Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
HEMŞİRELİKTE YÖNETİM UYGULAMA | NRS3214438 | Bahar Dönemi | 0+4 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Vildan ÇAKAR |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Merve TARHAN, Dr.Öğr.Üye. Esin GÜLKAYA ANIK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Hemşirelik hizmetlerinin planlanması, örgütlenmesi, yürütülmesi, koordinasyonu ve kontrolüne ilişkin temel yönetsel becerileri kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin Tanıtımı, Uyum Eğitimi,Hemşirelik Mesleğinin PEST Analizi ile Değerlendirilmesi,Hemşirelik Mesleğinin PEST Analizi ile Değerlendirilmesi ,Sorun Çözme ve Karar Verme: Altı Şapka Tekniği,Sorun Çözme ve Karar Verme: Altı Şapka Tekniği,Tıbbi Hata ve Riskler: Hatalar Odası ,Tıbbi Hata ve Riskler: Hatalar Odası,Sorun Çözme ve Karar Verme: Neden-Sonuç Diyagramı,Sorun Çözme ve Karar Verme: Neden-Sonuç Diyagramı,Bir Kalite İyileştirme Süreci: PUKÖ Döngüsü,Bir Kalite İyileştirme Süreci: PUKÖ,Hemşirelik İnsan Gücü Kaynağı Yönetimi: İş Görüşmesi,Hemşirelik İnsan Gücü Kaynağı Yönetimi: İş Görüşmesi,MS Office Programlarının Kullanımı; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Hemşirelik mesleğinin güçlü ve zayıf yönlerini analiz eder. | 16, 5, 9 | H |
Hemşirelik hizmetleri yönetiminde sorun çözme ve karar verme sürecini kullanır. | 12, 13, 16, 5, 9 | H |
Tıbbi hata ve risklere ilişkin farkındalık kazanır. | 10, 16, 21, 9 | H |
Hemşirelik bakım süreçlerini iyileştirmeye yönelik bir plan tasarlar. | 12, 13, 16, 5, 9 | H |
Çalışma birimi ve hemşire yeterlilikleri doğrultusunda bir iş görüşmesi tasarlar. | 13, 15, 16, 5, 9 | H |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Dersin Tanıtımı, Uyum Eğitimi | MEBIS notu |
2 | Hemşirelik Mesleğinin PEST Analizi ile Değerlendirilmesi | MEBIS notu |
3 | Hemşirelik Mesleğinin PEST Analizi ile Değerlendirilmesi | Hemşirelik Mesleğinin PEST Analizi ile Değerlendirilmesi konulu bir sözel sunum
hazırlaması |
4 | Sorun Çözme ve Karar Verme: Altı Şapka Tekniği | MEBIS notu |
5 | Sorun Çözme ve Karar Verme: Altı Şapka Tekniği | Yönetsel bir sorunun altı şapka tekniği ile analiz edildiği bir sözel sunum
hazırlaması |
6 | Tıbbi Hata ve Riskler: Hatalar Odası | MEBIS notu |
7 | Tıbbi Hata ve Riskler: Hatalar Odası | MEBIS notu
|
8 | Sorun Çözme ve Karar Verme: Neden-Sonuç Diyagramı | MEBIS notu
|
9 | Sorun Çözme ve Karar Verme: Neden-Sonuç Diyagramı | Yönetsel bir sorunun neden-sonuç diyagramı ile analiz edildiği sözel bir sunum
hazırlaması |
10 | Bir Kalite İyileştirme Süreci: PUKÖ Döngüsü | MEBIS notu
|
11 | Bir Kalite İyileştirme Süreci: PUKÖ | PUKÖ döngüsü ile bir kalite göstergesine ilişkin iyileştirme çalışmasının yapıldığı
sözel bir sunum hazırlaması |
12 | Hemşirelik İnsan Gücü Kaynağı Yönetimi: İş Görüşmesi | MEBIS notu |
13 | Hemşirelik İnsan Gücü Kaynağı Yönetimi: İş Görüşmesi | İş birimi, iş gereklilikleri ve hemşire niteliklerine dayalı bir iş görüşmesi tasarlama |
14 | MS Office Programlarının Kullanımı | MEBIS notu |
Kaynak |
1. Sammut-Bonnici T, Galea D. (2015). PEST analysis. In: Wiley Encyclopedia of Management. https://doi.org/10.1002/9781118785317.weom120113
2. Özkütük N, Orgun F, Sezer H. (2019). Hemşirelik eğitiminde altı şapka düşünme tekniğinin kullanımı: iki farklı tekniğin karşılaştırılması. Kastamonu Eğitim Dergisi, 27(4),
1553-1562. doi: 10.24106/kefdergi.3150
3. Tarhan M, Doğan P, Yaman R, Dişci R. (2019). Yeni mezun hemşirelerin tıbbi hata ve risklere yönelik farkındalıklarının arttırılmasında bir yöntem: ufak tefek hatalar odası.
