Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
FİZYOTERAPİDE KLİNİK PROBLEM ÇÖZME II | PTR4210735 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Doğukan KURÇ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Merve YILMAZ MENEK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Farklı klinik tanısı olan vakalara uygulanan tedavi stratejilerini değerlendirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Nörolojik Fizyoterapi,Nörolojik Fizyoterapi,Ortopedik Fizyoterapi,Ortopedik Fizyoterapi,Sporda Rehabilitasyon,Kardiyovasküler Fizyoterapi,Göğüs Hastalıklarında Fizyoterapi,Pediatrik Fizyoterapi,Pediatrik Fizyoterapi,Metabolik hastalıklarda Fizyoterapi,Muskuloskletal Fizyoterapi,Literatür araştırması ve tedavi yaklaşımlarıyla ilgili kanıta dayalı uygulamaların belirlenmesi,Literatür araştırması ve tedavi yaklaşımlarıyla ilgili kanıta dayalı uygulamaların belirlenmesi,Genel tekrar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Spesifik hastalıklar için test ve değerlendirme yöntemlerini tartışır | 4, 9 | A |
Fizyoterapi ve rehabilitasyon programı planlama tekniklerini, farklı çözüm önerilerini, bilimsel temellere dayandırarak interaktif yöntemlerle tartışır | 4, 9 | A |
Uygulamalar için gerekli olan araçları ayırt eder | 4, 9 | A |
Güncel tedavi yaklaşımlarını tartışır | 4, 9 | A |
Yürüme teknolojilerini özetler | 4, 9 | A |
Farklı klinikteki hastalara yardımcı cihaz kullanımını tartışır | 4, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Nörolojik Fizyoterapi | Vaka hazırlığı |
2 | Nörolojik Fizyoterapi | Vaka hazırlığı |
3 | Ortopedik Fizyoterapi | Vaka hazırlığı |
4 | Ortopedik Fizyoterapi | Vaka hazırlığı |
5 | Sporda Rehabilitasyon | Vaka hazırlığı |
6 | Kardiyovasküler Fizyoterapi | Vaka hazırlığı |
7 | Göğüs Hastalıklarında Fizyoterapi | Vaka hazırlığı |
8 | Pediatrik Fizyoterapi | Vaka hazırlığı |
9 | Pediatrik Fizyoterapi | Vaka hazırlığı |
10 | Metabolik hastalıklarda Fizyoterapi | Vaka hazırlığı |
11 | Muskuloskletal Fizyoterapi | Vaka hazırlığı |
12 | Literatür araştırması ve tedavi yaklaşımlarıyla ilgili kanıta dayalı uygulamaların belirlenmesi | Literatür araştırma |
13 | Literatür araştırması ve tedavi yaklaşımlarıyla ilgili kanıta dayalı uygulamaların belirlenmesi | Literatür araştırma |
14 | Genel tekrar | Klinik problemlerin belirlenmesi |
Kaynak |
1- C Algun (Ed). Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, Nobel Tıp Kitapevi, 2013. 2- AS. Otman. Egzersiz Tedavisinde Temel Prensipler ve Yöntemler, Meteksan AŞ, 2006. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir. | | | | X | |
2 | PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar. | | | | X | |
3 | PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar. | | | X | | |
4 | PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir. | | | | X | |
5 | PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir. | | | X | | |
6 | PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | | | | X | |
7 | PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | | | | X | |
8 | PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder. | | | | X | |
9 | PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir. | X | | | | |
10 | PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | | | | | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Rehberli Problem Çözme | 14 | 3 | 42 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 1 | 10 | 10 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 25 | 25 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 125 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(125/30) | 4 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
FİZYOTERAPİDE KLİNİK PROBLEM ÇÖZME II | PTR4210735 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Doğukan KURÇ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Merve YILMAZ MENEK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Farklı klinik tanısı olan vakalara uygulanan tedavi stratejilerini değerlendirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Nörolojik Fizyoterapi,Nörolojik Fizyoterapi,Ortopedik Fizyoterapi,Ortopedik Fizyoterapi,Sporda Rehabilitasyon,Kardiyovasküler Fizyoterapi,Göğüs Hastalıklarında Fizyoterapi,Pediatrik Fizyoterapi,Pediatrik Fizyoterapi,Metabolik hastalıklarda Fizyoterapi,Muskuloskletal Fizyoterapi,Literatür araştırması ve tedavi yaklaşımlarıyla ilgili kanıta dayalı uygulamaların belirlenmesi,Literatür araştırması ve tedavi yaklaşımlarıyla ilgili kanıta dayalı uygulamaların belirlenmesi,Genel tekrar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Spesifik hastalıklar için test ve değerlendirme yöntemlerini tartışır | 4, 9 | A |
Fizyoterapi ve rehabilitasyon programı planlama tekniklerini, farklı çözüm önerilerini, bilimsel temellere dayandırarak interaktif yöntemlerle tartışır | 4, 9 | A |
Uygulamalar için gerekli olan araçları ayırt eder | 4, 9 | A |
Güncel tedavi yaklaşımlarını tartışır | 4, 9 | A |
Yürüme teknolojilerini özetler | 4, 9 | A |
Farklı klinikteki hastalara yardımcı cihaz kullanımını tartışır | 4, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Nörolojik Fizyoterapi | Vaka hazırlığı |
2 | Nörolojik Fizyoterapi | Vaka hazırlığı |
3 | Ortopedik Fizyoterapi | Vaka hazırlığı |
4 | Ortopedik Fizyoterapi | Vaka hazırlığı |
5 | Sporda Rehabilitasyon | Vaka hazırlığı |
6 | Kardiyovasküler Fizyoterapi | Vaka hazırlığı |
7 | Göğüs Hastalıklarında Fizyoterapi | Vaka hazırlığı |
8 | Pediatrik Fizyoterapi | Vaka hazırlığı |
9 | Pediatrik Fizyoterapi | Vaka hazırlığı |
10 | Metabolik hastalıklarda Fizyoterapi | Vaka hazırlığı |
11 | Muskuloskletal Fizyoterapi | Vaka hazırlığı |
12 | Literatür araştırması ve tedavi yaklaşımlarıyla ilgili kanıta dayalı uygulamaların belirlenmesi | Literatür araştırma |
13 | Literatür araştırması ve tedavi yaklaşımlarıyla ilgili kanıta dayalı uygulamaların belirlenmesi | Literatür araştırma |
14 | Genel tekrar | Klinik problemlerin belirlenmesi |
Kaynak |
1- C Algun (Ed). Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, Nobel Tıp Kitapevi, 2013. 2- AS. Otman. Egzersiz Tedavisinde Temel Prensipler ve Yöntemler, Meteksan AŞ, 2006. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir. | | | | X | |
2 | PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar. | | | | X | |
3 | PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar. | | | X | | |
4 | PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir. | | | | X | |
5 | PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir. | | | X | | |
6 | PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | | | | X | |
7 | PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | | | | X | |
8 | PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder. | | | | X | |
9 | PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir. | X | | | | |
10 | PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | | | | | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 11/10/2023 - 15:52Son Güncelleme Tarihi: 11/10/2023 - 15:55