Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
MANİPÜLATİF TEDAVİ | PTR2256760 | Bahar Dönemi | 1+2 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Görkem ATA |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Görkem ATA |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Maniplasyon ve mobilizasyonda değerlendirme uygulama yöntemleri ve farklı masaj yöntemlerini tartışmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Maniplatif terapi genel kapsam,Değerlendirmede yıldız diyagramı kullanımı,Cervical ve lumbal bölge mobilizasyon teknikleri,Cyriax değerlendirmesi ve mobilizasyon teknikleri, Mulligan mobilizasyon tekniğinin genel tanımı,Alt ve üst ekstremite mulligan mobilizasyon yöntemleri,Vaka çalışması,Myofasial gevşetme teknikleri,Torakal bölge manipulasyon mobilizasyon teknikleri,Ayak ve ayak bileği Mobilizasyon ve manipülasyon,Diz mobilizasyon ve manipulasyon,Kalça Mobilizasyon ve manipulasyon,Nörolojik değerlendirme, Sinir germe, Vaka çalışması; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Manipulatif terapiyi açıklar. | 10, 9 | A, C, E, M |
Omurga ve ekstremite manipülasyon ve mobilizasyon tekniklerini tanımlar. | 10, 11, 6, 9 | A, C, E, M |
Cyriax ve Mulligan değerlendirmesini açıklar. | 10, 11, 13, 6, 9 | A, C, E |
Kaslar, konnektif doku ve ligamente özel teknikleri ayırt eder ve kavrar. | 10, 11, 6, 9 | A, C, E, M |
Geleneksel Doğu tekniklerini karşılaştırır. | 10, 11, 6, 9 | A, C, M |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, C: Çoktan Seçmeli Sınav, E: Ödev, M: Objektif Yapılandırılmış Klinik Sınavlar |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Maniplatif terapi genel kapsam | 2. kaynak, sayfa 3-15 |
2 | Değerlendirmede yıldız diyagramı kullanımı | 2. kaynak, sayfa 120-127 |
3 | Cervical ve lumbal bölge mobilizasyon teknikleri | 2. kaynak, sayfa 163-198, sayfa 231-265 |
4 | Cyriax değerlendirmesi ve mobilizasyon teknikleri | 2. kaynak, sayfa 101-108 |
5 | Mulligan mobilizasyon tekniğinin genel tanımı | 2. kaynak, sayfa 107-108 |
6 | Alt ve üst ekstremite mulligan mobilizasyon yöntemleri | 2. kaynak, sayfa 309-331 |
7 | Vaka çalışması | https://www.youtube.com/watch?v=SX3ray1Pjkw |
8 | Myofasial gevşetme teknikleri | 3. kaynak, sayfa 19-20 |
9 | Torakal bölge manipulasyon mobilizasyon teknikleri | 2. kaynak, sayfa 203-228 |
10 | Ayak ve ayak bileği Mobilizasyon ve manipülasyon | 2. kaynak, sayfa 319-325 |
11 | Diz mobilizasyon ve manipulasyon | 2. kaynak, sayfa 327-331 |
12 | Kalça Mobilizasyon ve manipulasyon | 2. kaynak, sayfa 333-343 |
13 | Nörolojik değerlendirme, Sinir germe | 2. kaynak, sayfa 151-159 |
14 | Vaka çalışması | https://www.youtube.com/watch?v=qEcyLJzfOFg |
Kaynak |
Mebis notları |
1. Cassar M.P, Handbook of Cilnical Massage Churchill Livingstone 2004
2. Yüksel İ., Ortopedik Problemlerde Manuel Terapi, 2017, Hipokrat
3. Yüksel İ., Masaj teknikleri, 2016, Hipokrat |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir. | | X | | | |
2 | PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar. | X | | | | |
3 | PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar. | | | X | | |
4 | PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir. | | | | | |
5 | PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir. | | X | | | |
6 | PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | | | | | |
7 | PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | | | X | | |
8 | PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder. | | | | X | |
9 | PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir. | | | | | |
10 | PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | | | X | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Rehberli Problem Çözme | 14 | 2 | 28 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 56 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(56/30) | 2 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
