Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
SAĞLIĞIN DEĞERLENDİRMESİ | HEM2114127 | Güz Dönemi | 2+2 | 3 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Sema KUĞUOĞLU |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Sema KUĞUOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencinin sağlık öyküsü alabilmesi, sistemlere göre fiziksel değerlendirme yapabilmesi; sağlığı fiziksel ve psikososyal yönden değerlendirebilmesi ve topladığı verileri analiz ederek sağlıktan sapmaları fark etmesi, hemşirelik bakım sürecine aktarabilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Sağlığın Değerlendirilmesi Dersine Giriş ve Hemşirenin Rolü,Objektif ve subjektif verilerin değerlendirilmesi, sağlık öyküsü alma,Fiziksel Muayene Yöntemleri ,Genel Durum Tanılama, Yaşam Bulguları ve Ağrı,Deri, Saç ve Tırnakların Değerlendirilmesi ,Gözler, Kulakın Tanılaması,Baş, Boyun, Burun ve Ağız Tanılaması ,Solunumun Değerlendirilmesi ,Kardiyovasküler Değerlendirme ,Meme ve Aksillanın Değerlendirilmesi ,Gastrointestinal Sisteme Yönelik Değerlendirme ,Nörolojik Değerlendirme ,Kas ve İskelet Sisteminin Değerlendirilmesi ,Üriner Sistem Değerlendirmesi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Sağlık ve hastalıkla ilgili kavramları bilir. | | |
Sağlığın geliştirilmesindeki model ve stratejileri bilir. | | |
Sağlığın değerlendirilmesinde kültürel farklılıkların rolünü bilir. | | |
Bireylerin yaşam dönemleri ve kültürel farklılıklarına göre sağlığı geliştiren uygulamaları bilir. | | |
Fizik muayene becerilerini bilir ve uygular. | | |
Veri toplama yöntemlerini bilir ve uygular. | | |
Sistemlerin değerlendirilmesini bilir ve uygular | | |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: | |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Sağlığın Değerlendirilmesi Dersine Giriş ve Hemşirenin Rolü | |
2 | Objektif ve subjektif verilerin değerlendirilmesi, sağlık öyküsü alma | |
3 | Fiziksel Muayene Yöntemleri | |
4 | Genel Durum Tanılama, Yaşam Bulguları ve Ağrı | |
5 | Deri, Saç ve Tırnakların Değerlendirilmesi | |
6 | Gözler, Kulakın Tanılaması | |
7 | Baş, Boyun, Burun ve Ağız Tanılaması | |
8 | Solunumun Değerlendirilmesi | |
9 | Kardiyovasküler Değerlendirme | |
10 | Meme ve Aksillanın Değerlendirilmesi | |
11 | Gastrointestinal Sisteme Yönelik Değerlendirme | |
12 | Nörolojik Değerlendirme | |
13 | Kas ve İskelet Sisteminin Değerlendirilmesi | |
14 | Üriner Sistem Değerlendirmesi | |
Kaynak |
Eti Aslan F. “Sağlığın Değerlendirilmesi”, Acıbadem Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölümü Yayını, Özyurt Matbaacılık, 2014. ISBN: 978-605-88735-6-8
Kuyutar F. “Klinisyen/Öğrenci Hemşire ve Ebeler için Fizik Muayene”, Nobel Tıp Kitabevi, 2013. ISBN: 978-975-420-975-4
|
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | PY-1. Mesleki rol ve sorumluluklarını yerine getirebilecek kuramsal bilgi ve beceriye sahiptir. | | X | | | |
2 | PY-2. Profesyonel tutum ve davranışlara sahiptir | X | | | | |
3 | PY-3. Kaliteli ve güvenli hemşirelik bakımını kanıta dayalı uygulamalar doğrultusunda gerçekleştirir | | | | | |
4 | PY-4. Hemşirelik karar ve uygulamalarında eleştirel düşünme, sorun çözme ve liderlik becerilerini kullanır. | | X | | | |
5 | PY-5. Meslek mensupları ve diğer sağlık disiplinleri ile ekip çalışması yapar. | | | X | | |
6 | PY-6. Bireysel ve mesleki gelişimine katkı sağlayacak bilimsel ve sosyal projelerde görev alır. | X | | | | |
7 | PY-7. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak literatüre ulaşır ve mesleki uygulamalarında kullanır. | | | X | | |
8 | PY-8. Yaşam boyu öğrenme ve sürekli gelişimi ilke edinir. | | | | X | |
9 | PY-9. Gelişen ve değişen sağlık bakım gereksinimlerinin karşılanmasında birey, aile ve toplum ile işbirliği yaparak etkili iletişim kurar | | | | X | |
10 | PY-10. Mesleki etik ilke ve değerleri benimseyerek birey merkezli bakım sunar. | | | X | | |
11 | PY-11. Teknolojik ve yenilikçi bakım yöntemlerini takip ederek mesleki uygulamalarına yansıtır. | | X | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Rehberli Problem Çözme | 14 | 1 | 14 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 1 | 3 | 3 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 1 | 7 | 7 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 4 | 4 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 90 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(90/30) | 3 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
