Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
PULMONER FİZYOTERAPİ | FTR3120400 | Güz Dönemi | 1+2 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Burak MENEK |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Ayşe Nur TUNALI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Pulmoner fizyoterapi ve rehabilitasyon tekniklerinin temel prensiplerini ve solunum sistemi bozukluklarına yol açan patolojileri, fizyoterapi ve rehabilitasyon yaklaşımlarını değerlendirmektir.
|
Dersin İçeriği | Bu ders; Pulmoner Rehabilitasyona Giriş,Pulmoner Anatomi ve Fizyoloji
,Pulmoner Hastalıklar: COPD + Asthma,Pulmoner Hastalıklar: Kistik Fibrozis + Bronşektazi + Amfizem
,Pulmoner Değerlendirme + Uygulama,Solunum Egzersizleri+ Uygulama
,Havayolu Temizleme Teknikleri +Postural Drenaj+ Uygulama,Aktif Solunum Teknikleri Döngüsü (ASTD) + Uygulama
,Pulmoner Rehabilitasyonda Egzersiz Eğitimi,Yoğun Bakım Fizyoterapisi
,Göğüs Cerrahisi Sonrası Pulmoner Rehabilitasyon
,Solunum Kas Eğitimi + Pulmoner Rehabilitasyonda Yardımcı Cihazlar
,Pulmoner Rehabilitasyon / Vaka Tartışması
,Genel Uygulama; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Pulmoner sistem problemleri ve tedavi yaklaşımlarını ifade eder. | 10, 11, 13, 15, 3, 9 | A, C, M |
Hastanın bireysel gereksinimlerine ve koşullarına uygun tedavi yöntemlerini belirler | 10, 11, 9 | A, C, M |
Pulmoner fizyoterapi ve rehabilitasyon yöntemlerini tartışır. | 10, 11, 9 | A, C, M |
Pulmoner sistem patolojilerinde rehabilitasyon programını yapılandırır. | 10, 11, 9 | A, C, M |
Farklı yaş gruplarına göre fizyoterapi ve rehabilitasyon programını planlar. | 10, 11, 9 | A, C, M |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, C: Çoktan Seçmeli Sınav, M: Objektif Yapılandırılmış Klinik Sınavlar |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Pulmoner Rehabilitasyona Giriş | Mebis Notları |
2 | Pulmoner Anatomi ve Fizyoloji
| Mebis Notları |
3 | Pulmoner Hastalıklar: COPD + Asthma | Mebis Notları |
4 | Pulmoner Hastalıklar: Kistik Fibrozis + Bronşektazi + Amfizem
| Mebis Notları |
5 | Pulmoner Değerlendirme + Uygulama | Mebis Notları |
6 | Solunum Egzersizleri+ Uygulama
| Mebis Notları |
7 | Havayolu Temizleme Teknikleri +Postural Drenaj+ Uygulama | Mebis Notları |
8 | Aktif Solunum Teknikleri Döngüsü (ASTD) + Uygulama
| Mebis Notları |
9 | Pulmoner Rehabilitasyonda Egzersiz Eğitimi | Mebis Notları |
10 | Yoğun Bakım Fizyoterapisi
| Mebis Notları |
11 | Göğüs Cerrahisi Sonrası Pulmoner Rehabilitasyon
| Mebis Notları |
12 | Solunum Kas Eğitimi + Pulmoner Rehabilitasyonda Yardımcı Cihazlar
| Mebis Notları |
13 | Pulmoner Rehabilitasyon / Vaka Tartışması
| Mebis Notları |
14 | Genel Uygulama | Mebis Notları |
Kaynak |
Mebis Notları |
1. Guidelines for Pulmonary Rehabilition Programes: by AACVPR Mar 25 2019
2. Pulmonary Rehabilitation: Claudio F. Donner, Niclino Ambrosinoo, Roger S GoldsteinTalor and Francis Group 2022
3. Textbook of Pulmonary Rehabilitation : Enric Clini, Anne E.Holland et al Springer . 2017
4. Pulmonary Rehabilitation:Physiotherapy Management in Acute and Chronic Lung Diseases Lambert Academic Publishing 2020
5. Pulmoner Rehabilitasyon Editor Prof. Dr. Hülya Harutoğlu Hipokrat Yayıncılık 2019
|
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir. | | | X | | |
2 | PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar. | | | X | | |
3 | PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar. | | | X | | |
4 | PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir. | | | X | | |
5 | PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir. | | | X | | |
6 | PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | | X | | | |
7 | PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | | | X | | |
8 | PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder. | | X | | | |
9 | PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir. | | | X | | |
10 | PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | | | | X | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 14 | 3 | 42 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 15 | 15 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 119 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(119/30) | 4 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
PULMONER FİZYOTERAPİ | FTR3120400 | Güz Dönemi | 1+2 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Burak MENEK |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Ayşe Nur TUNALI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Pulmoner fizyoterapi ve rehabilitasyon tekniklerinin temel prensiplerini ve solunum sistemi bozukluklarına yol açan patolojileri, fizyoterapi ve rehabilitasyon yaklaşımlarını değerlendirmektir.
