Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
HEMŞİRELİĞE GİRİŞ | HEM1139840 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Aysel KÖKCÜ DOĞAN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Aysel KÖKCÜ DOĞAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencilere hemşireliğin temel felsefesini ve sağlık bakım hizmetleri içerisinde hemşirenin rolünü anlamasını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tanışma- Dersin Tanıtılması,
Hemşirelik Kavramına Giriş
,Hemşirelik tarihi ve felsefesi ,Hemşirelik Bilim ve Sanatı,Temel İnsan Gereksinimleri,Bakım Kavramı,Humanizm-Holizm,Etik Değerler,Ara sınav,Sağlık Bakım Sisteminde Hemşirenin Rolü,Hemşirelik Mevzuatı,Hemşire Liderler,Hemşirelik Model ve Kuramları,Hemşirelik ile İlgili Dernek ve Kuruluşlar,ICN Temaları (International Council of Nurses-Uluslararası Hemşireler Konseyi)
Dersin Değerlendirilmesi
; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
| | |
Sağlık bakımında hemşireliğin gücünü açıklar | 10, 16, 9 | A |
Hemşireliğin dünyada ve ülkemizdeki tarihsel gelişimini açıklar | 10, 13, 16, 9 | A |
İnsan, çevre, sağlık, hastalık ve hemşirelik kavramlarını birbiri ile ilişkilendirir | 10, 13, 16, 19, 9 | |
Hemşirelikte hümanistik ve holistik yaklaşımın önemini ifade eder | 10, 13, 16, 9 | |
Hemşirelikle ilgili liderlerin, dernek ve kuruluşların önemini ifade eder | 10, 13, 16, 9 | |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Tanışma- Dersin Tanıtılması,
Hemşirelik Kavramına Giriş
| 6. kaynağın 155. Sayfasının incelenmesi |
2 | Hemşirelik tarihi ve felsefesi | 1.kaynağın 3-13. ve 5. kaynağın 5-10. sayfalarının incelenmesi |
3 | Hemşirelik Bilim ve Sanatı | 3.kaynağın 8-10. sayfalarının incelenmesi |
4 | Temel İnsan Gereksinimleri | 1.kaynağın 33. sayfasının incelenmesi |
5 | Bakım Kavramı | 1.kaynağın 41-167. Sayfalarının incelenmesi |
6 | Humanizm-Holizm | 6. kaynağın 129-520. Sayfalarının incelenmesi |
7 | Etik Değerler | 3. kaynağın 12. Sayfasının incelenmesi |
8 | Ara sınav | |
9 | Sağlık Bakım Sisteminde Hemşirenin Rolü | 1.kaynağın 23-25. Sayfalarının incelenmesi |
10 | Hemşirelik Mevzuatı | Web araştırması |
11 | Hemşire Liderler | Web araştırması |
12 | Hemşirelik Model ve Kuramları | 2. kaynağın 52-110. Sayfalarının incelenmesi |
13 | Hemşirelik ile İlgili Dernek ve Kuruluşlar | Web araştırması |
14 | ICN Temaları (International Council of Nurses-Uluslararası Hemşireler Konseyi)
Dersin Değerlendirilmesi
| 1.Kaynağın 9. Sayfasının incelenmesi |
Kaynak |
1. Pektekin, Ç. 2013. Hemşirelik Felsefesi: Kuramlar-Bakım Modelleri ve Politik Yaklaşımlar
2. Hemşirelik ve Etik, Çaylan Pektekin
3. Aşti, T. A., Karadağ, A. (2012). Hemşirelik Esasları, Hemşirelik Bilim ve Sanatı. Akademi Basın ve YayıncılıkBirol L (2007). Hemşirelik süreci. Hemşirelik bakımında sistematik yaklaşım, Etki Yayıncılık, İzmir
