı: Diğer insanları nasıl algılıyoruz? | |
4 | Benlik: Kendimizi sosyal ortamlarda anlamak | |
5 | Davranışlarımız ve çelişkilerimiz | |
6 | Tutumlar ve Tutum değişimi: Düşünce ve hisler | |
7 | Uyum: Davranışı etkileme | |
8 | Grup süreçleri: Sosyal gruplardaki etki | |
9 | Kişilerarası ilişkiler: İlk izlenimden yakın ilişkilere | |
10 | Prososyal davranış: insanlar niçin yardım eder?
| |
11 | Saldırganlık: Başkalarının kalbini niçin kılarız? Bunu nasıl önleriz? | |
12 | Önyargı: Sebepleri ve kurtulmanın yolları
| |
13 | Öğrenci Proje Sunumları | Dönem boyunca proje hazırlığı için takım çalışması |
14 | Öğrenci Proje Sunumları | Dönem boyunca proje hazırlığı için takım çalışması |
Kaynak |
Sosyal Psikoloji, Aronson, Wilson ve Akert, Kaknüs Yayınları 2018.
|
Haslam, A. (2022). Örgütlerde Psikoloji Sosyal Kimlik Yaklaşımı. Kolektif. İstanbul
Hortaçsu, N. (2012). En güzel psikoloji, sosyal psikoloji. İmge Yayınevi. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | İnsan kaynakları yönetimi alanında teorik bilgileri tanımlar. | | | | | X |
2 | İnsan kaynakları yönetimi alanında gerekli sayısal ve istatistiki yöntemler hakkında yeterli bilgiye sahiptir. | | | X | | |
3 | İnsan kaynakları yönetimi alanında gerekli en az bir bilgisayar programı kullanır. | | | X | | |
4 | İnsan kaynakları yönetimi alanında gerekli olan mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir. | | X | | | |
5 | İnsan kaynakları projeleri hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir. | | | | X | |
6 | Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
| | | X | | |
7 | İnsan kaynakları yönetimi alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır. | | | | | X |
8 | En az A1 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel teknolojileri takip eder, sözlü / yazılı iletişim kurar. | X | | | | |
9 | Örgüt / kurumsal, iş ve toplumsal etik değerleri benimser ve kullanır. | | | X | | |
10 | Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır. | | | X | | |
11 | Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde (ekonomi, finans, sosyoloji, hukuk, işletme) temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır. | | | X | | |
12 | Kurum- çalışan uyumu ile çalışan- iş uyumu uygulamaları hakkında bilgiye sahiptir. | | | | | X |
13 | İşletmenin diğer fonksiyonları hakkında fikir ifade edebilecek kadar bilgiye ve işbirliği yapma yeterliliğine sahiptir. | | X | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 14:41Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 14:43