Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
FİZYOTERAPİDE ÖZEL KONULAR II | PTR4210734 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Ayşe Nur TUNALI |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Gizem ERGEZEN ŞAHİN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Fizyoterapi-rehabilitasyonda farklı ve güncel tedavi yöntemleri ve kullanımlarını değerlendirmektir |
Dersin İçeriği | Bu ders; Sanal Gerçeklik,Fizyoterapide Kriyoterapi,Yanık Rehabilitasyonu,Yaşlılarda Dans ve Müzik Terapisi,Fasial Paralizi ve Rehabilitasyon,Metabolik Sendrom,Nöral Mobilizasyon,Üriner İnkontinans,Rehabilitasyonda Pertürbasyon,Manuel Terapi,Diyabet ve fizyoterapi,Ayna Tedavisi,Literatür taraması,Kanıta dayalı araştırmalar ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Fizyoterapinin teknolojik uygulamalarını takip eder | 10, 19 | C, E |
Manuel tedavi uygulamalarını ve etkinliklerini tartışır | 10, 19 | C, E |
Fizyoterapinin yeni uygulama alanlarını tartışır | 10, 19 | C, E |
Metabolik hastalıklar ve fizyoterapisi hakkında bilgi sahibidir | 10, 19 | C, E |
Fasial paralizi ve üriner inkontinans egzersizlerini tartışır | 10, 19 | C, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 19: Beyin Fırtınası Tekniği |
Ölçme Yöntemleri: | C: Çoktan Seçmeli Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Sanal Gerçeklik | 4. kaynak sayfa, 119-142 |
2 | Fizyoterapide Kriyoterapi | 4. kaynak sayfa, 157-170 |
3 | Yanık Rehabilitasyonu | web taraması |
4 | Yaşlılarda Dans ve Müzik Terapisi | 1. kaynak sayfa, 149-153 |
5 | Fasial Paralizi ve Rehabilitasyon | http://ymaa.com/files/B2672SimpleQigongExercisesSample.pdf |
6 | Metabolik Sendrom | http://www.itfnoroloji.org/semi2/npsikoloji.htm |
7 | Nöral Mobilizasyon | 5. kaynak sayfa, 487-501 |
8 | Üriner İnkontinans | 5. kaynak sayfa, 103-130 |
9 | Rehabilitasyonda Pertürbasyon | 5. kaynak, sayfa 460-463 |
10 | Manuel Terapi | 1. kaynak sayfa, 249-266 |
11 | Diyabet ve fizyoterapi | 1. kaynak sayfa, 23-42 |
12 | Ayna Tedavisi | 5. kaynak sayfa, 691-697 |
13 | Literatür taraması | 5. kaynak sayfa, 471-485 |
14 | Kanıta dayalı araştırmalar | www.pubmed.com |
Kaynak |
1- C Algun (Ed). Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, Nobel Tıp Kitapevi, 2043. 2- AS. Otman. Egzersiz Tedavisinde Temel Prensipler ve Yöntemler, Meteksan AŞ, 2006. 3- JA DeLisa, BM Gans, NE Walsh. Physical Medicine and Rehabilitation: Principles and Practise. Fourth Ed. Lippincott Williams & Wilkins, 2005. 4- Gelecek N, Terapatik Egzersiz Güncel Yaklaşımlar, O'Tıp Kitapevi,2016 5- Karaduman A, Yılmaz ÖT, Fizyoterapi Rehabilitasyon Genel Fizyoterapi,Pelikan,2016 6- |
1- JA DeLisa, BM Gans, NE Walsh. Physical Medicine and Rehabilitation: Principles and Practise. Fourth Ed. Lippincott Williams & Wilkins, 2005. 2- Susan J Herdman. Vestibuler Rehabilitation. FA Davis Company, 2007. 3- Peggy A. Houglum. Therapeutic Exercise for musculuskeletal Injuries. Human Kinetics, 2005. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir. | | | | X | |
2 | PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar. | | | X | | |
3 | PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar. | | | | X | |
4 | PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir. | | | | X | |
5 | PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir. | | | X | | |
6 | PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | | | X | | |
7 | PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | | | | X | |
8 | PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder. | | | X | | |
9 | PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir. | | | X | | |
10 | PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | | | X | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Rehberli Problem Çözme | 14 | 3 | 42 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 2 | 4 | 8 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 15 | 15 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 113 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(113/30) | 4 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
