Holistik fizyoterapi prensiplerini,fizyolojik cevaplarını ve uygulama tekniklerini değerlendirmektir.
Dersin İçeriği
Bu ders; Sağlıkta holistik yaklaşım,Sujok tekniğinin temel sistemi,Sujok ve kas iskelet sistemi,Sujok ve organlar,Sujok uygulaması,Craniosacral osteopati,Genel Tekrar,Craniosacral osteopati ve fizyoterapi,Craniosacral uygulama,Enerji beden ve anatomisi,Enerji terapilerindeki değişkenler,Enerji terapi uygulamaları,Fizyoterapide eterik yağlar ve kullanımı,Tedavi teknikleri ve değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Fizyoterapide Sujok yönteminin önemini etkilerini ve endikasyonlarını tartışır
6, 9
A
Craniosakral osteopatiyi açıklar.
6, 9
A
Craniosacral osteopatinin kas iskelet sistemi üzerine ve iç organlara etkilerini tanımlar.
6, 9
A
Enerji terapilerinden örnekler gösterir.
6, 9
A
Fizyoterapide enerji terapilerinin etkilerini ve endikasyonlarını açıklar.
1- Hiroshi Sakagami’Alternative Medicine’ 2012 Croatia 2-Loulou Brown ‘ Alternative Medicine’ 1999 3-Donal O’Mathuna,Walter L. Larimore’ Alternative Medicine’ 2006 4- Wilhelm ZA, Refleksoloji,Dharma 2003 5- Lagatree KM, Feng Shui,Akaşa, 2010 6- Woo PJ, Sujok Seed Therapy, 2000
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar.
X
3
PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar.
X
4
PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir.
X
5
PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
7
PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder.
X
9
PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir.
X
10
PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
40
Genel Sınavın Başarıya Oranı
60
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
3
42
Rehberli Problem Çözme
14
3
42
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
0
0
0
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
1
6
6
Genel Sınav ve Hazırlığı
1
7
7
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
97
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(97/30)
3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
HOLİSTİK FİZYOTERAPİ
PTR3174580
Güz Dönemi
1+2
2
3
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Türü
Programa Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Prof.Dr. Ayşe Nur TUNALI VAN DEN BERG
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Holistik fizyoterapi prensiplerini,fizyolojik cevaplarını ve uygulama tekniklerini değerlendirmektir.
Dersin İçeriği
Bu ders; Sağlıkta holistik yaklaşım,Sujok tekniğinin temel sistemi,Sujok ve kas iskelet sistemi,Sujok ve organlar,Sujok uygulaması,Craniosacral osteopati,Genel Tekrar,Craniosacral osteopati ve fizyoterapi,Craniosacral uygulama,Enerji beden ve anatomisi,Enerji terapilerindeki değişkenler,Enerji terapi uygulamaları,Fizyoterapide eterik yağlar ve kullanımı,Tedavi teknikleri ve değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Fizyoterapide Sujok yönteminin önemini etkilerini ve endikasyonlarını tartışır
6, 9
A
Craniosakral osteopatiyi açıklar.
6, 9
A
Craniosacral osteopatinin kas iskelet sistemi üzerine ve iç organlara etkilerini tanımlar.
6, 9
A
Enerji terapilerinden örnekler gösterir.
6, 9
A
Fizyoterapide enerji terapilerinin etkilerini ve endikasyonlarını açıklar.
1- Hiroshi Sakagami’Alternative Medicine’ 2012 Croatia 2-Loulou Brown ‘ Alternative Medicine’ 1999 3-Donal O’Mathuna,Walter L. Larimore’ Alternative Medicine’ 2006 4- Wilhelm ZA, Refleksoloji,Dharma 2003 5- Lagatree KM, Feng Shui,Akaşa, 2010 6- Woo PJ, Sujok Seed Therapy, 2000
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar.
X
3
PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar.
X
4
PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir.
X
5
PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
7
PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder.
X
9
PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir.
X
10
PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.