Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BİYOMEDİKAL MÜHENDİSLİĞE GİRİŞ | BME1110769 | Güz Dönemi | 2+2 | 3 | 4 |
Ders Programı | Salı 16:30-17:15 Salı 17:30-18:15 Çarşamba 18:30-19:15 Çarşamba 19:30-20:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Yasemin YÜKSEL DURMAZ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Elif HOCAOĞLU, Prof.Dr. Yasemin YÜKSEL DURMAZ, Doç.Dr. Özge ŞENSOY, Dr.Öğr.Üye. Mehmet KOCATÜRK, Doç.Dr. Muhammed Fatih TOY, Dr.Öğr.Üye. Kevser Banu KÖSE |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilerin Biyomedikal Mühendisliği’nin temel kavramlarını tanımalarını ve uygulama alanlarını teorik ve deneysel uygulamalar üzerinden inceleme ve değerlendirme becerilerini geliştirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Giriş,Biyomedikal enstrümantasyon,Biyomedikal Sinyal İşleme,Biyomalzemeler,Doku Mühendisliği,Medikal Görüntüleme,Radyasyonla Görüntüleme,Biyomekatronik I,Biyomekatronik II,Biyomedikal Optik ve Lazer,Biyokimyasal Reaksiyonlar,Enzim Kinetiği,Biyomedikal Sensörler,Biyomedikal Görüntüleme ve Data Analizi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Biyomedikal enstrümantasyon ve biyomedikal işaret işleme tekniklerini tanımlar | 16, 17, 6, 9 | A |
Biyomekatronik cihazların çalışma prensipleri ve medikal robotiğin temel konseptlerin tanır | 10, 16, 9 | A |
Temel biyokimyasal reaksiyonları ve enzim kinetiklerini tanımlar | 10, 16, 9 | A |
Biyomalzemelerin temel özelliklerini, çeşitlerini ve genel uygulama alanlarını tanır | 10, 16, 9 | A |
Doku mühendisliğinin temel ilkelerini değerlendirir | 10, 16, 9 | A |
Biyosensörlerin tıptaki temel uygulamalarını tanır | 10, 16, 9 | A |
Biyomedikal mühendisliği çalışma ve uygulamalarında profesyonel ve etik sorumlulukları tanımlar | 10, 16, 9 | A |
Radyasyon ve medikal görüntüleme ilgili temel kavramları tanır | 10, 16, 9 | A |
Biyomedikal optik ve lazerin çalışma prensibi ve medikal alandaki uygulamaları tanır | 10, 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | Dersin sunuları |
2 | Biyomedikal enstrümantasyon | Ders Sunuları, Ders Kitabı 1- Konu 9 |
3 | Biyomedikal Sinyal İşleme | Ders Sunuları, Ders Kitabı 1-Konu 11 |
4 | Biyomalzemeler | Ders Sunuları, Ders Kitabı 1 - Konu 5 |
5 | Doku Mühendisliği | Ders Sunuları, Ders Kitabı-Konu 6 |
6 | Medikal Görüntüleme | Ders Sunuları, Ders Kitabı-Konu 3 |
7 | Radyasyonla Görüntüleme | Ders Sunuları, Ders Kitabı-Konu3 |
8 | Biyomekatronik I | Ders Sunuları, Ders Kitabı 2 |
9 | Biyomekatronik II | Ders Sunuları, Ders Kitabı 2 |
10 | Biyomedikal Optik ve Lazer | Ders Sunuları, Ders Kitabı-Konu 17 |
11 | Biyokimyasal Reaksiyonlar | Ders Sunuları, Ders Kitabı 1- Konu8 |
12 | Enzim Kinetiği | Ders Sunuları, Ders Kitabı 1-Konu8 |
13 | Biyomedikal Sensörler | Ders Sunuları, Ders Kitabı-Konu 10 |
14 | Biyomedikal Görüntüleme ve Data Analizi | Ders Sunuları, Ders Kitabı-Konu 10 |
Kaynak |
1-“Introduction to Biomedical Engineering” J. D. Enderle, S. M. Blanchard, J. D. Bronzine, Elsevier Academic Press, 2005. 2-"The Mechatronics Handbook", Robert H Bishop, CRC Press, 2002. 3- Ders sunuları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi | X | |||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | X | |||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | X | |||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi | X | |||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | X | |||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi | X | |||||
7 | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | X | |||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi | X | |||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi | ||||||
11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık | X | |||||
12 | İnsan vücudunu anlama ve onarmada mühendisliğin ilkelerini uygulama ve karar verme yetisi | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 30 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 70 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 4 | 3 | 12 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 40 | 40 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 40 | 40 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 120 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(120/30) | 4 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BİYOMEDİKAL MÜHENDİSLİĞE GİRİŞ | BME1110769 | Güz Dönemi | 2+2 | 3 | 4 |
