Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
SÜREÇ ANALİZİ | MIS3212183 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Özge DOĞUÇ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Özge DOĞUÇ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | İş Süreçleri Analizi temel kavramları ve yöntemlerinin açıklanması dersin öncelikli amacıdır. İş süreçlerinin analizi, modellenmesi ve tekrar dizayn edilmesinin iş hayatındaki önemini vurgulamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; İş Süreçleri Analizi - Süreç - Rutin - Proje,Süreçlerle Yönetim : Süreç Hiyerarşisi ve Önemi , Süreç Tipleri,Bir sürecin performansı nasıl ölçülür?,İleri Süreç Modelleme,Kalitatif Süreç Analizi,Kantitatif Süreç Analizi, Kalitatif Süreç Analizi - Simülasyon, Kalitatif Süreç Analizi - Kuyruk, Süreç Yeniden Tasarımı (Re-design),Süreç Modellerinden İhtiyaç Analizine,Süreç Otomasyonu,Süreç İzleme ve Süreç Madenciliği, Süreç Madenciliği: Kontrol Akış Süreci Analizi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
| | |
1. Sistem gereksinimlerini analiz edip surec modellemesi yapabilecektir. | 13, 16, 9 | E, F |
1.1. Sistem gereksinimlerini analiz eder. | 13, 9 | F |
1.2. Süreç modellemesi geliştirir. | 13, 9 | F |
2. Çesitli sistemlerde is akisinin yonetimini yapabilecektir | 13, 16, 9 | E, F |
2.1. İş akışı gereksinimlerini belirler. | 9 | F |
2.2. İş akışı yönetimini yürütür. | 4, 9 | F |
3. Süreç otomasyonu, otomasyon dizayni ve yonetimini yapabilecektir | 14, 2, 4, 9 | A, F |
3.1. Otomasyon dizaynı geliştirir. | 4 | F |
3.2. Süreç otomasyonu yönetimini yürütür. | 4 | E, F |
4. Süreçlerinin ve süreç sahiplerinin belirlenmesini yapabiliecek; ve performans gostergelerini yonetebilecektir | 13, 9 | A, F |
4.1. Süreçleri belirler. | 4 | F |
4.2. Performans göstergelerini yönetir. | 4, 9 | F |
5. Iş sureclerinin modellemesini yapabilecek ve is yerinde hayata gecirebilecektir | 18, 9 | A, F |
5.1. İş süreçlerine yönelik modeller geliştirir. | 4 | F |
5.2. Modeli uygulama ortamına sunar. | 4, 5 | F |
Öğretim Yöntemleri: | 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | İş Süreçleri Analizi - Süreç - Rutin - Proje | |
2 | Süreçlerle Yönetim : Süreç Hiyerarşisi ve Önemi , Süreç Tipleri | |
3 | Bir sürecin performansı nasıl ölçülür? | |
4 | İleri Süreç Modelleme | |
5 | Kalitatif Süreç Analizi | |
6 | Kantitatif Süreç Analizi | |
7 | Kalitatif Süreç Analizi - Simülasyon | |
9 | Kalitatif Süreç Analizi - Kuyruk | |
10 | Süreç Yeniden Tasarımı (Re-design) | |
11 | Süreç Modellerinden İhtiyaç Analizine | |
12 | Süreç Otomasyonu | |
13 | Süreç İzleme ve Süreç Madenciliği | |
14 | Süreç Madenciliği: Kontrol Akış Süreci Analizi | |
Kaynak |
İş Süreçlerini İyileştirme
Yazar: Mark McDonald.