FİZYOTERAPİDE ÖZEL KONULAR II | PTR4210734 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Ayşe Nur TUNALI |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Gizem ERGEZEN ŞAHİN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Fizyoterapi-rehabilitasyonda farklı ve güncel tedavi yöntemleri ve kullanımlarını değerlendirmektir |
Dersin İçeriği | Bu ders; Sanal Gerçeklik,Fizyoterapide Kriyoterapi,Yanık Rehabilitasyonu,Yaşlılarda Dans ve Müzik Terapisi,Fasial Paralizi ve Rehabilitasyon,Metabolik Sendrom,Nöral Mobilizasyon,Üriner İnkontinans,Rehabilitasyonda Pertürbasyon,Manuel Terapi,Diyabet ve fizyoterapi,Ayna Tedavisi,Literatür taraması,Kanıta dayalı araştırmalar ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Fizyoterapinin teknolojik uygulamalarını takip eder | 10, 19 | C, E |
Manuel tedavi uygulamalarını ve etkinliklerini tartışır | 10, 19 | C, E |
Fizyoterapinin yeni uygulama alanlarını tartışır | 10, 19 | C, E |
Metabolik hastalıklar ve fizyoterapisi hakkında bilgi sahibidir | 10, 19 | C, E |
Fasial paralizi ve üriner inkontinans egzersizlerini tartışır | 10, 19 | C, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 19: Beyin Fırtınası Tekniği |
Ölçme Yöntemleri: | C: Çoktan Seçmeli Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Sanal Gerçeklik | 4. kaynak sayfa, 119-142 |
2 | Fizyoterapide Kriyoterapi | 4. kaynak sayfa, 157-170 |
3 | Yanık Rehabilitasyonu | web taraması |
4 | Yaşlılarda Dans ve Müzik Terapisi | 1. kaynak sayfa, 149-153 |
5 | Fasial Paralizi ve Rehabilitasyon | http://ymaa.com/files/B2672SimpleQigongExercisesSample.pdf |
6 | Metabolik Sendrom | http://www.itfnoroloji.org/semi2/npsikoloji.htm |
7 | Nöral Mobilizasyon | 5. kaynak sayfa, 487-501 |
8 | Üriner İnkontinans | 5. kaynak sayfa, 103-130 |
9 | Rehabilitasyonda Pertürbasyon | 5. kaynak, sayfa 460-463 |
10 | Manuel Terapi | 1. kaynak sayfa, 249-266 |
11 | Diyabet ve fizyoterapi | 1. kaynak sayfa, 23-42 |
12 | Ayna Tedavisi | 5. kaynak sayfa, 691-697 |
13 | Literatür taraması | 5. kaynak sayfa, 471-485 |
14 | Kanıta dayalı araştırmalar | www.pubmed.com |
Kaynak |
1- C Algun (Ed). Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, Nobel Tıp Kitapevi, 2043. 2- AS. Otman. Egzersiz Tedavisinde Temel Prensipler ve Yöntemler, Meteksan AŞ, 2006. 3- JA DeLisa, BM Gans, NE Walsh. Physical Medicine and Rehabilitation: Principles and Practise. Fourth Ed. Lippincott Williams & Wilkins, 2005. 4- Gelecek N, Terapatik Egzersiz Güncel Yaklaşımlar, O'Tıp Kitapevi,2016 5- Karaduman A, Yılmaz ÖT, Fizyoterapi Rehabilitasyon Genel Fizyoterapi,Pelikan,2016 6- |
1- JA DeLisa, BM Gans, NE Walsh. Physical Medicine and Rehabilitation: Principles and Practise. Fourth Ed. Lippincott Williams & Wilkins, 2005. 2- Susan J Herdman. Vestibuler Rehabilitation. FA Davis Company, 2007. 3- Peggy A. Houglum. Therapeutic Exercise for musculuskeletal Injuries. Human Kinetics, 2005. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir. | | | | X | |
2 | PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar. | | | X | | |
3 | PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar. | | | | X | |
4 | PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir. | | | | X | |
5 | PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir. | | | X | | |
6 | PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | | | X | | |
7 | PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | | | | X | |
8 | PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder. | | | X | | |
9 | PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir. | | | X | | |
10 | PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | | | X | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 11/10/2023 - 15:52Son Güncelleme Tarihi: 11/10/2023 - 15:55