Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
AKADEMİK OKUMA YAZMA BECERİLERİ | HEM4114387 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Gülşah KÖRPE |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Gülşah KÖRPE |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin ana amacı, öğrencinin, akademik yazım kuralları çerçevesinde, alana ilişkin yazılı kaynaklara ulaşma, okuma ve anlama becerilerini kazandırmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin tanıtımı, akademik yazım tanımı,Akademik yazım ile ilgili temel kavramlar,Akademik bilgi için ulaşılması gereken kaynaklar,Akademik bilginin elde edilme teknikleri,Elde edilen bilginin değerlendirilmesi ve doğru bilginin seçilmesi,Akademik yazım kuralları, akademik yazım formatları,Akademik aşırmacılık (intihal/plagiarism) örnekleri ve metin içinde doğru kaynak gösterme,Ara sınavın değerlendirilmesi/Hemşirelikle ilgili makalelerin yazım açısından incelenmesi çalışmaları,Kanıta dayalı hemşirelik uygulamalarına ilişkin Türkçe-İngilizce makale çalışmaları,Kanıta dayalı hemşirelik uygulamalarına ilişkin Türkçe-İngilizce makale çalışmaları-ıı,Akademik yazı yapısını oluşturma/akademik makale yazımı örnek çalışmaları,Sunum çeşitleri: yazılı, sözlü ve görsel sunum,Akademik bilgi derlemelerinin sunumu,Akademik bilgi derlemelerinin sunumu; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
| | |
Elektronik kaynakları/kütüphane kaynaklarını kullanarak alana ilişkin güncel akademik bilgilere ulaşır. | 14, 9 | A, E |
Hemşirelikle ilgili makaleleri okur. | 14, 9 | A, E |
Hemşirelikle ilgili akademik bilgi için kullanılabilecek kaynakları söyler. | 14, 9 | A, E |
Uygun terim-teknikleri kullanarak Türkçe-İngilizce makalelere ulaşır. | 14, 9 | A, E |
Hemşirelikle ilgili makaleleri yazım düzeni açısından çözümler. | 14, 9 | A, E |
Hemşirelikle ilgili yazılan makaleleri eleştirel düşünme çerçevesinde yorumlar. | 14, 9 | A, E |
Elde ettiği akademik bilginin sunumunu yapar. | 14, 9 | A, E |
Akademik bilgiyi tanımlar. | 14, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Dersin tanıtımı, akademik yazım tanımı | Kaynakların incelenmesi |
2 | Akademik yazım ile ilgili temel kavramlar | Kaynakların incelenmesi |
3 | Akademik bilgi için ulaşılması gereken kaynaklar | Kaynakların incelenmesi |
4 | Akademik bilginin elde edilme teknikleri | Kaynakların incelenmesi |
5 | Elde edilen bilginin değerlendirilmesi ve doğru bilginin seçilmesi | Kaynakların incelenmesi |
6 | Akademik yazım kuralları, akademik yazım formatları | Kaynakların incelenmesi |
7 | Akademik aşırmacılık (intihal/plagiarism) örnekleri ve metin içinde doğru kaynak gösterme | Kaynakların incelenmesi |
8 | Ara sınavın değerlendirilmesi/Hemşirelikle ilgili makalelerin yazım açısından incelenmesi çalışmaları | Kaynakların incelenmesi |
9 | Kanıta dayalı hemşirelik uygulamalarına ilişkin Türkçe-İngilizce makale çalışmaları | Kaynakların incelenmesi |
10 | Kanıta dayalı hemşirelik uygulamalarına ilişkin Türkçe-İngilizce makale çalışmaları-ıı | Kaynakların incelenmesi |
11 | Akademik yazı yapısını oluşturma/akademik makale yazımı örnek çalışmaları | Kaynakların incelenmesi |
12 | Sunum çeşitleri: yazılı, sözlü ve görsel sunum | Kaynakların incelenmesi |
13 | Akademik bilgi derlemelerinin sunumu | Kaynakların incelenmesi/Sunum hazırlama |
14 | Akademik bilgi derlemelerinin sunumu | Kaynakların incelenmesi/Sunum hazırlama |
Kaynak |
1. Day, R.A. (2001). Bilimsel bir makale nasıl yazılır ve yayımlanır. (7.baskı, Aşkar Altay G.) Ankara: TÜBİTAK Yayınları.
