Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
DAVRANIŞ BİLİMLERİ | İKY1224280 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Öznur GÜLEN ERTOSUN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Emine GÜNDOĞMUŞ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencilerin gerek kendi gerek diğer insanların davranışlarının sebep ve sonuçlarını tartışabilecek kavramlara hâkim olmalarını amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Davranış Bilimlerine Giriş,Davranış Bilimlerinin diğer sosyal bilimlerle ilişkisi,İhtiyaçlar ve Motivasyon,İnanç ve Değerler,Algı, Tutum ve Davranış,Duygular,Öğrenme,Kişilik ve Benlik,Atıf ,Kültür ve Davranış,Sosyal Statü, Sosyal Roller ve Kurumlar,İletişim,Çatışma,Stres; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Davranış bilimleri ile ilgili temel kavramları ve yaklaşımları yorumlayabilecektir. | 9 | A |
1.1 İnsan davranışı ile ilgili temel kavramları tanımlar.
| | |
1.2 İnsan davranışlarını şekillendiren unsurları açıklayan farklı yaklaşımların temel ilkelerini kıyaslar.
| | |
2. Algılama ve öğrenme süreçlerini ifade edebilecektir.
| 9 | A |
2.1 Algılama ve algı yanılmalarını açıklar.
| | |
2.2 Atfetmeyi etkileyen faktörleri listeler.
| | |
2.3 Öğrenme ve davranış değişikliği sürecini özetler.
| | |
3. İnsan davranışlarının nedenlerini değerlendirebilecektir.
| 9 | A, E |
3.1 Kişilik teorilerini ve kişilik özelliklerini yorumlar.
| | |
3.2 Motivasyon kaynaklarını tanımlar. | | |
4. Kişinin çevresi ile etkileşimini değerlendirebilecektir.
| 9 | A |
4.1 Kişilerin sosyal çevre ve kurumlar içindeki yerini yorumlar.
| | |
4.2 Kültürel farklılıkları açıklar. | | |
4.3 Değer ve inançlar sisteminin bireyler üzerindeki etkisini değerlendirir.
| | |
5. İletişim, çatışma ve stres yönetimi konusunda teorik ve pratik bilgileri analiz edebilecektir. | 9 | A |
5.1 Etkili iletişimi etkisiz iletişimden ayırt eder. | | |
5.2 Çatışma çözümü için kullanabileceği stratejileri açıklar. | | |
5.3 Stresle başetme yöntemlerini özetler. | | |
Öğretim Yöntemleri: | 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Davranış Bilimlerine Giriş | |
2 | Davranış Bilimlerinin diğer sosyal bilimlerle ilişkisi | |
3 | İhtiyaçlar ve Motivasyon | |
4 | İnanç ve Değerler | |
5 | Algı, Tutum ve Davranış | |
6 | Duygular | |
7 | Öğrenme | |
8 | Kişilik ve Benlik | |
9 | Atıf | |
10 | Kültür ve Davranış | |
11 | Sosyal Statü, Sosyal Roller ve Kurumlar | |
12 | İletişim | |
13 | Çatışma | |
14 | Stres | |
Kaynak |
Schinka, J. A., Velicer, W. F., & Weiner, I. B. (Eds.). (2013). Handbook of psychology: Research methods in psychology (2nd ed.). John Wiley & Sons, Inc.
|
Güney, S. (2017). Davranış Bilimleri. (10. basım). Nobel Yayınevi. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | İnsan kaynakları yönetimi alanında teorik bilgileri tanımlar. | | | X | | |
2 | İnsan kaynakları yönetimi alanında gerekli sayısal ve istatistiki yöntemler hakkında yeterli bilgiye sahiptir. | X | | | | |
3 | İnsan kaynakları yönetimi alanında gerekli en az bir bilgisayar programı kullanır. | | | | | |
4 | İnsan kaynakları yönetimi alanında gerekli olan mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir. | | | | | |
5 | İnsan kaynakları projeleri hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir. | | | X | | |
6 | Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
| | | X | | |
7 | İnsan kaynakları yönetimi alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır. | | | X | | |
8 | En az A1 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel teknolojileri takip eder, sözlü / yazılı iletişim kurar. | X | | | | |
9 | Örgüt / kurumsal, iş ve toplumsal etik değerleri benimser ve kullanır. | | X | | | |
10 | Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır. | | | X | | |
11 | Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde (ekonomi, finans, sosyoloji, hukuk, işletme) temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır. | | X | | | |
12 | Kurum- çalışan uyumu ile çalışan- iş uyumu uygulamaları hakkında bilgiye sahiptir. | | X | | | |
13 | İşletmenin diğer fonksiyonları hakkında fikir ifade edebilecek kadar bilgiye ve işbirliği yapma yeterliliğine sahiptir. | | X | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Rehberli Problem Çözme | 12 | 2 | 24 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 2 | 10 | 20 |
Proje Sunumu / Seminer | 2 | 4 | 8 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 13 | 13 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 18 | 18 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 111 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(111/30) | 4 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
DAVRANIŞ BİLİMLERİ | İKY1224280 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Öznur GÜLEN ERTOSUN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Emine GÜNDOĞMUŞ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencilerin gerek kendi gerek diğer insanların davranışlarının sebep ve sonuçlarını tartışabilecek kavramlara hâkim olmalarını amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Davranış Bilimlerine Giriş,Davranış Bilimlerinin diğer sosyal bilimlerle ilişkisi,İhtiyaçlar ve Motivasyon,İnanç ve Değerler,Algı, Tutum ve Davranış,Duygular,Öğrenme,Kişilik ve Benlik,Atıf ,Kültür ve Davranış,Sosyal Statü, Sosyal Roller ve Kurumlar,İletişim,Çatışma,Stres; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Davranış bilimleri ile ilgili temel kavramları ve yaklaşımları yorumlayabilecektir. | 9 | A |
1.1 İnsan davranışı ile ilgili temel kavramları tanımlar.
