Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
ENGELLİLİK VE YAŞAM | FTR1174060 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Mehmet Salih TAN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Emre DANSUK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Engelli bireyin yaşam kalitesini artırmak, toplumun engelliliğe dair anlayışını geliştirmek, olumsuz algılara karşı koymak ve bireylerin karşılaştıkları engellerin ortadan kaldırılmasında farkındalık sağlama ve sorumluluk alma bilincini oluşturmak. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Engellilik ve Etik,Sağlık Sınıflandırma Sistemi ,Engelli Kültürü,Engellinin Aile Yaşantısı ve Sosyal Uyumu,Engelli Hakları,Engelli İstihdamı,Engellilerde Fiziksel Aktivite,Engellilerde Yardımcı Gereçler,Engellilerde Yaşam Kalitesi,Toplum Temelli Rehabilitasyon,Engellilik ve Kentsel Yaşam,Engelli Dostu Kentler ve Ülkeler,Genel Tekrar,Genel Tekrar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Engellilik kavramını tanımlar, engellilik sınıflamasını ayırt eder | 10, 9 | A |
Engelli kültürünü ve engellinin sosyal uyumunu açıklar. | 16, 9 | A |
Engelli hakları ve iş olanaklarını açıklar | 10, 9 | A |
Engelli bireylerin topluma katılımının arttırılması için gerekli düzenlemeleri yapar | 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Engellilik ve Etik | MEBİS Notları |
2 | Sağlık Sınıflandırma Sistemi | MEBİS Notları |
3 | Engelli Kültürü | MEBİS Notları |
4 | Engellinin Aile Yaşantısı ve Sosyal Uyumu | MEBİS Notları |
5 | Engelli Hakları | MEBİS Notları |
6 | Engelli İstihdamı | MEBİS Notları |
7 | Engellilerde Fiziksel Aktivite | MEBİS Notları |
8 | Engellilerde Yardımcı Gereçler | MEBİS Notları |
9 | Engellilerde Yaşam Kalitesi | MEBİS Notları |
10 | Toplum Temelli Rehabilitasyon | MEBİS Notları |
11 | Engellilik ve Kentsel Yaşam | MEBİS Notları |
12 | Engelli Dostu Kentler ve Ülkeler | MEBİS Notları |
13 | Genel Tekrar | MEBİS Notları |
14 | Genel Tekrar | MEBİS Notları |
Kaynak |
Bilgin, K. U. (2008). Özürlülerin çalışma hayatındaki sorunları ve çözüm önerileri
Birleşmiş Milletler Özürlü Kişilerin Hakları Sözleşmesi. (2008). T.C. Başbakanlık Özürlüler İdaresi Başkanlığı. Ankara.
|
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir. | | | X | | |
2 | PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar. | | | X | | |
3 | PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar. | | | | | |
4 | PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir. | | | | X | |
5 | PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir. | | | X | | |
6 | PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | | | | X | |
7 | PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | | | | X | |
8 | PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder. | | X | | | |
9 | PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir. | | | | X | |
10 | PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | | | | X | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 1 | 4 | 4 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 1 | 6 | 6 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 15 | 15 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 63 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(63/30) | 2 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
ENGELLİLİK VE YAŞAM | FTR1174060 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Mehmet Salih TAN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Emre DANSUK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Engelli bireyin yaşam kalitesini artırmak, toplumun engelliliğe dair anlayışını geliştirmek, olumsuz algılara karşı koymak ve bireylerin karşılaştıkları engellerin ortadan kaldırılmasında farkındalık sağlama ve sorumluluk alma bilincini oluşturmak. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Engellilik ve Etik,Sağlık Sınıflandırma Sistemi ,Engelli Kültürü,Engellinin Aile Yaşantısı ve Sosyal Uyumu,Engelli Hakları,Engelli İstihdamı,Engellilerde Fiziksel Aktivite,Engellilerde Yardımcı Gereçler,Engellilerde Yaşam Kalitesi,Toplum Temelli Rehabilitasyon,Engellilik ve Kentsel Yaşam,Engelli Dostu Kentler ve Ülkeler,Genel Tekrar,Genel Tekrar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Engellilik kavramını tanımlar, engellilik sınıflamasını ayırt eder | 10, 9 | A |
Engelli kültürünü ve engellinin sosyal uyumunu açıklar. | 16, 9 | A |
Engelli hakları ve iş olanaklarını açıklar | 10, 9 | A |
Engelli bireylerin topluma katılımının arttırılması için gerekli düzenlemeleri yapar | 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Engellilik ve Etik | MEBİS Notları |
2 | Sağlık Sınıflandırma Sistemi | MEBİS Notları |
3 | Engelli Kültürü | MEBİS Notları |
4 | Engellinin Aile Yaşantısı ve Sosyal Uyumu | MEBİS Notları |
5 | Engelli Hakları | MEBİS Notları |
6 | Engelli İstihdamı | MEBİS Notları |
7 | Engellilerde Fiziksel Aktivite | MEBİS Notları |
8 | Engellilerde Yardımcı Gereçler | MEBİS Notları |
9 | Engellilerde Yaşam Kalitesi | MEBİS Notları |
10 | Toplum Temelli Rehabilitasyon | MEBİS Notları |
11 | Engellilik ve Kentsel Yaşam | MEBİS Notları |
12 | Engelli Dostu Kentler ve Ülkeler | MEBİS Notları |
13 | Genel Tekrar | MEBİS Notları |
14 | Genel Tekrar | MEBİS Notları |
Kaynak |
Bilgin, K. U. (2008). Özürlülerin çalışma hayatındaki sorunları ve çözüm önerileri
Birleşmiş Milletler Özürlü Kişilerin Hakları Sözleşmesi. (2008). T.C. Başbakanlık Özürlüler İdaresi Başkanlığı. Ankara.
|
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir. | | | X | | |
2 | PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar. | | | X | | |
3 | PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar. | | | | | |
4 | PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir. | | | | X | |
5 | PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir. | | | X | | |
6 | PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | | | | X | |
7 | PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | | | | X | |
8 | PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder. | | X | | | |
9 | PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir. | | | | X | |
10 | PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | | | | X | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:06Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:08