Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
NURSING SPEAKING CLUB | HEM4214393 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Gülşah KÖRPE |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Gülşah KÖRPE |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Hemşirelik öğrencilerinin İngilizce dilinde kendilerini ifade etme ve konuşma yeteneklerinin geliştirilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Geçmiş zamanda cümle kurma ,Geçmiş zamanda cümle kurma 2,Gelecek zamanda cümle kurma,Gelecek zamanda cümle kurma 2,Yetenekler hakkında cümle kurma,Öneri verme cümleleri oluşturma,Olasılıklar hakkında cümleler oluşturma,Ara Sınav,Belirlenen Tema Hakkında Konuşma 1,Belirlenen Tema Hakkında Konuşma 2,Belirlenen Tema Hakkında Konuşma 3,Belirlenen Tema Hakkında Konuşma 4,Belirlenen Tema Hakkında Konuşma 5,Belirlenen Tema Hakkında Konuşma 6,Belirlenen Tema Hakkında Konuşma 7; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Temel düzeyde İngilizce dilinde kendini ifade eder | 14, 16, 37, 6, 9 | A, E |
İngilizce dilinde konuşurken uygun dil bilgisi kurallarını kullanır | 14, 16, 37, 6, 9 | A, E, H |
İngilizce dilinde konuşurken uygun kelimeleri kullanır | 14, 16, 37, 6, 9 | A, E |
Belirlenen konuşma teması hakkında kelime ve dil yapılarını kullanır | 14, 16, 37, 6, 9 | A, E, H |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Geçmiş zamanda cümle kurma | 1,2,3,4,5,6. kaynaklar |
2 | Geçmiş zamanda cümle kurma 2 | 1,2.3.4.5.6. kaynaklar |
3 | Gelecek zamanda cümle kurma | 1,2,3,4,5,6. kaynaklar |
4 | Gelecek zamanda cümle kurma 2 | 1,2,3,4,5,6. kaynaklar |
5 | Yetenekler hakkında cümle kurma | 1,2,3,4,5,6. kaynaklar |
6 | Öneri verme cümleleri oluşturma | 1,2,3,4,5,6. kaynaklar |
7 | Olasılıklar hakkında cümleler oluşturma | 1,2,3,4,5,6 kaynaklar |
8 | Ara Sınav | |
9 | Belirlenen Tema Hakkında Konuşma 1 | 1,2,3,4,5,6. kaynaklar |
10 | Belirlenen Tema Hakkında Konuşma 2 | 1,2,3,4,5,6. kaynaklar |
11 | Belirlenen Tema Hakkında Konuşma 3 | 1,2,3,4,5,6. kaynaklar |
12 | Belirlenen Tema Hakkında Konuşma 4 | 1,2,3,4,5,6. kaynaklar |
13 | Belirlenen Tema Hakkında Konuşma 5 | 1,2,3,4,5,6. kaynaklar |
14 | Belirlenen Tema Hakkında Konuşma 6 | 1,2,3,4,5,6. kaynaklar |
15 | Belirlenen Tema Hakkında Konuşma 7 | 1,2,3,4,5,6,. kaynaklar |
Kaynak |
1. Oxford Supplementary Skills / Speaking Elementary - Intermediate & Upper-Intermediate
2. TED Talks: The official TED guide to public speaking
3. TED Talks Videos
4. Teacher King’s English Speaking Course Book 1 - Lithuanian Edition
5. İngilizce Cümle Kurma Teknikleri (Video Dersler+Kitap)-Erkan Önler
6. Video Anlatımlı İngilizce Konuş-Erkan Önler,Beyza Başaran |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | PY-1. Mesleki rol ve sorumluluklarını yerine getirebilecek kuramsal bilgi ve beceriye sahiptir. | | | | | |
2 | PY-2. Profesyonel tutum ve davranışlara sahiptir | | | | | |
3 | PY-3. Kaliteli ve güvenli hemşirelik bakımını kanıta dayalı uygulamalar doğrultusunda gerçekleştirir | | | | | |
4 | PY-4. Hemşirelik karar ve uygulamalarında eleştirel düşünme, sorun çözme ve liderlik becerilerini kullanır. | X | | | | |
5 | PY-5. Meslek mensupları ve diğer sağlık disiplinleri ile ekip çalışması yapar. | | X | | | |
6 | PY-6. Bireysel ve mesleki gelişimine katkı sağlayacak bilimsel ve sosyal projelerde görev alır. | | | X | | |
7 | PY-7. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak literatüre ulaşır ve mesleki uygulamalarında kullanır. | | | | | X |
8 | PY-8. Yaşam boyu öğrenme ve sürekli gelişimi ilke edinir. | | | | X | |
9 | PY-9. Gelişen ve değişen sağlık bakım gereksinimlerinin karşılanmasında birey, aile ve toplum ile işbirliği yaparak etkili iletişim kurar | X | | | | |
10 | PY-10. Mesleki etik ilke ve değerleri benimseyerek birey merkezli bakım sunar. | | | | | |
11 | PY-11. Teknolojik ve yenilikçi bakım yöntemlerini takip ederek mesleki uygulamalarına yansıtır. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 2 | 2 | 4 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 1 | 5 | 5 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 5 | 5 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 5 | 5 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 2 | 6 | 12 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 61 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(61/30) | 2 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