| | |
1.2 İnsan davranışlarını şekillendiren unsurları açıklayan farklı yaklaşımların temel ilkelerini kıyaslar.
| | |
2. Algılama ve öğrenme süreçlerini ifade edebilecektir.
| 9 | A |
2.1 Algılama ve algı yanılmalarını açıklar.
| | |
2.2 Atfetmeyi etkileyen faktörleri listeler.
| | |
2.3 Öğrenme ve davranış değişikliği sürecini özetler.
| | |
3. İnsan davranışlarının nedenlerini değerlendirebilecektir.
| 9 | A, E |
3.1 Kişilik teorilerini ve kişilik özelliklerini yorumlar.
| | |
3.2 Motivasyon kaynaklarını tanımlar. | | |
4. Kişinin çevresi ile etkileşimini değerlendirebilecektir.
| 9 | A |
4.1 Kişilerin sosyal çevre ve kurumlar içindeki yerini yorumlar.
| | |
4.2 Kültürel farklılıkları açıklar. | | |
4.3 Değer ve inançlar sisteminin bireyler üzerindeki etkisini değerlendirir.
| | |
5. İletişim, çatışma ve stres yönetimi konusunda teorik ve pratik bilgileri analiz edebilecektir. | 9 | A |
5.1 Etkili iletişimi etkisiz iletişimden ayırt eder. | | |
5.2 Çatışma çözümü için kullanabileceği stratejileri açıklar. | | |
5.3 Stresle başetme yöntemlerini özetler. | | |
Öğretim Yöntemleri: | 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Davranış Bilimlerine Giriş | |
2 | Davranış Bilimlerinin diğer sosyal bilimlerle ilişkisi | |
3 | İhtiyaçlar ve Motivasyon | |
4 | İnanç ve Değerler | |
5 | Algı, Tutum ve Davranış | |
6 | Duygular | |
7 | Öğrenme | |
8 | Kişilik ve Benlik | |
9 | Atıf | |
10 | Kültür ve Davranış | |
11 | Sosyal Statü, Sosyal Roller ve Kurumlar | |
12 | İletişim | |
13 | Çatışma | |
14 | Stres | |
Kaynak |
Schinka, J. A., Velicer, W. F., & Weiner, I. B. (Eds.). (2013). Handbook of psychology: Research methods in psychology (2nd ed.). John Wiley & Sons, Inc.
|
Güney, S. (2017). Davranış Bilimleri. (10. basım). Nobel Yayınevi. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | İnsan kaynakları yönetimi alanında teorik bilgileri tanımlar. | | | X | | |
2 | İnsan kaynakları yönetimi alanında gerekli sayısal ve istatistiki yöntemler hakkında yeterli bilgiye sahiptir. | X | | | | |
3 | İnsan kaynakları yönetimi alanında gerekli en az bir bilgisayar programı kullanır. | | | | | |
4 | İnsan kaynakları yönetimi alanında gerekli olan mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir. | | | | | |
5 | İnsan kaynakları projeleri hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir. | | | X | | |
6 | Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
| | | X | | |
7 | İnsan kaynakları yönetimi alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır. | | | X | | |
8 | En az A1 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel teknolojileri takip eder, sözlü / yazılı iletişim kurar. | X | | | | |
9 | Örgüt / kurumsal, iş ve toplumsal etik değerleri benimser ve kullanır. | | X | | | |
10 | Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır. | | | X | | |
11 | Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde (ekonomi, finans, sosyoloji, hukuk, işletme) temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır. | | X | | | |
12 | Kurum- çalışan uyumu ile çalışan- iş uyumu uygulamaları hakkında bilgiye sahiptir. | | X | | | |
13 | İşletmenin diğer fonksiyonları hakkında fikir ifade edebilecek kadar bilgiye ve işbirliği yapma yeterliliğine sahiptir. | | X | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 14:41Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 14:43