Ders Programı | Salı 16:30-17:15 Salı 17:30-18:15 Çarşamba 18:30-19:15 Çarşamba 19:30-20:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Yasemin YÜKSEL DURMAZ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Elif HOCAOĞLU, Prof.Dr. Yasemin YÜKSEL DURMAZ, Doç.Dr. Özge ŞENSOY, Dr.Öğr.Üye. Mehmet KOCATÜRK, Doç.Dr. Muhammed Fatih TOY, Dr.Öğr.Üye. Kevser Banu KÖSE |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilerin Biyomedikal Mühendisliği’nin temel kavramlarını tanımalarını ve uygulama alanlarını teorik ve deneysel uygulamalar üzerinden inceleme ve değerlendirme becerilerini geliştirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Giriş,Biyomedikal enstrümantasyon,Biyomedikal Sinyal İşleme,Biyomalzemeler,Doku Mühendisliği,Medikal Görüntüleme,Radyasyonla Görüntüleme,Biyomekatronik I,Biyomekatronik II,Biyomedikal Optik ve Lazer,Biyokimyasal Reaksiyonlar,Enzim Kinetiği,Biyomedikal Sensörler,Biyomedikal Görüntüleme ve Data Analizi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Biyomedikal enstrümantasyon ve biyomedikal işaret işleme tekniklerini tanımlar | 16, 17, 6, 9 | A |
Biyomekatronik cihazların çalışma prensipleri ve medikal robotiğin temel konseptlerin tanır | 10, 16, 9 | A |
Temel biyokimyasal reaksiyonları ve enzim kinetiklerini tanımlar | 10, 16, 9 | A |
Biyomalzemelerin temel özelliklerini, çeşitlerini ve genel uygulama alanlarını tanır | 10, 16, 9 | A |
Doku mühendisliğinin temel ilkelerini değerlendirir | 10, 16, 9 | A |
Biyosensörlerin tıptaki temel uygulamalarını tanır | 10, 16, 9 | A |
Biyomedikal mühendisliği çalışma ve uygulamalarında profesyonel ve etik sorumlulukları tanımlar | 10, 16, 9 | A |
Radyasyon ve medikal görüntüleme ilgili temel kavramları tanır | 10, 16, 9 | A |
Biyomedikal optik ve lazerin çalışma prensibi ve medikal alandaki uygulamaları tanır | 10, 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | Dersin sunuları |
2 | Biyomedikal enstrümantasyon | Ders Sunuları, Ders Kitabı 1- Konu 9 |
3 | Biyomedikal Sinyal İşleme | Ders Sunuları, Ders Kitabı 1-Konu 11 |
4 | Biyomalzemeler | Ders Sunuları, Ders Kitabı 1 - Konu 5 |
5 | Doku Mühendisliği | Ders Sunuları, Ders Kitabı-Konu 6 |
6 | Medikal Görüntüleme | Ders Sunuları, Ders Kitabı-Konu 3 |
7 | Radyasyonla Görüntüleme | Ders Sunuları, Ders Kitabı-Konu3 |
8 | Biyomekatronik I | Ders Sunuları, Ders Kitabı 2 |
9 | Biyomekatronik II | Ders Sunuları, Ders Kitabı 2 |
10 | Biyomedikal Optik ve Lazer | Ders Sunuları, Ders Kitabı-Konu 17 |
11 | Biyokimyasal Reaksiyonlar | Ders Sunuları, Ders Kitabı 1- Konu8 |
12 | Enzim Kinetiği | Ders Sunuları, Ders Kitabı 1-Konu8 |
13 | Biyomedikal Sensörler | Ders Sunuları, Ders Kitabı-Konu 10 |
14 | Biyomedikal Görüntüleme ve Data Analizi | Ders Sunuları, Ders Kitabı-Konu 10 |
Kaynak |
1-“Introduction to Biomedical Engineering” J. D. Enderle, S. M. Blanchard, J. D. Bronzine, Elsevier Academic Press, 2005. 2-"The Mechatronics Handbook", Robert H Bishop, CRC Press, 2002. 3- Ders sunuları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi | X | |||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | X | |||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | X | |||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi | X | |||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | X | |||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi | X | |||||
7 | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | X | |||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi | X | |||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi | ||||||
11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık | X | |||||
12 | İnsan vücudunu anlama ve onarmada mühendisliğin ilkelerini uygulama ve karar verme yetisi | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 30 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 70 | |
Toplam | 100 |