Sağlık ve Hemşirelik Yönetimi Dergisi, 3(6), 196-206. doi: 10.5222/SHYD.2019.15238
4. Eraydın C, Tezcan B, Koç Z. (2019). Hasta düşmelerinin değerlendirilmesinde balık kılçığı yöntemi ile kök neden analizi. Sağlık ve Hemşirelik Yönetimi Dergisi, 3(6), 266-
272. doi: 10.5222/SHYD,2019.82905
5. Chen Y, Zheng J, Wu D, Zhang Y, Lin Y. (2020). Application of the PDCA cycle for standardized nursing management in a COVID-19 intensive care unit. Annals of
Palliative Medicine, 9(3), 1198-1205. doi: 10.21037/apm-20-1084
6. Sarıyıldız AY. (2021). İş görüşmelerinde beden dilinin önemi. In: Yönetim-Strateji-Organizasyon: Teoride ve Uygulamada. Karabulut, Ş. (ed). Gazi Kitabevi: Ankara
7. Tatar Baykal, Ü., Türkmen, E. (Ed.). (2021). Hemşirelikte Yönetim. İstanbul: Akademi Yayıncılık
8. MEBIS notu
|
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | PY-1. Birey, aile ve toplumun sağlık gereksinimlerini bireysel ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılayabilecek gerekli bilgiye sahiptir. | | | | | |
2 | PY-2. Sağlığı korumak, geliştirmek ve sağlıktan sapma durumlarında hemşirelik bakımını gerçekleştirecek becerilere sahiptir. | | | | | |
3 | PY-3. Çağdaş birey ve meslek üyesi olması gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir. | | | | | X |
4 | PY-4. Hemşirelik bakımı bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına doğrultusunda yürütür. | | | | | X |
5 | PY-5. Hemşirelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. | | | | | X |
6 | PY-6. Hemşirelik bakımında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır. | | | | | X |
7 | PY-7. Birey, aile ve topluma sağlık eğitimi ve danışmanlık yapar. | | | | | |
8 | PY-8. Yönetsel rolü doğrultusunda bireysel ve ekip üyesi olarak yönetim faaliyetlerini izler. | | | | | X |
9 | PY-9. Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | | | | | |
10 | PY-10. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak uluslararası literatüre ulaşır ve yazılı, sözlü iletişim kurar. | | | | | X |
11 | PY-11. Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir. | | | | | X |
12 | PY-12. Yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar. | | | | | X |
13 | PY-13. Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
| | | | | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
HEMŞİRELİKTE YÖNETİM UYGULAMA | NRS3214438 | Bahar Dönemi | 0+4 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Vildan ÇAKAR |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Merve TARHAN, Dr.Öğr.Üye. Esin GÜLKAYA ANIK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Hemşirelik hizmetlerinin planlanması, örgütlenmesi, yürütülmesi, koordinasyonu ve kontrolüne ilişkin temel yönetsel becerileri kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin Tanıtımı, Uyum Eğitimi,Hemşirelik Mesleğinin PEST Analizi ile Değerlendirilmesi,Hemşirelik Mesleğinin PEST Analizi ile Değerlendirilmesi ,Sorun Çözme ve Karar Verme: Altı Şapka Tekniği,Sorun Çözme ve Karar Verme: Altı Şapka Tekniği,Tıbbi Hata ve Riskler: Hatalar Odası ,Tıbbi Hata ve Riskler: Hatalar Odası,Sorun Çözme ve Karar Verme: Neden-Sonuç Diyagramı,Sorun Çözme ve Karar Verme: Neden-Sonuç Diyagramı,Bir Kalite İyileştirme Süreci: PUKÖ Döngüsü,Bir Kalite İyileştirme Süreci: PUKÖ,Hemşirelik İnsan Gücü Kaynağı Yönetimi: İş Görüşmesi,Hemşirelik İnsan Gücü Kaynağı Yönetimi: İş Görüşmesi,MS Office Programlarının Kullanımı; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Hemşirelik mesleğinin güçlü ve zayıf yönlerini analiz eder. | 16, 5, 9 | H |
Hemşirelik hizmetleri yönetiminde sorun çözme ve karar verme sürecini kullanır. | 12, 13, 16, 5, 9 | H |
Tıbbi hata ve risklere ilişkin farkındalık kazanır. | 10, 16, 21, 9 | H |
Hemşirelik bakım süreçlerini iyileştirmeye yönelik bir plan tasarlar. | 12, 13, 16, 5, 9 | H |
Çalışma birimi ve hemşire yeterlilikleri doğrultusunda bir iş görüşmesi tasarlar. | 13, 15, 16, 5, 9 | H |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Dersin Tanıtımı, Uyum Eğitimi | MEBIS notu |
2 | Hemşirelik Mesleğinin PEST Analizi ile Değerlendirilmesi | MEBIS notu |