4. Velioğlu P (1999). Hemşirelikte Kavram ve Kuramlar. İstanbul.
5. Öktem Ş, Abbasoğlu A, Doğan N (2000). Hemşirelik tarihi, eğitimi ve gelişimi. Ankara Üniversitesi Dikimevi Sağlık Hizmetleri, 1(1):5-10
6. Velioğlu P (1991). Hemşirelik üstüne düşünceler, Tebliğ.
7. Akça Ay F (2007). Temel hemşirelik kavramlar, İlkeler, uygulamalar, Medikal yayıncılık.
|
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | PY-1. Mesleki rol ve sorumluluklarını yerine getirebilecek kuramsal bilgi ve beceriye sahiptir. | | | X | | |
2 | PY-2. Profesyonel tutum ve davranışlara sahiptir | | | X | | |
3 | PY-3. Kaliteli ve güvenli hemşirelik bakımını kanıta dayalı uygulamalar doğrultusunda gerçekleştirir | | | | | X |
4 | PY-4. Hemşirelik karar ve uygulamalarında eleştirel düşünme, sorun çözme ve liderlik becerilerini kullanır. | | | X | | |
5 | PY-5. Meslek mensupları ve diğer sağlık disiplinleri ile ekip çalışması yapar. | | | | | X |
6 | PY-6. Bireysel ve mesleki gelişimine katkı sağlayacak bilimsel ve sosyal projelerde görev alır. | | | | X | |
7 | PY-7. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak literatüre ulaşır ve mesleki uygulamalarında kullanır. | | | X | | |
8 | PY-8. Yaşam boyu öğrenme ve sürekli gelişimi ilke edinir. | | | X | | |
9 | PY-9. Gelişen ve değişen sağlık bakım gereksinimlerinin karşılanmasında birey, aile ve toplum ile işbirliği yaparak etkili iletişim kurar | | | | X | |
10 | PY-10. Mesleki etik ilke ve değerleri benimseyerek birey merkezli bakım sunar. | | X | | | |
11 | PY-11. Teknolojik ve yenilikçi bakım yöntemlerini takip ederek mesleki uygulamalarına yansıtır. | | | X | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 15 | 15 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 17 | 17 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 60 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(60/30) | 2 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
HEMŞİRELİĞE GİRİŞ | HEM1139840 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Aysel KÖKCÜ DOĞAN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Aysel KÖKCÜ DOĞAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencilere hemşireliğin temel felsefesini ve sağlık bakım hizmetleri içerisinde hemşirenin rolünü anlamasını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tanışma- Dersin Tanıtılması,
Hemşirelik Kavramına Giriş
,Hemşirelik tarihi ve felsefesi ,Hemşirelik Bilim ve Sanatı,Temel İnsan Gereksinimleri,Bakım Kavramı,Humanizm-Holizm,Etik Değerler,Ara sınav,Sağlık Bakım Sisteminde Hemşirenin Rolü,Hemşirelik Mevzuatı,Hemşire Liderler,Hemşirelik Model ve Kuramları,Hemşirelik ile İlgili Dernek ve Kuruluşlar,ICN Temaları (International Council of Nurses-Uluslararası Hemşireler Konseyi)
Dersin Değerlendirilmesi
; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
| | |
Sağlık bakımında hemşireliğin gücünü açıklar | 10, 16, 9 | A |
Hemşireliğin dünyada ve ülkemizdeki tarihsel gelişimini açıklar | 10, 13, 16, 9 | A |
İnsan, çevre, sağlık, hastalık ve hemşirelik kavramlarını birbiri ile ilişkilendirir | 10, 13, 16, 19, 9 | |
Hemşirelikte hümanistik ve holistik yaklaşımın önemini ifade eder | 10, 13, 16, 9 | |
