Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
MEDENİYET VE KÜLTÜR | İKY1252910 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Seçil ŞENEL UZUNKAYA |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Seçil ŞENEL UZUNKAYA |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Medeniyet ve kültür kavramlarını; Türk/İslam medeniyetindeki şehircilik, adalet, sanat uygulamaları çerçevesinde tartışmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Kültür ve Medeniyet: Kapsam,Medeniyet ve Kültür Tanımına Farklı Yaklaşımlar ,Medeniyet Tasavvuru-I,Medeniyet Tasavvuru-II,Şehir ve Medeniyet-I,Şehir ve Medeniyet II,Medeniyet ve Kültürün Görünür Cepheleri-I,Medeniyet ve Kültürün Görünür Cepheleri-II,Medeniyetlerin Birbirleriyle İlişkileri ,Osmanlı’ dan Günümüze Türkiye’de Kültürel Değişim,Bugüne bakış: Batılılaşma, Teknoloji, Eğitim ve Kültür,Fukayama: Tarihin sonu?,Huntington: Medeniyetler Çatışması,Nereye gidiyoruz?; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Kültür ve medeniyet kavramlarını tanımlayabilecektir. | 16, 9 | A, F |
1.1 Kültür tarihi literatürünü tanımlar. | 16, 9 | A, F |
1.2 Medeniyet tarihi literatürünü tanımlar. | 16, 9 | A, F |
2. Türk medeniyeti ve kültürünün temel unsurlarını açıklayabilecektir. | 16, 9 | A, F |
2.1 Türk kültürünün temel değerlerini sıralar. | 16, 9 | A, F |
2.2 Türk kültürünün temel öğelerini sıralar. | 16, 9 | A, F |
3. Türklerin İslam öncesi ve sonrasındaki hukuk uygulamalarını güncel hukuk sistemiyle karşılaştırabilecektir. | 16, 9 | A, F |
3.1 İslam öncesi Türk hukukunun temel dinamiklerini tanımlar. | 16, 9 | A, F |
3.2 İslam hukukun temel esaslarını sıralar. | 16, 9 | A, F |
4. Osmanlı'daki şehircilik uygulamalarını, kültür ve medeniyet kavramları çerçevesinde değerlendirebilecektir. | 16, 9 | A, F |
4.1 Medeniyet ile şehir arasındaki ilişkiyi tanımlar. | 16, 9 | A, F |
4.2 Osmanlı şehircilik anlayışının esaslarını sıralar. | 16, 9 | A, F |
5. Türk klasik sanatları hakkında bilgi sahibi olabilecektir. | 16, 9 | A, F |
5.1 Türk edebiyatı ve müziğinin dayandığı temel kültürel değerleri ifade eder. | 16, 9 | A, F |
5.2 Sanat, sermaye birikimi ve ekonomi arasındaki ilişkiyi tanımlar. | 16, 9 | A, F |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Kültür ve Medeniyet: Kapsam | |
2 | Medeniyet ve Kültür Tanımına Farklı Yaklaşımlar | |
3 | Medeniyet Tasavvuru-I | |
4 | Medeniyet Tasavvuru-II | |
5 | Şehir ve Medeniyet-I | |
6 | Şehir ve Medeniyet II | |
7 | Medeniyet ve Kültürün Görünür Cepheleri-I | |
8 | Medeniyet ve Kültürün Görünür Cepheleri-II | |
9 | Medeniyetlerin Birbirleriyle İlişkileri | |
10 | Osmanlı’ dan Günümüze Türkiye’de Kültürel Değişim | |
11 | Bugüne bakış: Batılılaşma, Teknoloji, Eğitim ve Kültür | |
12 | Fukayama: Tarihin sonu? | |
13 | Huntington: Medeniyetler Çatışması | |
14 | Nereye gidiyoruz? | |
Kaynak |
Kültürden İrfana, Cemil Meriç, İnsan Yayınları; 2013
Kültür Değişmesi ve Milliyetçilik, Erol Güngör, Ötüken Neşriyat; 2010
|
İstanbul'dan Sayfalar, İlber Ortaylı, Hill Yayınları; 2019 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | İnsan kaynakları yönetimi alanında teorik bilgileri tanımlar. | X | | | | |
2 | İnsan kaynakları yönetimi alanında gerekli sayısal ve istatistiki yöntemler hakkında yeterli bilgiye sahiptir. | | | | | |
3 | İnsan kaynakları yönetimi alanında gerekli en az bir bilgisayar programı kullanır. | | | | | |
4 | İnsan kaynakları yönetimi alanında gerekli olan mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir. | | | | | |
5 | İnsan kaynakları projeleri hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir. | | | X | | |
6 | Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
| | | X | | |
7 | İnsan kaynakları yönetimi alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır. | | X | | | |
8 | En az A1 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel teknolojileri takip eder, sözlü / yazılı iletişim kurar. | | | | | |
9 | Örgüt / kurumsal, iş ve toplumsal etik değerleri benimser ve kullanır. | | | X | | |
10 | Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır. | | | | | |
11 | Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde (ekonomi, finans, sosyoloji, hukuk, işletme) temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır. | X | | | | |
12 | Kurum- çalışan uyumu ile çalışan- iş uyumu uygulamaları hakkında bilgiye sahiptir. | | X | | | |
13 | İşletmenin diğer fonksiyonları hakkında fikir ifade edebilecek kadar bilgiye ve işbirliği yapma yeterliliğine sahiptir. | | X | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