|
Dersin İçeriği | Bu ders; Pulmoner Rehabilitasyona Giriş,Pulmoner Anatomi ve Fizyoloji
,Pulmoner Hastalıklar: COPD + Asthma,Pulmoner Hastalıklar: Kistik Fibrozis + Bronşektazi + Amfizem
,Pulmoner Değerlendirme + Uygulama,Solunum Egzersizleri+ Uygulama
,Havayolu Temizleme Teknikleri +Postural Drenaj+ Uygulama,Aktif Solunum Teknikleri Döngüsü (ASTD) + Uygulama
,Pulmoner Rehabilitasyonda Egzersiz Eğitimi,Yoğun Bakım Fizyoterapisi
,Göğüs Cerrahisi Sonrası Pulmoner Rehabilitasyon
,Solunum Kas Eğitimi + Pulmoner Rehabilitasyonda Yardımcı Cihazlar
,Pulmoner Rehabilitasyon / Vaka Tartışması
,Genel Uygulama; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Pulmoner sistem problemleri ve tedavi yaklaşımlarını ifade eder. | 10, 11, 13, 15, 3, 9 | A, C, M |
Hastanın bireysel gereksinimlerine ve koşullarına uygun tedavi yöntemlerini belirler | 10, 11, 9 | A, C, M |
Pulmoner fizyoterapi ve rehabilitasyon yöntemlerini tartışır. | 10, 11, 9 | A, C, M |
Pulmoner sistem patolojilerinde rehabilitasyon programını yapılandırır. | 10, 11, 9 | A, C, M |
Farklı yaş gruplarına göre fizyoterapi ve rehabilitasyon programını planlar. | 10, 11, 9 | A, C, M |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, C: Çoktan Seçmeli Sınav, M: Objektif Yapılandırılmış Klinik Sınavlar |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Pulmoner Rehabilitasyona Giriş | Mebis Notları |
2 | Pulmoner Anatomi ve Fizyoloji
| Mebis Notları |
3 | Pulmoner Hastalıklar: COPD + Asthma | Mebis Notları |
4 | Pulmoner Hastalıklar: Kistik Fibrozis + Bronşektazi + Amfizem
| Mebis Notları |
5 | Pulmoner Değerlendirme + Uygulama | Mebis Notları |
6 | Solunum Egzersizleri+ Uygulama
| Mebis Notları |
7 | Havayolu Temizleme Teknikleri +Postural Drenaj+ Uygulama | Mebis Notları |
8 | Aktif Solunum Teknikleri Döngüsü (ASTD) + Uygulama
| Mebis Notları |
9 | Pulmoner Rehabilitasyonda Egzersiz Eğitimi | Mebis Notları |
10 | Yoğun Bakım Fizyoterapisi
| Mebis Notları |
11 | Göğüs Cerrahisi Sonrası Pulmoner Rehabilitasyon
| Mebis Notları |
12 | Solunum Kas Eğitimi + Pulmoner Rehabilitasyonda Yardımcı Cihazlar
| Mebis Notları |
13 | Pulmoner Rehabilitasyon / Vaka Tartışması
| Mebis Notları |
14 | Genel Uygulama | Mebis Notları |
Kaynak |
Mebis Notları |
1. Guidelines for Pulmonary Rehabilition Programes: by AACVPR Mar 25 2019
2. Pulmonary Rehabilitation: Claudio F. Donner, Niclino Ambrosinoo, Roger S GoldsteinTalor and Francis Group 2022
3. Textbook of Pulmonary Rehabilitation : Enric Clini, Anne E.Holland et al Springer . 2017
4. Pulmonary Rehabilitation:Physiotherapy Management in Acute and Chronic Lung Diseases Lambert Academic Publishing 2020
5. Pulmoner Rehabilitasyon Editor Prof. Dr. Hülya Harutoğlu Hipokrat Yayıncılık 2019
|
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir. | | | X | | |
2 | PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar. | | | X | | |
3 | PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar. | | | X | | |
4 | PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir. | | | X | | |
5 | PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir. | | | X | | |
6 | PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | | X | | | |
7 | PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | | | X | | |
8 | PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder. | | X | | | |
9 | PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir. | | | X | | |
10 | PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | | | | X | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:06Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:08