Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
HALK SAĞLIĞINDA REHABİLİTASYON | PTR3174530 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Doğukan KURÇ |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Çağla ÖZGÖREN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Halk sağlığı yaklaşımını, çalışma alanlarını, sağlık sorunlarına halk sağlığı bakış açısını tartışmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Halk Sağlığına Giriş,Kadın Sağlığı,Yaşlılarda Sağlık ,Kronik Hastalıklar ve Korunma Metodları-I,Kronik Hastalıklar ve Korunma Metodları-II,İş Sağlığında Fizyoterapi Uygulamaları,Sağlıklı Beslenme ve Spor,Üreme Sağlığı ve Aile Planlaması,Koruyucu Ruh Sağlığı,Enfeksiyonel Hastalıklar,Çevre ve İş Sağlığı,Çocuklarda Koruyucu Fizyoterapi Yaklaşımları,Genel tekrar ve tartışma-I,Genel tekrar ve tartışma-II; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Halk sağlığı branşına ilişkin temel kavramları tartışır | 19, 9 | A |
Sağlıklı olmak ve sağlığı geliştirmek için gereken koşulları açıklar | 19, 9 | A |
Temel sağlık hizmetleri kapsamında yürütülen ülke halk sağlığı programlarını yorumlar | 19, 9 | A |
Bulaşıcı hastalıklarla mücadeleye ilişkin programları tanımlar | 19, 9 | A |
Toplumdaki özel grupların önemli/öncelikli sağlık sorunlarını halk sağlığı bakış açısıyla yorumlar | 19, 9 | A |
Dünyada ve Türkiye'deki çocuk , genç ve yaşlı sağlığı sorunlarını tanımlar | 19, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Halk Sağlığına Giriş | 1. kaynak sf 1- 17 6. kaynak sf 379-392 |
2 | Kadın Sağlığı | 1. kaynak sf 19-42 |
3 | Yaşlılarda Sağlık | 1. kaynak sf 453-490 |
4 | Kronik Hastalıklar ve Korunma Metodları-I | 1. kaynak sf 453-490 |
5 | Kronik Hastalıklar ve Korunma Metodları-II | 1. kaynak sf 125-153 |
6 | İş Sağlığında Fizyoterapi Uygulamaları | 1. kaynak sf 93-122 |
7 | Sağlıklı Beslenme ve Spor | 1. kaynak sf 411-451 |
8 | Üreme Sağlığı ve Aile Planlaması | 1. kaynak sf 43-65 |
9 | Koruyucu Ruh Sağlığı | 1. kaynak sf 43-65 |
10 | Enfeksiyonel Hastalıklar | 1. kaynak sf 205-266 |
11 | Çevre ve İş Sağlığı | 1. kaynak sf 205-266 |
12 | Çocuklarda Koruyucu Fizyoterapi Yaklaşımları | 1. kaynak sf 155-178 |
13 | Genel tekrar ve tartışma-I | https://www.thsk.gov.tr/ |
14 | Genel tekrar ve tartışma-II | https://www.thsk.gov.tr/ |
Kaynak |
1. Halk sağlığı, B. Piyal, Ankara 2011 2. Sabahat Tezcan, Epidemiyoloji: Tıbbi Araştırmaların Yöntembilimi 3. Çağatay Güler, Levent Akın; Halk Sağlığı 4. Avrupa ve Dünya Sağlık Raporları 5. Türkiye Halk Sağlığı Kurumu Stratejik Planları 6. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon , A. Karaduman, Ö. Tunca, 2016,Pelikan |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir. | | | X | | |
2 | PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar. | | | | | X |
3 | PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar. | | | | X | |
4 | PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir. | | | | X | |
5 | PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir. | | | | X | |
6 | PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | | | | X | |
7 | PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | | | | | X |
8 | PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder. | | | X | | |
9 | PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir. | X | | | | |
10 | PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | | | | X | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Rehberli Problem Çözme | 14 | 2 | 28 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 11 | 11 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 26 | 26 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 93 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(93/30) | 3 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
