Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
KORUYUCU DİŞ HEKİMLİĞİ | ADS2143410 | Güz Dönemi | 1+0 | 1 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Alev ÖZSOY KANER |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Alev ÖZSOY KANER |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Koruyucu dişhekimliğinin tanımı ve uygulama alanlarını tanımak, yapılacak uygulamalara yardım edebilecek seviyede bilgi sağlamak |
Dersin İçeriği | Bu ders; Toplum ağız-diş sağlığı ve koruyucu hekimlik tanımı,Toplum ağız-diş sağlığı ve koruyucu hekimlik tanımı,Sağlığın tanımı ve bileşenleri,Ağız diş sağlığının korunmasında etkili olan bireysel ve sosyal faktörler,Toplum esaslı apız diş sağlığını yğkseltmeye yönelik programlar,Toplumsal esaslı programlarda kullanılabilecek sağlık eğitim modelleri,Toplumsal esaslı programlarda kullanılabilecek flor uygulamalarının yeri,Beslenme ve sağlık ilişkisi,Beslenme ve ağız diş sağlığı ilişkisi,Sosyo-ekonomik düzeyin ağız diş sağlığı üzerine etkisinin belirlenmesi,Sağlık ekonomisi temel kavramları ve dişhekimliği hizmetlerinde sağlık ekonomisi uygulamaları,Diş çürüğü etyolojisi,Çürük tipleri ve sınıflandırması,Çürük riskinin belirlenmesi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.Koruyucu diş hekimliğini tanımlar. | 10, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Toplum ağız-diş sağlığı ve koruyucu hekimlik tanımı | |
2 | Toplum ağız-diş sağlığı ve koruyucu hekimlik tanımı | |
3 | Sağlığın tanımı ve bileşenleri | |
4 | Ağız diş sağlığının korunmasında etkili olan bireysel ve sosyal faktörler | |
5 | Toplum esaslı apız diş sağlığını yğkseltmeye yönelik programlar | |
6 | Toplumsal esaslı programlarda kullanılabilecek sağlık eğitim modelleri | |
7 | Toplumsal esaslı programlarda kullanılabilecek flor uygulamalarının yeri | |
8 | Beslenme ve sağlık ilişkisi | |
9 | Beslenme ve ağız diş sağlığı ilişkisi | |
10 | Sosyo-ekonomik düzeyin ağız diş sağlığı üzerine etkisinin belirlenmesi | |
11 | Sağlık ekonomisi temel kavramları ve dişhekimliği hizmetlerinde sağlık ekonomisi uygulamaları | |
12 | Diş çürüğü etyolojisi | |
13 | Çürük tipleri ve sınıflandırması | |
14 | Çürük riskinin belirlenmesi | |
Kaynak |
Öğretim üyesi gerektiği zaman ders notu verecektir |
1. Clinical practice of the dental hygientist. Esther M. Wilkins, Lippincott Williams & Kaynaklar Wilkins1999.
2. Diş hekimi asistanı el kitabı. M.Murat Gözübüyük, Quintescence Yayıncılık Ltd.Şti, 2011. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | | | | X | |
2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallarını bilir. | | | | | X |
3 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | | | X | | |
4 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | | | | | X |
5 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | | | X | | |
6 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | | | | | |
7 | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | | | | | |
8 | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | | | | | |
9 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 1 | 14 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 7 | 1 | 7 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 15 | 15 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 46 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(46/30) | 2 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
KORUYUCU DİŞ HEKİMLİĞİ | ADS2143410 | Güz Dönemi | 1+0 | 1 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Alev ÖZSOY KANER |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Alev ÖZSOY KANER |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Koruyucu dişhekimliğinin tanımı ve uygulama alanlarını tanımak, yapılacak uygulamalara yardım edebilecek seviyede bilgi sağlamak |
Dersin İçeriği | Bu ders; Toplum ağız-diş sağlığı ve koruyucu hekimlik tanımı,Toplum ağız-diş sağlığı ve koruyucu hekimlik tanımı,Sağlığın tanımı ve bileşenleri,Ağız diş sağlığının korunmasında etkili olan bireysel ve sosyal faktörler,Toplum esaslı apız diş sağlığını yğkseltmeye yönelik programlar,Toplumsal esaslı programlarda kullanılabilecek sağlık eğitim modelleri,Toplumsal esaslı programlarda kullanılabilecek flor uygulamalarının yeri,Beslenme ve sağlık ilişkisi,Beslenme ve ağız diş sağlığı ilişkisi,Sosyo-ekonomik düzeyin ağız diş sağlığı üzerine etkisinin belirlenmesi,Sağlık ekonomisi temel kavramları ve dişhekimliği hizmetlerinde sağlık ekonomisi uygulamaları,Diş çürüğü etyolojisi,Çürük tipleri ve sınıflandırması,Çürük riskinin belirlenmesi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.Koruyucu diş hekimliğini tanımlar. | 10, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Toplum ağız-diş sağlığı ve koruyucu hekimlik tanımı | |
2 | Toplum ağız-diş sağlığı ve koruyucu hekimlik tanımı | |
3 | Sağlığın tanımı ve bileşenleri | |
4 | Ağız diş sağlığının korunmasında etkili olan bireysel ve sosyal faktörler | |
5 | Toplum esaslı apız diş sağlığını yğkseltmeye yönelik programlar | |
6 | Toplumsal esaslı programlarda kullanılabilecek sağlık eğitim modelleri | |
7 | Toplumsal esaslı programlarda kullanılabilecek flor uygulamalarının yeri | |
8 | Beslenme ve sağlık ilişkisi | |
9 | Beslenme ve ağız diş sağlığı ilişkisi | |
10 | Sosyo-ekonomik düzeyin ağız diş sağlığı üzerine etkisinin belirlenmesi | |
11 | Sağlık ekonomisi temel kavramları ve dişhekimliği hizmetlerinde sağlık ekonomisi uygulamaları | |
12 | Diş çürüğü etyolojisi | |
13 | Çürük tipleri ve sınıflandırması | |
14 | Çürük riskinin belirlenmesi | |
Kaynak |
Öğretim üyesi gerektiği zaman ders notu verecektir |
1. Clinical practice of the dental hygientist. Esther M. Wilkins, Lippincott Williams & Kaynaklar Wilkins1999.
2. Diş hekimi asistanı el kitabı. M.Murat Gözübüyük, Quintescence Yayıncılık Ltd.Şti, 2011. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | | | | X | |
2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallarını bilir. | | | | | X |
3 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | | | X | | |
4 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | | | | | X |
5 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | | | X | | |
6 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | | | | | |
7 | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | | | | | |
8 | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | | | | | |
9 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 01/02/2023 - 10:58Son Güncelleme Tarihi: 01/02/2023 - 10:59