NURSING SPEAKING CLUB | HEM4214393 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Gülşah KÖRPE |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Gülşah KÖRPE |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Hemşirelik öğrencilerinin İngilizce dilinde kendilerini ifade etme ve konuşma yeteneklerinin geliştirilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Geçmiş zamanda cümle kurma ,Geçmiş zamanda cümle kurma 2,Gelecek zamanda cümle kurma,Gelecek zamanda cümle kurma 2,Yetenekler hakkında cümle kurma,Öneri verme cümleleri oluşturma,Olasılıklar hakkında cümleler oluşturma,Ara Sınav,Belirlenen Tema Hakkında Konuşma 1,Belirlenen Tema Hakkında Konuşma 2,Belirlenen Tema Hakkında Konuşma 3,Belirlenen Tema Hakkında Konuşma 4,Belirlenen Tema Hakkında Konuşma 5,Belirlenen Tema Hakkında Konuşma 6,Belirlenen Tema Hakkında Konuşma 7; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Temel düzeyde İngilizce dilinde kendini ifade eder | 14, 16, 37, 6, 9 | A, E |
İngilizce dilinde konuşurken uygun dil bilgisi kurallarını kullanır | 14, 16, 37, 6, 9 | A, E, H |
İngilizce dilinde konuşurken uygun kelimeleri kullanır | 14, 16, 37, 6, 9 | A, E |
Belirlenen konuşma teması hakkında kelime ve dil yapılarını kullanır | 14, 16, 37, 6, 9 | A, E, H |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Geçmiş zamanda cümle kurma | 1,2,3,4,5,6. kaynaklar |
2 | Geçmiş zamanda cümle kurma 2 | 1,2.3.4.5.6. kaynaklar |
3 | Gelecek zamanda cümle kurma | 1,2,3,4,5,6. kaynaklar |
4 | Gelecek zamanda cümle kurma 2 | 1,2,3,4,5,6. kaynaklar |
5 | Yetenekler hakkında cümle kurma | 1,2,3,4,5,6. kaynaklar |
6 | Öneri verme cümleleri oluşturma | 1,2,3,4,5,6. kaynaklar |
7 | Olasılıklar hakkında cümleler oluşturma | 1,2,3,4,5,6 kaynaklar |
8 | Ara Sınav | |
9 | Belirlenen Tema Hakkında Konuşma 1 | 1,2,3,4,5,6. kaynaklar |
10 | Belirlenen Tema Hakkında Konuşma 2 | 1,2,3,4,5,6. kaynaklar |
11 | Belirlenen Tema Hakkında Konuşma 3 | 1,2,3,4,5,6. kaynaklar |
12 | Belirlenen Tema Hakkında Konuşma 4 | 1,2,3,4,5,6. kaynaklar |
13 | Belirlenen Tema Hakkında Konuşma 5 | 1,2,3,4,5,6. kaynaklar |
14 | Belirlenen Tema Hakkında Konuşma 6 | 1,2,3,4,5,6. kaynaklar |
15 | Belirlenen Tema Hakkında Konuşma 7 | 1,2,3,4,5,6,. kaynaklar |
Kaynak |
1. Oxford Supplementary Skills / Speaking Elementary - Intermediate & Upper-Intermediate
2. TED Talks: The official TED guide to public speaking
3. TED Talks Videos
4. Teacher King’s English Speaking Course Book 1 - Lithuanian Edition
5. İngilizce Cümle Kurma Teknikleri (Video Dersler+Kitap)-Erkan Önler
6. Video Anlatımlı İngilizce Konuş-Erkan Önler,Beyza Başaran |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | PY-1. Mesleki rol ve sorumluluklarını yerine getirebilecek kuramsal bilgi ve beceriye sahiptir. | | | | | |
2 | PY-2. Profesyonel tutum ve davranışlara sahiptir | | | | | |
3 | PY-3. Kaliteli ve güvenli hemşirelik bakımını kanıta dayalı uygulamalar doğrultusunda gerçekleştirir | | | | | |
4 | PY-4. Hemşirelik karar ve uygulamalarında eleştirel düşünme, sorun çözme ve liderlik becerilerini kullanır. | X | | | | |
5 | PY-5. Meslek mensupları ve diğer sağlık disiplinleri ile ekip çalışması yapar. | | X | | | |
6 | PY-6. Bireysel ve mesleki gelişimine katkı sağlayacak bilimsel ve sosyal projelerde görev alır. | | | X | | |
7 | PY-7. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak literatüre ulaşır ve mesleki uygulamalarında kullanır. | | | | | X |
8 | PY-8. Yaşam boyu öğrenme ve sürekli gelişimi ilke edinir. | | | | X | |
9 | PY-9. Gelişen ve değişen sağlık bakım gereksinimlerinin karşılanmasında birey, aile ve toplum ile işbirliği yaparak etkili iletişim kurar | X | | | | |
10 | PY-10. Mesleki etik ilke ve değerleri benimseyerek birey merkezli bakım sunar. | | | | | |
11 | PY-11. Teknolojik ve yenilikçi bakım yöntemlerini takip ederek mesleki uygulamalarına yansıtır. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:12Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:13