Engel, özür yada bozukluk durumunda bireyin psikososyal durumunun anlaşılabilmesini sağlamak, psikososyal sürece etki eden durumları kavratmak ve fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında karşılaşılabilecek psikososyal problemleri göz önüne alarak rehabilitasyon programını düzenleme becerisini kazandırmaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Psikososyal Rehabilitasyon Temel kavramlar,Kazalar, Stres ve Post Travmatik Stres Sendromu,Şiddet Sonrası Psikososyal Rehabilitasyon,Travma Sonrası Uyum Aşamaları,Görme Engellilerde Psikososyal Rehabilitasyon,İşitme Engellilerde Psikososyal Rehabilitasyon,Fiziksel Engellilerde Psikososyal Rehabilitasyon,Nörolojik Hastalıklarda Psikososyal Rehabilitasyon,Pediatrik Popülasyonda Psikososyal Rehabilitasyon,Geriatrik Psikososyal Rehabilitasyon,Spor Yaralanmaları ve Aşırı Yüklenmede Psikososyal Rehabilitasyon,Amputelerde Psikososyal Rehabilitasyon,Psikososyal Rehabilitasyonda ICF Değerlendirme,Psikososyal Rehabilitasyon Biz ne Yapıyoruz; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Görme, işitme, fiziksel engellilerde, nörolojik hastalıklarında ve farklı yaş gruplarında rehabilitasyon yaklaşımlarını açıklar
10, 9
C
Psikososyal rehabilitasyonu ve temel prensiplerini tanımlar
9
C
Kazalar, stres, post travmatik stres sendromu ve travma sonrası uyum aşamalarını açıklar
3, 9
C
Geriatrik, ampute, şizofrenik ve şiddet sonrası dönemdeki bireylerde, engelli çocukların ailelerinde psikososyal rehabilitasyon yaklaşımlarını açıklar
13, 9
C
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Spor Yaralanmaları ve Aşırı Yüklenmede Psikososyal Rehabilitasyon
Mebis notları
12
Amputelerde Psikososyal Rehabilitasyon
Mebis notları
13
Psikososyal Rehabilitasyonda ICF Değerlendirme
Mebis notları
14
Psikososyal Rehabilitasyon Biz ne Yapıyoruz
Mebis notları ve makale örneği
Kaynak
Mebis notları
Literatür ve Makale bilgisi
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar.
3
PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar.
4
PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir.
X
5
PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
7
PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder.
X
9
PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir.
10
PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
40
Genel Sınavın Başarıya Oranı
60
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
2
28
Rehberli Problem Çözme
0
0
0
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
0
0
0
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
1
7
7
Genel Sınav ve Hazırlığı
1
14
14
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
49
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(49/30)
2
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
PSİKOSOSYAL REHABİLİTASYON
-
Güz Dönemi
2+0
2
2
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Koordinatörü
Öğr.Gör. Simay AKDEMİR
Dersi Verenler
Öğr.Gör. Simay AKDEMİR
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Engel, özür yada bozukluk durumunda bireyin psikososyal durumunun anlaşılabilmesini sağlamak, psikososyal sürece etki eden durumları kavratmak ve fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında karşılaşılabilecek psikososyal problemleri göz önüne alarak rehabilitasyon programını düzenleme becerisini kazandırmaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Psikososyal Rehabilitasyon Temel kavramlar,Kazalar, Stres ve Post Travmatik Stres Sendromu,Şiddet Sonrası Psikososyal Rehabilitasyon,Travma Sonrası Uyum Aşamaları,Görme Engellilerde Psikososyal Rehabilitasyon,İşitme Engellilerde Psikososyal Rehabilitasyon,Fiziksel Engellilerde Psikososyal Rehabilitasyon,Nörolojik Hastalıklarda Psikososyal Rehabilitasyon,Pediatrik Popülasyonda Psikososyal Rehabilitasyon,Geriatrik Psikososyal Rehabilitasyon,Spor Yaralanmaları ve Aşırı Yüklenmede Psikososyal Rehabilitasyon,Amputelerde Psikososyal Rehabilitasyon,Psikososyal Rehabilitasyonda ICF Değerlendirme,Psikososyal Rehabilitasyon Biz ne Yapıyoruz; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Görme, işitme, fiziksel engellilerde, nörolojik hastalıklarında ve farklı yaş gruplarında rehabilitasyon yaklaşımlarını açıklar
10, 9
C
Psikososyal rehabilitasyonu ve temel prensiplerini tanımlar
9
C
Kazalar, stres, post travmatik stres sendromu ve travma sonrası uyum aşamalarını açıklar
3, 9
C
Geriatrik, ampute, şizofrenik ve şiddet sonrası dönemdeki bireylerde, engelli çocukların ailelerinde psikososyal rehabilitasyon yaklaşımlarını açıklar
13, 9
C
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Spor Yaralanmaları ve Aşırı Yüklenmede Psikososyal Rehabilitasyon
Mebis notları
12
Amputelerde Psikososyal Rehabilitasyon
Mebis notları
13
Psikososyal Rehabilitasyonda ICF Değerlendirme
Mebis notları
14
Psikososyal Rehabilitasyon Biz ne Yapıyoruz
Mebis notları ve makale örneği
Kaynak
Mebis notları
Literatür ve Makale bilgisi
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar.
3
PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar.
4
PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir.
X
5
PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
7
PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder.
X
9
PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir.
10
PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.