MEDENİYET VE KÜLTÜR | İKY1252910 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Seçil ŞENEL UZUNKAYA |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Seçil ŞENEL UZUNKAYA |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Medeniyet ve kültür kavramlarını; Türk/İslam medeniyetindeki şehircilik, adalet, sanat uygulamaları çerçevesinde tartışmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Kültür ve Medeniyet: Kapsam,Medeniyet ve Kültür Tanımına Farklı Yaklaşımlar ,Medeniyet Tasavvuru-I,Medeniyet Tasavvuru-II,Şehir ve Medeniyet-I,Şehir ve Medeniyet II,Medeniyet ve Kültürün Görünür Cepheleri-I,Medeniyet ve Kültürün Görünür Cepheleri-II,Medeniyetlerin Birbirleriyle İlişkileri ,Osmanlı’ dan Günümüze Türkiye’de Kültürel Değişim,Bugüne bakış: Batılılaşma, Teknoloji, Eğitim ve Kültür,Fukayama: Tarihin sonu?,Huntington: Medeniyetler Çatışması,Nereye gidiyoruz?; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Kültür ve medeniyet kavramlarını tanımlayabilecektir. | 16, 9 | A, F |
1.1 Kültür tarihi literatürünü tanımlar. | 16, 9 | A, F |
1.2 Medeniyet tarihi literatürünü tanımlar. | 16, 9 | A, F |
2. Türk medeniyeti ve kültürünün temel unsurlarını açıklayabilecektir. | 16, 9 | A, F |
2.1 Türk kültürünün temel değerlerini sıralar. | 16, 9 | A, F |
2.2 Türk kültürünün temel öğelerini sıralar. | 16, 9 | A, F |
3. Türklerin İslam öncesi ve sonrasındaki hukuk uygulamalarını güncel hukuk sistemiyle karşılaştırabilecektir. | 16, 9 | A, F |
3.1 İslam öncesi Türk hukukunun temel dinamiklerini tanımlar. | 16, 9 | A, F |
3.2 İslam hukukun temel esaslarını sıralar. | 16, 9 | A, F |
4. Osmanlı'daki şehircilik uygulamalarını, kültür ve medeniyet kavramları çerçevesinde değerlendirebilecektir. | 16, 9 | A, F |
4.1 Medeniyet ile şehir arasındaki ilişkiyi tanımlar. | 16, 9 | A, F |
4.2 Osmanlı şehircilik anlayışının esaslarını sıralar. | 16, 9 | A, F |
5. Türk klasik sanatları hakkında bilgi sahibi olabilecektir. | 16, 9 | A, F |
5.1 Türk edebiyatı ve müziğinin dayandığı temel kültürel değerleri ifade eder. | 16, 9 | A, F |
5.2 Sanat, sermaye birikimi ve ekonomi arasındaki ilişkiyi tanımlar. | 16, 9 | A, F |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Kültür ve Medeniyet: Kapsam | |
2 | Medeniyet ve Kültür Tanımına Farklı Yaklaşımlar | |
3 | Medeniyet Tasavvuru-I | |
4 | Medeniyet Tasavvuru-II | |
5 | Şehir ve Medeniyet-I | |
6 | Şehir ve Medeniyet II | |
7 | Medeniyet ve Kültürün Görünür Cepheleri-I | |
8 | Medeniyet ve Kültürün Görünür Cepheleri-II | |
9 | Medeniyetlerin Birbirleriyle İlişkileri | |
10 | Osmanlı’ dan Günümüze Türkiye’de Kültürel Değişim | |
11 | Bugüne bakış: Batılılaşma, Teknoloji, Eğitim ve Kültür | |
12 | Fukayama: Tarihin sonu? | |
13 | Huntington: Medeniyetler Çatışması | |
14 | Nereye gidiyoruz? | |
Kaynak |
Kültürden İrfana, Cemil Meriç, İnsan Yayınları; 2013
Kültür Değişmesi ve Milliyetçilik, Erol Güngör, Ötüken Neşriyat; 2010
|
İstanbul'dan Sayfalar, İlber Ortaylı, Hill Yayınları; 2019 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | İnsan kaynakları yönetimi alanında teorik bilgileri tanımlar. | X | | | | |
2 | İnsan kaynakları yönetimi alanında gerekli sayısal ve istatistiki yöntemler hakkında yeterli bilgiye sahiptir. | | | | | |
3 | İnsan kaynakları yönetimi alanında gerekli en az bir bilgisayar programı kullanır. | | | | | |
4 | İnsan kaynakları yönetimi alanında gerekli olan mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir. | | | | | |
5 | İnsan kaynakları projeleri hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir. | | | X | | |
6 | Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
| | | X | | |
7 | İnsan kaynakları yönetimi alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır. | | X | | | |
8 | En az A1 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel teknolojileri takip eder, sözlü / yazılı iletişim kurar. | | | | | |
9 | Örgüt / kurumsal, iş ve toplumsal etik değerleri benimser ve kullanır. | | | X | | |
10 | Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır. | | | | | |
11 | Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde (ekonomi, finans, sosyoloji, hukuk, işletme) temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır. | X | | | | |
12 | Kurum- çalışan uyumu ile çalışan- iş uyumu uygulamaları hakkında bilgiye sahiptir. | | X | | | |
13 | İşletmenin diğer fonksiyonları hakkında fikir ifade edebilecek kadar bilgiye ve işbirliği yapma yeterliliğine sahiptir. | | X | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 14:41Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 14:43