Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
HALK SAĞLIĞI | FTR3167000 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Emre DANSUK |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Emre DANSUK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Halk sağlığı yaklaşımını, çalışma alanlarını, sağlık sorunlarına halk sağlığı bakış açısını tartışabilmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Halk Sağlığına Giriş, Halk sağlığı branşının temel felsefesi, kapsamı ve ilkeleri,Sağlıklı beslenme ve spor,Beslenme durumunun iyileştirilmesi,Üreme sağlığı/aile planlaması,Kadın sağlığı,Bulaşıcı hastalıklar,Çocuk sağlığı,Çocuk sağlığı, Yaşlı sağlığı,Kronik hastalıklar,Ruh sağlığı ve sosyal sağlık, Çevre ve iş sağlığı,Genel tekrar ve tartışma; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Halk sağlığı branşına ilişkin temel kavramları tartışır. | 16, 9 | C |
2. Sağlıklı olmak ve sağlığı geliştirmek için gereken koşulları açıklar. | 19, 9 | C |
3. Temel sağlık hizmetleri kapsamında yürütülen ülke halk sağlığı programlarını yorumlar. | 16, 9 | C |
4. Bulaşıcı hastalıklarla mücadeleye ilişkin programları tanımlar. | 16, 9 | C |
5. Toplumdaki özel grupların önemli/öncelikli sağlık sorunlarını halk sağlığı bakış açısıyla yorumlar. | 16, 9 | C |
6. Dünyada ve Türkiye'deki çocuk , genç ve yaşlı sağlığı sorunlarını tanımlar. | 16, 9 | C |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | C: Çoktan Seçmeli Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Halk Sağlığına Giriş | 1. kaynak sf 1- 17
6. kaynak sf 379-392 |
2 | Halk sağlığı branşının temel felsefesi, kapsamı ve ilkeleri | 1. kaynak sf 19-42 |
3 | Sağlıklı beslenme ve spor | 1. kaynak sf 453-490 |
4 | Beslenme durumunun iyileştirilmesi | 1. kaynak sf 453-490 |
5 | Üreme sağlığı/aile planlaması | 1. kaynak sf 125-153 |
6 | Kadın sağlığı | 1. kaynak sf 93-122 |
7 | Bulaşıcı hastalıklar | 1. kaynak sf 411-451 |
8 | Çocuk sağlığı | 1. kaynak sf 43-65 |
9 | Çocuk sağlığı | 1. kaynak sf 43-65 |
10 | Yaşlı sağlığı | 1. kaynak sf 205-266 |
11 | Kronik hastalıklar | 1. kaynak sf 205-266 |
12 | Ruh sağlığı ve sosyal sağlık | 1. kaynak sf 155-178 |
13 | Çevre ve iş sağlığı | 1. kaynak sf 229-272 |
14 | Genel tekrar ve tartışma | 7 |
Kaynak |
Mebis ders notları |
1. Halk sağlığı, B. Piyal, Ankara 2011
2. Sabahat Tezcan, Epidemiyoloji: Tıbbi Araştırmaların Yöntembilimi
3. Çağatay Güler, Levent Akın; Halk Sağlığı
4. Avrupa ve Dünya Sağlık Raporları
5. Türkiye Halk Sağlığı Kurumu Stratejik Planları
6. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon , A. Karaduöam, Ö. Tunca, 2016,Pelikan
7. https://www.thsk.gov.tr/ |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir. | | | X | | |
2 | PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar. | | | X | | |
3 | PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar. | | | X | | |
4 | PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir. | | | X | | |
5 | PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir. | | | | X | |
6 | PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | | | X | | |
7 | PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | | | | X | |
8 | PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder. | | | | | |
9 | PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir. | | | X | | |
10 | PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | | | | X | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Rehberli Problem Çözme | 14 | 2 | 28 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 11 | 11 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 26 | 26 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 93 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(93/30) | 3 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
HALK SAĞLIĞI | FTR3167000 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Emre DANSUK |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Emre DANSUK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Halk sağlığı yaklaşımını, çalışma alanlarını, sağlık sorunlarına halk sağlığı bakış açısını tartışabilmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Halk Sağlığına Giriş, Halk sağlığı branşının temel felsefesi, kapsamı ve ilkeleri,Sağlıklı beslenme ve spor,Beslenme durumunun iyileştirilmesi,Üreme sağlığı/aile planlaması,Kadın sağlığı,Bulaşıcı hastalıklar,Çocuk sağlığı,Çocuk sağlığı, Yaşlı sağlığı,Kronik hastalıklar,Ruh sağlığı ve sosyal sağlık, Çevre ve iş sağlığı,Genel tekrar ve tartışma; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Halk sağlığı branşına ilişkin temel kavramları tartışır. | 16, 9 | C |
2. Sağlıklı olmak ve sağlığı geliştirmek için gereken koşulları açıklar. | 19, 9 | C |
3. Temel sağlık hizmetleri kapsamında yürütülen ülke halk sağlığı programlarını yorumlar. | 16, 9 | C |
4. Bulaşıcı hastalıklarla mücadeleye ilişkin programları tanımlar. | 16, 9 | C |
5. Toplumdaki özel grupların önemli/öncelikli sağlık sorunlarını halk sağlığı bakış açısıyla yorumlar. | 16, 9 | C |
6. Dünyada ve Türkiye'deki çocuk , genç ve yaşlı sağlığı sorunlarını tanımlar. | 16, 9 | C |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | C: Çoktan Seçmeli Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Halk Sağlığına Giriş | 1. kaynak sf 1- 17
6. kaynak sf 379-392 |
2 | Halk sağlığı branşının temel felsefesi, kapsamı ve ilkeleri | 1. kaynak sf 19-42 |
3 | Sağlıklı beslenme ve spor | 1. kaynak sf 453-490 |
4 | Beslenme durumunun iyileştirilmesi | 1. kaynak sf 453-490 |
5 | Üreme sağlığı/aile planlaması | 1. kaynak sf 125-153 |
6 | Kadın sağlığı | 1. kaynak sf 93-122 |
7 | Bulaşıcı hastalıklar | 1. kaynak sf 411-451 |
8 | Çocuk sağlığı | 1. kaynak sf 43-65 |
9 | Çocuk sağlığı | 1. kaynak sf 43-65 |
10 | Yaşlı sağlığı | 1. kaynak sf 205-266 |
11 | Kronik hastalıklar | 1. kaynak sf 205-266 |
12 | Ruh sağlığı ve sosyal sağlık | 1. kaynak sf 155-178 |
13 | Çevre ve iş sağlığı | 1. kaynak sf 229-272 |
14 | Genel tekrar ve tartışma | 7 |
Kaynak |
Mebis ders notları |
1. Halk sağlığı, B. Piyal, Ankara 2011
2. Sabahat Tezcan, Epidemiyoloji: Tıbbi Araştırmaların Yöntembilimi
3. Çağatay Güler, Levent Akın; Halk Sağlığı
4. Avrupa ve Dünya Sağlık Raporları
5. Türkiye Halk Sağlığı Kurumu Stratejik Planları
6. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon , A. Karaduöam, Ö. Tunca, 2016,Pelikan
7. https://www.thsk.gov.tr/ |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir. | | | X | | |
2 | PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar. | | | X | | |
3 | PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar. | | | X | | |
4 | PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir. | | | X | | |
5 | PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir. | | | | X | |
6 | PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | | | X | | |
7 | PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | | | | X | |
8 | PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder. | | | | | |
9 | PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir. | | | X | | |
10 | PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | | | | X | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:06Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:08