Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
KARİYER PLANLAMA | NRS1114394 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Vildan ÇAKAR |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Vildan ÇAKAR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öz farkındalık ve kariyer geliştirme stratejileri doğrultusunda gelecek hedefleri ile uyumlu kariyer planlama yapabilen ve gelişime açık bireyler yetiştirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin tanıtılması, kariyerle ilgili temel kavramlar,Kariyer gelişim kuramları,Kariyer planlama süreci ve aşamaları,Kariyer planlama modelleri, kariyer sürecinde yaşanan güçlükler,Çalışma Hayatına Giriş: Özgeçmiş hazırlama, iş görüşmesi,Kariyer danışmanlığı ,Girişimcilik,Ara Sınav,Hemşirelikte kariyer alanları,Kariyer süreci deneyim paylaşımı-1,Kariyer süreci deneyim paylaşımı-2,Kariyer süreci deneyim paylaşımı-3,Kariyer süreci deneyim paylaşımı-4,Kariyer süreci deneyim paylaşımı-5,Genel Sınav; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Kariyerle ilgili temel kavramları tanımlar. | 10, 16, 9 | A |
2. Bireysel ve profesyonel özelliklerini belirler. | 10, 16, 9 | A |
3. Güçlü ve geliştirmeye açık özelliklerini belirler. | 10, 16, 9 | A |
4. Kariyer planlama süreci ve aşamalarını açıklar. | 10, 16, 9 | A |
5. Kariyer planlama sürecine uygun olarak kariyer gelişim planı hazırlar. | 10, 16, 9 | A |
6. Bireysel ve profesyonel özelliklerine ilişkin özgeçmiş hazırlar. | 10, 16, 9 | A |
7. İş görüşmesine ilişkin temel bilgileri açıklar. | 10, 16, 9 | A |
8. Hemşirelikte kariyer alanlarını belirler. | 10, 16, 9 | A |
9. Sektör çalışanlarının deneyimlerini analiz eder. | 10, 16, 9 | A |
10. Girişimciliğin kariyer planlama ve geliştirmeye etkisini tartışır. | 10, 16, 9 | A |
11. Kariyer danışmanlığı çalışmalarının kariyer planlama ve geliştirmeye etkisini tartışır. | 10, 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Dersin tanıtılması, kariyerle ilgili temel kavramlar | MEBIS notu |
2 | Kariyer gelişim kuramları | MEBIS notu |
3 | Kariyer planlama süreci ve aşamaları | MEBIS notu |
4 | Kariyer planlama modelleri, kariyer sürecinde yaşanan güçlükler | MEBIS notu |
5 | Çalışma Hayatına Giriş: Özgeçmiş hazırlama, iş görüşmesi | MEBIS notu |
6 | Kariyer danışmanlığı | MEBIS notu |
7 | Girişimcilik | MEBIS notu |
8 | Ara Sınav | |
9 | Hemşirelikte kariyer alanları | MEBIS notu |
10 | Kariyer süreci deneyim paylaşımı-1 | MEBIS notu |
11 | Kariyer süreci deneyim paylaşımı-2 | MEBIS notu |
12 | Kariyer süreci deneyim paylaşımı-3 | MEBIS notu |
13 | Kariyer süreci deneyim paylaşımı-4 | MEBIS notu |
14 | Kariyer süreci deneyim paylaşımı-5 | MEBIS notu |
15 | Genel Sınav | |
Kaynak |
1. Öztemel K. Kariyer Geliştirme ve Planlama, 4. Baskı, Ağustos 2022, Pegem Akademi, Ankara.
2. Taş A, Aytaç T (Ed). Kariyer Geliştirme ve Planlama: Kuram Yöntem Uygulama, 1. Baskı, 2021, Anı Yayıncılık, Ankara.
3. Vatan F, Bayık Temel A. Hemşirelikte Kariyer Geliştirmede Yeni Bir Yaklaşım: Yönderlik. Ege Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Dergisi 28 (2) : 79-89, 2012.
4. Arslan H, Konuk Şener D. Hemşirelikte Yeni ve Önemli Bir Kavram: Girişimcilik. İ.Ü.F.N. Hem. Derg (2012) Cilt 20 - Sayı 2: 140-145.
5. Bahar A ve ark. Hemşirelik Öğrencilerinde Girişimcilik Düzeyi ve Etkileyen Faktörlerin Belirlenmesi. Acibadem Universitesi Saglik Bilimleri Dergisi · January 2020.
