Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
HEMŞİRELİKTE YÖNETİM | NRS3214437 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Vildan ÇAKAR |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Begüm YALÇIN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Yönetim biliminin kavram ve ilkeleri doğrultusunda profesyonel hemşirelik hizmetlerinin yönetimi için gerekli bilgi, beceri ve tutumları kazandırmaktır.
|
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin tanıtımı, grup çalışmalarının belirlenmesi, Yönetimin Temel Kavramlarına Giriş,Yönetim Biliminde Teoriler,Yönetim Süreci,Problem Çözme ve Karar Verme,Sağlık Sistemi, Sağlık Politikaları ve Yasal Düzenlemeler,Hasta Güvenliği,Kalite Yönetim Sistemleri,Ara Sınav,Hemşirelik Hizmetlerinde İnsan Kaynakları Yönetimi,Hemşirelik Rolleri ve Profesyonellik, Hemşirelikte Liderlik,Grup çalışmalarının sunumu 1: İletişim, Ekip Çalışması, Çatışma Yönetimi,Grup çalışmalarının sunumu 2: Stres-Zaman-Kaynak Yö,Grup çalışmalarının sunumu 3: Motivasyon ve İş Tatmini, Mesleki Gelişim, Kariyer Planlama,Grup çalışmalarının sunumu 4: Sağlık Teknolojisi, Bilişim ve İnovasyon, Değişim Yönetimi,Final Sınavı ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Yönetim biliminin temel kavram ve kuramlarını tanımlar. | 10, 16, 9 | A |
Bilimsel yönetim sürecini açıklar. | 10, 16, 9 | A |
Hemşirelik hizmetlerinin yönetimini yönetim bilimi kavram ve ilkeleri çerçevesinde analiz eder. | 10, 16, 9 | A |
Sağlık sistemi sağlık politikaları ve yasal düzenlemelerin hemşirelik hizmetlerine etkisini tartışır. | 10, 16, 9 | A |
Hemşirelik hizmetlerinin yönetiminde problem çözme ve karar verme süreçlerini açıklar. | 10, 16, 9 | A |
Hemşirelik mesleğinin gelişimi için profesyonel liderlik özelliklerini tanımlar. | 10, 16, 9 | A |
Güvenli ve kaliteli bakım sağlamada kalite yönetim sistemlerini açıklar. | 10, 16, 9 | A |
Profesyonel hemşirelik hizmetleri yönetimi için gerekli bilgi, beceri, tutum ve ihtiyaçları tanımlar. | 10, 16, 9 | A |
Hemşirelik hizmetleri yönetimiyle ilişkili süreçleri (zaman yönetimi, insan kaynakları yönetimi, iletişim, ekip çalışması, çatışma yönetimi, mesleki gelişim, teknoloji, değişim yönetimi vb.) açıklar. | 10, 16, 5, 9 | H |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Dersin tanıtımı, grup çalışmalarının belirlenmesi, Yönetimin Temel Kavramlarına Giriş | MEBIS notu |
2 | Yönetim Biliminde Teoriler | MEBIS notu |
3 | Yönetim Süreci | MEBIS notu |
4 | Problem Çözme ve Karar Verme | MEBIS notu |
5 | Sağlık Sistemi, Sağlık Politikaları ve Yasal Düzenlemeler | MEBIS notu |
6 | Hasta Güvenliği | MEBIS notu |
7 | Kalite Yönetim Sistemleri | MEBIS notu |
8 | Ara Sınav | |
9 | Hemşirelik Hizmetlerinde İnsan Kaynakları Yönetimi | MEBIS notu |
10 | Hemşirelik Rolleri ve Profesyonellik, Hemşirelikte Liderlik | MEBIS notu |
11 | Grup çalışmalarının sunumu 1: İletişim, Ekip Çalışması, Çatışma Yönetimi | MEBIS notu |
12 | Grup çalışmalarının sunumu 2: Stres-Zaman-Kaynak Yö | MEBIS notu |
13 | Grup çalışmalarının sunumu 3: Motivasyon ve İş Tatmini, Mesleki Gelişim, Kariyer Planlama | MEBIS notu |
14 | Grup çalışmalarının sunumu 4: Sağlık Teknolojisi, Bilişim ve İnovasyon, Değişim Yönetimi | MEBIS notu |
15 | Final Sınavı | |
Kaynak |
1. Marqius BL, Huston CJ. Hemşirelikte Liderlik Rolleri ve Yönetim İşlevleri. Çeviri editörleri: Ayşe Nefise Bahçeçcik, Havva Öztürk. Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul, 2017.