3 | Hemşirelik Mesleğinin PEST Analizi ile Değerlendirilmesi | Hemşirelik Mesleğinin PEST Analizi ile Değerlendirilmesi konulu bir sözel sunum
hazırlaması |
4 | Sorun Çözme ve Karar Verme: Altı Şapka Tekniği | MEBIS notu |
5 | Sorun Çözme ve Karar Verme: Altı Şapka Tekniği | Yönetsel bir sorunun altı şapka tekniği ile analiz edildiği bir sözel sunum
hazırlaması |
6 | Tıbbi Hata ve Riskler: Hatalar Odası | MEBIS notu |
7 | Tıbbi Hata ve Riskler: Hatalar Odası | MEBIS notu
|
8 | Sorun Çözme ve Karar Verme: Neden-Sonuç Diyagramı | MEBIS notu
|
9 | Sorun Çözme ve Karar Verme: Neden-Sonuç Diyagramı | Yönetsel bir sorunun neden-sonuç diyagramı ile analiz edildiği sözel bir sunum
hazırlaması |
10 | Bir Kalite İyileştirme Süreci: PUKÖ Döngüsü | MEBIS notu
|
11 | Bir Kalite İyileştirme Süreci: PUKÖ | PUKÖ döngüsü ile bir kalite göstergesine ilişkin iyileştirme çalışmasının yapıldığı
sözel bir sunum hazırlaması |
12 | Hemşirelik İnsan Gücü Kaynağı Yönetimi: İş Görüşmesi | MEBIS notu |
13 | Hemşirelik İnsan Gücü Kaynağı Yönetimi: İş Görüşmesi | İş birimi, iş gereklilikleri ve hemşire niteliklerine dayalı bir iş görüşmesi tasarlama |
14 | MS Office Programlarının Kullanımı | MEBIS notu |
Kaynak |
1. Sammut-Bonnici T, Galea D. (2015). PEST analysis. In: Wiley Encyclopedia of Management. https://doi.org/10.1002/9781118785317.weom120113
2. Özkütük N, Orgun F, Sezer H. (2019). Hemşirelik eğitiminde altı şapka düşünme tekniğinin kullanımı: iki farklı tekniğin karşılaştırılması. Kastamonu Eğitim Dergisi, 27(4),
1553-1562. doi: 10.24106/kefdergi.3150
3. Tarhan M, Doğan P, Yaman R, Dişci R. (2019). Yeni mezun hemşirelerin tıbbi hata ve risklere yönelik farkındalıklarının arttırılmasında bir yöntem: ufak tefek hatalar odası.
Sağlık ve Hemşirelik Yönetimi Dergisi, 3(6), 196-206. doi: 10.5222/SHYD.2019.15238
4. Eraydın C, Tezcan B, Koç Z. (2019). Hasta düşmelerinin değerlendirilmesinde balık kılçığı yöntemi ile kök neden analizi. Sağlık ve Hemşirelik Yönetimi Dergisi, 3(6), 266-
272. doi: 10.5222/SHYD,2019.82905
5. Chen Y, Zheng J, Wu D, Zhang Y, Lin Y. (2020). Application of the PDCA cycle for standardized nursing management in a COVID-19 intensive care unit. Annals of
Palliative Medicine, 9(3), 1198-1205. doi: 10.21037/apm-20-1084
6. Sarıyıldız AY. (2021). İş görüşmelerinde beden dilinin önemi. In: Yönetim-Strateji-Organizasyon: Teoride ve Uygulamada. Karabulut, Ş. (ed). Gazi Kitabevi: Ankara
7. Tatar Baykal, Ü., Türkmen, E. (Ed.). (2021). Hemşirelikte Yönetim. İstanbul: Akademi Yayıncılık
8. MEBIS notu
|
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | PY-1. Birey, aile ve toplumun sağlık gereksinimlerini bireysel ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılayabilecek gerekli bilgiye sahiptir. | | | | | |
2 | PY-2. Sağlığı korumak, geliştirmek ve sağlıktan sapma durumlarında hemşirelik bakımını gerçekleştirecek becerilere sahiptir. | | | | | |
3 | PY-3. Çağdaş birey ve meslek üyesi olması gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir. | | | | | X |
4 | PY-4. Hemşirelik bakımı bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına doğrultusunda yürütür. | | | | | X |
5 | PY-5. Hemşirelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. | | | | | X |
6 | PY-6. Hemşirelik bakımında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır. | | | | | X |
7 | PY-7. Birey, aile ve topluma sağlık eğitimi ve danışmanlık yapar. | | | | | |
8 | PY-8. Yönetsel rolü doğrultusunda bireysel ve ekip üyesi olarak yönetim faaliyetlerini izler. | | | | | X |
9 | PY-9. Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | | | | | |
10 | PY-10. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak uluslararası literatüre ulaşır ve yazılı, sözlü iletişim kurar. | | | | | X |
11 | PY-11. Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir. | | | | | X |
12 | PY-12. Yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar. | | | | | X |
13 | PY-13. Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
| | | | | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 27/01/2023 - 15:58Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 12:09