Yayınevi : Harvard Business Review |
Fundamentals of Business Process Management, Marlon Dumas (Yazar), Marcello La Rosa (Yazar), Jan Mendling (Yazar), Hajo A. Reijers (Yazar), 2018
Business Process Analysis – Geoffrey Darnton (Author), Moksha Darnton (Author)
|
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Bilişim ve yönetim alanında teorik bilgileri tanımlar. | X | | | | |
2 | Bilişim ve yönetim alanında gerekli matematiksel ve istatistiki yöntemleri anlatır. | | | | | |
3 | Bilişim ve yönetim alanında gerekli en az bir bilgisayar programı kullanır. | | | | | |
4 | Bilişim ve yönetim alanında gerekli olan mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir. | | | | | |
5 | Bilişim projeleri hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir. | | | X | | |
6 | Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirilir. | | X | | | |
7 | Bilişim ve yönetim alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır. | | | X | | |
8 | En az A1 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel teknolojileri takip eder, sözlü / yazılı iletişim kurar. | | | | | |
9 | Örgüt / kurumsal, iş ve toplumsal etik değerlerini benimser ve kullanır. | | | | | |
10 | Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır. | | | | | |
11 | Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde (ekonomi, finans, sosyoloji, hukuk, işletme) temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır. | | | | | |
12 | Masaüstü, mobil, web gibi farklı platform yazılımlarını tek başına ve/veya bir ekip içerisinde yazar. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 1 | 15 | 15 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 9 | 5 | 45 |
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 4 | 1 | 4 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 151 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(151/30) | 5 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
SÜREÇ ANALİZİ | MIS3212183 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Özge DOĞUÇ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Özge DOĞUÇ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | İş Süreçleri Analizi temel kavramları ve yöntemlerinin açıklanması dersin öncelikli amacıdır. İş süreçlerinin analizi, modellenmesi ve tekrar dizayn edilmesinin iş hayatındaki önemini vurgulamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; İş Süreçleri Analizi - Süreç - Rutin - Proje,Süreçlerle Yönetim : Süreç Hiyerarşisi ve Önemi , Süreç Tipleri,Bir sürecin performansı nasıl ölçülür?,İleri Süreç Modelleme,Kalitatif Süreç Analizi,Kantitatif Süreç Analizi, Kalitatif Süreç Analizi - Simülasyon, Kalitatif Süreç Analizi - Kuyruk, Süreç Yeniden Tasarımı (Re-design),Süreç Modellerinden İhtiyaç Analizine,Süreç Otomasyonu,Süreç İzleme ve Süreç Madenciliği, Süreç Madenciliği: Kontrol Akış Süreci Analizi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
| | |
1. Sistem gereksinimlerini analiz edip surec modellemesi yapabilecektir. | 13, 16, 9 | E, F |
1.1. Sistem gereksinimlerini analiz eder. | 13, 9 | F |
1.2. Süreç modellemesi geliştirir. | 13, 9 | F |
2. Çesitli sistemlerde is akisinin yonetimini yapabilecektir | 13, 16, 9 | E, F |
2.1. İş akışı gereksinimlerini belirler. | 9 | F |
2.2. İş akışı yönetimini yürütür. | 4, 9 | F |
3. Süreç otomasyonu, otomasyon dizayni ve yonetimini yapabilecektir | 14, 2, 4, 9 | A, F |
3.1. Otomasyon dizaynı geliştirir. | 4 | F |
3.2. Süreç otomasyonu yönetimini yürütür. | 4 | E, F |
4. Süreçlerinin ve süreç sahiplerinin belirlenmesini yapabiliecek; ve performans gostergelerini yonetebilecektir | 13, 9 | A, F |
4.1. Süreçleri belirler. | 4 | F |
4.2. Performans göstergelerini yönetir. | 4, 9 | F |
5. Iş sureclerinin modellemesini yapabilecek ve is yerinde hayata gecirebilecektir | 18, 9 | A, F |
5.1. İş süreçlerine yönelik modeller geliştirir. | 4 | F |
5.2. Modeli uygulama ortamına sunar. | 4, 5 | F |
Öğretim Yöntemleri: | 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | İş Süreçleri Analizi - Süreç - Rutin - Proje | |
2 | Süreçlerle Yönetim : Süreç Hiyerarşisi ve Önemi , Süreç Tipleri | |
3 | Bir sürecin performansı nasıl ölçülür? | |
4 | İleri Süreç Modelleme | |
5 | Kalitatif Süreç Analizi | |
6 | Kantitatif Süreç Analizi | |
7 | Kalitatif Süreç Analizi - Simülasyon | |
9 | Kalitatif Süreç Analizi - Kuyruk | |
10 | Süreç Yeniden Tasarımı (Re-design) | |
11 | Süreç Modellerinden İhtiyaç Analizine | |
12 | Süreç Otomasyonu | |
13 | Süreç İzleme ve Süreç Madenciliği | |
14 | Süreç Madenciliği: Kontrol Akış Süreci Analizi | |
Kaynak |
İş Süreçlerini İyileştirme
Yazar: Mark McDonald.
Yayınevi : Harvard Business Review |
Fundamentals of Business Process Management, Marlon Dumas (Yazar), Marcello La Rosa (Yazar), Jan Mendling (Yazar), Hajo A. Reijers (Yazar), 2018
Business Process Analysis – Geoffrey Darnton (Author), Moksha Darnton (Author)
|
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Bilişim ve yönetim alanında teorik bilgileri tanımlar. | X | | | | |
2 | Bilişim ve yönetim alanında gerekli matematiksel ve istatistiki yöntemleri anlatır. | | | | | |
3 | Bilişim ve yönetim alanında gerekli en az bir bilgisayar programı kullanır. | | | | | |
4 | Bilişim ve yönetim alanında gerekli olan mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir. | | | | | |
5 | Bilişim projeleri hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir. | | | X | | |
6 | Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirilir. | | X | | | |
7 | Bilişim ve yönetim alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır. | | | X | | |
8 | En az A1 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel teknolojileri takip eder, sözlü / yazılı iletişim kurar. | | | | | |
9 | Örgüt / kurumsal, iş ve toplumsal etik değerlerini benimser ve kullanır. | | | | | |
10 | Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır. | | | | | |
11 | Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde (ekonomi, finans, sosyoloji, hukuk, işletme) temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır. | | | | | |
12 | Masaüstü, mobil, web gibi farklı platform yazılımlarını tek başına ve/veya bir ekip içerisinde yazar. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 15:10Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 15:13