Hemşirelikle ilgili liderlerin, dernek ve kuruluşların önemini ifade eder | 10, 13, 16, 9 | |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Tanışma- Dersin Tanıtılması,
Hemşirelik Kavramına Giriş
| 6. kaynağın 155. Sayfasının incelenmesi |
2 | Hemşirelik tarihi ve felsefesi | 1.kaynağın 3-13. ve 5. kaynağın 5-10. sayfalarının incelenmesi |
3 | Hemşirelik Bilim ve Sanatı | 3.kaynağın 8-10. sayfalarının incelenmesi |
4 | Temel İnsan Gereksinimleri | 1.kaynağın 33. sayfasının incelenmesi |
5 | Bakım Kavramı | 1.kaynağın 41-167. Sayfalarının incelenmesi |
6 | Humanizm-Holizm | 6. kaynağın 129-520. Sayfalarının incelenmesi |
7 | Etik Değerler | 3. kaynağın 12. Sayfasının incelenmesi |
8 | Ara sınav | |
9 | Sağlık Bakım Sisteminde Hemşirenin Rolü | 1.kaynağın 23-25. Sayfalarının incelenmesi |
10 | Hemşirelik Mevzuatı | Web araştırması |
11 | Hemşire Liderler | Web araştırması |
12 | Hemşirelik Model ve Kuramları | 2. kaynağın 52-110. Sayfalarının incelenmesi |
13 | Hemşirelik ile İlgili Dernek ve Kuruluşlar | Web araştırması |
14 | ICN Temaları (International Council of Nurses-Uluslararası Hemşireler Konseyi)
Dersin Değerlendirilmesi
| 1.Kaynağın 9. Sayfasının incelenmesi |
Kaynak |
1. Pektekin, Ç. 2013. Hemşirelik Felsefesi: Kuramlar-Bakım Modelleri ve Politik Yaklaşımlar
2. Hemşirelik ve Etik, Çaylan Pektekin
3. Aşti, T. A., Karadağ, A. (2012). Hemşirelik Esasları, Hemşirelik Bilim ve Sanatı. Akademi Basın ve YayıncılıkBirol L (2007). Hemşirelik süreci. Hemşirelik bakımında sistematik yaklaşım, Etki Yayıncılık, İzmir
4. Velioğlu P (1999). Hemşirelikte Kavram ve Kuramlar. İstanbul.
5. Öktem Ş, Abbasoğlu A, Doğan N (2000). Hemşirelik tarihi, eğitimi ve gelişimi. Ankara Üniversitesi Dikimevi Sağlık Hizmetleri, 1(1):5-10
6. Velioğlu P (1991). Hemşirelik üstüne düşünceler, Tebliğ.
7. Akça Ay F (2007). Temel hemşirelik kavramlar, İlkeler, uygulamalar, Medikal yayıncılık.
|
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | PY-1. Mesleki rol ve sorumluluklarını yerine getirebilecek kuramsal bilgi ve beceriye sahiptir. | | | X | | |
2 | PY-2. Profesyonel tutum ve davranışlara sahiptir | | | X | | |
3 | PY-3. Kaliteli ve güvenli hemşirelik bakımını kanıta dayalı uygulamalar doğrultusunda gerçekleştirir | | | | | X |
4 | PY-4. Hemşirelik karar ve uygulamalarında eleştirel düşünme, sorun çözme ve liderlik becerilerini kullanır. | | | X | | |
5 | PY-5. Meslek mensupları ve diğer sağlık disiplinleri ile ekip çalışması yapar. | | | | | X |
6 | PY-6. Bireysel ve mesleki gelişimine katkı sağlayacak bilimsel ve sosyal projelerde görev alır. | | | | X | |
7 | PY-7. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak literatüre ulaşır ve mesleki uygulamalarında kullanır. | | | X | | |
8 | PY-8. Yaşam boyu öğrenme ve sürekli gelişimi ilke edinir. | | | X | | |
9 | PY-9. Gelişen ve değişen sağlık bakım gereksinimlerinin karşılanmasında birey, aile ve toplum ile işbirliği yaparak etkili iletişim kurar | | | | X | |
10 | PY-10. Mesleki etik ilke ve değerleri benimseyerek birey merkezli bakım sunar. | | X | | | |
11 | PY-11. Teknolojik ve yenilikçi bakım yöntemlerini takip ederek mesleki uygulamalarına yansıtır. | | | X | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:12Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:13