Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
HEMŞİRELİK ESASLARI | NRS1214397 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Vildan ÇAKAR |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Vildan ÇAKAR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bireyselleştirilmiş bütüncül hemşirelik bakımı sağlamak için gerekli olan temel mesleki uygulamalara yönelik bilgi ve beceri kazandırmaktır.
|
Dersin İçeriği | Bu ders; Ders Tanıtımı, Hemşirelikte İletişim ,Hasta Kabul-Transfer-Taburcu Süreçleri,Hasta Güvenliği-1,Hasta Güvenliği-2,Yaşam Bulguları,İlaç Uygulamaları-1,İlaç Uygulamaları-2,İlaç Uygulamaları-3,Ara Sınav,IV Kateter Uygulamaları, Kan ve Kan Ürünleri Transfüzyonu,Bireysel Hijyen, Cilt Bütünlüğü ,Oksijenasyon,Beslenme,Boşaltım,Genel Sınav; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Sağlık ortamlarında iletişimin önemini kavrar.
| 10, 13, 16, 9 | A |
Hasta kabul, transfer ve taburculuk kurallarını açıklar. | 10, 13, 16, 9 | A |
Hasta güvenliğinin önemini kavrar. | 10, 13, 16, 9 | A |
Hasta güvenliğini sağlamak için gerekli uygulamaları tanımlar. | 10, 13, 16, 9 | A |
Vital bulguların önemini ve ölçüm tekniklerini açıklar. | 10, 13, 16, 9 | A |
İlaç uygulama yollarını ve tekniklerini açıklar. | 10, 13, 16, 9 | A |
Güvenli kan ve kan ürünleri transfüzyonu için kuralları açıklar. | 10, 13, 16, 9 | A |
Kişisel hijyen ve cilt bütünlüğü, hareketsizlik, aktivite ve egzersiz, oksijenasyon, beslenme, eliminasyona yönelik hemşirelik faaliyetlerini açıklar. | 10, 13, 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Ders Tanıtımı, Hemşirelikte İletişim | MEBIS notu |
2 | Hasta Kabul-Transfer-Taburcu Süreçleri | MEBIS notu |
3 | Hasta Güvenliği-1 | MEBIS notu |
4 | Hasta Güvenliği-2 | MEBIS notu |
5 | Yaşam Bulguları | MEBIS notu |
6 | İlaç Uygulamaları-1 | MEBIS notu |
7 | İlaç Uygulamaları-2 | MEBIS notu |
8 | İlaç Uygulamaları-3 | MEBIS notu |
9 | Ara Sınav | |
10 | IV Kateter Uygulamaları, Kan ve Kan Ürünleri Transfüzyonu | MEBIS notu |
11 | Bireysel Hijyen, Cilt Bütünlüğü | MEBIS notu |
12 | Oksijenasyon | MEBIS notu |
13 | Beslenme | MEBIS notu |
14 | Boşaltım | MEBIS notu |
15 | Genel Sınav | |
Kaynak |
1. Atabek Aşti T, Karadağ A. Hemşirelik Esasları: Hemşirelik Bilimi ve Sanatı (2 cilt). Akademi Basın ve Yayıncılık, 2. Basım. 2018.
2. Göçmen Baykara Z, Çalışkan N, Öztürk D, Karadağ A. Temel Hemşirelik Becerileri (Kontrol Listeleri, Web Erişimli Eğitim Videoları). Ankara Nobel Tıp Kitabevleri. 1. Basım. 2019.
3. Karagözoğlu Ş, Demiray A, Doğan P. Temel Hemşirelik Uygulama İçin Esaslar. Ankara Nobel Tıp Kitabevi. 1. Basım. 2023.
4. Potter AP, Perry AG, Stockert PA, Hall AM, Ostendorf WR. Fundamentals of Nursing. 9th ed. St Louis, Missouri: Elsevier, 2017.
5. Gürhan N, Görgülü Polat Ü, Eren Fidancı B. Hemşirelik Tanıları El Kitabı. Ankara Nobel Kitabevleri. 11. Basım. 2019.
6. MEBIS notu |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | PY-1. Birey, aile ve toplumun sağlık gereksinimlerini bireysel ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılayabilecek gerekli bilgiye sahiptir. | | | | | X |
2 | PY-2. Sağlığı korumak, geliştirmek ve sağlıktan sapma durumlarında hemşirelik bakımını gerçekleştirecek becerilere sahiptir. | | | | | X |
3 | PY-3. Çağdaş birey ve meslek üyesi olması gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir. | | | | | X |
4 | PY-4. Hemşirelik bakımı bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına doğrultusunda yürütür. | | | | | X |
5 | PY-5. Hemşirelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. | | | | | X |
6 | PY-6. Hemşirelik bakımında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır. | | | | | X |
7 | PY-7. Birey, aile ve topluma sağlık eğitimi ve danışmanlık yapar. | | | | | X |
8 | PY-8. Yönetsel rolü doğrultusunda bireysel ve ekip üyesi olarak yönetim faaliyetlerini izler. | | | | | |
9 | PY-9. Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | | | | | |
10 | PY-10. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak uluslararası literatüre ulaşır ve yazılı, sözlü iletişim kurar. | | | | | X |
11 | PY-11. Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir. | | | | | X |
12 | PY-12. Yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar. | | | | | X |
13 | PY-13. Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
| | | | | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
HEMŞİRELİK ESASLARI | NRS1214397 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Vildan ÇAKAR |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Vildan ÇAKAR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bireyselleştirilmiş bütüncül hemşirelik bakımı sağlamak için gerekli olan temel mesleki uygulamalara yönelik bilgi ve beceri kazandırmaktır.