2. Tatar Baykal Ü, Türkmen E (Ed). Hemşirelikte Yönetim. İstanbul: Akademi Yayıncılık, 2020.
3. MEBIS notu |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | PY-1. Birey, aile ve toplumun sağlık gereksinimlerini bireysel ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılayabilecek gerekli bilgiye sahiptir. | | | | | |
2 | PY-2. Sağlığı korumak, geliştirmek ve sağlıktan sapma durumlarında hemşirelik bakımını gerçekleştirecek becerilere sahiptir. | | | | | |
3 | PY-3. Çağdaş birey ve meslek üyesi olması gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir. | | | | | X |
4 | PY-4. Hemşirelik bakımı bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına doğrultusunda yürütür. | | | | | X |
5 | PY-5. Hemşirelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. | | | | | X |
6 | PY-6. Hemşirelik bakımında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır. | | | | | X |
7 | PY-7. Birey, aile ve topluma sağlık eğitimi ve danışmanlık yapar. | | | | | |
8 | PY-8. Yönetsel rolü doğrultusunda bireysel ve ekip üyesi olarak yönetim faaliyetlerini izler. | | | | | X |
9 | PY-9. Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | | | | | |
10 | PY-10. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak uluslararası literatüre ulaşır ve yazılı, sözlü iletişim kurar. | | | | | |
11 | PY-11. Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir. | | | | | |
12 | PY-12. Yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar. | | | | | X |
13 | PY-13. Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
| | | | | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
HEMŞİRELİKTE YÖNETİM | NRS3214437 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Vildan ÇAKAR |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Begüm YALÇIN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Yönetim biliminin kavram ve ilkeleri doğrultusunda profesyonel hemşirelik hizmetlerinin yönetimi için gerekli bilgi, beceri ve tutumları kazandırmaktır.
|
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin tanıtımı, grup çalışmalarının belirlenmesi, Yönetimin Temel Kavramlarına Giriş,Yönetim Biliminde Teoriler,Yönetim Süreci,Problem Çözme ve Karar Verme,Sağlık Sistemi, Sağlık Politikaları ve Yasal Düzenlemeler,Hasta Güvenliği,Kalite Yönetim Sistemleri,Ara Sınav,Hemşirelik Hizmetlerinde İnsan Kaynakları Yönetimi,Hemşirelik Rolleri ve Profesyonellik, Hemşirelikte Liderlik,Grup çalışmalarının sunumu 1: İletişim, Ekip Çalışması, Çatışma Yönetimi,Grup çalışmalarının sunumu 2: Stres-Zaman-Kaynak Yö,Grup çalışmalarının sunumu 3: Motivasyon ve İş Tatmini, Mesleki Gelişim, Kariyer Planlama,Grup çalışmalarının sunumu 4: Sağlık Teknolojisi, Bilişim ve İnovasyon, Değişim Yönetimi,Final Sınavı ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Yönetim biliminin temel kavram ve kuramlarını tanımlar. | 10, 16, 9 | A |
Bilimsel yönetim sürecini açıklar. | 10, 16, 9 | A |
Hemşirelik hizmetlerinin yönetimini yönetim bilimi kavram ve ilkeleri çerçevesinde analiz eder. | 10, 16, 9 | A |
Sağlık sistemi sağlık politikaları ve yasal düzenlemelerin hemşirelik hizmetlerine etkisini tartışır. | 10, 16, 9 | A |
Hemşirelik hizmetlerinin yönetiminde problem çözme ve karar verme süreçlerini açıklar. | 10, 16, 9 | A |
Hemşirelik mesleğinin gelişimi için profesyonel liderlik özelliklerini tanımlar. | 10, 16, 9 | A |
