Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
AQUATERAPİ | PTR2156580 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Dilanur KUTLU ÖZKARAOĞLU |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Dilanur KUTLU ÖZKARAOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Aquaterapiyi farklı problemlerde değerlendirme yaparak kullanabilmesidir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Suyun dinlenme ve daldırmada fizyolojik etkileri,Su içi egzersizlerinin fizyolojik yanıtları,Kas iskelet hastalıklarında aquatik terapi,Nörolojik hastalıklarda aquatik terapi,Pediatrik grupta aquatik terapi,Obstetrik ve jinekoloji de aquatik terapi,Vaka örneği üzerinden hastanın değerlendirilmesi ve tedavi programının planlanması,Romatizmal hastalıklarda aquatik terapi,Sporcularda aquatik terapi,Kardiyovasküler hastalıklarda aquatik terapi,Bad Ragaz tekniğinin farklı hastalık gruplarında uygulanması,Halliwick yönteminin kullanım alanları,Watsu tekniğinin temel prensipleri,Aqua terapide risk yönetimi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Kas iskelet problemleri ve nörolojik problemlerde aquaterapiyi tartışır. | 37, 9 | A |
Kardiovasküler ve romatizmal hastalarda aquaterapiyi değerlendirir. | 37, 9 | A |
Pediatrik ve obstetrik akuaterapiyi değerlendirir ve akuaterapide farklı teknikleri karşılaştırır. | 37, 9 | A |
Bad Ragaz tekniğinin hedeflerini tanımlar. | 37, 9 | A |
Halliwik yöntemini özetler. | 37, 9 | A |
Watsu uygulamasını anlatır. | 37, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Suyun dinlenme ve daldırmada fizyolojik etkileri | Mebis notu |
2 | Su içi egzersizlerinin fizyolojik yanıtları | Mebis notu |
3 | Kas iskelet hastalıklarında aquatik terapi | Mebis notu |
4 | Nörolojik hastalıklarda aquatik terapi | Mebis notu |
5 | Pediatrik grupta aquatik terapi | Mebis notu |
6 | Obstetrik ve jinekoloji de aquatik terapi | Mebis notu |
7 | Vaka örneği üzerinden hastanın değerlendirilmesi ve tedavi programının planlanması | Mebis notu |
8 | Romatizmal hastalıklarda aquatik terapi | Mebis notu |
9 | Sporcularda aquatik terapi | Mebis notu |
10 | Kardiyovasküler hastalıklarda aquatik terapi | Mebis notu |
11 | Bad Ragaz tekniğinin farklı hastalık gruplarında uygulanması | Mebis notu |
12 | Halliwick yönteminin kullanım alanları | Mebis notu |
13 | Watsu tekniğinin temel prensipleri | Mebis notu |
14 | Aqua terapide risk yönetimi | Mebis notu |
Kaynak |
1-Ruoti R.G., Morris D.M, Cole A.J., Aquatic Rehabilitation Lippincott 1997
2-Barron P. Hydrotherapy Theory, Tecnique Pine Island 2003
3-Kayıhan H., Tunalı Dolunay N. Isı Işık Su HÜ FTRYO yayını 1992 |
4-Mebis notları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir. | | | X | | |
2 | PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar. | | X | | | |
3 | PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar. | | | X | | |
4 | PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir. | | | X | | |
5 | PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir. | | | X | | |
6 | PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | | X | | | |
7 | PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | | | X | | |
8 | PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder. | | | X | | |
9 | PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir. | | | X | | |
10 | PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | | | X | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 7 | 2 | 14 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 2 | 7 | 14 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 56 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(56/30) | 2 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
AQUATERAPİ | PTR2156580 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Dilanur KUTLU ÖZKARAOĞLU |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Dilanur KUTLU ÖZKARAOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Aquaterapiyi farklı problemlerde değerlendirme yaparak kullanabilmesidir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Suyun dinlenme ve daldırmada fizyolojik etkileri,Su içi egzersizlerinin fizyolojik yanıtları,Kas iskelet hastalıklarında aquatik terapi,Nörolojik hastalıklarda aquatik terapi,Pediatrik grupta aquatik terapi,Obstetrik ve jinekoloji de aquatik terapi,Vaka örneği üzerinden hastanın değerlendirilmesi ve tedavi programının planlanması,Romatizmal hastalıklarda aquatik terapi,Sporcularda aquatik terapi,Kardiyovasküler hastalıklarda aquatik terapi,Bad Ragaz tekniğinin farklı hastalık gruplarında uygulanması,Halliwick yönteminin kullanım alanları,Watsu tekniğinin temel prensipleri,Aqua terapide risk yönetimi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Kas iskelet problemleri ve nörolojik problemlerde aquaterapiyi tartışır. | 37, 9 | A |
Kardiovasküler ve romatizmal hastalarda aquaterapiyi değerlendirir. | 37, 9 | A |
Pediatrik ve obstetrik akuaterapiyi değerlendirir ve akuaterapide farklı teknikleri karşılaştırır. | 37, 9 | A |
Bad Ragaz tekniğinin hedeflerini tanımlar. | 37, 9 | A |
Halliwik yöntemini özetler. | 37, 9 | A |
Watsu uygulamasını anlatır. | 37, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Suyun dinlenme ve daldırmada fizyolojik etkileri | Mebis notu |
2 | Su içi egzersizlerinin fizyolojik yanıtları | Mebis notu |
3 | Kas iskelet hastalıklarında aquatik terapi | Mebis notu |
4 | Nörolojik hastalıklarda aquatik terapi | Mebis notu |
5 | Pediatrik grupta aquatik terapi | Mebis notu |
6 | Obstetrik ve jinekoloji de aquatik terapi | Mebis notu |
7 | Vaka örneği üzerinden hastanın değerlendirilmesi ve tedavi programının planlanması | Mebis notu |
8 | Romatizmal hastalıklarda aquatik terapi | Mebis notu |
9 | Sporcularda aquatik terapi | Mebis notu |
10 | Kardiyovasküler hastalıklarda aquatik terapi | Mebis notu |
11 | Bad Ragaz tekniğinin farklı hastalık gruplarında uygulanması | Mebis notu |
12 | Halliwick yönteminin kullanım alanları | Mebis notu |
13 | Watsu tekniğinin temel prensipleri | Mebis notu |
14 | Aqua terapide risk yönetimi | Mebis notu |
Kaynak |
1-Ruoti R.G., Morris D.M, Cole A.J., Aquatic Rehabilitation Lippincott 1997
2-Barron P. Hydrotherapy Theory, Tecnique Pine Island 2003
3-Kayıhan H., Tunalı Dolunay N. Isı Işık Su HÜ FTRYO yayını 1992 |
4-Mebis notları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir. | | | X | | |
2 | PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar. | | X | | | |
3 | PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar. | | | X | | |
4 | PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir. | | | X | | |
5 | PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir. | | | X | | |
6 | PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | | X | | | |
7 | PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | | | X | | |
8 | PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder. | | | X | | |
9 | PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir. | | | X | | |
10 | PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | | | X | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 11/10/2023 - 15:52Son Güncelleme Tarihi: 11/10/2023 - 15:55