MANİPÜLATİF TEDAVİ | PTR2256760 | Bahar Dönemi | 1+2 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Görkem ATA |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Görkem ATA |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Maniplasyon ve mobilizasyonda değerlendirme uygulama yöntemleri ve farklı masaj yöntemlerini tartışmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Maniplatif terapi genel kapsam,Değerlendirmede yıldız diyagramı kullanımı,Cervical ve lumbal bölge mobilizasyon teknikleri,Cyriax değerlendirmesi ve mobilizasyon teknikleri, Mulligan mobilizasyon tekniğinin genel tanımı,Alt ve üst ekstremite mulligan mobilizasyon yöntemleri,Vaka çalışması,Myofasial gevşetme teknikleri,Torakal bölge manipulasyon mobilizasyon teknikleri,Ayak ve ayak bileği Mobilizasyon ve manipülasyon,Diz mobilizasyon ve manipulasyon,Kalça Mobilizasyon ve manipulasyon,Nörolojik değerlendirme, Sinir germe, Vaka çalışması; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Manipulatif terapiyi açıklar. | 10, 9 | A, C, E, M |
Omurga ve ekstremite manipülasyon ve mobilizasyon tekniklerini tanımlar. | 10, 11, 6, 9 | A, C, E, M |
Cyriax ve Mulligan değerlendirmesini açıklar. | 10, 11, 13, 6, 9 | A, C, E |
Kaslar, konnektif doku ve ligamente özel teknikleri ayırt eder ve kavrar. | 10, 11, 6, 9 | A, C, E, M |
Geleneksel Doğu tekniklerini karşılaştırır. | 10, 11, 6, 9 | A, C, M |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, C: Çoktan Seçmeli Sınav, E: Ödev, M: Objektif Yapılandırılmış Klinik Sınavlar |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Maniplatif terapi genel kapsam | 2. kaynak, sayfa 3-15 |
2 | Değerlendirmede yıldız diyagramı kullanımı | 2. kaynak, sayfa 120-127 |
3 | Cervical ve lumbal bölge mobilizasyon teknikleri | 2. kaynak, sayfa 163-198, sayfa 231-265 |
4 | Cyriax değerlendirmesi ve mobilizasyon teknikleri | 2. kaynak, sayfa 101-108 |
5 | Mulligan mobilizasyon tekniğinin genel tanımı | 2. kaynak, sayfa 107-108 |
6 | Alt ve üst ekstremite mulligan mobilizasyon yöntemleri | 2. kaynak, sayfa 309-331 |
7 | Vaka çalışması | https://www.youtube.com/watch?v=SX3ray1Pjkw |
8 | Myofasial gevşetme teknikleri | 3. kaynak, sayfa 19-20 |
9 | Torakal bölge manipulasyon mobilizasyon teknikleri | 2. kaynak, sayfa 203-228 |
10 | Ayak ve ayak bileği Mobilizasyon ve manipülasyon | 2. kaynak, sayfa 319-325 |
11 | Diz mobilizasyon ve manipulasyon | 2. kaynak, sayfa 327-331 |
12 | Kalça Mobilizasyon ve manipulasyon | 2. kaynak, sayfa 333-343 |
13 | Nörolojik değerlendirme, Sinir germe | 2. kaynak, sayfa 151-159 |
14 | Vaka çalışması | https://www.youtube.com/watch?v=qEcyLJzfOFg |
Kaynak |
Mebis notları |
1. Cassar M.P, Handbook of Cilnical Massage Churchill Livingstone 2004
2. Yüksel İ., Ortopedik Problemlerde Manuel Terapi, 2017, Hipokrat
3. Yüksel İ., Masaj teknikleri, 2016, Hipokrat |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir. | | X | | | |
2 | PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar. | X | | | | |
3 | PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar. | | | X | | |
4 | PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir. | | | | | |
5 | PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir. | | X | | | |
6 | PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | | | | | |
7 | PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | | | X | | |
8 | PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder. | | | | X | |
9 | PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir. | | | | | |
10 | PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | | | X | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 11/10/2023 - 15:52Son Güncelleme Tarihi: 11/10/2023 - 15:55