SAĞLIĞIN DEĞERLENDİRMESİ | HEM2114127 | Güz Dönemi | 2+2 | 3 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Sema KUĞUOĞLU |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Sema KUĞUOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencinin sağlık öyküsü alabilmesi, sistemlere göre fiziksel değerlendirme yapabilmesi; sağlığı fiziksel ve psikososyal yönden değerlendirebilmesi ve topladığı verileri analiz ederek sağlıktan sapmaları fark etmesi, hemşirelik bakım sürecine aktarabilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Sağlığın Değerlendirilmesi Dersine Giriş ve Hemşirenin Rolü,Objektif ve subjektif verilerin değerlendirilmesi, sağlık öyküsü alma,Fiziksel Muayene Yöntemleri ,Genel Durum Tanılama, Yaşam Bulguları ve Ağrı,Deri, Saç ve Tırnakların Değerlendirilmesi ,Gözler, Kulakın Tanılaması,Baş, Boyun, Burun ve Ağız Tanılaması ,Solunumun Değerlendirilmesi ,Kardiyovasküler Değerlendirme ,Meme ve Aksillanın Değerlendirilmesi ,Gastrointestinal Sisteme Yönelik Değerlendirme ,Nörolojik Değerlendirme ,Kas ve İskelet Sisteminin Değerlendirilmesi ,Üriner Sistem Değerlendirmesi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Sağlık ve hastalıkla ilgili kavramları bilir. | | |
Sağlığın geliştirilmesindeki model ve stratejileri bilir. | | |
Sağlığın değerlendirilmesinde kültürel farklılıkların rolünü bilir. | | |
Bireylerin yaşam dönemleri ve kültürel farklılıklarına göre sağlığı geliştiren uygulamaları bilir. | | |
Fizik muayene becerilerini bilir ve uygular. | | |
Veri toplama yöntemlerini bilir ve uygular. | | |
Sistemlerin değerlendirilmesini bilir ve uygular | | |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: | |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Sağlığın Değerlendirilmesi Dersine Giriş ve Hemşirenin Rolü | |
2 | Objektif ve subjektif verilerin değerlendirilmesi, sağlık öyküsü alma | |
3 | Fiziksel Muayene Yöntemleri | |
4 | Genel Durum Tanılama, Yaşam Bulguları ve Ağrı | |
5 | Deri, Saç ve Tırnakların Değerlendirilmesi | |
6 | Gözler, Kulakın Tanılaması | |
7 | Baş, Boyun, Burun ve Ağız Tanılaması | |
8 | Solunumun Değerlendirilmesi | |
9 | Kardiyovasküler Değerlendirme | |
10 | Meme ve Aksillanın Değerlendirilmesi | |
11 | Gastrointestinal Sisteme Yönelik Değerlendirme | |
12 | Nörolojik Değerlendirme | |
13 | Kas ve İskelet Sisteminin Değerlendirilmesi | |
14 | Üriner Sistem Değerlendirmesi | |
Kaynak |
Eti Aslan F. “Sağlığın Değerlendirilmesi”, Acıbadem Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölümü Yayını, Özyurt Matbaacılık, 2014. ISBN: 978-605-88735-6-8
Kuyutar F. “Klinisyen/Öğrenci Hemşire ve Ebeler için Fizik Muayene”, Nobel Tıp Kitabevi, 2013. ISBN: 978-975-420-975-4
|
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | PY-1. Mesleki rol ve sorumluluklarını yerine getirebilecek kuramsal bilgi ve beceriye sahiptir. | | X | | | |
2 | PY-2. Profesyonel tutum ve davranışlara sahiptir | X | | | | |
3 | PY-3. Kaliteli ve güvenli hemşirelik bakımını kanıta dayalı uygulamalar doğrultusunda gerçekleştirir | | | | | |
4 | PY-4. Hemşirelik karar ve uygulamalarında eleştirel düşünme, sorun çözme ve liderlik becerilerini kullanır. | | X | | | |
5 | PY-5. Meslek mensupları ve diğer sağlık disiplinleri ile ekip çalışması yapar. | | | X | | |
6 | PY-6. Bireysel ve mesleki gelişimine katkı sağlayacak bilimsel ve sosyal projelerde görev alır. | X | | | | |
7 | PY-7. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak literatüre ulaşır ve mesleki uygulamalarında kullanır. | | | X | | |
8 | PY-8. Yaşam boyu öğrenme ve sürekli gelişimi ilke edinir. | | | | X | |
9 | PY-9. Gelişen ve değişen sağlık bakım gereksinimlerinin karşılanmasında birey, aile ve toplum ile işbirliği yaparak etkili iletişim kurar | | | | X | |
10 | PY-10. Mesleki etik ilke ve değerleri benimseyerek birey merkezli bakım sunar. | | | X | | |
11 | PY-11. Teknolojik ve yenilikçi bakım yöntemlerini takip ederek mesleki uygulamalarına yansıtır. | | X | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:12Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:13