2. Aksayan, S., Bahar, Z., Bayık, A., Emiroğlu, O. N., Görak G., Karataş, Kocaman, G., Kubilay, G. ve ark. (2002). Hemşirelikte araştırma. İstanbul: Odak Ofset.
3. Erdoğan, S., Nahcivan, N., Esin, N. (2014). Hemşirelikte araştırma süreç, ilke ve uygulama. İstanbul: Nobel Kitabevi. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | PY-1. Mesleki rol ve sorumluluklarını yerine getirebilecek kuramsal bilgi ve beceriye sahiptir. | | | | | X |
2 | PY-2. Profesyonel tutum ve davranışlara sahiptir | | | X | | |
3 | PY-3. Kaliteli ve güvenli hemşirelik bakımını kanıta dayalı uygulamalar doğrultusunda gerçekleştirir | | | | X | |
4 | PY-4. Hemşirelik karar ve uygulamalarında eleştirel düşünme, sorun çözme ve liderlik becerilerini kullanır. | | | | | X |
5 | PY-5. Meslek mensupları ve diğer sağlık disiplinleri ile ekip çalışması yapar. | | | X | | |
6 | PY-6. Bireysel ve mesleki gelişimine katkı sağlayacak bilimsel ve sosyal projelerde görev alır. | | | | X | |
7 | PY-7. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak literatüre ulaşır ve mesleki uygulamalarında kullanır. | | X | | | |
8 | PY-8. Yaşam boyu öğrenme ve sürekli gelişimi ilke edinir. | | | | | |
9 | PY-9. Gelişen ve değişen sağlık bakım gereksinimlerinin karşılanmasında birey, aile ve toplum ile işbirliği yaparak etkili iletişim kurar | | | | X | |
10 | PY-10. Mesleki etik ilke ve değerleri benimseyerek birey merkezli bakım sunar. | | | | | X |
11 | PY-11. Teknolojik ve yenilikçi bakım yöntemlerini takip ederek mesleki uygulamalarına yansıtır. | | | X | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 1 | 10 | 10 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 1 | 5 | 5 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 73 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(73/30) | 2 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
AKADEMİK OKUMA YAZMA BECERİLERİ | HEM4114387 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Gülşah KÖRPE |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Gülşah KÖRPE |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin ana amacı, öğrencinin, akademik yazım kuralları çerçevesinde, alana ilişkin yazılı kaynaklara ulaşma, okuma ve anlama becerilerini kazandırmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin tanıtımı, akademik yazım tanımı,Akademik yazım ile ilgili temel kavramlar,Akademik bilgi için ulaşılması gereken kaynaklar,Akademik bilginin elde edilme teknikleri,Elde edilen bilginin değerlendirilmesi ve doğru bilginin seçilmesi,Akademik yazım kuralları, akademik yazım formatları,Akademik aşırmacılık (intihal/plagiarism) örnekleri ve metin içinde doğru kaynak gösterme,Ara sınavın değerlendirilmesi/Hemşirelikle ilgili makalelerin yazım açısından incelenmesi çalışmaları,Kanıta dayalı hemşirelik uygulamalarına ilişkin Türkçe-İngilizce makale çalışmaları,Kanıta dayalı hemşirelik uygulamalarına ilişkin Türkçe-İngilizce makale çalışmaları-ıı,Akademik yazı yapısını oluşturma/akademik makale yazımı örnek çalışmaları,Sunum çeşitleri: yazılı, sözlü ve görsel sunum,Akademik bilgi derlemelerinin sunumu,Akademik bilgi derlemelerinin sunumu; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
| | |
Elektronik kaynakları/kütüphane kaynaklarını kullanarak alana ilişkin güncel akademik bilgilere ulaşır. | 14, 9 | A, E |
Hemşirelikle ilgili makaleleri okur. | 14, 9 | A, E |
Hemşirelikle ilgili akademik bilgi için kullanılabilecek kaynakları söyler. | 14, 9 | A, E |
