Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BİYOMALZEMELER | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Yasemin YÜKSEL DURMAZ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Yasemin YÜKSEL DURMAZ |
Dersin Yardımcıları | Ders Asistanı |
Dersin Amacı | Bu ders biyomalzemeler, özellikleri ve uygulamaları hakkında temel oluşturmak ve malzemenin vücut ile etkileşiminin yanı sıra biyouyumluluk, biyobozunurluk, toksisite gibi kavramların anlaşılması için tasarlanmıştır. Biyomalzemenin yüzey özellikleri, işlenmesi, bozunması, doku etkileşimi ve klinik kullanımı güncel uygulamaları üzerinden değerlendirilerek verilecektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Biyomalzemelere Giriş ve Tarihsel Gelişimi,Biyomalzemelerin Mekanik ve Yüzey Özellikleri,Polimerik Biyomalzemeler,Polimerik Biyomalzemeler, Dental Biyomalzemeler ve Hidrojeller,Biyomalzemelerin Bozunması,Metalik Biyomalzemeler,Seramik Biyomalzemeler,Kompozit Biyomalzemeler,Mikro ve Nanoparçaçıklar,Biyomalzemelerin İşlenmesi,Biyomalzeme-Protein Etkileşimi,Biyomalzeme-Vücut Etkileşimi,Biyomalzemelerin Test Edilmesi,Biyomalzemelerin Üretim Döngüsü ve Ticarileştirilme Süreci; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Biyomalzemeleri ve temel özelliklerini tanımlar | 10, 14, 16, 37, 9 | A, E, G |
Biyomalzemeleri yapı iliskisine göre sınıflandırır | 10, 14, 16, 37, 9 | A, E, G |
Modern teknikler ile biyomalzemelerin karakterizasyonunu değerlendirir | 10, 14, 16, 37, 9 | A, E, G |
Biyomalzeme ile vücut arasındaki ilişkiyi değerlendirir | 10, 14, 16, 37, 9 | A, E, G |
Uygulama alanına göre biyomalzemeleri kıyaslar | 10, 14, 16, 37, 9 | A, E, G |
Belirli bir kullanım amacına yönelik biyomalzeme önerir | 10, 14, 16, 9 | A, E, G |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, G: Kısa Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Biyomalzemelere Giriş ve Tarihsel Gelişimi | Ders notlarını gözden geçirmek |
2 | Biyomalzemelerin Mekanik ve Yüzey Özellikleri | Ders notlarını gözden geçirmek |
3 | Polimerik Biyomalzemeler | Ders notlarını gözden geçirmek |
4 | Polimerik Biyomalzemeler, Dental Biyomalzemeler ve Hidrojeller | Ders notlarını gözden geçirmek |
5 | Biyomalzemelerin Bozunması | Ders notlarını gözden geçirmek |
6 | Metalik Biyomalzemeler | Ders notlarını gözden geçirmek |
7 | Seramik Biyomalzemeler | Ders notlarını gözden geçirmek |
8 | Kompozit Biyomalzemeler | Ders notlarını gözden geçirmek |
9 | Mikro ve Nanoparçaçıklar | Ders notlarını gözden geçirmek |
10 | Biyomalzemelerin İşlenmesi | Ders notlarını gözden geçirmek |
11 | Biyomalzeme-Protein Etkileşimi | Ders notlarını gözden geçirmek |
12 | Biyomalzeme-Vücut Etkileşimi | Ders notlarını gözden geçirmek |
13 | Biyomalzemelerin Test Edilmesi | Ders notlarını gözden geçirmek |
14 | Biyomalzemelerin Üretim Döngüsü ve Ticarileştirilme Süreci | Ders notlarını gözden geçirmek |
Kaynak |
1. Biomaterials Science, An introduction to Materials in Medicine- B.D. Ratner, A.S. Hoffman, F.J. Schoen, J.E. Lemons Ders notlari ve sunumlar |
1. Biomaterials Science, An introduction to Materials in Medicine- B.D. Ratner, A.S. Hoffman, F.J. Schoen, J.E. Lemons 2. “Biomaterials Science: An Introduction to Materials in Medicine”, B.D. Ratner, A.S. Hoffman, F.J. Schoen, J.E. Lemans, Academic Press, 1996 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi | X | |||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | X | |||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | X | |||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi | X | |||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | X | |||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi | X | |||||
7 | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | X | |||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi | X | |||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi | ||||||
11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık | ||||||
12 | İnsan vücudunu anlama ve onarmada mühendisliğin ilkelerini uygulama ve karar verme yetisi | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 30 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 70 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 4 | 56 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 4 | 18 | 72 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 10 | 1 | 10 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 188 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(188/30) | 6 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BİYOMALZEMELER | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Yasemin YÜKSEL DURMAZ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Yasemin YÜKSEL DURMAZ |