|
Dersin İçeriği | Bu ders; Ders Tanıtımı, Hemşirelikte İletişim ,Hasta Kabul-Transfer-Taburcu Süreçleri,Hasta Güvenliği-1,Hasta Güvenliği-2,Yaşam Bulguları,İlaç Uygulamaları-1,İlaç Uygulamaları-2,İlaç Uygulamaları-3,Ara Sınav,IV Kateter Uygulamaları, Kan ve Kan Ürünleri Transfüzyonu,Bireysel Hijyen, Cilt Bütünlüğü ,Oksijenasyon,Beslenme,Boşaltım,Genel Sınav; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Sağlık ortamlarında iletişimin önemini kavrar.
| 10, 13, 16, 9 | A |
Hasta kabul, transfer ve taburculuk kurallarını açıklar. | 10, 13, 16, 9 | A |
Hasta güvenliğinin önemini kavrar. | 10, 13, 16, 9 | A |
Hasta güvenliğini sağlamak için gerekli uygulamaları tanımlar. | 10, 13, 16, 9 | A |
Vital bulguların önemini ve ölçüm tekniklerini açıklar. | 10, 13, 16, 9 | A |
İlaç uygulama yollarını ve tekniklerini açıklar. | 10, 13, 16, 9 | A |
Güvenli kan ve kan ürünleri transfüzyonu için kuralları açıklar. | 10, 13, 16, 9 | A |
Kişisel hijyen ve cilt bütünlüğü, hareketsizlik, aktivite ve egzersiz, oksijenasyon, beslenme, eliminasyona yönelik hemşirelik faaliyetlerini açıklar. | 10, 13, 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Ders Tanıtımı, Hemşirelikte İletişim | MEBIS notu |
2 | Hasta Kabul-Transfer-Taburcu Süreçleri | MEBIS notu |
3 | Hasta Güvenliği-1 | MEBIS notu |
4 | Hasta Güvenliği-2 | MEBIS notu |
5 | Yaşam Bulguları | MEBIS notu |
6 | İlaç Uygulamaları-1 | MEBIS notu |
7 | İlaç Uygulamaları-2 | MEBIS notu |
8 | İlaç Uygulamaları-3 | MEBIS notu |
9 | Ara Sınav | |
10 | IV Kateter Uygulamaları, Kan ve Kan Ürünleri Transfüzyonu | MEBIS notu |
11 | Bireysel Hijyen, Cilt Bütünlüğü | MEBIS notu |
12 | Oksijenasyon | MEBIS notu |
13 | Beslenme | MEBIS notu |
14 | Boşaltım | MEBIS notu |
15 | Genel Sınav | |
Kaynak |
1. Atabek Aşti T, Karadağ A. Hemşirelik Esasları: Hemşirelik Bilimi ve Sanatı (2 cilt). Akademi Basın ve Yayıncılık, 2. Basım. 2018.
2. Göçmen Baykara Z, Çalışkan N, Öztürk D, Karadağ A. Temel Hemşirelik Becerileri (Kontrol Listeleri, Web Erişimli Eğitim Videoları). Ankara Nobel Tıp Kitabevleri. 1. Basım. 2019.
3. Karagözoğlu Ş, Demiray A, Doğan P. Temel Hemşirelik Uygulama İçin Esaslar. Ankara Nobel Tıp Kitabevi. 1. Basım. 2023.
4. Potter AP, Perry AG, Stockert PA, Hall AM, Ostendorf WR. Fundamentals of Nursing. 9th ed. St Louis, Missouri: Elsevier, 2017.
5. Gürhan N, Görgülü Polat Ü, Eren Fidancı B. Hemşirelik Tanıları El Kitabı. Ankara Nobel Kitabevleri. 11. Basım. 2019.
6. MEBIS notu |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | PY-1. Birey, aile ve toplumun sağlık gereksinimlerini bireysel ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılayabilecek gerekli bilgiye sahiptir. | | | | | X |
2 | PY-2. Sağlığı korumak, geliştirmek ve sağlıktan sapma durumlarında hemşirelik bakımını gerçekleştirecek becerilere sahiptir. | | | | | X |
3 | PY-3. Çağdaş birey ve meslek üyesi olması gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir. | | | | | X |
4 | PY-4. Hemşirelik bakımı bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına doğrultusunda yürütür. | | | | | X |
5 | PY-5. Hemşirelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. | | | | | X |
6 | PY-6. Hemşirelik bakımında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır. | | | | | X |
7 | PY-7. Birey, aile ve topluma sağlık eğitimi ve danışmanlık yapar. | | | | | X |
8 | PY-8. Yönetsel rolü doğrultusunda bireysel ve ekip üyesi olarak yönetim faaliyetlerini izler. | | | | | |
9 | PY-9. Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | | | | | |
10 | PY-10. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak uluslararası literatüre ulaşır ve yazılı, sözlü iletişim kurar. | | | | | X |
11 | PY-11. Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir. | | | | | X |
12 | PY-12. Yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar. | | | | | X |
13 | PY-13. Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
| | | | | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 27/01/2023 - 15:58Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 12:09