Uygun terim-teknikleri kullanarak Türkçe-İngilizce makalelere ulaşır. | 14, 9 | A, E |
Hemşirelikle ilgili makaleleri yazım düzeni açısından çözümler. | 14, 9 | A, E |
Hemşirelikle ilgili yazılan makaleleri eleştirel düşünme çerçevesinde yorumlar. | 14, 9 | A, E |
Elde ettiği akademik bilginin sunumunu yapar. | 14, 9 | A, E |
Akademik bilgiyi tanımlar. | 14, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Dersin tanıtımı, akademik yazım tanımı | Kaynakların incelenmesi |
2 | Akademik yazım ile ilgili temel kavramlar | Kaynakların incelenmesi |
3 | Akademik bilgi için ulaşılması gereken kaynaklar | Kaynakların incelenmesi |
4 | Akademik bilginin elde edilme teknikleri | Kaynakların incelenmesi |
5 | Elde edilen bilginin değerlendirilmesi ve doğru bilginin seçilmesi | Kaynakların incelenmesi |
6 | Akademik yazım kuralları, akademik yazım formatları | Kaynakların incelenmesi |
7 | Akademik aşırmacılık (intihal/plagiarism) örnekleri ve metin içinde doğru kaynak gösterme | Kaynakların incelenmesi |
8 | Ara sınavın değerlendirilmesi/Hemşirelikle ilgili makalelerin yazım açısından incelenmesi çalışmaları | Kaynakların incelenmesi |
9 | Kanıta dayalı hemşirelik uygulamalarına ilişkin Türkçe-İngilizce makale çalışmaları | Kaynakların incelenmesi |
10 | Kanıta dayalı hemşirelik uygulamalarına ilişkin Türkçe-İngilizce makale çalışmaları-ıı | Kaynakların incelenmesi |
11 | Akademik yazı yapısını oluşturma/akademik makale yazımı örnek çalışmaları | Kaynakların incelenmesi |
12 | Sunum çeşitleri: yazılı, sözlü ve görsel sunum | Kaynakların incelenmesi |
13 | Akademik bilgi derlemelerinin sunumu | Kaynakların incelenmesi/Sunum hazırlama |
14 | Akademik bilgi derlemelerinin sunumu | Kaynakların incelenmesi/Sunum hazırlama |
Kaynak |
1. Day, R.A. (2001). Bilimsel bir makale nasıl yazılır ve yayımlanır. (7.baskı, Aşkar Altay G.) Ankara: TÜBİTAK Yayınları.
2. Aksayan, S., Bahar, Z., Bayık, A., Emiroğlu, O. N., Görak G., Karataş, Kocaman, G., Kubilay, G. ve ark. (2002). Hemşirelikte araştırma. İstanbul: Odak Ofset.
3. Erdoğan, S., Nahcivan, N., Esin, N. (2014). Hemşirelikte araştırma süreç, ilke ve uygulama. İstanbul: Nobel Kitabevi. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | PY-1. Mesleki rol ve sorumluluklarını yerine getirebilecek kuramsal bilgi ve beceriye sahiptir. | | | | | X |
2 | PY-2. Profesyonel tutum ve davranışlara sahiptir | | | X | | |
3 | PY-3. Kaliteli ve güvenli hemşirelik bakımını kanıta dayalı uygulamalar doğrultusunda gerçekleştirir | | | | X | |
4 | PY-4. Hemşirelik karar ve uygulamalarında eleştirel düşünme, sorun çözme ve liderlik becerilerini kullanır. | | | | | X |
5 | PY-5. Meslek mensupları ve diğer sağlık disiplinleri ile ekip çalışması yapar. | | | X | | |
6 | PY-6. Bireysel ve mesleki gelişimine katkı sağlayacak bilimsel ve sosyal projelerde görev alır. | | | | X | |
7 | PY-7. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak literatüre ulaşır ve mesleki uygulamalarında kullanır. | | X | | | |
8 | PY-8. Yaşam boyu öğrenme ve sürekli gelişimi ilke edinir. | | | | | |
9 | PY-9. Gelişen ve değişen sağlık bakım gereksinimlerinin karşılanmasında birey, aile ve toplum ile işbirliği yaparak etkili iletişim kurar | | | | X | |
10 | PY-10. Mesleki etik ilke ve değerleri benimseyerek birey merkezli bakım sunar. | | | | | X |
11 | PY-11. Teknolojik ve yenilikçi bakım yöntemlerini takip ederek mesleki uygulamalarına yansıtır. | | | X | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:12Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:13