Dersin Yardımcıları | Ders Asistanı |
Dersin Amacı | Bu ders biyomalzemeler, özellikleri ve uygulamaları hakkında temel oluşturmak ve malzemenin vücut ile etkileşiminin yanı sıra biyouyumluluk, biyobozunurluk, toksisite gibi kavramların anlaşılması için tasarlanmıştır. Biyomalzemenin yüzey özellikleri, işlenmesi, bozunması, doku etkileşimi ve klinik kullanımı güncel uygulamaları üzerinden değerlendirilerek verilecektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Biyomalzemelere Giriş ve Tarihsel Gelişimi,Biyomalzemelerin Mekanik ve Yüzey Özellikleri,Polimerik Biyomalzemeler,Polimerik Biyomalzemeler, Dental Biyomalzemeler ve Hidrojeller,Biyomalzemelerin Bozunması,Metalik Biyomalzemeler,Seramik Biyomalzemeler,Kompozit Biyomalzemeler,Mikro ve Nanoparçaçıklar,Biyomalzemelerin İşlenmesi,Biyomalzeme-Protein Etkileşimi,Biyomalzeme-Vücut Etkileşimi,Biyomalzemelerin Test Edilmesi,Biyomalzemelerin Üretim Döngüsü ve Ticarileştirilme Süreci; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Biyomalzemeleri ve temel özelliklerini tanımlar | 10, 14, 16, 37, 9 | A, E, G |
Biyomalzemeleri yapı iliskisine göre sınıflandırır | 10, 14, 16, 37, 9 | A, E, G |
Modern teknikler ile biyomalzemelerin karakterizasyonunu değerlendirir | 10, 14, 16, 37, 9 | A, E, G |
Biyomalzeme ile vücut arasındaki ilişkiyi değerlendirir | 10, 14, 16, 37, 9 | A, E, G |
Uygulama alanına göre biyomalzemeleri kıyaslar | 10, 14, 16, 37, 9 | A, E, G |
Belirli bir kullanım amacına yönelik biyomalzeme önerir | 10, 14, 16, 9 | A, E, G |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, G: Kısa Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Biyomalzemelere Giriş ve Tarihsel Gelişimi | Ders notlarını gözden geçirmek |
2 | Biyomalzemelerin Mekanik ve Yüzey Özellikleri | Ders notlarını gözden geçirmek |
3 | Polimerik Biyomalzemeler | Ders notlarını gözden geçirmek |
4 | Polimerik Biyomalzemeler, Dental Biyomalzemeler ve Hidrojeller | Ders notlarını gözden geçirmek |
5 | Biyomalzemelerin Bozunması | Ders notlarını gözden geçirmek |
6 | Metalik Biyomalzemeler | Ders notlarını gözden geçirmek |
7 | Seramik Biyomalzemeler | Ders notlarını gözden geçirmek |
8 | Kompozit Biyomalzemeler | Ders notlarını gözden geçirmek |
9 | Mikro ve Nanoparçaçıklar | Ders notlarını gözden geçirmek |
10 | Biyomalzemelerin İşlenmesi | Ders notlarını gözden geçirmek |
11 | Biyomalzeme-Protein Etkileşimi | Ders notlarını gözden geçirmek |
12 | Biyomalzeme-Vücut Etkileşimi | Ders notlarını gözden geçirmek |
13 | Biyomalzemelerin Test Edilmesi | Ders notlarını gözden geçirmek |
14 | Biyomalzemelerin Üretim Döngüsü ve Ticarileştirilme Süreci | Ders notlarını gözden geçirmek |
Kaynak |
1. Biomaterials Science, An introduction to Materials in Medicine- B.D. Ratner, A.S. Hoffman, F.J. Schoen, J.E. Lemons Ders notlari ve sunumlar |
1. Biomaterials Science, An introduction to Materials in Medicine- B.D. Ratner, A.S. Hoffman, F.J. Schoen, J.E. Lemons 2. “Biomaterials Science: An Introduction to Materials in Medicine”, B.D. Ratner, A.S. Hoffman, F.J. Schoen, J.E. Lemans, Academic Press, 1996 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi | X | |||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | X | |||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | X | |||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi | X | |||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | X | |||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi | X | |||||
7 | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | X | |||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi | X | |||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi | ||||||
11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık | ||||||
12 | İnsan vücudunu anlama ve onarmada mühendisliğin ilkelerini uygulama ve karar verme yetisi | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 30 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 70 | |
Toplam | 100 |