Güvenli ve kaliteli bakım sağlamada kalite yönetim sistemlerini açıklar. | 10, 16, 9 | A |
Profesyonel hemşirelik hizmetleri yönetimi için gerekli bilgi, beceri, tutum ve ihtiyaçları tanımlar. | 10, 16, 9 | A |
Hemşirelik hizmetleri yönetimiyle ilişkili süreçleri (zaman yönetimi, insan kaynakları yönetimi, iletişim, ekip çalışması, çatışma yönetimi, mesleki gelişim, teknoloji, değişim yönetimi vb.) açıklar. | 10, 16, 5, 9 | H |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Dersin tanıtımı, grup çalışmalarının belirlenmesi, Yönetimin Temel Kavramlarına Giriş | MEBIS notu |
2 | Yönetim Biliminde Teoriler | MEBIS notu |
3 | Yönetim Süreci | MEBIS notu |
4 | Problem Çözme ve Karar Verme | MEBIS notu |
5 | Sağlık Sistemi, Sağlık Politikaları ve Yasal Düzenlemeler | MEBIS notu |
6 | Hasta Güvenliği | MEBIS notu |
7 | Kalite Yönetim Sistemleri | MEBIS notu |
8 | Ara Sınav | |
9 | Hemşirelik Hizmetlerinde İnsan Kaynakları Yönetimi | MEBIS notu |
10 | Hemşirelik Rolleri ve Profesyonellik, Hemşirelikte Liderlik | MEBIS notu |
11 | Grup çalışmalarının sunumu 1: İletişim, Ekip Çalışması, Çatışma Yönetimi | MEBIS notu |
12 | Grup çalışmalarının sunumu 2: Stres-Zaman-Kaynak Yö | MEBIS notu |
13 | Grup çalışmalarının sunumu 3: Motivasyon ve İş Tatmini, Mesleki Gelişim, Kariyer Planlama | MEBIS notu |
14 | Grup çalışmalarının sunumu 4: Sağlık Teknolojisi, Bilişim ve İnovasyon, Değişim Yönetimi | MEBIS notu |
15 | Final Sınavı | |
Kaynak |
1. Marqius BL, Huston CJ. Hemşirelikte Liderlik Rolleri ve Yönetim İşlevleri. Çeviri editörleri: Ayşe Nefise Bahçeçcik, Havva Öztürk. Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul, 2017.
2. Tatar Baykal Ü, Türkmen E (Ed). Hemşirelikte Yönetim. İstanbul: Akademi Yayıncılık, 2020.
3. MEBIS notu |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | PY-1. Birey, aile ve toplumun sağlık gereksinimlerini bireysel ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılayabilecek gerekli bilgiye sahiptir. | | | | | |
2 | PY-2. Sağlığı korumak, geliştirmek ve sağlıktan sapma durumlarında hemşirelik bakımını gerçekleştirecek becerilere sahiptir. | | | | | |
3 | PY-3. Çağdaş birey ve meslek üyesi olması gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir. | | | | | X |
4 | PY-4. Hemşirelik bakımı bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına doğrultusunda yürütür. | | | | | X |
5 | PY-5. Hemşirelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. | | | | | X |
6 | PY-6. Hemşirelik bakımında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır. | | | | | X |
7 | PY-7. Birey, aile ve topluma sağlık eğitimi ve danışmanlık yapar. | | | | | |
8 | PY-8. Yönetsel rolü doğrultusunda bireysel ve ekip üyesi olarak yönetim faaliyetlerini izler. | | | | | X |
9 | PY-9. Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | | | | | |
10 | PY-10. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak uluslararası literatüre ulaşır ve yazılı, sözlü iletişim kurar. | | | | | |
11 | PY-11. Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir. | | | | | |
12 | PY-12. Yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar. | | | | | X |
13 | PY-13. Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
| | | | | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 27/01/2023 - 15:58Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 12:09