6. MEBIS notu |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | PY-1. Birey, aile ve toplumun sağlık gereksinimlerini bireysel ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılayabilecek gerekli bilgiye sahiptir. | | | | | |
2 | PY-2. Sağlığı korumak, geliştirmek ve sağlıktan sapma durumlarında hemşirelik bakımını gerçekleştirecek becerilere sahiptir. | | | | | |
3 | PY-3. Çağdaş birey ve meslek üyesi olması gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir. | | | | | X |
4 | PY-4. Hemşirelik bakımı bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına doğrultusunda yürütür. | | | | | |
5 | PY-5. Hemşirelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. | | | | | |
6 | PY-6. Hemşirelik bakımında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır. | | | | | |
7 | PY-7. Birey, aile ve topluma sağlık eğitimi ve danışmanlık yapar. | | | | | |
8 | PY-8. Yönetsel rolü doğrultusunda bireysel ve ekip üyesi olarak yönetim faaliyetlerini izler. | | | | | |
9 | PY-9. Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | | | | | |
10 | PY-10. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak uluslararası literatüre ulaşır ve yazılı, sözlü iletişim kurar. | | | | | |
11 | PY-11. Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir. | | | | | X |
12 | PY-12. Yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar. | | | | | X |
13 | PY-13. Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
| | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
KARİYER PLANLAMA | NRS1114394 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Vildan ÇAKAR |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Vildan ÇAKAR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öz farkındalık ve kariyer geliştirme stratejileri doğrultusunda gelecek hedefleri ile uyumlu kariyer planlama yapabilen ve gelişime açık bireyler yetiştirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin tanıtılması, kariyerle ilgili temel kavramlar,Kariyer gelişim kuramları,Kariyer planlama süreci ve aşamaları,Kariyer planlama modelleri, kariyer sürecinde yaşanan güçlükler,Çalışma Hayatına Giriş: Özgeçmiş hazırlama, iş görüşmesi,Kariyer danışmanlığı ,Girişimcilik,Ara Sınav,Hemşirelikte kariyer alanları,Kariyer süreci deneyim paylaşımı-1,Kariyer süreci deneyim paylaşımı-2,Kariyer süreci deneyim paylaşımı-3,Kariyer süreci deneyim paylaşımı-4,Kariyer süreci deneyim paylaşımı-5,Genel Sınav; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Kariyerle ilgili temel kavramları tanımlar. | 10, 16, 9 | A |
2. Bireysel ve profesyonel özelliklerini belirler. | 10, 16, 9 | A |
3. Güçlü ve geliştirmeye açık özelliklerini belirler. | 10, 16, 9 | A |
4. Kariyer planlama süreci ve aşamalarını açıklar. | 10, 16, 9 | A |
5. Kariyer planlama sürecine uygun olarak kariyer gelişim planı hazırlar. | 10, 16, 9 | A |
6. Bireysel ve profesyonel özelliklerine ilişkin özgeçmiş hazırlar. | 10, 16, 9 | A |
7. İş görüşmesine ilişkin temel bilgileri açıklar. | 10, 16, 9 | A |
8. Hemşirelikte kariyer alanlarını belirler. | 10, 16, 9 | A |
9. Sektör çalışanlarının deneyimlerini analiz eder. | 10, 16, 9 | A |
10. Girişimciliğin kariyer planlama ve geliştirmeye etkisini tartışır. | 10, 16, 9 | A |
11. Kariyer danışmanlığı çalışmalarının kariyer planlama ve geliştirmeye etkisini tartışır. | 10, 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Dersin tanıtılması, kariyerle ilgili temel kavramlar | MEBIS notu |
2 | Kariyer gelişim kuramları | MEBIS notu |
3 | Kariyer planlama süreci ve aşamaları | MEBIS notu |
4 | Kariyer planlama modelleri, kariyer sürecinde yaşanan güçlükler | MEBIS notu |
5 | Çalışma Hayatına Giriş: Özgeçmiş hazırlama, iş görüşmesi | MEBIS notu |
6 | Kariyer danışmanlığı | MEBIS notu |
7 | Girişimcilik | MEBIS notu |
8 | Ara Sınav | |
9 | Hemşirelikte kariyer alanları | MEBIS notu |
10 | Kariyer süreci deneyim paylaşımı-1 | MEBIS notu |
11 | Kariyer süreci deneyim paylaşımı-2 | MEBIS notu |
12 | Kariyer süreci deneyim paylaşımı-3 | MEBIS notu |
13 | Kariyer süreci deneyim paylaşımı-4 | MEBIS notu |
14 | Kariyer süreci deneyim paylaşımı-5 | MEBIS notu |
15 | Genel Sınav | |
Kaynak |
1. Öztemel K. Kariyer Geliştirme ve Planlama, 4. Baskı, Ağustos 2022, Pegem Akademi, Ankara.
2. Taş A, Aytaç T (Ed). Kariyer Geliştirme ve Planlama: Kuram Yöntem Uygulama, 1. Baskı, 2021, Anı Yayıncılık, Ankara.
3. Vatan F, Bayık Temel A. Hemşirelikte Kariyer Geliştirmede Yeni Bir Yaklaşım: Yönderlik. Ege Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Dergisi 28 (2) : 79-89, 2012.
4. Arslan H, Konuk Şener D. Hemşirelikte Yeni ve Önemli Bir Kavram: Girişimcilik. İ.Ü.F.N. Hem. Derg (2012) Cilt 20 - Sayı 2: 140-145.
5. Bahar A ve ark. Hemşirelik Öğrencilerinde Girişimcilik Düzeyi ve Etkileyen Faktörlerin Belirlenmesi. Acibadem Universitesi Saglik Bilimleri Dergisi · January 2020.
6. MEBIS notu |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | PY-1. Birey, aile ve toplumun sağlık gereksinimlerini bireysel ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılayabilecek gerekli bilgiye sahiptir. | | | | | |
2 | PY-2. Sağlığı korumak, geliştirmek ve sağlıktan sapma durumlarında hemşirelik bakımını gerçekleştirecek becerilere sahiptir. | | | | | |
3 | PY-3. Çağdaş birey ve meslek üyesi olması gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir. | | | | | X |
4 | PY-4. Hemşirelik bakımı bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına doğrultusunda yürütür. | | | | | |
5 | PY-5. Hemşirelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. | | | | | |
6 | PY-6. Hemşirelik bakımında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır. | | | | | |
7 | PY-7. Birey, aile ve topluma sağlık eğitimi ve danışmanlık yapar. | | | | | |
8 | PY-8. Yönetsel rolü doğrultusunda bireysel ve ekip üyesi olarak yönetim faaliyetlerini izler. | | | | | |
9 | PY-9. Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | | | | | |
10 | PY-10. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak uluslararası literatüre ulaşır ve yazılı, sözlü iletişim kurar. | | | | | |
11 | PY-11. Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir. | | | | | X |
12 | PY-12. Yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar. | | | | | X |
13 | PY-13. Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
| | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 27/01/2023 - 15:58Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 12:09