HALK SAĞLIĞINDA REHABİLİTASYON | PTR3174530 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Doğukan KURÇ |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Çağla ÖZGÖREN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Halk sağlığı yaklaşımını, çalışma alanlarını, sağlık sorunlarına halk sağlığı bakış açısını tartışmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Halk Sağlığına Giriş,Kadın Sağlığı,Yaşlılarda Sağlık ,Kronik Hastalıklar ve Korunma Metodları-I,Kronik Hastalıklar ve Korunma Metodları-II,İş Sağlığında Fizyoterapi Uygulamaları,Sağlıklı Beslenme ve Spor,Üreme Sağlığı ve Aile Planlaması,Koruyucu Ruh Sağlığı,Enfeksiyonel Hastalıklar,Çevre ve İş Sağlığı,Çocuklarda Koruyucu Fizyoterapi Yaklaşımları,Genel tekrar ve tartışma-I,Genel tekrar ve tartışma-II; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Halk sağlığı branşına ilişkin temel kavramları tartışır | 19, 9 | A |
Sağlıklı olmak ve sağlığı geliştirmek için gereken koşulları açıklar | 19, 9 | A |
Temel sağlık hizmetleri kapsamında yürütülen ülke halk sağlığı programlarını yorumlar | 19, 9 | A |
Bulaşıcı hastalıklarla mücadeleye ilişkin programları tanımlar | 19, 9 | A |
Toplumdaki özel grupların önemli/öncelikli sağlık sorunlarını halk sağlığı bakış açısıyla yorumlar | 19, 9 | A |
Dünyada ve Türkiye'deki çocuk , genç ve yaşlı sağlığı sorunlarını tanımlar | 19, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Halk Sağlığına Giriş | 1. kaynak sf 1- 17 6. kaynak sf 379-392 |
2 | Kadın Sağlığı | 1. kaynak sf 19-42 |
3 | Yaşlılarda Sağlık | 1. kaynak sf 453-490 |
4 | Kronik Hastalıklar ve Korunma Metodları-I | 1. kaynak sf 453-490 |
5 | Kronik Hastalıklar ve Korunma Metodları-II | 1. kaynak sf 125-153 |
6 | İş Sağlığında Fizyoterapi Uygulamaları | 1. kaynak sf 93-122 |
7 | Sağlıklı Beslenme ve Spor | 1. kaynak sf 411-451 |
8 | Üreme Sağlığı ve Aile Planlaması | 1. kaynak sf 43-65 |
9 | Koruyucu Ruh Sağlığı | 1. kaynak sf 43-65 |
10 | Enfeksiyonel Hastalıklar | 1. kaynak sf 205-266 |
11 | Çevre ve İş Sağlığı | 1. kaynak sf 205-266 |
12 | Çocuklarda Koruyucu Fizyoterapi Yaklaşımları | 1. kaynak sf 155-178 |
13 | Genel tekrar ve tartışma-I | https://www.thsk.gov.tr/ |
14 | Genel tekrar ve tartışma-II | https://www.thsk.gov.tr/ |
Kaynak |
1. Halk sağlığı, B. Piyal, Ankara 2011 2. Sabahat Tezcan, Epidemiyoloji: Tıbbi Araştırmaların Yöntembilimi 3. Çağatay Güler, Levent Akın; Halk Sağlığı 4. Avrupa ve Dünya Sağlık Raporları 5. Türkiye Halk Sağlığı Kurumu Stratejik Planları 6. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon , A. Karaduman, Ö. Tunca, 2016,Pelikan |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir. | | | X | | |
2 | PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar. | | | | | X |
3 | PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar. | | | | X | |
4 | PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir. | | | | X | |
5 | PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir. | | | | X | |
6 | PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | | | | X | |
7 | PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | | | | | X |
8 | PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder. | | | X | | |
9 | PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir. | X | | | | |
10 | PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | | | | X | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 11/10/2023 - 15:52Son Güncelleme Tarihi: 11/10/2023 - 15:55